Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Güç Kaybı


Aykut Kaya

Soru

merhaba.. 2010 tdci focusum var 95 bin km de  dün otoban yolunda 190 km ye cıktım sonra araba 360 derece değişti .. araba hızlanmadı  tork kaybı mı turbonun devreye girmemesi mi herhangi bir parcanın tıkanması gibi seyler düşündüm  gaz pedalımda cok hissiz oldu.. boş bir pedal halini aldı pedaldaki tork gücü yok olmuş resmen..10 dk dip gaz yaptım  araba hızlanmıyor..3. vites 80 km ile giderken 4 e atıyorum aheste aheste gidiyor.  araç herhangi bir uyarı vermiyor. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
15 dakika önce, Murat Çağ. yazdı:

İnanın orjinal cihaza en az 3-4 sefer bağlandı ancak orada herhangi bir hata kodu çıkmıyor. Bu arada ihtimal dahilinde diye egr valfini orjinaliyle değiştirdim. Bir süre (yaklaşık bir ay) düzelir gibi oldu ancak sonunda tekrar aynı sıkıntı baş gösterdi.

Arıza kodu yoksa sensörlerden alınan değerlerin okunması şeklinde yol izlenmeli. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

                  Araba çok uzun süre yüksek hızda seyrettiyse borulardan birisi patlamış olabilir. Dizel turbolu araçlarda, 3 dakikadan fazla son hız  gidilmemeli. Arada yavaşlanmalıdır. Tahminimce boru patlamış ya da delinmişttir. Öncelikle motor kapağını kaldırın, birisi gaz versin pedaldan, patlak çatlak varmı.  Birşey göremezseniz, intercooler borusunu sıkın, solda aşağıya doğru inen borudur, gaz verdirin, şişmiyorsa, patlaktır. Değişmesi gerekir. Bunlarda sorun yoksa, turbo ya da enjektör olabilir sorun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu doğru bir bilgi değil. Son hız kavramı da tartışılır.

             Valla ben mümkün olduğu kadar zorlamıyorum. Son hız dediğim, gaz kökleyerek gitmek. Kaç yaptığı önemli değil. 

 

             Bu turbo dizel araçları maksimum hızla uzun süre kullanmanın zarar verdiği birçok forumda okumuştum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Son hız dediğim, gaz kökleyerek gitmek.

değil 3 dk 30 dk gitmişimdir defalarca, bir sorun da yaşamadım.

tabi ki yıpranma daha yüksek olacaktır ama şu kadar süreden fazla gidilmez vs gibi bir şey yok tabi ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Son hızdan çok uzun süreli Redline sıkıntı, her türlü zorlama gizli hararet ve sonrasında yatak sarmaya kadar gidebilir de son hızda plastik borulara binen yük ile tapagaz sürüşte binen yük arasında bir fark olduğunu zannetmiyorum. Hatta tahminimce otobanda full tapagaz şehiriçindeki sürekli yavaşlamalı hızlanmalıdan çok çok daha az stres bindiriyordur araca da bu basit bir tahmin sadece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20 saat önce, Ozan Kar yazdı:

değil 3 dk 30 dk gitmişimdir defalarca, bir sorun da yaşamadım.

tabi ki yıpranma daha yüksek olacaktır ama şu kadar süreden fazla gidilmez vs gibi bir şey yok tabi ki.

       30 dakika hangi yol var merak ettim ? Ben de farkında olmadan Aydın otobanında gittim mesela 10 dk kadar ama şimdi yapmıyorum o bilgileri okuduktan sonra. Gerçi devirli bir şekilde yüksek hız gitmek, kurumları atacaktır, bu yönden faydalıdır; ama turboyu zorlaması açısından bana göre sakıncalı geldi. Herşeyin fazlası zararlı diyelim o zaman 

--3 dakika sonra eklendi--
15 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

Son hızdan çok uzun süreli Redline sıkıntı, her türlü zorlama gizli hararet ve sonrasında yatak sarmaya kadar gidebilir de son hızda plastik borulara binen yük ile tapagaz sürüşte binen yük arasında bir fark olduğunu zannetmiyorum. Hatta tahminimce otobanda full tapagaz şehiriçindeki sürekli yavaşlamalı hızlanmalıdan çok çok daha az stres bindiriyordur araca da bu basit bir tahmin sadece.

           Sürekli redline yaparsanız zaten, o turbo biter... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

30 dakika hangi yol var merak ettim ? Ben de farkında olmadan Aydın otobanında gittim mesela 10 dk kadar ama şimdi yapmıyorum o bilgileri okuduktan sonra. Gerçi devirli bir şekilde yüksek hız gitmek, kurumları atacaktır, bu yönden faydalıdır; ama turboyu zorlaması açısından bana göre sakıncalı geldi. Herşeyin fazlası zararlı diyelim o zaman 

çoook, izmir-ankara yolunun bazı kısımları (gece belli bir saatten sonra boş oluyor)

ankara-istanbul otoyolu

izmir-denizli-afyon yolunun bazı kısımları

zaten en son yarım saat dip gaz gidince soğudum arabadan bana daha güçlü bir şey lazım diye.

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Ozan Kar yazdı:

çoook, izmir-ankara yolunun bazı kısımları (gece belli bir saatten sonra boş oluyor)

ankara-istanbul otoyolu

izmir-denizli-afyon yolunun bazı kısımları

zaten en son yarım saat dip gaz gidince soğudum arabadan bana daha güçlü bir şey lazım diye.

 ? Maalesef öyle. Bir de Formula 1 pilotlarını düşün. Kağnı gibi geliyordur bizim arabalar onlara. İşkencedir resmen. Focus ST tavsiye ederim, keser sizi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Hatta tahminimce otobanda full tapagaz şehiriçindeki sürekli yavaşlamalı hızlanmalıdan çok çok daha az stres bindiriyordur araca da bu basit bir tahmin sadece.

Aynen katılıyorum, otobanda sabit 140 -150 gidiyorum hararet 1 cizgi bilemedin 2.. şehir ici aninda 2 veya 3 ..

 

Ayriyetten osmangazi yolu kopruden sonra bursa cikişa kadar arabasina göre 250 km hizla rahat gidilebilebilir. ( o kadar para veriyoruz dimi ama basalim. Bknz kendini teselli eden adam ?

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 saat önce, Ozan Kar yazdı:

çoook, izmir-ankara yolunun bazı kısımları (gece belli bir saatten sonra boş oluyor)

ankara-istanbul otoyolu

izmir-denizli-afyon yolunun bazı kısımları

zaten en son yarım saat dip gaz gidince soğudum arabadan bana daha güçlü bir şey lazım diye.

Senin soğuman yarım saat sürüyorsa yine iyi, benimki 5 dk. alıyor, sonrasını yakıt israfı görüyorum :alsaa:

Daha güçlü bir şey niye almadığını da anlamış değilim de onunla ilgili yüz yüze tekrar darlıyım seni bir sonraki angara görüşmemizde hatırlat :kıhkıh:

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

 bir sonraki angara görüşmemizde hatırlat :kıhkıh:

Bu bir sonraki angara buluşmasından önceki buluşma mı vardı yoksa? Çok ayıp kürekleri dolaba kaldırmış olmamız geri çıkartamayacağımız anlamına gelmesin lütfen.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

3 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Bu bir sonraki angara buluşmasından önceki buluşma mı vardı yoksa? Çok ayıp kürekleri dolaba kaldırmış olmamız geri çıkartamayacağımız anlamına gelmesin lütfen.

Abouw çok büyük açık verdik, kürekten yırtmak için aspava+künefe ısmarlamaya razı olacağız gibin be ya. Ben o işi ayarlıyım abi kürek gelmeden :aman:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

 

Abouw çok büyük açık verdik, kürekten yırtmak için aspava+künefe ısmarlamaya razı olacağız gibin be ya. Ben o işi ayarlıyım abi kürek gelmeden :aman:

Dur dur hemen tırsma. Şaka yaptımdı.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Daha güçlü bir şey niye almadığını da anlamış değilim de onunla ilgili yüz yüze tekrar darlıyım seni bir sonraki angara görüşmemizde hatırlat :kıhkıh:

 

focusa göre bin kat iyi canım, beklediğimden de iyi. Ne alırsan al daha güçlüsü var zaten. Hedeflediğimden güçsüz oldu tabi onunda nedeni konusunda yazıyor aç oku ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.