Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.5 Tdci Vites Geçiş Sesi, Titreme, Start-stop Sorunu


Erhan GÜLER

Soru

Herkese merhabalar, 2013 model 1.2 tsi dsg leon'u sattıktan sonra tadı damağımda kalan Focus'a geçiş yaptım tekrardan.

Aracım 2015 model 10800 km'de 1.5 tdci titanium 4k Powershift. 9300 km'de iken satın aldım, 1.yaşına önümüzdeki ayın 20sinde girecek.

Araçtan genel anlamda çok memnun kaldım.Özellikle Leon'dan sonra tekrar araba kullandığımı hissettim. Dizel'in gücünü,yakıt tasarrufunu , focus'un muhteşem yol tutuşunu çok özlemişim.

Şuan kafama takılan bir kaç tane soru var.

1.'si P (park) modundan D'ye geçtiğimde bir gürültü,ses ve titremeyle geçiyor.

2.'si 105-115 km arasında giderken araçta bir titreme var sanki hafif kasisli yolda gidiyor gibi hissediyorum. 120'ye çıkıyorum pamuk gibi oluyor tekrardan. Özellikle 110 km'de duruyorum kontrol için çok net belli oluyor,direksiyonda bile bir titreme var,sanki pütürlü yolda gidiyorum.

3.'sü ise start-stop ile ilgili. Akşamları dur kalk trafikte start-stop devreye girince farlar bir kısılıyor araç çalışınca normale dönüyor. Leon'da böyle bir durum yoktu,start-stop devreye girerken farların şiddetinde bir değişiklik olmuyordu.

Ford etisten baktığımda araçta 4-5 tane yazılım güncellemesi görünüyordu,lastik basınç sensörü kırıldığında servise(Şahsuvaroğlu Kaynarca) yaptırmaya gittiğimde kontrol edin demiştim,herhangi bir güncelleme olmadığı söylendi. Açıkçası unuttuklarını geçiştirmek için böyle söylediklerini düşünüyorum ama başka servise de göstersem mi acaba yoksa etiste görünmesine rağmen güncelleme olmayabilir mi?

yorum yazan herkese şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
10 saat önce, Erhan GÜLER yazdı:

ya zaten benim lastik basınç sensörünü kırınca elleri ayaklarına dolaşmıştı elemanların.

Bu lastik basınç sensörüyle ilgili lastikçilere seminer vermek lazım aslında önüne gelen kırıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı parkederken dikkatli olmak lazım. Fren'e basıp durup, vitesi P'ye aldıktan sonra el frenini çekmeden frenden ayağı çekmemek lazım. Şanzıman'a yük binmesin diye.. Yoksa araca tekrar bindiğinizde P'den D'ye geçerken zor geçer..

 

VW bu konuyu auto hold ile çözmüş. Araç durunca "auto hold" aracı hemen tuttuğundan ayağınızı frenden çekseniz bile şanzıman'a yük binmiyor. Tabi elektronik el freni ile komple bir sistem

Erhan Ersöz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Erhan Ersöz yazdı:

Aracı parkederken dikkatli olmak lazım. Fren'e basıp durup, vitesi P'ye aldıktan sonra el frenini çekmeden frenden ayağı çekmemek lazım. Şanzıman'a yük binmesin diye.. Yoksa araca tekrar bindiğinizde P'den D'ye geçerken zor geçer..

Otomotik vites kullanmıyorum ama mantıken sizin anlattığınız şekilde yaparsak yük tamamen şanzımana biner. 

 

Bence D den N ye alıp, el frenini çekip ayak frenini bırakmalıyız. Arabanın tüm yükü el frenine binmeli ve vitesi P konumuna almalıyız. Bu sayede yük tamemen el freninde olacaktır. 

Sizin anlattığınız şekilde yaparsak şanzımana yük bindireceğimizi düşünüyorum. Yanlışsam şimdiden özür dilerim. Ancak benim anlattığım şekilde yapmak sanki çok daha mantıklı geldi bana. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
30 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Otomotik vites kullanmıyorum ama mantıken sizin anlattığınız şekilde yaparsak yük tamamen şanzımana biner. 

 

Bence D den N ye alıp, el frenini çekip ayak frenini bırakmalıyız. Arabanın tüm yükü el frenine binmeli ve vitesi P konumuna almalıyız. Bu sayede yük tamemen el freninde olacaktır. 

Sizin anlattığınız şekilde yaparsak şanzımana yük bindireceğimizi düşünüyorum. Yanlışsam şimdiden özür dilerim. Ancak benim anlattığım şekilde yapmak sanki çok daha mantıklı geldi bana. 

birkaç kez dediğiniz gibi yaptım ama her seferinde üşendiğim için dediğim yöntemi kullanıyorum. zaten şanzumana yük binip binmediğini hemen anlıyorsunuz. Benim dediğim yöntemde vitesi P'den D'ye alırken zorlanma olmuyor. Ben, şanzumana zarar verecek en kötü senaryonun vitesi P'ye aldıktan sonra el frenini çekmeden ayağınızı frenden çekmek olduğunu düşünüyorum. Onun için arkadaşı uyarayım istedim. Çünkü bir defa istemeden yaptım bunu ve aracıma tekrar bindiğimde vites zor hareket etmişti.

Erhan Ersöz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, H. Cenk yazdı:

@Erhan GÜLER bugün kontrol ettim. Stop start motoru çalıştırırken kısalar anlık olarak kararıyor. Leonda LED paket varsa belki o yüzden kısılmıyordur veya ekstra akü bilmem ne vardır ..

Hocam çok teşekkür ederim o zaman benim araca özel bir durum değil. Bugün lastikçiye gittiğimde aracın Balans ayarları baya bozuk çıktı,onu halledince titremeden kurtardım. start-stop olayı da o zaman herkesde aynı. Benim aküyü kontrol ettirdim,sağlamlık %100 çıktı ama doluluk oranı %36 çıktı,kendini şarj edemiyor değişmesi gerekiyor dedi michelin bayi. Garantili olduğu için araç Ford Şahsuvaroğluna götürüp kontrol ettireceğim.

5 saat önce, Erhan Ersöz yazdı:

Aracı parkederken dikkatli olmak lazım. Fren'e basıp durup, vitesi P'ye aldıktan sonra el frenini çekmeden frenden ayağı çekmemek lazım. Şanzıman'a yük binmesin diye.. Yoksa araca tekrar bindiğinizde P'den D'ye geçerken zor geçer..

 

VW bu konuyu auto hold ile çözmüş. Araç durunca "auto hold" aracı hemen tuttuğundan ayağınızı frenden çekseniz bile şanzıman'a yük binmiyor. Tabi elektronik el freni ile komple bir sistem

Hocam dediğini dikkate alacağım çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam start-stop bulunan araçlarda özel üretim bir akü vardır. Sistemin devreye girmesi, devreye girme sıklığı, devreye girerken araç üzerinde bulunan diğer elektrik aksamlı kısımlar akünün şarj oranı ile doğru orantılı olarak tepkiler verebilir. Start-stop araçlarda bu sistemin devreye girebilmesi için yahut sistem devreye girdiğinde diğer elektronik aksamların gücünden kısılmaması için akünün belli bir şarj yüzdesine ulaşması gerekiyor. Mesela eski aracım citroen c4'de start-stop sistemi biraz uzun km yapıp akünün iyice şarj olmasından sonra farları falan da kısmadan çok rahat devreye girip çıkabiliyordu. Ama aracı uzun süre şehir içinde, kısa mesafelerde kullandığımda akü yeterince şarj olmuyor ve sistem çoğu zaman devreye giremiyor, girse de kısa bir aralıkta devrede kalıyor ya da devreye girerken çıkarken farlarda güç azalmasına sebep oluyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.