Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Arkadaşlar sabahtan devir saati başlıklı bir konu açmıştım. İlgili başlıkta açıklama yapmıştım ama izninizle burada da açıklamamı tekrarlayarak başlamak istiyorum. 1 hafta önce 183.000 Km deki 2005 Model Ford Focus C-Max 1.6 TDCİ Ghia (Aytozu Gri) aracımı İzmir'deki yetkili bir Ford Bayine 31.000 TL'ye takasa vererek yine aynı bayiden 2. el olarak 56.000 TL ye 2012 model 46.750 Km de Ford Focus III 1.6 TDCİ Titanium+OP Lunar Sky (Kahverengi) Sedan araç aldım. Araçtan oldukça memnunum ancak birkaç konuda yardımınıza ihtiyacım var. İzninizle sıra ile sormak istiyorum..
1. Aracımın bakımı 15.06.2016 tarihinde 43.000 km de yapılmış. Bir sonraki bakım ise 15.06.2017 tarihinde veya 15.000 km sonra yani 58.000 km de görünüyor. Önceki aracımda Euro 4 motorlu TDCİ bir araç idi. Bakımını 10.000 km de bir yaptırıyordum. Bu araçta sizlerin önerdiği bakım aralığı nedir ? 10.000 km mi yoksa 15.000 km mi ?
2. Araçta DPF olduğundan sanırım kullanacağımız yağ 5w-30 olsa da DPF destekli bir yağ olmalı. Peki bu bağlamda sizlerin yağ önerisi nedir ? 5W-30 Mobil 1 ESP Formula mı, Castrol Edge mi yoksa başka bir yağ mı ?
3. Aracım 2012 model ve su anda 47.000 küsür km de. Bildiğim kadarıyla Triger kayışı henüz hiç değiştirilmemiş. Bu değişim konusunda zaman ve km olarak tavsiyeniz nedir ? Ayrıca gerektiğinde değişim için yetkili servis mi özel servis mi ?
4. Son olarak motor kaputunu açtığımızda sol tarafta bulunan motor takozu üstünde ve çevresinde hafif yağlanma oluyor. Ancak araç çalışır iken veya aracı stop eder iken ciddi bir titreşim veya ses/sesli stop durumu henüz yok. Sizce bu takoz patlak mı ? Eğer patlak ise değişimi acil midir ? Bir sonraki bakıma kadar beni idare eder mi ? İlgili motor takozunun fotoğraflarını da ekliyorum..
Soru
Volkan Bozkaya
Arkadaşlar sabahtan devir saati başlıklı bir konu açmıştım. İlgili başlıkta açıklama yapmıştım ama izninizle burada da açıklamamı tekrarlayarak başlamak istiyorum. 1 hafta önce 183.000 Km deki 2005 Model Ford Focus C-Max 1.6 TDCİ Ghia (Aytozu Gri) aracımı İzmir'deki yetkili bir Ford Bayine 31.000 TL'ye takasa vererek yine aynı bayiden 2. el olarak 56.000 TL ye 2012 model 46.750 Km de Ford Focus III 1.6 TDCİ Titanium+OP Lunar Sky (Kahverengi) Sedan araç aldım. Araçtan oldukça memnunum ancak birkaç konuda yardımınıza ihtiyacım var. İzninizle sıra ile sormak istiyorum..
1. Aracımın bakımı 15.06.2016 tarihinde 43.000 km de yapılmış. Bir sonraki bakım ise 15.06.2017 tarihinde veya 15.000 km sonra yani 58.000 km de görünüyor. Önceki aracımda Euro 4 motorlu TDCİ bir araç idi. Bakımını 10.000 km de bir yaptırıyordum. Bu araçta sizlerin önerdiği bakım aralığı nedir ? 10.000 km mi yoksa 15.000 km mi ?
2. Araçta DPF olduğundan sanırım kullanacağımız yağ 5w-30 olsa da DPF destekli bir yağ olmalı. Peki bu bağlamda sizlerin yağ önerisi nedir ? 5W-30 Mobil 1 ESP Formula mı, Castrol Edge mi yoksa başka bir yağ mı ?
3. Aracım 2012 model ve su anda 47.000 küsür km de. Bildiğim kadarıyla Triger kayışı henüz hiç değiştirilmemiş. Bu değişim konusunda zaman ve km olarak tavsiyeniz nedir ? Ayrıca gerektiğinde değişim için yetkili servis mi özel servis mi ?
4. Son olarak motor kaputunu açtığımızda sol tarafta bulunan motor takozu üstünde ve çevresinde hafif yağlanma oluyor. Ancak araç çalışır iken veya aracı stop eder iken ciddi bir titreşim veya ses/sesli stop durumu henüz yok. Sizce bu takoz patlak mı ? Eğer patlak ise değişimi acil midir ? Bir sonraki bakıma kadar beni idare eder mi ? İlgili motor takozunun fotoğraflarını da ekliyorum..
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...
Volkan Bozkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 25 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap