Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ani Hızlanmalarda Devir Düşüklüğü


Mesut Ersoy

Soru

Merhaba arkadaşlar

 

Uzun zamandır aklımda olan binek sedan ve dizel araç ihtiyacını focus tercih ederek giderdim. İlk defa Focus aldım daha önceki araçlarım genellikle Suzuki arazi araçları ve Toyotaydı. Araca ve modele oldukça yabancıyım. Aldığım araç 61.000 km.de Focus 3 sedan Trend modeli. Araç servis bakımlı ve gayet temiz bir araç. 60.000 bakımı da özel bir serviste yapılmış.

Test sürüşlerinde ve servis kontrolünde problem çıkmamasına rağmen dün otoyolda kullandığımda farkettim ki ani hızlanmalarda özellikle 2. ve 3. viteste tam 2500 devire geldiğinde inceden bir gaz kesme oluyor. Dik bir rampada gaza basıyorum turbo devreye giriyor araba tam ivmelenme yakalayacakken devir saati bir düşüyor bir yükseliyor.Ani olmayan yavaş kullanımlarda ve düşük hızda hiç bir problem yok. Focus kullanan bir arkadaşla test sürüşü yaptığımızda, aracın normal olmadığını düşük vites ve devirde gaza sonuna kadar bastığında aracın çok iyi ivmelenmesi gerektiğini söyledi ve tanıdığı bir ustaya telefonla arızayı tarif ettiğinde ise ustanın cevabı aracı henüz görmeden baskı balata değişecek şeklinde oldu.

Forumda ve internette okuduğum kadarıyla turbo, turbo hortumu, yakıt, yakıt filtresi, kızdırma bujisi vb. nedenlerle olabilir deniyor. Bir sorun olduğu belli ve daha büyük sorunlara yol açmadan biran önce yaptırmak istiyorum. Şimdi nereden başlamalı ? Bu arızayı en kısa yoldan net olarak nasıl tespit edebiliriz ? hangi ustaya göstermeli bilemiyorum. Beylikdüzü, Avcılar civarında tanıdığınız işinin ehli bir usta var mıdır ? Arızayı tespit etsem parçayı yurtdışı Ford dan getirtme şansım var.

Mesut Ersoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

 

Şahsuvaroğlu için web sitesine baktım bana çok uzak Pendikte. Beylikdüzü düzgün bir ustaya ihtiyacım var. 

 

14 saat önce, BulentGulsahin yazdı:

2. Viteste gaza yuklenin 3. Vitese atinca devir gostergesinde kararsizlik varsa baski balatadandir. 

 

Bülent bu söylediğinizi uyguladım ve aynen dediğiniz gibi 3.viteste devir göstergesi 3000 e yaklaşınca 2500 e düşürüp tekrar 3000 e çıkarmaya çalışıyor ve bunu birkaç kez tekrarlıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Mesut Ersoy yazdı:

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

 

Şahsuvaroğlu için web sitesine baktım bana çok uzak Pendikte. Beylikdüzü düzgün bir ustaya ihtiyacım var. 

 

 

Bülent bu söylediğinizi uyguladım ve aynen dediğiniz gibi 3.viteste devir göstergesi 3000 e yaklaşınca 2500 e düşürüp tekrar 3000 e çıkarmaya çalışıyor ve bunu birkaç kez tekrarlıyor. 

Debriyaj baski balata degisecek o zaman. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 dakika önce, Mesut Ersoy yazdı:

Yaklaşık maliyeti nedir acaba ?

Volant iyi durumda ise (ki genelde baskı balata ile değişmesi önerilir) yaklaşık 1000 TL yi bulur orjinal parçalar ile.

Farklı veya ucuz malzeme kullanmamanızı tavsiye ederim.,

Volant ile değiştirirseniz 2000 liralara ulaşabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı alırken yetkili servise baktırıpta aldık birde. Şu memlekette işini adam gibi yapan usta bulmak çok zor. Bilgisayara bağladılar arıza göstergesi yok araçta düşük km olunca hiç bişey yok dediler sanırım. Aldıktan 2 gün sonra 2 bin lira masraf insana koyuyor ve arabadan soğutuyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün otoyolda açırma fazla belirginleşince sabah soluğu Avcılar sanayi de aldım. Arkadaşın tavsiyesi ile iyi bir ustaya gittik. Bindik test etti ve teşhisi direk koydu baskı balata. Sachs marka orjinal baskı, balata ve dişli seti parçacıdan 600 liraya alındı, aşağı yukarı web de de bu fiyatlarda. Hatta Almanya dan parçayı ford ana parça satıcısına sordurdum ilginçtir aynı marka aynı fiyata. İşçilik 350 lira alındı ve araç 5 saatte hazırlandı.

Erken teşhis nedeniyle volant zarar görmemiş ve değişmesine gerek duymadık. Merak edenler için parça fiyatını yazayım 720-TL.

 

Çok yukarıda kavrayan debriyaj dibe çok aşağıdan kavrıyor artık, Hatta bu durumu kavrama noktası neden yukarıda ayarı mı vardır diye sorduğumda, ustam bunların hidrolik olduğunu vebalata değişiminden sonra düşeceğini söylemişti ki aynen de öyle oldu. Araç çok toparladı gaza dokundu mu ivmelenmesi çok iyi durumda. Sanırım bundan sonra Focus'a bindiğimi farkedeceğim :)

Mesut Ersoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.