Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 EcoBoost Hararet Problemi


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar , bugün sabah yaşadığım bir problemi sizinle paylaşmak istedim 

İse giderken sabah yaklasik 5 km sonra motor hararet göstergesi 118C° sınırına kadar çıktı gaz yememeye başladı . İnip kaputu açıp motora baktığımda sızınti  motor soğutma suyunda eksilme,  belirtileri yoktu. Motor oldukça soğuktu.  Motor soğutma suyu kapağını açtım bir miktar hava ve su dışarı attı . Biraz devam ettim hararet göstergesi normale döndü . Suyunu tamamladım .

Servise durumu izah ettiğimde (-ki bulundugum yerdeki ford servisi ve beceriksiz bir servis) beraber test surusune ciktik.normal olarak soğutma gerçekleşiyordu. Sagina soluna bakti motoru komple indirip rektefiye yaptırmak gerekir dedi . Sıcaklık yükseldiği için çatlak oluşup motor suyunu ceviremiyor dedi. İçimden ha s...t..r dedim .  

 

Bu durumdan sonra sahsuvaroglu savaş usta ile konuyu değerlendirdik.  Suyu tamamlayıp gözlemlemem için yaklaşık 40 km kadar sürüp test ekranından durumu kontrol ettim . 

104C° üstüne çıkmıyor hararet ve fan açıp normal şekilde sogutuyor .  

(Fan çift kademe 102C° de çalışıyor sıcaklık dusmediginde 104 C° fan hızı artıyor .)

 

Bu sorun anlik ve neden olduğu konusunda pek fikrim yok ( hava yapma, termostat) 

Yarın sahsuvaroglundan randevu aldım kontrol ettirecegim . Bu durum hakkında yorumunuz ne olur .neden olabilir . 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sorunumuz çözüldü . 18495 numaralı valf değişti ve hararet sorunumuz kalmadı . EcoBoost kullanıpta kısa mesafelerde deli gibi fan açma

problemi olanlar mutlaka değiştirilmeli eskiden motor su sıcaklığım 102-105 arası git gel yaparken şuan 94-98 arasında 102 yi nadir görüyor . Kısa süreli sürüşlerdeki fan açma problemi giderilmiş oldu savaş ustaya ilgisinden dolayı teşekkür ederim. Debriyaj takılı kalıyordu debriyaj üst merkezini değiştirdik. Turbo ile ilgili olan terleme normal karşılandı. İyice temizlendi turbo çevresi.  aracın serviste kaldığı süre içerisinde sağladığı ikame 1,5 PW dizel focus için @Kaan Yagizer abiye müteşekkirim :) 

 

Şuan süpriz bir ses nedeniyle aracı yarın yine servise bırakacağım. Arabada şuan rölantide vuruntu gibi piston etek sesine benzer bir ses geliyor ara ara . Araç soğukken ses yok ancak ısındıktan sonra rölantide dururken duyuluyor. Kaput açıp baktığımızda sesi duyamıyoruz ancak aracın kabin içinden duyuluyor.  Ne çektim bu arabadan bir ben bilirim :)))

 

 

 G023144409 (1).jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ecoobost motorun soğutma sistemi farklı mıdır bilmiyorum ama başımdan geçen bir olayı anlatayım. Kamyonetim yüklü halde giderken durduk yere ve anlık bir şekilde hararet göstergesi tavan yaptmıştı.  Hemen stop edip kenara çektim. Aynı sizin gibi radyatör suyunu kontrol ettim. Fakat suda bir damla bile eksilme yoktu. Motoru çalıştırıp yoluma devam ettim. Hiçbir sorun yok gibiydi. Yükü indirip sanayinin yolunu tuttum. Sanayiye giderken yine aynı şeyi tekrar etti. Bu sefer çalıştırmada tereddüt ettiğim için çekici çağırıp aracı sanayiye çektik. Ustam aracın her tarafını yokladı. Hortumlara, radyatere, kalorifere, devirdaime vs. yani içinden su geçen ve soğutma sistemiyle alakalı neresi varsa kontrol edildi. En son tek çare olarak termostatı sökmek zorunda kaldık. Söktüğünde termostatın işlevini yerine getirmediğini söyledi. Yani termostat açmıyor ve su devirdaimini engelliyordu. Aynı zamanda fan müşürünü de değiştirdik. Senin sorununda bunun aynısı mıdır bilmiyorum ama ilk aklıma gelen bu oldu. Motor bloğunda çatlak vs. olsa çok daha farklı belirtileri de olur diye düşünüyorum.  Ayrıca hava yapmasından kasıt olarak ne anlatmaya çalıştın tam olarak anlamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

Ayrıca hava yapmasından kasıt olarak ne anlatmaya çalıştın tam olarak anlamadım.

yani taşma kabı içinde su kabarcıkları olup bunu atamadığında sistem içinde dolaşırken sensörü yanıltmış olabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 dakika önce, Özer Aksu yazdı:

yani taşma kabı içinde su kabarcıkları olup bunu atamadığında sistem içinde dolaşırken sensörü yanıltmış olabilir. 

 

O zaman soğutma suyunu komple boşaltıp yeniden doldurmak gerekir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27.10.2016 - 19:30 tarihinde, Özer Aksu yazdı:


Termostat çalışıyor . 104C° gördüğünde fan devreye giriyor . Muhtemelen ya hava yaptı yada antifriz oranı doğru değildi .termostat olsa fan devreye girmezdi.

 

Özer bu kadar düz mantık işlemiyor sanırım. Devirdaim pompası çalışırken motor termostattan kaynaklı suyu göndermiyor olabilir. Müşür sıcaklığı doğru ölçüp termostat açmıyorsa eğer (yada hava yaparsa) su turunu tamamlamaz.

 

Bendede tam tersi oldu örneğin. Servise efendi efendi geldim. Hararet falan yok, ki normal kullanımdada birkaç kez gözüm takılır hararete ne durumda diye. Neyse kaput açıldı bi baktık genleşme kabında su pek kalmamış. Yine serviste bu durumda üst kapak contasında problem olabilir dediler. Bende hiçbir mantık çerçevesine oturtamadım bunu. Söylendim hatta, olurmu lan öyle şey dalga geçer gibi dedim. Neyse araç soğuyunca genleşme kabı açıldı ve su yükseldi orjinal yerine, yani ne içeri ne dışarı bir kaçak göçek yoktu. Açıkcası ben termostatı ve müşürü yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Bu sırada tüm soğutma suyunu yenileteceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
 
Özer bu kadar düz mantık işlemiyor sanırım. Devirdaim pompası çalışırken motor termostattan kaynaklı suyu göndermiyor olabilir. Müşür sıcaklığı doğru ölçüp termostat açmıyorsa eğer (yada hava yaparsa) su turunu tamamlamaz.
 
Bendede tam tersi oldu örneğin. Servise efendi efendi geldim. Hararet falan yok, ki normal kullanımdada birkaç kez gözüm takılır hararete ne durumda diye. Neyse kaput açıldı bi baktık genleşme kabında su pek kalmamış. Yine serviste bu durumda üst kapak contasında problem olabilir dediler. Bende hiçbir mantık çerçevesine oturtamadım bunu. Söylendim hatta, olurmu lan öyle şey dalga geçer gibi dedim. Neyse araç soğuyunca genleşme kabı açıldı ve su yükseldi orjinal yerine, yani ne içeri ne dışarı bir kaçak göçek yoktu. Açıkcası ben termostatı ve müşürü yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum. Bu sırada tüm soğutma suyunu yenileteceğim.

Arabayı cumartesi sahsuvarogluna gösterdim. Bir problem yok dendi ama dönerken yine aynı olay başıma geldi arabanın hararet 118 C° kadar çıktı. Telefonla savaş ustayı aradım. Motoru kapatma çalışsın dedi bir süre çalıştı normal ısıya döndü eve gelip hata kodlarına baktım ve savaş ustaya aşağıdaki kodu gönderdim. Servistede bu hata kodunu görmüştük turbo hortumları kontrol edildi bir problem yok dendi. Meğerse 2 tane valf varmış onlarda sıkıntı olabilir dendi hata kodu otosana gönderildi gelecek duruma göre hareket edeceğiz
8b5a3da1b9f528ce07d8076a60b3d991.jpg
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Özer Aksu yazdı:


Arabayı cumartesi sahsuvarogluna gösterdim. Bir problem yok dendi ama dönerken yine aynı olay başıma geldi arabanın hararet 118 C° kadar çıktı. Telefonla savaş ustayı aradım. Motoru kapatma çalışsın dedi bir süre çalıştı normal ısıya döndü eve gelip hata kodlarına baktım ve savaş ustaya aşağıdaki kodu gönderdim. Servistede bu hata kodunu görmüştük turbo hortumları kontrol edildi bir problem yok dendi. Meğerse 2 tane valf varmış onlarda sıkıntı olabilir dendi hata kodu otosana gönderildi gelecek duruma göre hareket edeceğiz
8b5a3da1b9f528ce07d8076a60b3d991.jpg

 

 

Vanalardan çıkarsa şayet bende alır değiştiririm. Sanırım bu vanalardan birisi termostat. Diğeri ne bilmiyorum.

--1 dakika sonra eklendi--

Yalnız ekran görüntüsündeki wastegate arızası. 

--1 dakika sonra eklendi--

*wastegate

--4 dakika sonra eklendi--

Demedi demeyin bizim eblerde selenoid yada wastegate problemi var. Bu gördüğüm altıncı arıza.

--5 dakika sonra eklendi--

P0420 olan da katalizör.

--8 dakika sonra eklendi--

Düşük hız çarpışma önleyici de hatalı görünüyor, sen tüm modüllerini bi ara resetle bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
40 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Vanalardan çıkarsa şayet bende alır değiştiririm. Sanırım bu vanalardan birisi termostat. Diğeri ne bilmiyorum.

Sanırım bende şu iki parçadan biri arızalı

8A575->Valf -->65EU

18495->Vana -->70EU

Hararet anında soğutma suyu taşma kabını doldurmuştu Max çizgisinin oldukça üzerindeydi kapakla aynı çizgideydi. Sanki su dönmüyor kapta birikmişti. Sanırım valf yada vana buna izin vermiyordu.

G023144409 (1).jpg

* Motor 1,6 EB 180Ps'ye aittir.

40 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Yalnız ekran görüntüsündeki wastegate arızası. 

--1 dakika sonra eklendi--

*wastegate

--4 dakika sonra eklendi--

Demedi demeyin bizim eblerde selenoid yada wastegate problemi var. Bu gördüğüm altıncı arıza.

Wastegate ise yandık desene . Ayrı bir parça değil turbo ile komple microcatte .

G023144802.jpg

40 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

P0420 olan da katalizör.

Bu problemi zaten seninle konuşmuştuk. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizdeki sorun tesbit edildi . Turbo soğutma valfi arızalı tekrarlarsa değiştireceğiz . Şu ana kadar tekrarlamadı.

P0039 Turbo/Süperşarj aşırma vanası kumandası takılı kalmış Hata kodu bununla alakalıymış . (otosana soruldu)

 

 

Ayrıca turbo hava girişi bağlantısında sızıntı tesbit ettik normal olduğu söylendi Şahsuvaroğlunda (servis Teknisyeni) Ne dersin normal midir. @Servet Ö. (Bknz Resim) 

 

20161102_160444.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normalde geri dönüşte motordaki yağ buharlı hava emme sistemine geri gönderilir. Bu nedenle ortaya çıkan buhardan kaynaklı yağlanma olabilir, ama bu senin koyduğun fotoğraftaki noktayla alakası yok. Kaldı ki bu kadar yağ salamaz yağ buharıyla çıkan yağ.

 

Ayrıca turbo soğutma valfiyle P0039 hatasının uzaktan yakından alakası yok.

 

Turbo hava girişi tam ters tarafta, egsoz ve kompresör salyangozu arası orası, egsoz tarafında yağ olmaması lazım, orada yağ görüyorsan kartuş kaçırıyor demektir. Eğerki kartuş yağ sızdırıyorsa eğer egsoz tarafındanda sızar, burdan çıkan yağ senin egsozdaki dumanı da açıklar katalizörden kaynaklı arızayıda. Yağ egsoz gazına karışırsa katalizör bağırır. Hava girişi dediyse usta acilen sen Kaan abiye ilet durumu. Bu durum hiç normal değil.

 

 

--3 dakika sonra eklendi--

Kartuş dediğimde bu: turbonun iç yapısı.

s-l1600.jpg

 

Servet Ö. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Özer Aksu yazdı:

Hava girişi oldugunu ben düşünmüştüm . katalizör girişi ise yanılmış olabilirim . Oraya yağ nasıl karışabilir ki @Kaan Yagizer abiye sormak lazım durumu.

Yağ kaçağı görünen yer iki salyangozun birleşim noktası, kartuşun içinde yağ sirkülasyonu var. Kartuş bozulmuşsa eğer yağ kaçırır. Bana sorarsan acil bu durumu çözmen lazım. Bu sorun düzeldikten sonra katalizör temizlenebiliyorsa temizletmen lazım. 

 

Diğer  P0039  arızasının ise soğutma valfi diye birşey yok. Wastegate ve bunun bağlı olduğu selenoid. Ki serviste bunların yedek parçası sadece selenoid için var. Wastegate için yok. 

 

Pek bi geçiştirmişler mevzuları, aklı selim mühendislik veya teknisyenlik bilgisi olan bu şekilde yaklaşmaz. Kaan abi çözer mevzuları.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.