Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lpg'li Araçta Buji


Serkan erden

Önerilen Mesajlar

Ben lpg servisine sormadan değiştirdim. Buji aralığı ayarlanınca açısının değiştiğini okumuştum bi yerde. Bu yüzden varsa uygun bujiyi kullanın yazıyordu. Açı değişirse bir şey fark eder mi bilmiyorum.

Bujileri değiştirince araba süper çekmeye başladı, uçuyor... vs desem bunlar psikolojik olur :) ama net 1 lt farkı görünce işe yaradığını anladım. Eski çıkan bujilerde 7bin km olmuştu takılalı, yani çok eski de değildi. Öyle olsa buji değişiminden dolay 1 lt fark etti denilebilirdi belki.

Neyse benim şahsi görüşüm; bana yakıt tasarrufu sağladığı için kullanmanın mantıklı olduğu. Başka açılardan faydası var mı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

 Merhaba.
Konu biraz eskimiş ama, bende bu ara lpgli aracım için buji seçmeye çalışıyorum. 

Bu konuda maalesef, bir görüş birliği yok. Kimi tamamen reddediyor, kimide faydalı olacağını savunuyor. Gerçi iridyum ve platinyum bujilerin daha uzun ömürlü olabileceğini herkes kabul ediyor ama ben ömrünü önemsemiyorum. Ben diğer konulardaki +ları ile ilgileniyorum. Ateşleme performansı ile oluşabilecek faydalar yani.

Bende mantıken, aracın orjinal bujisinden daha gelişmiş, daha iyi bir buji seçeneği olabileceğini düşünüyorum. Heleki, aracın orjinali bozulup LPG ile kullanınca, neredeyse ihtiyaç denebilir. Yani motora performans ve yakıt tasarrufu sağlayabileceğini düşünüyorum.

Bu düşünce ile araştırdığımda, Bosch Double Iridium(0242236663) ve NGK Laser Line Platinium(PTR5A-13) bujilere denk geldim. İkisinden birini kullanmayı düşünüyorum. Aracım 2009 1.6 focus2

Yalnız, emin olamadığım diğer husus ise, sadece buji değişimi ile fayda sağlanabilir mi? yoksa, buji ile ilişkili diğer kısımlarda da uygun değişiklik yapmak gerekiyor mu? Mesela ateşleme bobini ? Ateşleme için gereken voltaj ve akım her tür buji için sabit midir ?
Diğer bir deyişle; aracın orjinal bujisi için tasarlanmış bobinler, özel tipteki (iridyum ve platinyum) bujiler için de en uygun voltaj ve akımı verebilir mi ?
Youtube da standart buji ile özel seri bujilerin aynı anda çalıştırıldığı videolar var. Standart buji, atıyorum dakikada 100 kıvılcım atıyosa, iridyum 500 falan atıyo. Neredeyse kesintisiz sürekli bir kıvılcım görülüyor. Bu ateşlemeyi aracın standart bobini sağlar mı ?
https://www.youtube.com/watch?v=FPD9-Ko2NMc

Özellikle mesleği bu iş olan arkadaşlar yorumlarsa, çok memnun olacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 LPG takıldıktan bu yana hep motorctaft kullanıyorum aşağıda görseli olan buji. Hiçbir sorun yaşamadım Özetle inçe uçlu ve açıklığı fomoco dan biraz daha dar

3EB37BD0-8946-4AFA-84C7-651268BB2B95.jpeg

24EAE2FC-1743-4AC1-9052-543CE6293A9C.jpeg

C61CD0E8-0271-491B-B803-899EE75D4BBE.jpeg

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.