Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford’da “bir Başka” Dönem


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

İlgi çekici olmak önemli. Ford'un özellikle Avrupa pazarında buna çok ihtiyacı var. Bence Avrupadaki yönetim de bunun bilinciyle hareket ediyor. ST Line, Vignale gibi alternatifleri bunun için ön plana çıkarmaya çalışıyorlar. Ancak tahminimce hareket esneklikleri oldukca kısıtlı. Avrupalı müşterinin beklediği tasarımları yapamıyor; led drl, elektrikli el freni gibi beklediği teknolojileri ekleyemiyorlar. Amerikanın ehli keyfine muhtaçlar. Onlar da satış taktikleri ile durumu kurtarmaya çalışıyorlar.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vignale bir balondur ve yavaş yavaş kendi halinde sönecektir.

Ne Avrupa'da ne Türkiye'de gerek satış olarak, gerek imaj sağlayıcı olarak pek bir kazancı olacağını düşünmüyorum. 

Ford'un belirleyici özellikleri nelerdir?

- Orta sınıf hesaplı araba üretir.

- İkamesi olmasa bile edinmede belli bir ekonomi sunar.

- Motorları pek güçlü olmasa da genelde sağlam ve uzun ömürlüdür.

- Sürüş dinamikleri her zaman sürücüye keyif ve güvenlik sunar.

- Tasarım olarak değişik ve çekici olmaya çalışsa da bunu her zaman başardığı söylenemez.

Yeni seriler nasıl gelişti?

- Hesaplı üretimden pahalıya kayış var, maliyet yükselirken kalite aynı düzeyde yükselmedi, premium yanılsaması yaratılmaya çalışıldı.

- Yeni nesil küçük hacimli motorlar hala sınıfının en güçlüleri değil, ayrıca alıcı tarafından pek de benimsenemediler, dizel hariç, onlar da Uzakdoğu vergi dilimlerine uymak dışında heyecan yaratıcı bir gelişme göstermediler.

- Sürüş dinamiklerinde değişiklik olmasa da konfor odaklılık bir nebze sportif karakterden çalıyor.

- İç mekan rakiplerine göre hem dar hem de günün gerisinde, toparlamaya çalışsalar da böyle.

Farklı bir söylemle tasarım sıradan, motorlar ancak sınıf standartında, iç mekan sınıf standartının altında, yenilikçilik çabası var ama kısıtlı ve sınıf ortalamasını aşmıyor, fiyatlar yeterince rekabetçi değil. 

Bir başka olan hiç bir şey yok kısacası.

Mustang bir niş üründür, Focus alıcısına etkisi olmaz. RS bir kaç genç ruhlunun kafasını çelmekten öteye gitmez. Mondeo tutarsızlıkları olan harcı alem imajını aşamayan bir otomobil. Edge Ford için pahalı. 

Sloganlarla değişim bekleyebilirler, ama değişim için sloganlar yetmez. 

Yine de başarılı olmalarını dilerim...

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vallahi yazıyı okudum, sonra dur hele reklamı da izleyeyim dedim.. ı-ıhh.. bir başka olan nedir anlayamadım.. Mondeo yine Mondeo, Focus yine Focus.. Bir başka olan, Otosan'ın Edge, Mustang gibi modelleri showroomlarda sergilemesi, FordStore gibi bayilerin olması ise gülerim bak.. Hele bak reklam o kadar amçsız ki; izledikten sonra insan "eeee?" demekten kendini alamıyor.. 

 

Not: Çok şükür bugün de bir girişimi vura vura öldürdük :muha:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir şey yapmazlar,

Niye yapmıyorlar.

Bir şey yaparlar,

Niye yapıyorlar ki neysen o'sun :D .

 

Maksat belli isimden de anlaşılacağı üzere. Arabaların bir başka olması ana fikir değil bence. Zaten haberin içinde bunlar yazılı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Vignale bir balondur ve yavaş kendi halinde sönecektir.

Ne Avrupa'da ne Türkiye'de gerek satış olarak, gerek imaj sağlayıcı olarak bir kazancı olacağını düşünmüyorum. 

..

 

Hocam vignale ile ilgili düşünceye (özellikle hazin son ihtimaline) aynen katılıyorum. Burada yazmışımdır; vignale niye var, gereksiz zaman kaybı diye. Fikir özünde doğru aslında. Daha farklı insanlara ulaşmak, daha çok potansiyel müşteri elde etmek vs. Bana citroenin DS projesini hatırlatıyor. Ford Avrupanın alt-orta sınıf araçlarını üretiyor, ford için kesinlikle lüks araç algısı yok Avrupada. Vignale ile bunu kırmayı deniyorlar. Ama çok hızlı gidiyorlar. Bu projenin D segmenti ile (hatta mondeo ile) kısıtlı kalması gerekiyordu (en azından bir başarı yakalayana kadar). 

ST Line projesi de benzer (o da VW'den esinlenme). Lüks isteyene vignale, spor görünüm isteyene ST Line. Burada da focus temel model seçilmeliydi. Bu proje benim bile aklıma gelmişti :) Ama ford farklı algıladı olayı; adı ST Line ama ST'ye hiç benzeyemeyen, kendi halinde başka zevklere hitap eden bir model çıktı ortaya. Donanım paketi olarak sunulduğu için de kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramadı. Oysa titanyum + ST Line alabilmeliyim, böylece ST'ye benzeyen titanyum donanım arabam olur. Onlar biraz daha mercedes modeli benimsiyorlar. Ancak ford'un mercedesteki esnekliği sunacak, bunun getirdiği maliyeti üstlenecek müşterisi yokki. Artık ford'un içinde neler oluyorsa, çok farklı ve bence anlamsız çözümler üretiyorlar. Bu şekilde bir sonuç alamayacaklar, dahası masrafları daha da yukarı çekecekler (çok iddialı konuştum sankim :) )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir tane daha Line geliyor. :D Sürpriz.

 

Yıllar sonra kar etmeye başlamış adamlar, bir şeyler yapsınlar da zarar etsinler abi. Aynı tas aynı hamam kalmasın bari.

Donanıma ST-Line koyarak batmazlar (Spor süspansiyon, boyalı alt parçalar vs zaten vardı) veya deri koltuğu standart yaparak. (Eskinde de premium deri koltuk sunarlardı ama kimse bilmezdi :D )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bir tane daha Line geliyor. :D Sürpriz.

 

Yıllar sonra kar etmeye başlamış adamlar, bir şeyler yapsınlar da zarar etsinler abi. Aynı tas aynı hamam kalmasın bari.

Donanıma ST-Line koyarak batmazlar (Spor süspansiyon, boyalı alt parçalar vs zaten vardı) veya deri koltuğu standart yaparak. (Eskinde de premium deri koltuk sunarlardı ama kimse bilmezdi :D )

 

RS-Line olmasın? Mavi kaliperlerimiz ve mavi dikişli direksiyonumuz mu olacak :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.