Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford’un Üretimi Bölgeye Göre Özelleşecek


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Amerika üzülecek, Avrupa stabil.

 

Fazlası: http://anasayfa.focusclubtr.com/fordun-yeni-modelleri-bolgelere-gore-daha-ozel-uretilecek/

 

Amerikan Focus’un donanım standartları düşecek ve bunun yanında daha az gelişmiş süspansiyon sistemi kullanılacak (süspansiyon detayı burada). Bunun nedeni, yüksek sürüş dinamikleri ihtiyacının bu pazarda ve bu fiyat noktasında daha az gerekli görülmesindendir.

 

Demiştim diyeceğim bu sefer :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında araç ağırlıklarını düşürmek için süspansiyon sisteminden çalınabilir, diğer markalarda olduğu gibi (ne diyorum ben :) ). Ben olsam Avrupada da uygulardım.

 

".. Araçlar tamamen değiştirilmeyecek, sadece geliştirilecek.."

Bu büyük bir karar. Ama Avrupa için ne kadar çalışır görmek lazım. Ford, Avrupa'da rüzgarı kontrol eden ya da yeterli büyüklükte sadık müşteri kapasitesi olan bir marka değil. Satmak için dikkat çekici olmak zorunda. Belki line paketleri, vignale vs ile bunu yapabilir, görelim bakalım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Semih G. yazdı:

Araçlar tamamen değiştirilmeyecek, sadece geliştirilecek

Vw'ye kızıyorduk başımıza gelecek demek ki 

 

Bu yaklaşım hem kaliteyi arttırır, hem de maliyeti düşürür. Ecüş bücüş dizaynlar denemek yerine; garanti dizayn ile gidersiniz. Müşteriler saçma dizayn hataları ile karşılaşmaz, kalite algısı yükselir. Yani çok iyi çok :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ondan sonra VW yok şöyleymiş yok böyleymiş.

Farkında mısınız orta sınıf binekler VW'yi örnek alıyor. Ayrıca liderin artıklarından beslenmeye çalışıyor. 

(bkn. yangına körükle gitmek)

Bu arada VW satışları ABD'de Ekim ayında geçen yılı %18.5 azalmış.

Ford bundan cesaret alarak araçları basitleştirerek ekonomiye gidiyor olmasın?

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu arada VW satışları ABD'de Ekim ayında geçen yılı %18.5 azalmış.

Ford bundan cesaret alarak araçları basitleştirerek ekonomiye gidiyor olmasın?

 

O ondan değilki. 3-5 sene önce toyotaya yaptıklarını şimdi de bi bahane bulup vw'e yaptılar. Honda'yı deprem götürdü derken meydan Ford'a kaldı :) 

Bence bu yeni planın da arkasında yine Amerikanyalılar var. Dizaynı basitleştirecekler, böylece tasarım merkezlerindeki iş yükünü büyük oranda azaltacaklar. Dünyanın değişik yerlerinde bolca konumlanmış bu merkezleri küçülterek Amerikanyada toplayacaklar. Dünya'nın artık klasikleşen büyüme metodu; "daha az mühendis + daha standart ama otomatik üretim = daha az işci + çok daha az masraf". Zati "one ford" stratejisinin temelinde de aslında bu var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

konuya farklı bir bakış açısı getireyim..

amerika ile avrupa ülkelerinin trafik düzeni anlayışı

amerika ile avrupa ülkelerinin yol yapım anlayışı ( dünya kültür merkezi seçilen istanbul un asfaltları yeterli örnek olacaktır)

amerika ve avrupanın araç seçimi ve öne sürülen donanımlı araçların yıllara göre satıldığı oranlar

konuya paralel olarak şunu da ekleyeyim mazisi sağlam temellere dayanan ford markası, yeni nesil araçlarını ismine leke sürdürecek kadar beşitleştirmez

ayrıca amerikada saygı etmenini avrupada ise güvenilir etmenini arkasına almış olan ford bu kaynaklardan ekmek yediği için temel taşlarına zarar verecek üretimler ve yenilikler getirmez

en çok nasıl satarım en çok nasıl kazanırım anlayışı renault (dacia) , honda, fıat vs gibi markalarda başka; vw, ford, seat skoda gibi markalarda başka işler (bu benim görüşüm) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi beyler bu bizim lehimize olabilir.. Çünkü bineceğimiz arabaya Texastaki John değil bizi daha tanıyan avrupada mesela bir Günther, belki bir Türk  karar verecek. 

 

ABD otomotiv endüstrisi tarihinin en büyük krizi ile karşı karşıya kalmıştı. Gerçekten kapıya kilit vurup gitme durumuna geldiler. GMe devlet ortak oldu, Chrysler e borç verdi, FORD borç almadı ortak almadı ama 5e-8e aldıklarını 2 ye satarak ve Obamadan istedikleri an hazır kredi sözü alarak kurtardı. Bunlar çok büyük çok hantal şirketler krizde iki önemli sorunla karşılaştılar. Çok fazla ar-ge merkezi, çok fazla pazarlama reklam merkezi, çok fazla ürün çeşitliliği ; ikinci sorun ise esnek olamamaktı, o kadar büyüktüler ki  tek fabrika tek araç üretiyordu. 

Kriz nedeniyle araç satışları düşünce ürün çeşitliliğinin zararlarını görmeye başladılar . Satamadıkları çok çeşitli ürünleri , satamadıkları çok çeşitli ürünleri geliştiren bür sürü merkezleri ve satılmayan araçları pazarlamaya çalışan pazarlamacıları vardı. İkinci sorun tek fabrika tek model üretiyordu. Talep düşünce çok düşük kapasite ile çalışan bir sürü fabrikaları oldu. Fabrika kapamazdı ancak üretimi azaltabilirdi. 600 bin kapasiteyi 140 bin üretimle devam ettirmek zorunda kaldı mesela . Oysa japon genellikle platform kullanıyordu. aynı platfroma ait mesela pikap, SUV ve büyük sedanı evet işler iyiyken farklı fabrikada üretiyordu ama işler düşünce iki fabrikayı kapatıp 2 ya da 3 modeli aynı fabrikaya alabiliyordu. 

 

Mullaly bu sorunları görerek krizden çıkmak için maliyet düşürme amacıyla pek çok şey yaptı. One ford stratejisini geliştirdi. Tek ford her yerde aynı şekilde satılacaktı . Bu da düşük ar ge düşük pazarlama maliyeti demekti. Ayrıca fabrikaları birden fazla model üretebilecek şekilde yeniden dizayn ettiler .

 

Şimdi krizden çıkıldı. Kriz dönemindeki strateji artık yetersiz olacaktır. Çoğumuzun eleştirileri aslında One Forda yönelik eleştirilerdir.  Bu yüzden talep yükseliyorken yeniden ürün çeşitliliği yeniden o pazara özgü ürünler yapılırsa yeniden öne geçilebilir diye düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biz yine daha basit, daha ozelliksiz, daha oyuncaksiz arabalari daha pahaliya aliriz.

Adamlar demis ki, arabalari ufak ufak soyacaaz. Kim daha azina tahammul ediyorsa o derece soyacaaz.

Seker cuvalindan bozma koltuklar, hesap makinesi ekranli multimedyalar, daha da dandirik jantlar, bizim hanim anca markete alisverise gidiyor viraj falan bilmez suspansiyonlar vs vs.

 

Ford artik bir baska.... Su anda bu stratejiyi dusunen, dusunduren, karar kilan her kim varsa direkt olarak babalarinin dusmanlarina sovuyorum. O derece sacma...

 

Sloglanlari go furter, noldu? Geri gidiyorlar. Hay ben sizin yapacaginiz isin.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürece daha geniş bir perspektiften bakınca tüketime dayalı üretimle zenginleşme modeli artık can çekişiyor.

Üretim tüketimi aştı, bu da bir yandan tüketicinin alım gücünün azalmasına diğer yandan karlılığın düşmesine neden oluyor. 

Tüm bu çabalar bu döngüyü kırma çabaları olarak da yorumlanabilir. 

Ayrıca emisyon kriterlerinin giderek sertleşmesi perofrmanstan ekonomiye kayışı dayatıyor, hafifleme önlenemez bir değişim olacak. Alternatif enerjilere uyum da öyle. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında haberdeki ana fikri unutuyoruz gibi geldi.

 

Ford, önce "one ford" ile yönetimi tek merkezde topladı. Bölgeler tarafından yönetilen, bölgelere göre üretime son verdi (focus, mondeo, kuga gibi modellerde net şekilde görülüyor).

 

Şimdi ikinci aşamada, bölgelere göre üretime yeniden başlıyor, ancak bu eskisinden farklı olarak merkezden yönetilecek. Değişiklik bölgenin ihtiyacı/beklentisi ile sınırlı kalacak (mesela tasarım kesinlikle farklı olmayacak). Bir bakıma, "one ford" için ikinci aşama başlıyor denebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

ben bu hamleyi olumlu görüyorum.

 

Focus amerikada evin ikinci arabası yani bir nevi hanım çoluk cocuk kullansın diye pazar market arabası.

genelde amerikan ailerinde birinci arada d sınıfı veya suv oluyor.

Oysa avrupada focus evin birinci arabası.

avrupada daha iyi donanım ve daha yüksek yol tutuş için bazı değişiklikler yapılması bence mantıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford’un Üretimi Bölgeye Göre Özelleşecek olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.