H. Cenk Oluşturma zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Oluşturma zamanı: Kasım 2, 2016 Malumunuz yaşımız ileri, hayatta bunu da yapmamış olmayalım diye bende bir motosiklet hevesi başladı. Kalktım kursa gittim En üst seviye motor ehliyeti aldım (A sınıfı) . Sanırım @Engin Uzunoğlu da almıştı. Kursta 180 kg ağırlıkta 6 ileri vitesli 700 cc 75bg motor kullandım. Kullanımda sorun yok ama dururken iki kere düşürdüm. Namussuz o kadar ağır ki ayak koyarken bir yatmaya başladı mı zaptedemiyorum. Şimdi yazları haftada 1-2 kere işe gelip gitmeye belki hafta sonları Kadıköye inmeye bir motor alayım diyorum. Kesinlikle hızlı gitmek şehirler arası gitmek falan gibi niyetim yok .. Ne tür bir şey alayım ? Motorda biliyorsunuz 250 cc ye kadar %8 ÖTV var ama 250 üstüne %37 ÖTV var. Fiyatları çok artıyor. 250-300 aralığında iyi motorlar var ama fiyatları çok uçuyor. Bunların ucuzları ve ikinci elleri de aklıma yatıyor. Şehir içine uygun alçak seleli kolayca ayak koyabileceğin manevra kabiliyeti yüksek motorlar var bunlara naked deniyor. 250 cc leri 20-35 bg civarlarında 6 ileri vitesliler . Bunlar zincirli . En önemli örenkleri Yamaha MT-25 , Kawasaki Z250SL ve Duke 250 ABS Yamaha MT-25 2 silindir (bu bir avantaj) 36 bg ama ABS opsiyonel bile değil. 14950 TL Kawasaki Z250SL 1 silindir 28 bg ABSli 4600 € (15950 falan) ABS her markada genelde 1000-1500 TL bu arada KTM Duke 250 SL 1 silindir 31 bg ABSli 15999 TL Alternatif olarak İtalyan markası olup yakınlarda Çinliler tarafından satın alınan ve tasarımı İtalyada üretimi artık Çinde yapılan Benelli var. Benelli TNT-25 1 silindir 25 bg ABSsiz 9950 TL Bu motorlar 140-150 kg civarında Gelelim şehir içinin tartışmasız yıldızları scooter lara . Scooter lar CVT şanzımana sahip otomatik vitesli. Aktarma kayışla oluyor. Varyatör denen parçalar var. Bunların temizliği ayarlanması vs gerekiyor zaman zaman kayış değişimi vs gerekiyor. CVTyi arabalardan biliyorsunuz zaten. Çin malı SYM Daelim vs gibi markaları istemiyorum. Burada bir scooterlar bir de maxi scooterlar var. Scooterlar daha küçük, hafif ; aralardan kaçmak falan kolay. Ama bagajları küçük depoları çok küçük . Bunlardan iki tane düşünüyorum. Bu segmentin yıldızı Honda PCX 150 . 13,5 bg 1 silindir ABS yok, arka fren kampana 10 bin TL fiyatlı . Stop start var bunda. Alternatifi 2015te piyasaya çıkmış olan Yamaha Nmax. 125 cc 12 bg 1 silindir ABS var ve arka disk fren. LED farlar var. 9450 TL Son olarak maxi scooterlar var. Bunların bagajı daha büyük seleleri büyük depoları büyük daha güvenli görünüyorlar. Bir çoğunda ABS var ama çoğu 180 kg ın üstünde bazıları 198 kga kadar çıkıyor. Aralara dalmak biraz daha zor bunlarda.. Bunların 250 cc altında olanlardan iki tane düşünüyorum. Tartışmasız segment yıldızı Yamaha Xmax 250 ABS. 1 silindir 20 bg, ABSlisi 182 kg ve 16100 TL Kymco Xciting 250 i 1 silindir 21,5 bg ABSsiz 14420 TL ama 198 kg maaşallah. Bir de 250 cc üstü scooterlar var. En uygunu Kymco Downtown 300. Yüksek vergiye rağmen 18000 TL ABS standart 188 kg ve 29bg Diğeri Honda Forza . 26 bg ABSlisi 192 kg ve 19500 TL Bu son ikisinin ikinci elleri 2015-2016 16000-16500 seviyelerine bulunabiliyor. Son olarak yamaha 2017 de Xmax 300 çıkaracağını duyurdu. Şimdiye kadarki yazdığım tüm motorlar Eu3 idi ; Xmax 300 Eu4 olacak. Blue core denen yeni bir teknoloji. 27,5 bg. ABS ve TCS standart , yeni bir tasarım. Yeni renkler (bronz favorim) . Anahtarsız biniş (motorlarda anahtar yuvası su alıyor arıza çıkarıyor) .Led ışıklar vs.. Fiyatı belli değil 22-23 olur deniyor belki lansmanda 21 olabilirmiş. Buna aşık oldum En son olarak Bir kaç sene önce Madmaxe şaka yollu önerdiğim acemi dede motoru. Honda 750 DCT 55 bg çift kavramalı otomatik şanzıman (istersen manüel kulakçıklar var) 55 bg 227 kg hediyesi 29700 TL. %40 indirim yapsalar da alsam Başlangıç olarak PCX/Nmax öneriliyor bu arada. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Naked bakılıyor ise KTD Duke tavsiye ederim... Max.Scooter ise PCX alın devam edin, ama kesmez, sizi biliyorum 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan erden Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 görülen motorlar gerçekten güzel ürünler. yedek parça fiyat olarak daha uygun, kalite olarakta örneklediğiniz markalara yakın sym ye bakabilirsiniz. sym ile yamahanın bağı var diye biliyorum. bunlarda kore ve tayvan üretimi ürünlerdir. sürekli kullanım yapmayacağınızı düşünürsek sizi üzmez. 10 yıl yamahada çalışmış biri olarak parçalarının tuzlu olduğunu söyleyebilirim. mesela x max gösterge üzeri plastik rüzgarlık 500 tl civarında. diğer suzuki ,honda gibi markalarda yamahaya göre birazcık daha uygundur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Adem Kazıl Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 (düzenlendi) başlangıç önemli bir konu ama maxi scooter ve naked farklı motorlar biri otomatik biri vitesli maxi scooter ile başlayacaksan abi pcx,nmax,xcity,xmax tarzı motorlar iyi tercih yukarıda belirttiğin kullanım amacına göre senin işini fazlasıyla görür. Kasım 2, 2016 Adem Kazıl tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 mt25 alın bence , yağmurlu havada kullanmayacaksanız abs okadar elzem bir şey değil . bir sezon bindikten sonra mt07 abs alırsınız ... Ya da kendinize güveniyorsanız mt07 ile başlayın direk . Çünkü motor işi biraz değişiktir . 250 cc'yi 2000km kullandıktan sonra hemen biraz daha büyük cc olsaydı diye bakmaya başlayacağınıza garanti ederim . Ama benim işimi görsün getirip götürsün diyorsanız maxi scooter olarak kymco downtown 300i bakın derim . --5 dakika sonra eklendi-- Bu arada gaz olsun şu belgeselide mutlaka izleyin http://www.imdb.com/title/tt2960470/ 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 şehir içinde Vespa ruLLaz http://www.vespa.com.tr/gts/ozellikler/ 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 8 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı: şehir içinde Vespa ruLLaz http://www.vespa.com.tr/gts/ozellikler/ ıııhh .. tarzım değil ama bak Piaggio xevo 250 olabilir 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 (düzenlendi) Her ne kadar işe gitmek, Kadıköy'e inmek gibi rasyonalizasyon çabaları varsa da her motor heveslisinin gerçek amacı bacaklarının arasındaki gücü hissetmek ve ona hükmetmektir. Orta yaşlarda hafiften krize giren maskülinizmin motor sevdasına kapılması bundandır. Çevremdeki motor alanların hemen hepsi ülkeler arası turlarda buldular kendilerini. Bu nedenle scooter türü motorlar bir süre sonra fazla evcil gelecektir. Ayrıca maymun iştahlılık da gözetildiğinde belki de fazla masraf etmeden ikinci el bir "naked"a binmek (bu nasıl bir mecazsa) (Duke kullanımı kolay ve zevkli, kuzenden biliyorum) bana mantıklı gelirdi. Bu konuda fazla bilgi ve deneyim sahibi değilim ama bu görüşümü yazmamı engelleyemedi maalesef. Kasım 2, 2016 Cem Boneval tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tolga Başaran Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Şimdi, H. Cenk yazdı: ııhh .. tarzım değil ama bak Piaggio xevo 250 olabilir Valla bende geçen sene x-max 250 veya herhangi bir maxi scooter alayım trafikten kurtulayım diye düşünüp en sonunda yamaha mt07 almıştım 9000km sürdüm önümüzdeki yaz mt09 tracer yada triumph tiger 800 xc geçmeyi düşünüyorum . İlk motoru pek düşünmeden alın ; sonradan ihtiyaçlarınıza göre zaten bir yola girersiniz . Bir bakmışsınız enduro ile transfagarasan da viraj dönerken bulmuşsunuz kendinizi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Şimdi, Cem Boneval yazdı: Her ne kadar işe gitmek, Kadıköy'e inmek gibi rasyonalizasyon çabaları varsa da her motor heveslisinin gerçek amacı bacaklarının arasındaki gücü hissetmek ve ona hükmetmektir. Orta yaşlarda hafiften krize giren maskülinizmin motor sevdasına kapılması bundandır. Çevremdeki motor alanların hemen hepsi ülkeler arası turlarda buldular kendilerini. Bu nedenle scooter türü motorlar bir süre sonra fazla evcil gelecektir. Ayrıca maymun iştahlılık da gözetildiğinde belki de fazla masraf etmeden ikinci el bir "naked"a binmek (bu nasıl bir mecazssa) (Duke kullanımı kolay ve zevkli, kuzenden biliyorum) bana mantıklı gelirdi. Bu konuda fazla bilgi ve deneyim sahibi değilim ama bu görüşümü yazmamı engelleyemedi maalesef. süper müstehcen bir yazı olmuş hocam, formunuzdasınız bende Bmw R-nine-T sahibi olsam çok mutlu olurdum sanırım 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Adem Kazıl Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 çok güzel Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Bir saat önce, Adem Kazıl yazdı: çok güzel çok güzel ama 530 cc liste fiyatı 43500 TL. Yukarıda gösterdiğim 2017 yeni Xmax 300 - bronx renkli- işte aynen bu Tmax tasarımına sahip. 20ye falan çıkacağını bilsem beklerim 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gürkan Çakıroğlu Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Hocam zor iş valla, kolay gelsin... KTM iyidir der kaçarım zira geçmişte racing ve yüksek risklere çıkmış bir tövbekarım 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Abi, şimdi ne desem boş. Hırsına ilerde yenilmeyeceğini düşünüyor ve sıkça motorsiklet değiştirmeyeceğine eminsen 250lik alma bence. Birde ABS olsun ama 500cc altına pek inme derim. KTM 'in motorları çok zevkli ama şehir içinde yaramaz çocuk gibi seni çok zorlar, amansız bir tork dağılımı var, İstanbulda şehir içinde kurbandan kaçmaya çalışan koç gibi sağa sola zaptetmeye uğraşırsın. Ha birde parçaları çok pahalı. Honda gibi geniş servis ağı olan markaları tercih edebilirsin. Hem parçası ucuz hemde servis ağı daha fazla. Bence senin gereksinimlerin pek oturmamış, sırf ulaşım olacaksa, artçı alacaksan yanına al X-Max bak keyfine. Manuel vitesli motor kullanmak şehir içinde pek yoracak ve adaptasyon sürende uzayacak. Motorla yolu okumak arabayla okumaktan çok farklı. Şu da var Scooter şehir içinde pek keyifli ve pratik. Ama 70km/h dan sonra ufak cc li ve küçük çaplı tekeri olanlar güven vermiyor. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan EKİN Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 İyi akşamlar ayaklarım yere bastığından beri motorun üstündeyim 7-70e kadar üstünde olacam inşallah. Gelelim size başlangıç olarak yamaha N MAX kullanabilirsiniz pcx yanında oyuncak ama benim param var iyisinden baslayam derseniz bu sizin hayatınıza veya ciddi anlamda yaralanmanıza sebeb olabilir. İlk önce emekleyin yürüyün koşun. 250-600-1000cc [emoji134]Emniyetli güvenlikli hafta sonları motoru şehrin sıkışıklığını almalıyım, güvende olmalıyım orta yaş grubuna tavsiye edeceğim yegane motor Bmv f650 GS dir Bu konularda size uzun uzun anlatabilirim yazmakla olmaz.Antalya çocuğu ve motorsiklet tutkunu bir ailede yetiştiğim için engin bilgilerime dayanarak bunları aktarabilirim. Alacaksanız Aralık bitmeden veya Şubat sonunda alın.Sağlıcakla kalın... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap