Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kesinleşen 2017 ötv Oranları Açıklandı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Dolar - Euro aldı başını gidiyor. Ötv aldı yürüyor, vergiler hat safhada. Artık yurt dışına yerleşme ihtimalim beni daha çok dürtmüyor değil. De işte vatanıda bırakıp gitmek zorumuza gidiyor.Ne diyelim Allah sonumuzu hayır etsin. Kriz bizi teğet geçiyordu dimi ?!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Off topic ama motosikletlere de bir düzenleme yapılmalıydı hatta bekleniyordu. Şöyle ki şu an 250 cc ye kadar olan motosikletlerde %8 250 üstünde ise %37 ÖTV ve ayrıca %18 KDV var. 

Yani 10bin TLlik motor 250 cc ise 12770 TL 251 cc ise 16200 TL oluyor (klasik bilindik Türk uçurumu) 

 

Şu an motosikletler Eu3 normunda. Almanya motosikletlerde ABSnin yaygınlaşması ile ölüm oranlarının cidi derecede azaldığını görmüş o yüzden avrupa birliğinde 2017 üretimi motorlarda ABS ve Eu4 olma zorunluluğu var. Ancak 180 kg bir motoru 250 cc ile Eu4 yapmak çok mümkün değil. O yüzden çoğu büyük firma mesela yamaha Xmax 250 cc lik yerine 2017sini 300 cc ile üretiyor. Güçleri 1-2 bg düşüyor hacim 280-300 oluyor ama bu şekilde Eu4 tutturabiliyor. Bu yüzden Türkiyede hacim sınırının 300e çıkarılması beklentisi vardı. 

 

2017de TR de ne olacak belli değil. Avrupalının kullanacağı ABSli eu4 motorları kullanamayacağız gibi görünüyor. Çin malı Hint malı sıfır güvenlik atmosferi zehirleyen motorlara devam..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

kriz fena geliyor.

Çoktaaan geldi bile. Sadece söylemiyorlar. 

Başka ülke de olsa adamı yerinden indirirler, bizde peeeh. 

Neyse en azından arabayı satsam mı diye düşünmeyi bıraktım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşlar ben yat acentasında çalışıyorum ülkemizde 5000 civarında Türk sahibi olan yabancı bayraklı yat var ve devlet buna af getirerek yabancı bayraktan Türk bayrağına geçme hakkını verecek yatın değeri üzerinden %1 veya %5 civarında bir vergiyle ordan gelecek paraya bile muhtaçlar iyice köşeye sıkıştılar gelir arayışı içindeler.

Adem Kazıl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesaplarıma göre Eylülde 130 bin lira olan kuga şu anda 157 bin lira oluyor. Biz dövizde sıçramayı Aralıkta bekliyoruz aslında ama şimdiden bu noktadayız. Umutlu olmak istiyorum.
 
 
euro.jpg



130, 143 oldu abi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bakalım bunun 2. ele yansıması nasıl olacak merakla bekliyorum. :içelim:

 

Maliye bakanının açıklamalarıda şurada dursun, belki kullanırız... Özellikle kalın puntolu olanları.

 

Maliye Bakanı Ağbal'ın açıklamasından notlar;

* Çok değerli görüşler geldi, ÖTV ile ilgili. Sistemde şu aşamada değerlendirme sonucu karar yayınlandı. 1600 cc'ye kadar olan araçlarda yüzde 45'ten yüzde 60'a çıkardık.

* Yeni sistemin temel özelliklerinden bir tanesi azalan oranlı sisteme geçilmesidir. Sektörle önemli değerlendirmelerde bulunduk. 40 ila 70 bin TL arasında araçlarda yüzde 60 olan oran yüzde 50'a düşüyor.

* Çıplak satış fiyatı 40 ila 70 bin TL arasında yüzde 50'ye düşüyor. 40 bin TL'nin altındaysa vergi oranı yüzde 45'e düşüyor.

* İkinci grup 1600-2000 cc araçlar, 100 bin TL'nin altındaysa vergi oranı yüzde 100. 10 puan indirim yaptık. 2000 cc araçlarda fiyat aralığına gitmedik.

* Bu düzenlemede piyasadaki araçlara nasıl yansıyacak. 100 araçtan 96'sı 1600 cc'nin altındaki araçlardan oluşuyor. Yüzde 3-3,5'luk kısmı üzerinde. Düşük fiyatlı araçlarda vergi düştü.

* Fiyatı 40 bin TL'nin altında olan araçlarda vergi artışı olmadı. 100 araçtan 42'si vergisiz fiyatı 40 bin TL'nin altında. Piyasadaki 40 bin TL'nin altındaki araçlarda vergi artışı olmadı.

* 40 bin 1 lira olan araca 2 bin 300 TL zam gelmiş olacak. 70 bin TL olanın ise 4 bin 100 TL olacak. 40 bin ila 70 bin TL arasında olanlarda ise yüzde 40 oranında belirlenmiş oluyor.

* 70 bin 1 lira olan bir aracın yeni vergili fiyatını karşılaştırdığımızda 12 bin 390 TL artış yaşanmış oluyor. Piyasada satılan 1600-2000 cc araçlarda şöyle bir dağılım söz konusu her 100 araçtan 34'ünün fiyatı 100 bin TL'nin altında.

* 1600-2000 cc altındaki araçlarda 10 bin 280 TL oranında uygulanmış oluyor. Yüzde 66'sının fiyatı 100 bin TL'nin üzerinde. 26 bin 550 TL artış yaşanacak. Etkisi kabaca yüzde 6 oranında.

* Yeni sistemin hayırlı olmasını diliyorum. Yasal düzenlemenin bir an önce yapılması konusunda sektörün yoğun bir talebi vardı. Bugün itibariyle de vergi oranlarını da düzenlemiş olduk. Azalan vergi oranlarına yönelik sistem var.

* Öngörülebilirliği çok önemsiyoruz. Bundan sonraki süreçte yakın vadede otomotiv sektörü ile ilgili yeni düzenleme düşünmüyoruz. Yeni vergi düzenlemelerini yapma konusunda olumlu yaklaşımlarımız var. Türkiye önümüzdeki dönemde hibrit araç konusunda önemli bir noktaya gelecek.

* Bizim için otomotiv sektörü kritik bir sektör. Her türlü teşvik edici kararları alacağız. Amacımız yeni bir vergilendirme sistemine geçmekti. Piyasadaki anlık fiyat hareketlerini izlediğimizde bu artışın doğru olduğunu düşünüyoruz. Kanundan yetki almış olduk. Bu çerçevede yaptık.

* ÖTV düzenlemesinin bütçeye katkısı 3 milyar TL ama amaç gelir elde etmek değil, sistemin bozucu yapısını değiştirmek ve adaletli yeni vergileme sistemine geçmekti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hep beraber fakirleştiğimiz için 2.el fiyatını arttırmak istese de alıcı bulmakta zorlanacak.

 

Gelin bir oyun oynayalım, metindeki yanlışları bulunuz...

Mesela:

Çok değerli görüşler geldi, ÖTV ile ilgili. Sistemde şu aşamada değerlendirme sonucu karar yayınlandı. 1600 cc'ye kadar olan araçlarda yüzde 45'ten yüzde 60'a çıkardık.

* Yeni sistemin temel özelliklerinden bir tanesi azalan oranlı sisteme geçilmesidir. Sektörle önemli değerlendirmelerde bulunduk. 40 ila 70 bin TL arasında araçlarda yüzde 60 olan oran yüzde 50'a düşüyor.

* Çıplak satış fiyatı 40 ila 70 bin TL arasında yüzde 50'ye düşüyor. 40 bin TL'nin altındaysa vergi oranı yüzde 45'e düşüyor.

* İkinci grup 1600-2000 cc araçlar, 100 bin TL'nin altındaysa vergi oranı yüzde 100. 10 puan indirim yaptık. 2000 cc araçlarda fiyat aralığına gitmedik.

* Bu düzenlemede piyasadaki araçlara nasıl yansıyacak. 100 araçtan 96'sı 1600 cc'nin altındaki araçlardan oluşuyor. Yüzde 3-3,5'luk kısmı üzerinde. Düşük fiyatlı araçlarda vergi düştü.

* Fiyatı 40 bin TL'nin altında olan araçlarda vergi artışı olmadı. 100 araçtan 42'si vergisiz fiyatı 40 bin TL'nin altında. Piyasadaki 40 bin TL'nin altındaki araçlarda vergi artışı olmadı.

* 40 bin 1 lira olan araca 2 bin 300 TL zam gelmiş olacak. 70 bin TL olanın ise 4 bin 100 TL olacak. 40 bin ila 70 bin TL arasında olanlarda ise yüzde 40 oranında belirlenmiş oluyor.

* 70 bin 1 lira olan bir aracın yeni vergili fiyatını karşılaştırdığımızda 12 bin 390 TL artış yaşanmış oluyor. Piyasada satılan 1600-2000 cc araçlarda şöyle bir dağılım söz konusu her 100 araçtan 34'ünün fiyatı 100 bin TL'nin altında.

* 1600-2000 cc altındaki araçlarda 10 bin 280 TL oranında uygulanmış oluyor. Yüzde 66'sının fiyatı 100 bin TL'nin üzerinde. 26 bin 550 TL artış yaşanacak. Etkisi kabaca yüzde 6 oranında.

* Yeni sistemin hayırlı olmasını diliyorum. Yasal düzenlemenin bir an önce yapılması konusunda sektörün yoğun bir talebi vardı. Bugün itibariyle de vergi oranlarını da düzenlemiş olduk. Azalan vergi oranlarına yönelik sistem var.

* Öngörülebilirliği çok önemsiyoruz. Bundan sonraki süreçte yakın vadede otomotiv sektörü ile ilgili yeni düzenleme düşünmüyoruz. Yeni vergi düzenlemelerini yapma konusunda olumlu yaklaşımlarımız var. Türkiye önümüzdeki dönemde hibrit araç konusunda önemli bir noktaya gelecek.

* Bizim için otomotiv sektörü kritik bir sektör. Her türlü teşvik edici kararları alacağız. Amacımız yeni bir vergilendirme sistemine geçmekti. Piyasadaki anlık fiyat hareketlerini izlediğimizde bu artışın doğru olduğunu düşünüyoruz. Kanundan yetki almış olduk. Bu çerçevede yaptık.

* ÖTV düzenlemesinin bütçeye katkısı 3 milyar TL ama amaç gelir elde etmek değil, sistemin bozucu yapısını değiştirmek ve adaletli yeni vergileme sistemine geçmekti.

pinokyo.jpg

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.