Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbo Supersarj Aşırı Yükleme Durumu


Yusuf Kırçiçek

Soru

Merhaba, 2011 Focus titanium 1.6 tdci aracimizda dün motor arıza lambası yandıı bakımlarını vs yaptırdığımız ustaya goturdum aracı kullandı çekiş problemi fln yok gayet iyi gidiyor bilgisayara bağladı ve "Turbo supersarj aşırı yükleme durumu: Aralıklı" diye hata vardı. Hatayı sildik arıza lambasi söndü. Daha önce başına gelen var mı ne yapmak lazım?

IMG-20161119-WA0000.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Turbo wastegate veya selonoidi yakın zamanda çalışmayı bırakacak. Yüksek viteslerden yanlışlıkla düşük devirli viteslere geçişte de olabilir. 

Arıza ışığı yandığında tekrar düşünürsünüz. Acil bir durum değil. Tekrar yanarsa uğraşırsın. Ha dersen ki neyiyle uğraşırız, selonoid değişir, 200-300TL o da olmazsa turbo değişir ki min 2bin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Turbo wastegate veya selonoidi yakın zamanda çalışmayı bırakacak. Yüksek viteslerden yanlışlıkla düşük devirli viteslere geçişte de olabilir. 

Arıza ışığı yandığında tekrar düşünürsünüz. Acil bir durum değil. Tekrar yanarsa uğraşırsın. Ha dersen ki neyiyle uğraşırız, selonoid değişir, 200-300TL o da olmazsa turbo değişir ki min 2bin.

Aslında dün değilde 1 hafta önce yaptı ilk bu hatayı ben facebook grubunda paylaştım bunu oradan kopyala yapıştır yaptım. Arızayı sildirmistim ama yine yandı bu sefer baktirmadim ama ayni arizadir kesin. Face grubunda genelde turbo borusunda küçük bi delik oluyor ondan yapiyor demişlerdi bi kaç kişi de selonoidden demişti ama hiç turbo değişecek gibi bisey söyleyen olmadı açıkçası şimdi biraz korktum siz yaşadiniz mi daha önce bu olayı bizim araçta hiçbir güç kaybı yok 1000 km sonra bakıma goturucem o zamana kadar böyle kullanırsak bisey olur mu?

Yusuf Kırçiçek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Yusuf Kırçiçek yazdı:

Aslında dün değilde 1 hafta önce yaptı ilk bu hatayı ben facebook grubunda paylaştım bunu oradan kopyala yapıştır yaptım. Arızayı sildirmistim ama yine yandı bu sefer baktirmadim ama ayni arizadir kesin. Face grubunda genelde turbo borusunda küçük bi delik oluyor ondan yapiyor demişlerdi bi kaç kişi de selonoidden demişti ama hiç turbo değişecek gibi bisey söyleyen olmadı açıkçası şimdi biraz korktum siz yaşadiniz mi daha önce bu olayı bizim araçta hiçbir güç kaybı yok 1000 km sonra bakıma goturucem o zamana kadar böyle kullanırsak bisey olur mu?

 

Oluşan hatayı irdeleyeyim ben sana en iyisi:

 

Turbo üzerinde turbonun aşırı ısınarak ve daha fazla basınç üretmesini engellemek üzere bir vana bulunur. Buna Wastegate deliği denir. Bu delil Wastegate tarafından gerek duyulduğunda açılır. 

 

Wastegate'i bançlı hava ile çalışır basınç değiştikçe bu valf vanayı açar ve egzoz gazı turboda dönmeden dışarı atılır. Wastegate tarafına basıncı gönderen ise selenoid valfidir, turbo basıncına göre ve aracın beyninden gelen veriye göre wastegate'in basıncını değiştirir.

 

Gelelim sendeki duruma. Sende wastegate açılmadığından aşırı yükleme sonucu olaya arabanın beyni el koyuyor ve basıncı düşük tutuyor. 

Bu nasıl olur: 

  • Wastegate arızalıdır
  • Selenoid arızalıdır
  • Basınç borularında sıcaklıktan dolayı genleşip kaçıran biyerler vardır.

Wastegate turbo haricinde satılmaz, satılanlar aftermarket ürünü. Alır takarsın, kalibrasyonu yapılmazsa daha beter sorunlarla karşılaşırsın.

Ki bu kalibrasyonu serviste falan yapmazlar, hop hemen değiştirelim derler. 

Turbocuya götürürsün, yaptım der, yalan yanlış bir kalibrasyon yapar, hop daha beter sıkıntılar.

 

Selenoid 200-300TL lik bir parça. Alır değiştirirsin.

 

Basınç kaçağını bulamazsın, bu yüzden tüm boruları değiştirirsin. Kim yapacak nası yapacak sorusu da pek bir can sıkar. Usta mel mel bakar. Servis oralı olmaz vs.

 

Bu sorunla uğraşırken önüne çıkacak "usta" ların alayı arızayı silip, olur olmadık birsürü parça değiştirip defalarca seni sanayi yolu tutturacak.

 

Velhasılı durum böyle. Kıssadan hisse bu iş öyle tek bir nedenden sonuç odaklı bir iş değil. Uğraşırsın...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Servet Ö. yazdı:

 

Oluşan hatayı irdeleyeyim ben sana en iyisi:

 

Turbo üzerinde turbonun aşırı ısınarak ve daha fazla basınç üretmesini engellemek üzere bir vana bulunur. Buna Wastegate deliği denir. Bu delil Wastegate tarafından gerek duyulduğunda açılır. 

 

Wastegate'i bançlı hava ile çalışır basınç değiştikçe bu valf vanayı açar ve egzoz gazı turboda dönmeden dışarı atılır. Wastegate tarafına basıncı gönderen ise selenoid valfidir, turbo basıncına göre ve aracın beyninden gelen veriye göre wastegate'in basıncını değiştirir.

 

Gelelim sendeki duruma. Sende wastegate açılmadığından aşırı yükleme sonucu olaya arabanın beyni el koyuyor ve basıncı düşük tutuyor. 

Bu nasıl olur: 

  • Wastegate arızalıdır
  • Selenoid arızalıdır
  • Basınç borularında sıcaklıktan dolayı genleşip kaçıran biyerler vardır.

Wastegate turbo haricinde satılmaz, satılanlar aftermarket ürünü. Alır takarsın, kalibrasyonu yapılmazsa daha beter sorunlarla karşılaşırsın.

Ki bu kalibrasyonu serviste falan yapmazlar, hop hemen değiştirelim derler. 

Turbocuya götürürsün, yaptım der, yalan yanlış bir kalibrasyon yapar, hop daha beter sıkıntılar.

 

Selenoid 200-300TL lik bir parça. Alır değiştirirsin.

 

Basınç kaçağını bulamazsın, bu yüzden tüm boruları değiştirirsin. Kim yapacak nası yapacak sorusu da pek bir can sıkar. Usta mel mel bakar. Servis oralı olmaz vs.

 

Bu sorunla uğraşırken önüne çıkacak "usta" ların alayı arızayı silip, olur olmadık birsürü parça değiştirip defalarca seni sanayi yolu tutturacak.

 

Velhasılı durum böyle. Kıssadan hisse bu iş öyle tek bir nedenden sonuç odaklı bir iş değil. Uğraşırsın...

İnşallah ufak biseydendir de söylediğiniz problemlerle karşılaşmam demekten başka bisey diyemiyorum. bugün yine bi goturucem sanayiye bakalım ne olucak ona göre sizi yine rahatsız ederim. Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27.11.2016 - 22:55 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

 

Oluşan hatayı irdeleyeyim ben sana en iyisi:

 

Turbo üzerinde turbonun aşırı ısınarak ve daha fazla basınç üretmesini engellemek üzere bir vana bulunur. Buna Wastegate deliği denir. Bu delil Wastegate tarafından gerek duyulduğunda açılır. 

 

Wastegate'i bançlı hava ile çalışır basınç değiştikçe bu valf vanayı açar ve egzoz gazı turboda dönmeden dışarı atılır. Wastegate tarafına basıncı gönderen ise selenoid valfidir, turbo basıncına göre ve aracın beyninden gelen veriye göre wastegate'in basıncını değiştirir.

 

Gelelim sendeki duruma. Sende wastegate açılmadığından aşırı yükleme sonucu olaya arabanın beyni el koyuyor ve basıncı düşük tutuyor. 

Bu nasıl olur: 

  • Wastegate arızalıdır
  • Selenoid arızalıdır
  • Basınç borularında sıcaklıktan dolayı genleşip kaçıran biyerler vardır.

Wastegate turbo haricinde satılmaz, satılanlar aftermarket ürünü. Alır takarsın, kalibrasyonu yapılmazsa daha beter sorunlarla karşılaşırsın.

Ki bu kalibrasyonu serviste falan yapmazlar, hop hemen değiştirelim derler. 

Turbocuya götürürsün, yaptım der, yalan yanlış bir kalibrasyon yapar, hop daha beter sıkıntılar.

 

Selenoid 200-300TL lik bir parça. Alır değiştirirsin.

 

Basınç kaçağını bulamazsın, bu yüzden tüm boruları değiştirirsin. Kim yapacak nası yapacak sorusu da pek bir can sıkar. Usta mel mel bakar. Servis oralı olmaz vs.

 

Bu sorunla uğraşırken önüne çıkacak "usta" ların alayı arızayı silip, olur olmadık birsürü parça değiştirip defalarca seni sanayi yolu tutturacak.

 

Velhasılı durum böyle. Kıssadan hisse bu iş öyle tek bir nedenden sonuç odaklı bir iş değil. Uğraşırsın...

Hocam s.a bizim araç hâlâ ayni sekilde ariza lambasi yakiyor 5-6 aydir böyle kullaniyoruz ama performans da bi sıkıntı yok. Gecen gün bilgisayara bagladim yeni ariza kodlari vermiş nedir bunlar bilgilendirirsen sevinirim. 

IMG_20170505_133227.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14.05.2017 - 10:54 tarihinde, Ramazan D. yazdı:

Linkteki sıkıntı varsa P0234 un nedeni egr vakum kontrol valfi değişecek. 

 

Yok hocam böyle bir sıkıntı. Ayni problemi yaşayan 2-3 kişi buldum internetten onlar egr valfini değiştikten sonra problemin çözüldüğünü söylüyor bakalim egryi degisicem artik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Servet Ö. yazdı:

EGR yi degistirerek baslamakta fayda var, zaten epey km yaptiysaniz tikanmisdir gariban, temizlenmekle de adam olmuyor.

125 bin de araç. Yormuyorum da fazla, 5-6 aydir yakiyor ariza lambasi zaten çekişte fln hicbir problem yok sadece yüksek devir kullanılınca ariza lambasi yakiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26.11.2016 - 23:36 tarihinde, Yusuf Kırçiçek yazdı:

Merhaba, 2011 Focus titanium 1.6 tdci aracimizda dün motor arıza lambası yandıı bakımlarını vs yaptırdığımız ustaya goturdum aracı kullandı çekiş problemi fln yok gayet iyi gidiyor bilgisayara bağladı ve "Turbo supersarj aşırı yükleme durumu: Aralıklı" diye hata vardı. Hatayı sildik arıza lambasi söndü. Daha önce başına gelen var mı ne yapmak lazım?

IMG-20161119-WA0000.jpg

Merhaba sorunu cozebildiniz mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.