Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

İlk Defa Powershift Kullandım..


Tamer S.

Önerilen Mesajlar

Bende 2014 style manuel, babamda 2016 tit ps var. Cihaz gelir gelmez şöyle bir hafta kadar yumuldum, orası burası falan derken.. otomatik vites cahili olarak şunu diyebilirim; sanki DSG daha kararlı gibi..

 

Şimdi hep bir ağızdan "hüloğğğggh" yapmayın lütfen.. bi saniye.....vurun ama dinleyin...:dirdir:

 

Hafif rampada (%10-15 gibi) gaza hafif bastığımda devir bi 4 bine çıktı hop 2 bine düştü, sonra bi daha..tekrar olmasın diye bir sonraki vites küçülttüğünde ben + dan vitesi tekrar arttırdım fakat araba silkeledi ve sanki gaza abanıyomuşum gibi bir ivmelenme oldu. Ben rahatsız oldum, babam da "gaza bu kadar yüklenme olm" diye ufaktan bi fırça çekti..  :sopalık:

halbuki yüklenmiyordum..bu kararsızlık tuhafıma gitti çünkü hem octavia DSG test sürüşümde hemde arkadaşın jetta sında böyle bir durum hiç olmadı. Düz yolda ve ışık kalkışlarında gayet başarılı, DSG ile arasında bi fark yok gibi ama tırmanışlardaki "şanzıman kararsızlığı" benim hoşuma gitmedi. Belki de bana denk geldi bilemiyorum..:unsure:. Yokuşu tapagaz çıksam belki daha pürüzsüz çıkacaktı, bilemiyorum. 

 

Not: Bir de direksiyon bariz ağır, nasıl desem bildiğin ağır işte. Benimki elektrikli o hidrolik sanırsam o yüzden.Lastiklerimiz aynı ve havaları normal bu arada.

   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 dizel PowerShift deneyimim oldu şahsuvaroğlunda arabam bakımda iken ikame almıştım . Aynı problemi bende gözlemledim. Kararsız kalıyor bazı durumlarda . Dsg deneyimim olmadı. Ama ani hız değişimlerinde biraz geç tepki veriyor gibi geldi .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Kararsızın kelime anlamı hangi viteste olduğunu bilememesidir. Sürekli aşağı yukarı yapmıyorsa kararsız denmez.

Önemli olan gaz tepkilerini iyi okuması ve uygun vitesi bulması. Atmosferik benzinlinin düşük torku sorun yaratıyor programlamada ve zaman zaman hangi vitesi seçeceği kararsız kalabiliyor.  

Dizelde bu sorun o kadar belirgin değil, ancak onda da vites küçültme talebini gaz ayağı ile anlatmak bazen kolay olmuyor.

Bu bağlamda VAG grubunun DSG'leri daha anlayışlı denilebilir. 

Bir de tabii arabaya alışmak ve şanzımana gaz ayağı ile hükmedebilme becerisini kazanmak gerek. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önemli olan gaz tepkilerini iyi okuması ve uygun vitesi bulması. Atmosferik benzinlinin düşük torku sorun yaratıyor programlamada ve zaman zaman hangi vitesi seçeceği kararsız kalabiliyor.  
Dizelde bu sorun o kadar belirgin değil, ancak onda da vites küçültme talebini gaz ayağı ile anlatmak bazen kolay olmuyor.
Bu bağlamda VAG grubunun DSG'leri daha anlayışlı denilebilir. 
Bir de tabii arabaya alışmak ve şanzımana gaz ayağı ile hükmedebilme becerisini kazanmak gerek. 


Aynen öyle. En büyük yanılgı da atm'den kaynaklı zaten.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önemli olan gaz tepkilerini iyi okuması ve uygun vitesi bulması. Atmosferik benzinlinin düşük torku sorun yaratıyor programlamada ve zaman zaman hangi vitesi seçeceği kararsız kalabiliyor.  
Dizelde bu sorun o kadar belirgin değil, ancak onda da vites küçültme talebini gaz ayağı ile anlatmak bazen kolay olmuyor.
Bu bağlamda VAG grubunun DSG'leri daha anlayışlı denilebilir. 
Bir de tabii arabaya alışmak ve şanzımana gaz ayağı ile hükmedebilme becerisini kazanmak gerek. 


Aynen öyle. En büyük yanılgı da atm'den kaynaklı zaten.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabamı övecek değilim... Hem motor hemde şanzıman olarak pek iyi bir noktada değil fakat 2,5 yıldır benzinli powershift kullanıyorum bu türde "gariplikleri" sadece ilk aldığım dönemlerde yaşamıştım. Siz nasıl mesaj yollarsanız araç o şekilde cevap veriyor... İlk kavrama varken araç daha fazla vites değiştirme çabasındaydı ancak yeni kavrama takıldıktan sonra artık daha istikrarlı olup "ne kadar az değiştirsem kardır" kafasında... Bunu yokuş yukarı çıkarkende hissediyorum. Önceden 2'ye atma çabası varken artık 1. viteste gerekirse 4.000 devire kadar vites değiştirmeden çıkıyor... Ama dediğim gibi bu biraz karşılıklı anlaşma meselesi. Bana göre de DSG acaip yığılıyor. Powershift'in (atmosferikteki bile) ilk kalkış atikliği DSG'de yok... gibi gibi, alışmak lazım :içelim:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

 Powershift'in (atmosferikteki bile) ilk kalkış atikliği DSG'de yok... gibi gibi, alışmak lazım :içelim:

 

Evet, ışık kalkışlarında DSG gerçekten yığılıyor. Gaza basıyorum, e hadi..diyorum kendi kendime, "bastığım gaz nereye gitti" diye düşünüyordun bi an..PS o konuda çok daha iyi..

 

Şimdi, Zafer Yusoğlu yazdı:

Ben Rize'de yaşıyorum. Senin 1 kere denediğini ben hergün yaşıyorum. Senin dediğin şeyi ben hiç yaşamadım. Ya sizin arabada bir acayiplik var yada benimkinde 

 

Dizelin tork farkı olabilir, bilemedim. Bizdeki benzinli PS.

 

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Önemli olan gaz tepkilerini iyi okuması ve uygun vitesi bulması. Atmosferik benzinlinin düşük torku sorun yaratıyor programlamada ve zaman zaman hangi vitesi seçeceği kararsız kalabiliyor. 

 

Sanırım bunu yaşadım ben.. manuel e alışkın olunca bu durum bi tuhaf geldi.

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

1.6 ti-vct mi? Malum her ps aynı değil.

 

Bilmiyorum :unsure:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim dizel otomatik de bizim rampanın hep aynı yerinde vites küçültmeye karar veriyor ve zınk diye yığılıp hemen toparlıyor. Kararsız diyemeyiz sadece gereksiz vites küçültüyor. Olduğu vites ve devirde çıkar ama küçültüyor işte.. Biraz öne kapaklanma hissediyorsun. Bütün bunun sebebi az yaksın diye ve yollar kötü olduğu için gaza akrep varmış gibi az basmamızdan.  Biraz çok basınca hiç vites küçültmüyor. Haldır huldur çıkıyor. Üst mesajda dendiği gibi S e almak da genelde işe yarıyor. 

@Yakup Çağatay bizim oranın rampalarını hatırlar arnavut kadırımlı dik bir inişte Ranger ın iniş konrolünü denemiştik. Rampalar bizden sorulur. Bizim ora öyle ki biraz hızlı çıkayım , uçağa binmiş gibi kulağım tıkanıyor siteye girerken :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.2 tsi dsg leondan sonra 1.5 tdci titanium pws'ye geçtim. Dsgde yaşadığım yığılmayı bayılmayı bu araçta yaşamadım. Tabi biri dizel biri benzin arada tork ve beygir farkı da var. Bence aracın benzinli olmasından kaynaklı yaşadığınız bu durum. Ben 1.5 tdci pws'yi inanılmaz beğendim,vites geçişi , hızlanma ve yakıt muazzam. Herkese tavsiye ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.