Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2017 Ford Fiesta Tanıtıldı


Önerilen Mesajlar

19 Haziran'daki süspansiyon bilgisi maalesef hatalı gelmiş. İngiliz broşürüne kadar Control Blade olarak aktarılmıştı :) 

Mevcut sistem klasik torsiyondan biraz daha farklı en azından burada tüm detaylarından bahsettim

https://www.focusclubtr.com/topic/14708-2017-ford-fiesta-teknik-değerleri-ve-detayları/

 

Ayrıca Fiestanın yeni görselleri yayınlandı, İspanya test sürüşü günü dahil onun da tüm görselleri burada yer almaktadır

 

https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-ford-fiesta-galerisi/

 

Car ve AutoExpress ilk yorumu paylaşmış.

 

Özeti şu: Fiesta zaten çok güçlü bir modeldi şimdi elinin zayıf olduğu noktalarda gelişim göstermiş; modern iç mekan, eğlence sistemleri vs vs. Sürüşü yine mükemmel ve eğlenceli olarak dile getirilmiş. İç mekandaki yumuşak malzemeler ve işçilik beğenilmiş fakat altta yer alan sert plastiklerin vw kalitesinde olmadığı belirtilmiş. Boyut konusunda ise bir zıplama yok ama daha geniş olduğu belirtiliyor. 

 

Eylül'de kullanacağız kısmetse :) 

 

 

 

 

ford-fiesta_2017_02.jpg

ford-fiesta_2017_03.jpg

ford-fiesta_2017_04.jpg

ford-fiesta_2017_08.jpg

ford-fiesta_2017_11.jpg

st-line_deep_impact_103.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özetle: Focuscuk...

Kokpitteki birbirinden kopuk elemanları barındıran tasarımı hala hiç beğenmiyorum.

Arka kapılarda arkaya doğru yükselen omuz çizgisi eminim arka görüşü engelleyecek. 

Görünen o ki dıştan büyümeye oranla içten büyüme de zayıf kalmış.

Kuşkusuz geliştirilmiş Fiesta, ancak pek öyle hayran olunacak bir yanı ve sınıf liderliğini ele geçirecek güçlü kozları yok.

http://www.autoexpress.co.uk/ford/fiesta/99947/new-ford-fiesta-2017-review

Autoexpress İngiltere'de şaşırtıcı olmayacak şekilde beş yıldızla başlamış.

Autocar biraz daha mütevazi dört yıldızda bırakmış. İç arka hacmi ve bagaj kapasitesini eleştirmiş yalnızca...

https://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/ford-fiesta-2017-review

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Ozan Kar yazdı:

hala ısınamadım ben bu arabaya.

bence 5 üzerinden 4'ü hakediyor. İçini ve ön konsolu beğendim. Ön tasarım daha sert bir görünüme sahip olsaydı daha güzel görünebilirdi. Arka tasarım da fena değil ama açıklayamadığım bir tuhaflık var.  Sis farlarının tasarımı ise titanium ve trend'deki (resimdeki mavi) kötü olmuş. Keşke hepsi ST Line (resimdeki kırmızı) gibi olsaydı

BlobServer.jpg

BlobServer (1).jpg

Erhan Er. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence Fiesta git gide göze daha hoş görünüyor, multimedya ekranı ise beni hiç rahatsız etmiyor, eski örnekleri de pek rahatsız etmemişti. O bir zevk işi, ancak çok kullanışlı olduğunu kimse inkar edemez; tam elinin altında, hatta gözüne gözüne... Kuga'daki o elini oryantalvari hareketler yapmak zorunda bırakan o göğüs tasarımına her gün tercih ederim Fiesta'yı. Yeni rakiplerine gelecek olursak.. Kendilerini pek tanımıyoruz ama Fiesta'yı rakiplerine karşı ezmenin haksızlık olacağı görüşündeyim. Evet bagajın küçük olması vs. konusunda eleştiriler yerinde. Ancak kimse İbizadaki kocaman şaftı görmemiş sanırım. İbiza ve Polo'daki motorları gördük ve Fiesta gerek 1.0, gerek 1.5 motoru ile 'downsizing' trendinin hala lideri. VW'nin 1.5ten aldığı gücü 1.0da, 2.0dan aldığı gücü 1.5te sunuyor. Genel olarak hoş karşılanmasa da bu trend B segmenti için biçilmiş kaftan. 140 eb manuel ve 120 ps gelebilirse o arabanın her tarafı teneke olsa yine de şahsen tercihim bu güzel motorlar olurdu. Gelemese de suçlayamam Otosan'ı, çünkü göründüğü kadarı ile donanım olarak hiç bir eksiği olmayacak Türkiye'ye gelecek olan Fiesta'ların. Çift bölmeli açılabilir panorama sunuyor araç. Kimse değinmese de sunduğu yaşam alanı, çok geniş olmayan ebatını pek ala kapatabilir pek çok kullanıcı için, ki onlarda da iyileşme var. Kendisinden beklemeyeceğimiz sürüş asistanları mevcut. Sürüş dinamikleri üzerinde çok çalışılmış. İşçilik oldukça iyileştirilmiş, malzeme kalitesi artırılmış. İbiza'dan iyi olacağı garanti. Vignale modeli ise Poloyu pek ala geride bırakır. Her şeyden önemlisi, 1.5 yıl kendisinden ayrılana kadar yüzümü güldüren o sürüş keyfini belli ki hala koruyor yeni Fiesta. Şu aşamada ben çok büyük olumsuzluklar göremiyorum Fiesta için. Full led sunmaması olmadı; otomatik uzun far yap ancak halojen koy. Asıl handikapı ise fiyatı olacak. Kendi aracımı almış olsam da miniği teste mutlaka gideceğim.

Cem G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem G. yazdı:

Fiesta'yı rakiplerine karşı ezmenin haksızlık olacağı görüşündeyim.

Sanırım bu eleştirinin muhattabı benim. 

Değilsem bile belirtmekte yarar var.

Ben şimdiye kadar kimsenin Fiesta'yı rakiplerine karşı ezdiğine şahit olmadım.

Ha @Bekir B. var tabii, Fiesta dururken gitti Polo aldı ama bir bildiği vardır zahir. 

Diyeceğim o ki Fiesta olumlu yönde geliştirilmiş olsa dahi rakipleri de boş durmuyor ve net üstünlük sağlayacağı bir alan yok.

İngilizler Fors'u da Fiesta'yı da pek severler. Satış şampiyonudur hemen daima, hele ki B sınıfında.

İlk incelemelerin onlardan gelmesi ve olumlu görüşlerle bezenmiş olması bu bağlamda şaşırtıcı değil.

Kaldı ki araba gerçekten iyi. Ama rakipleri de öyle.

Nitekim şu saptamaları da yapmayı ihmal etmemişler:

"İç mekanda kalite hissi çok artmış, ama bir VW düzeyinde değil" (bak sen densize)

"Araç büyümüş olsa bile bu aynı oranda iç mekana yansımamış"

"İç mekanda alt bölümlerde kullanılan plastiklerin kalitesi aynı düzeyde değil" (bir yerden tasarruf edilecek haliyle) 

"Güvenlik asistans sistemleri açısından zengin, ama bu fiyatı çok arttırıyor." 

"Fiesta eksiklerini gidermiş ancak eli yüzü düzgün bir paket alınca fiyatı 20.000£ düzeyine çıkıyor ki bu çok yüksek"

Hoş B segmentinde Fiesta'nın satış başarısı yenilenmese bile gayet iyi idi. Yeni Fiesta'nın da farklı olmayacağını düşünüyorum.

TR hariç Avrupa satış rakamları:

AvrupaB.PNG
Ford downsizing lideri olabilir, bunun ne anlama geldiğini tanımlamak da kolay değil ayrı...

Ancak verimlilik açısından VW grubunun yanına yanaşamadığı da bilinen bir gerçek. 

Aynı veya daha düşük PS değerleriyle daha iyi performans verileri sunabiliyor VW grubu. 

Yani downsizing herşey değil. 

Benim eleştirilerim elbetteki son derece öznel, tamamen kendi beğenimi ve bakış açımı yansıtıyor. 

Kurbağa suratını sevmiyorum. 

Elimdekini yeniler miyim? Bilmiyorum.

Eşime sormalıyım. :)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Cem Boneval yazdı:


Ford downsizing lideri olabilir, bunun ne anlama geldiğini tanımlamak da kolay değil ayrı...

Ancak verimlilik açısından VW grubunun yanına yanaşamadığı da bilinen bir gerçek. 

Aynı veya daha düşük PS değerleriyle daha iyi performans verileri sunabiliyor VW grubu. 

Yani downsizing herşey değil. 

 

 

VW'nin en iyi yaptığı şeyler;

  • Rakiplerine göre daha küçük boyutlara sahip olmasına rağmen daha büyük iç hacim sunması.
  • Rakiplerinden daha hafif olması nedeniyle daha iyi 0-100 değeri ve daha düşük yakıt tüketimi.
  • Motor-şanzıman-yürüyen aksamın uyumluluğu konusunda verimliliği yüksek olduğundan daha rakiplerine göre zayıf motorlar ile daha iyi performans değerleri sağlayabilmesi.

Halledilemeyecek şeyler değil demek isterdim :)

Erhan Er. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval genel konuşmuştum aslında. Zaten ortak eleştiriler hep aynı ve hakkı olan eleştiriler. Bakınız fiyatı, çok büyümeyen ebatı, bagajı... Lakin eksiler her araçta var. Auto Express İbiza için de kötü plastik diyor ki Seat o konuda daha ucuz hissi veriyor bu bir gerçek. Orta konsol mesafesine kadar şaft konulan bir araç bana göre geniş olmasa da olur. İ20'de yıllardır yok bu dediğimiz olay. Eski Polo Fiesta'dan da dardı. Polo gelsin onda da elbet eksiler olacak. Bence Fiesta'nın rakiplerine net üstünlük sağlayacağı bir alan yok demek için çok erken, zaten bu bu kadar rekabetçi bir piyasada hangi araç için mümkün ki? Ben özellikle sürüş hissiyatı, kimi motorları ile de dinamikleri konusunda yine üstün olacağını düşünüyorum; farkı Fiesta artık orta çağ teknolojisine sahip bir araç değil rakiplerine göre. Kablosuz şarjı yok, full led farı yok ama artıları da var, en azından geride değil. Sorun bunlara erişebileceğiniz fiyatın çok yüksek olması.

Performans açısından bakarsak ortada DSG gibi bir gerçek var, Fiesta o tam otomatikle performans verilerini düşürdü, eski fiestaların daha hızlı olması üzücü. Veriler açıklanmadı sanırım VW grubu için ama listedeki her motorun geleceğini varsayarsak ben ecoboost 140 PS manuel alır arkama bile bakmazdım. Gel gör ki ülkem insanı hala 'benzinli otomatik getirmiş akılsızlar' diyor. Avrupadaki trendler ülkemiz ile paralellik göstermiyor. Ford bunu bir türlü çözemedi. VW cephesinde 1.6 TDI DSG görünce direkt yönelecekler. Fiesta'nın yüksek fiyatı da bunu perçinleyecek maalesef.

Yine de aşağıdaki listeye bakarsanız aynı ve daha yüksek güç verilerini daha düşük hacimle sunan tarafın Ford olduğunu görürsünüz. Silindir kapatmalı 3 silindir turbo motorlarından daha verimli aynı kategoride bir motor yok. Standart araçları için otomatik güç aktarımı sorununu çözmesi gerekiyor sadece.

 

VW Polo- İbiza                                                                 Fiesta

1.0lt 3 silindir atm.-benzin: 65ps                                           1.1 lt 3 silindir atmosferik benzin: 70ps ve 85ps (benzer motorlar)

1.0lt 3 silindir turbo-benzin: 85ps, 115ps                             1.0lt 3 silindir turbo-benzin: 125ps ve 140ps ve 100ps (silindir kapatma)  Ecoboost çok daha üstün bir motor.
1.5lt 4 silindir turbo-benzin: 150ps (silindir kapatma)              (Yorumsuz..)

1.6lt 4 silindir turbo-dizel: 80ps ve 95ps                              1.5 TDCI 85-120 PS

2.0lt 4 silindir turbo-benzin: 200ps - GTi                              1.5lt 3 silindir turbo-benzin: 200ps - ST (silindir kapatma)

 



 

--3 dakika sonra eklendi--
2 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bir tasarım hatası gören var mı?

Ford-Fiesta-2017-Infos-Preise-Motor-1200x800-926a86426c2c62fe.jpg

bunu aylar önce ilk gördüğümde ben de anlam verememiştim. Canlı görüntüde bir sıkıntı yaratmıyordur muhtemelen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.