Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Litre Ecoboost için Silindir Kapama Sistemi Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

4 saat önce, Volkan Ö. yazdı:


%6 mantıksız geldi. %30 civarı bekliyordum.

30% da fazla bence, silindiri tamamen hiç sürtünmesiz kapatsa %33 alabilir zaten, bu sadece yakıt vermeyi bırakıyor diye biliyorum emin olmamakla birlikte.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30% da fazla bence, silindiri tamamen hiç sürtünmesiz kapatsa %33 alabilir zaten, bu sadece yakıt vermeyi bırakıyor diye biliyorum emin olmamakla birlikte.

kaç gr o silindir. Nereye sürtüyor :)
%20'de anlaşalım. Yanlız toplam tüketimdeki %6 yoksa anlık kapandiginda mı %6 onu netleştirelim. Sanki bana toplamda gibi geldi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Volkan Ö. yazdı:


kaç gr o silindir. Nereye sürtüyor :)
%20'de anlaşalım. Yanlız toplam tüketimdeki %6 yoksa anlık kapandiginda mı %6 onu netleştirelim. Sanki bana toplamda gibi geldi.

 

Genel tüketim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Genel tüketim

O zaman mantıklı. Araçta piston kapatmak için aracın o anda tork talebi olmaması ve belli bir devrin altında olması gerekir. Zaten yokuş aşağı ve konumlarda piston kapatmanın çok bir faydası olmaz. Düz sürümlerde tork ve devir aramadığımız kısımda etkin olmalı. Kişisel olarak cay parası olabilir ama toplamda iyi bir tasaruf olabilir. Yıllık bakmak gerek. Ülke ve çevre ekonomisi için ciddi rakamlar çıkacaktır.

Espirimi de yapayım.

Arap şeyhi bunu beğenmedi. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Volkan Ö. yazdı:

Kişisel olarak cay parası olabilir ama toplamda iyi bir tasaruf olabilir. Yıllık bakmak gerek. ;)

Yılda her uzun yol yaptığımızda çay parası desek du bakım.

1 kere tatil 12tl tasarruf git gel 24tl  (400tl benzin)

2 kere buluşmalara katılma git gel 48tl (800tl benzin)

I ıh gene çok birşey tutmadı. 1200tl yakıt alırsak tasarruf bu. O da maksimum yani 72tl. demek ki 1 çay değil de yılda bir Ford bize yemek ısmarlıyor. Kalsın almayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Yeni 1.0 ecoboost motorlarda Triger kayışı yerine Zincir kullanılacakmış. Benim anladığım kadarı ile silindir kapama ve açma işlemleri dolayısıyla oluşan basınca karşı dayanıklılığı arttırmak için tercih edilmiş. Aynı şekilde motor yatakları, tahrih milleri ve burçlar güçlendirilmiş.

 

Kaynak : https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2016/11/29/ford-to-offer-fuel-saving-cylinder-deactivation-tech-for-1-0-lit.html 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.