Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2017 Ford Fiesta Wrc


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

M-SPORT, FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) yeni bir döneme başlarken, Ecoboost Ford Fiesta WRC’yi tanıttı.

 

Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-ford-fiesta-wrc-tanitildi/

 

  • 1,600cc, 380 Ps 450 Nm
  • 6 ileri sıralı şanzıman

 

2017 Ford Fiesta WRC by M-Sport 1.jpg

 

2017 Ford Fiesta WRC by M-Sport 2.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel ama yalnız değil...

 

Önce gelişmelere bakalım.

2015 yılında teklif edilen ve kabul edilen yeni kurallara göre önümüzdeki yıl WRC'ye katılacak arabalar daha gösterişli ve saldırgan görünümlü ve yanı zamanda bu görünümü destekleyecek şekilde daha güçlü olacaklar.

Motorlar yine 1600 cc ve turbo beslemeli, ancak turbo sınırlayıcı çapı 33 mm'den 36 mm'ye çıkartılmış. Bu da 2.5 Bar olan izin verilmiş turbo basıncı ile 380 PS üretimine olanak sağlıyor. Tüm üreticiler hemen hemen aynı güce erişiyor. İzin verilen minimum ağırlık da 25 kg daha düşürülerek 1175 kg olarak belirlenmiş.

Bu gücü destekleyecek aerodinamik değişikliklere de izin çıkmış.

Araçların homologe modeli en az 3.9 m uzunlukta olmalı.

Ön tampondan 60 mm, arka tampondan 30 mm taşan gövde parçalarına izin var, hatta difüzör 50 mm taşabiliyor.

Arka kanat hayli büyütülmüş. 

Sonuç ortada...

Bir de yeni sezonda Toyota özel bir takımla uzun bir aradan sonra WRC'ye katılacağını açıkladı. En çirkin ralli aracı kupasını şimdiden kazandılar bence. 

 

volkswagen-polo-r-wrc-2015.jpg

 

Volkswagen-2017-WRC-Contender-3.jpg

 

2016_volkswagen_polo_wrc_images.jpeg

 

 

2016-Hyundai-i20-WRC-06 (1).jpg

 

2016-Hyundai-i20-WRC-05-e1449730145537.jpg

 

 

c3wrc-001.jpg

 

c3wrc-002.jpg

 

c3wrc-003.jpg

 

 

yaris_wrc_studio_4_1 (1).jpg

 

yaris_wrc_studio_8_1.jpg

 

yaris_wrc_studio_7_1 (1).jpg

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, H. Cenk yazdı:

 

Neden sıralı şanzıman

 

Daha hızlı ve daha daynıklı. Senkromeç kullanmıyor. H yolu yok, yani her seferinde nötr üzerinden geçmiyorsun, ittirdikçe bir yukarı, çektikçe bir aşağı, 5'ten 2'ye geçmek için üç kere kendine doğru çekiyorsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Bu sene WRC ilginç olacak.

 

Yıllardır önceleri Citroen ve Loeb sonra da VW ve Ogier hegemonyasında yürümüş olan WRC'de VW'nin emsiyon skandalaından sonra bütçe kısıntıları nedeniyle fabrika takımını çekmesi, Citroen'in de Loeb'ten sonra yeterince rekabetçi görünmemesi üzerine görünen o ki M.Wilson'un ısrarlı yaklaşımı ile Ford daha ciddi yatırım yapmaya ve boşalan liderlik koltuğuna oturmaya niyetli.

 

Fiesta yeni kurallara göre hazırlanmış ve neredeyse tümden baştan yaratılmış gibi görünüyor. Yılların deneyimi ile sorun çıkartmayacağını öngörmek de zor değil. Pilot koltuğuna da VW'den Ogier'nin geçmesi hedefe ulaşmayı kolaylaştıracak gibi. Redbull'un sponsorluğunu almış olmaları da bunun dolaylı bir kanıtı. Zaman içerisinde olgunlaşan Tanak da ikinci pilot olarak başarılı olacaktır. Camilli ile de anlaşmaları devam ediyor bildiğim kadarı ile. 

 

Ancak rakipler de boş durmuyor. 

 

Yeni sezona i20 Coupe ile hazırlanan Hyundai geçen sezonu ikincilikle kapatmıştı. Neuville, Sordo ve Paddon gibi şampiyonayı 2, 4 ve 5. sıralarda bitirmiş güçlü pilotları da var. Ford'a etapları dar edeceğine kesin gözüyle bakıyorum. 

 

Citroen Dubai destekli takımında değişiklik yapmamış görünüyor, Meeke, Green ve Lefebvre iyi sürücüler ama şampiyonluktan bence biraz uzaklar. 

 

Toyota Yaris ile 18 sene sonra WRC'ye dönüyor. Ekip şefi olarak usta ve deneyimli eski ralli pilotu Timo Makkinen'i almışlar. Test ve geliştirme sürüşlerini yapan Hanninen yanına VW'den gelen Latvala yerleşecek ve takım tümüyle Japon kökenli ama Fin yürütmeli olacak. Yakından izlemek gerekir. Sürprizlere açıktır.

 

VW çekilmiş görünse bile Ford'un M-Sport ile yaptığı gibi sponsorlu bir takım ile yeni Polo R'yi etaplara sürebilir. Katar ve Al-Attiyah iyi bir sponsor adayı. Konu önümüzdeki günlerde netleşecektir. 

 

Tek üzüldüğüm nokta geçen sezonu 3. bitiren Mikkelsen'in VW'den boşa çıkınca kendine yeni bir takım bulamamış olması ve Skoda Fabia ile WRC2'de yarışmaya karar vermiş olması.

 

Sonuçta çekişmeli ve izlenmeye değer bir sezon bizi bekliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Camilli ile de anlaşmaları devam ediyor bildiğim kadarı ile. 

 

... Camilli'ye laf yok, adamımdır severim.  :P

 

IMG_0693.jpg

 

...işin gırgırı bir yana Azione ile anlaşmalarının sürmesine de sevindim.  @AZIONERally  elemanlar hem becerikli hem de pratik ... sırtını Azione ekibine dayadığında ne organizasyon derdin kalır, ne de pit sıkıntın. bkn.parana geçer hükmün.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.