Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Motor Arizasi


Gökhan Karagöz

Soru

Merhaba arkadaslar bir yildir cozulemeyen sorunumu bir fikir bir cozum olur umidiyle bu forumda paylasmak istedim umarim cozulur.focus 3 2012  dizel 1.6 95 lik focusum var.sorunum su motor arizasi geliyor arabayi stop edip calistirdigimda silinmis oluyor fakat cok kisa sure de tekrar geliyor.yakitim cok fazla sehir ici 9 -10 lt gibi cekis cok kotu motor arizasi geldiğinde motoru korumaya aldigi icin zaten fecaat kagni gibiyim.gecen bir sene icinde yaptigim islemler sunlar;

1-ejektorler temizlendi 

2-dpf temizlendi

3-westagate degisti

4-selenoid valf degisti

5-oksijen sensoru degisti

6-tum tesisat incelendi

7-akunun yaninda sensor degisti

8-bilgisayar baglanip sifirlama yapildi

9-turboyu gonderdim bi sorun cikmadi 

Bunca islemden sonra hala her calistirmamda motor arizasi ile yasiyorum.degerli bilgi gorus ve tavsiyelerinizi bekliyorum sevgi ve selamlarimla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1
31 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Kisacasi 3 tane probleminiz var. Bilincli yaklasin sadece olaya, usta ne derse atlamayin, genelleme yapicam kusura bakmasinlar ama is bildigini sanip kasap gibi dograyip bir suru masraf aciyorlar.

+1000 

--0 dakika sonra eklendi--
31 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Kisacasi 3 tane probleminiz var. Bilincli yaklasin sadece olaya, usta ne derse atlamayin, genelleme yapicam kusura bakmasinlar ama is bildigini sanip kasap gibi dograyip bir suru masraf aciyorlar.

+1000 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Cok sukur aracim yapildi.yetkili servis isi cozdu vakum hortumu kirikmis arkadaslar usta kesti kirik olan yeri plastik kelepceyle isi halletti.motor arizasiz bir arac ne guzel.yalniz sorun su aracim burda paylastiginiz degerlerin cok uzerinde yakiyor.100km de 7.8-8.2 arasi yaptirabilicegim testler var mi arkdaslar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, Mk3- Modifiye > Focus III > Ford Garajı > Mk3- Mekanik & Motor kategorisinden Focus III > Ford Garajı > Mk3- Sorular ve Sorunlar kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ariza verdiginde bilgisayara baglatin hatalari cikartsin, oyle yorum yapalim.

Bu islemler muhtemelen disarda bir 'usta' ya yaptirildi degil mi? Onune gelen herseyi degistirdigine gore parcaciyi zengin eden devamli iscilik alan ilerizekali 'usta' larimizdan.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba servet bey

Tabibiki her defasinda baglatiyorum ariza her zaman oksijen sensoru oluyo ikinci ariza ise ilk baslarda enjektorle beraber turbo arizasiydi enjektorleri yaptirdiktan sonra artik oksijen sensoru ve 2598 turbo arizasi veriyor.evet bu operasyonlari ozel serviste yaptirdim fakat dpf temizligi haric hicbir parcaya ucret odemedim yetkili serviste bu sansim yoktu .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Gökhan Karagöz yazdı:

Merhaba servet bey

Tabibiki her defasinda baglatiyorum ariza her zaman oksijen sensoru oluyo ikinci ariza ise ilk baslarda enjektorle beraber turbo arizasiydi enjektorleri yaptirdiktan sonra artik oksijen sensoru ve 2598 turbo arizasi veriyor.evet bu operasyonlari ozel serviste yaptirdim fakat dpf temizligi haric hicbir parcaya ucret odemedim yetkili serviste bu sansim yoktu .

 

O2 hatasi enjektorlerden veya O2 ve Lamda sensorunden olabilir. Bana sorarsan DPF'i emanet biriyle degistirip kontrol etmek. Temizlik duzgun calismasini saglamamis olabilir.

 

2598 ise wastegate i yeterince kapatamiyor selenoid, bu da muhtemel turbo sonrasi borular veya intercoolerda kacak var demek. Aslinda selenoid kapattiriyor fakat kacak oldugundan turboyu daha cok cevirtmeye calisan ecu, wastegate tam kapali oldugundan zaten destek alamadigindan beklenen voltaj geriliminden zayif diyip basiyor arizayi.

Cekisin kotu olmasinin bir sebebi bu, diger sebebi ise enjektorler temizlendikten sonra ayni sirayla takilsa dahi kalibrasyonunun yapilmasi gerekiyor.

 

Kalibrasyon:

Bilgisayardan kalibrasyon verilerini sifirlayip, yola cikip 3. vitest 4000 devir sabit giderken gazdan ayagini tamamen cekip kendiliginden 1500 devirlere dusmesini beklemek ve bu isi 3-4 kez tekrarlamak gerekli. Sevgili 'usta' bunu yapmamistir, yaptiysa bilgisayardan sifirlayip, kalibrasyonunu yaptim abi modeline baglamistir.

 

Kisacasi 3 tane probleminiz var. Bilincli yaklasin sadece olaya, usta ne derse atlamayin, genelleme yapicam kusura bakmasinlar ama is bildigini sanip kasap gibi dograyip bir suru masraf aciyorlar.

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cok degerli gorusleriniz icin tsekkurler.enjektorleri temizlettigim yer balans ayarini yapmisti fakat kalibrasyon ayarini biz yapmiyoruz dedi bende yetkili servise sordum euro 5 motorlarda gerek yok beyin kendisi yapiyor dedi o yuzden o yonde adim atmadim.dpf icin girisimde bulunucam.bu ariza yakiti da etkiler degil mi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Gökhan Karagöz yazdı:

Cok degerli gorusleriniz icin tsekkurler.enjektorleri temizlettigim yer balans ayarini yapmisti fakat kalibrasyon ayarini biz yapmiyoruz dedi bende yetkili servise sordum euro 5 motorlarda gerek yok beyin kendisi yapiyor dedi o yuzden o yonde adim atmadim.dpf icin girisimde bulunucam.bu ariza yakiti da etkiler degil mi

Gerek yok diyen servise burdan selamlarimizi iletiyoruz. Acsin servis dokumani okusunlar.

Enjektor kalibrasyonu da dpf de direk etkiler yakiti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sacmaliga bakarmisniz yetkili srrvis dahi yanlis bilgi veriyosa bu arac sahipleri napsin sanayi sanayi dolassin mi? sizin tavsiyeniz bu asama da nedir hangi adimlari izlemeliyim ve diger bir sorum beyin olabilir mi sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Gökhan Karagöz yazdı:

Sacmaliga bakarmisniz yetkili srrvis dahi yanlis bilgi veriyosa bu arac sahipleri napsin sanayi sanayi dolassin mi? sizin tavsiyeniz bu asama da nedir hangi adimlari izlemeliyim ve diger bir sorum beyin olabilir mi sizce?

 

Beyinde yani ECU da birsey oldugunu sanmiyorum, bir ihtimalle tesisat olabilirdi degistirmissiniz. Arabanin daha onceden modifiye edilme gibi bir durumu var mi? Buyuk turbo yazilim vs? Yoksa ki sanmiyorum beyinle ilgili bir sorun yoktur.

Ben sizin yerinizde olsam. Varsa bir arkadasimdan DPF soker arabaya takar bakardim. O2 arizasi yakacak mi diye. Yakmiyorsa sizin DPF sizlere omur. Temizlik yapan ustunanin kafasina atardim. Tabi serviste bilgisayara baglanip rejenerasyon yaptirmayi deneyebilirsiniz. Yapamiyorsa omru bitmis demektir.

 

Kacak isi ile ilgili olarak "bence" bu islere hevesli bir usta bulunur ve kacak tum borularda aranir. Zaten o noktadan sonra biryerde kacak varsa emin olun bir yerden bir yag atmasi vardir havayla birlikte. Bulmasi cokta zor olmaz. Belki intercooleri sokup muayne etmeniz gerekebilir.

 

Su da var, arabayi duzgun! bir yetkili servise goturursunuz onlar cozer. Siz keyfinize bakarsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

enjektörler için bende bir tavsiyede bulunayım istanbul veya ankaraya yolunuz düşerse ankarada uzman dizel nuh usta istanbulada giderseniz ankardan oğuz beyin selamını iletin ...

enjektör konusunu çözün kafanız rahat olsun ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cok tesekkur ederim yetkili servis teksnisyeniyle yorumlarinizi ve sureci tekrar paylastim bi kac gun kendisnde kalmasini istedi bakalim insallah cozulur.serkan bey enjektorleri yaptirdiktan sonra hic enjektor kodu gelmedi suan sadce  oksijen sensor arizasi ve 2598 turbo arizasi geliyor.servet bey o yonde bir sey yapilmamis kazasi falan yok bakimlari zamannda yapilmis 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Gökhan Karagöz yazdı:

Cok sukur aracim yapildi.yetkili servis isi cozdu vakum hortumu kirikmis arkadaslar usta kesti kirik olan yeri plastik kelepceyle isi halletti.motor arizasiz bir arac ne guzel.yalniz sorun su aracim burda paylastiginiz degerlerin cok uzerinde yakiyor.100km de 7.8-8.2 arasi yaptirabilicegim testler var mi arkdaslar 

E çözer tabi :)

 

Hortumlardan sonra tüm kullanımı sıfırlayıp en az iki deponun ortalamasına bakın. Eğer 2bin devirlerde vites atıp 1500 devirlerde seyrediyorsanız, gereksiz vites atmıyorsanız, yol eğimi ortalamanın üzerinde yerlerde gezmiyorsanız 6.5-7 arası tüketim olmalı. Eğerki fazlaysa sizi yine yetkili servis çözer. Periyodik bakımlarınızı düzgün yapın. DPF temizliğine önem verin, gerekiyorsa enjektör temizliğinizi yapın ve arabanın gene bir muaynesini yaptırın. 

 

Baştan okudum başlığı, wastegate değiştiren her kim ise preload ayarını orjinale göre değilde kafasının aldığı gibi yapmış olabilir. Orjinal değerlerde çalışmayan wastegate turbonun çalışmasını dolayısıyla motora giren yakıt hava basıncını değiştirerek zengine kaçırıyor olabilir. Sorsan hepsi kral ustalar ama araba yürüyorsa nasıl yürüdüğe bakmayan kara düzen adamlar. Altı üstü bir basınç saati iki valf ile orjinal ayarını yapabilirlerdi. Bu durumda mantık yürüterek wastegate'in bir iki diş ileri alınması gerekebilir. Tabii bu söylediklerimin hepsi tahmine dayalı teori. Herşeyi eledikten sonra bence kalibrasyonunu yaptırmanız lazım. Tabi yapacak ustanın düzgünce turbo basıncını ölçmesi lazım. Düzgün bir wastegate kalibrasyon videosu. Neyin neden olduğunu da anlatıyor.

 

 

O bu değilde bu dizeller ne çok seviyor vakum hortumu parçalamayı. Mk2 de aynı terane mk3 de aynı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.