Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 çıkış Tarihi Malzeme Bilgisi Ve Motorları


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Amerika Ford amca dedi ki;

''2018 yılında Focus ve C-max'i Usa'da üretmeyeceğim'' Bu demek oluyor ki yeni model 2018 de geliyor; usa için üretimin Meksika'da olacağı tahmin ediliyor.

Not: Malum makyajlı focus Avrupa'da daha erken sunuldu, en iyimser 2017 ikinci yarısı diyelim.

 

Diğer bilgiler geldikçe, yeni mesajlarda iletilmektedir :) 

Şu an en güncel bilgi: https://www.focusclubtr.com/topic/13422-ford-focus-mk4-çıkış-tarihi-malzeme-bilgisi-ve-motorları/?do=findComment&comment=463592

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Yukardaki mesajı hatırlatarak ek yapalım...

 

Andrew Fraser amcamız 3-4 yıl önce ne demişti? 2020 emisyonlarını karşılamak için araçları 200 kg kadar hafifletmemiz gerekiyor.

Ford'n hedefi tüm ürün gamında ortalama 95 gramın (co2) altında kalmak. :)   

 

Ford koltukları nasıl hafifletiyor?

 

Screen Shot 2016-01-12 at 00.00.42.png

 

car_photo_506050.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

gövdede "bor" ve "alü-magnezyum" alaşımlı parça sayısı/yüzdesi de artıyor.

(bkn.artan imalat maliyeti / artan ömür - gövdede hafifleme - daha az atık - daha dertli tamir) 

On 21.08.2015 at 20:52, Yakup Çağatay said:

en iyimser 2017 ikinci yarısı diyelim.

 

2017 sonunda görürüz Yakup ... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Kaan Yagizer said:

gövdede "bor" ve "alü-magnezyum" alaşımlı parça sayısı/yüzdesi de artıyor.

(bkn.artan imalat maliyeti / artan ömür - gövdede hafifleme - daha az atık - daha dertli tamir) 

Yani gelecek zamlara şimdiden gerekçe bulma maharetine diyecek yok...

Bizd de umutlar giderek tükeniyor.

Neyse RS'in düşük emisyon kaygısı pek yok şimdilik (teselli iç geçirmesi)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval said:

Yani gelecek zamlara şimdiden gerekçe bulma maharetine diyecek yok...

 

... çok yaşa e mi? :) 

Yazarken aklıma gelmemişti ... gövdede alaşım oranını arttırmanın bin tane sebebini listelerdim ama "ek kazanç sağlama" aklıma gelmemişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mert Yürüyen o da var ama araştırırsan kendin de göreceksin ki başta alüminyum / magnezyum gelmek üzere -alaşım- gövde parçaları ile çalışmak dertli, onun ötesinde özel eğitim + özel ekipman gerekiyor. Normal (çelik veya hafifletilmiş ya da sertleştirilmiş çelik) kaporta parçalarında kullanılan düzeltme / kaynak vs. ekipmanları ile alaşım panelleri tamir edemiyorsun. 

...övünmek gibi olmasın, bende o ekipman var ama neresinden bakarsan bak -kalın- para ödenmesi gerekiyor (onu kullanacak ustanın maliyeti mi? o tamamen ayrı ...) ...diyeceksin ki peki o zaman ne olacak? nasıl halledilecek?

 

- bu çamurluk var ya ... o tamir edilmez.

- nedenkine? hafifçe çökmüş işte...

- bak çöküş yerinin uç kısmında katlanma var..

- ee?

- alaşım bu, düzeltirsem uzama yapar...

- ... o ne demek? 

- yani düzeltirsem o çamurluk yerine sığmaz ... 

- ee? napicaz?

- değiştirircez mecburen

- hadi be?

- valla ...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mert Yürüyen o da var ama araştırırsan kendin de göreceksin ki başta alüminyum / magnezyum gelmek üzere -alaşım- gövde parçaları ile çalışmak dertli, onun ötesinde özel eğitim + özel ekipman gerekiyor. Normal (çelik veya hafifletilmiş ya da sertleştirilmiş çelik) kaporta parçalarında kullanılan düzeltme / kaynak vs. ekipmanları ile alaşım panelleri tamir edemiyorsun. 

...övünmek gibi olmasın, bende o ekipman var ama neresinden bakarsan bak -kalın- para ödenmesi gerekiyor (onu kullanacak ustanın maliyeti mi? o tamamen ayrı ...) ...diyeceksin ki peki o zaman ne olacak? nasıl halledilecek?

 

- bu çamurluk var ya ... o tamir edilmez.

- nedenkine? hafifçe çökmüş işte...

- bak çöküş yerinin uç kısmında katlanma var..

- ee?

- alaşım bu, düzeltirsem uzama yapar...

- ... o ne demek? 

- yani düzeltirsem o çamurluk yerine sığmaz ... 

- ee? napicaz?

- değiştirircez mecburen

- hadi be?

- valla ...

Daha çok öpeceksiniz bizleri demekki :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Yahya Akman said:

Daha çok öpeceksiniz bizleri demekki :D

 

...öyle de denebilir tabi :)

 

Adamın elinde ekipman / etkin personel yoksa alaşım gövde paneli üzerinde istese de çalışamaz ... yangın yönetmeliği, alınması gereken ek tedbirler (toz kontrolü / ek havalandırma vs.) konusunu açmıyorum bile.  

 

... malzeme alev alınca öyle kolayca sönmüyor / söndürülmüyor

 

 

 

özel yangın söndürücü lazım, alü-magn yangınına su sıkarsan "patlar" ... sonuçta alaşım gövde paneli tamiri -sıkıntılı- diyorsam var bir sebebi :) 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir adım daha atalım bu konuda. Biliyorsunuz ki Ford daha önce benzinli motorları daha verimli olması adına çalışmalar yaptığını söylüyordu.

EK: Silindir Kapama Araştıma Başlığı

 

Peki ya Ford, Detroit fuarında ne dedi?

 

Özet: Karbon fiber motor (parçaları),silindir kapama ve elektrik destekli turbo benzinli motorlar. (2020'ye kadar)

 

Ödüllü 3 silindirli Ecoboost için;

Karter ve yağ deposu gibi yerlerde kullandıkları enjeksiyonla kalıplanmış karbon fiber parçalar ile 13kg hafifletmişler. (%15.5 hafiflik)

Silindir kafası 7.7 kg'dan 6.5 kg'a düşürülmüş (%15 hafiflik)

Motor blokları 23.5 kg'dan 14 kg'a düşürülmüş. (%40 hafiflik)

Bunlarla birlikte yakıt ve emisyon %4,5 düşermiş.

 

Bunları üretime girmesini engelleyen tek şey şuan parça fiyatları.Ama fiyatlar düşüş içindeymiş ne zaman fizibil olursa o vakit üretime geçeceklermiş. 

 

Yukarda verdiğim başlıkta söz edilen silindir kapama teknolojine ek birde turboya elektrik desteği eklenecekmiş.

Bunlarla birlikte ise tüketim ve emisyon %6 ila %4 arasında düşecekmiş.

 

Reklamları izlediniz :D 3-4 yıl sonra görüşmek üzere

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
Ford, EcoBlue ismini almış. EcoBoost'a kardeş geliyor belli.Acaba dizel için marka çabası mı?

 

https://tmdb.eu/trademark/014949531/eu

http://trademark.markify.com/trademarks/ctm/ford+ecoblue/014949531

Adblue ile çalışma sistemi ile gelebilir diye bu ismi aldığını düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
On 4 Apr 2016 at 00:42, Yakup Çağatay said:

Ford, EcoBlue ismini almış. EcoBoost'a kardeş geliyor belli.Acaba dizel için marka çabası mı?

 

https://tmdb.eu/trademark/014949531/eu

http://trademark.markify.com/trademarks/ctm/ford+ecoblue/014949531

 

Demiştik! :D 

 

http://www.focusclubtr.com/topic/12005-tamamen-yeni-motor-tanıtıldı-20-dizel-ecoblue/#comment-359872

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Çıkış Tarihi Malzeme Bilgisi ve Motorları olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.