Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2015 Focus Abs Fren Mesafesi


Bekir Ilk

Soru

merhaba 2015 model benzinli focus trend x kullanıyorum. benim sorunum şu freni sonuna kadar köklediğim zaman hangi hızla gidersem gideyim abs her zaman devreye giriyor. frene aracı durduracak kadar basınca abs devreye girmeden araba duruyor. ama özellikle panik fren dediğimiz şekilde frene abanırsam hızım 5 km bile yol ve hava şartları farketmiyor abs devreye girip fren mesafesini uzatıyor. geçenlerde şehir içinde yavaş seyrederken birden kırmızı yandı ve ani bir hareketle frene bastım abs devreye girdi ve araba durmadı fren mesafesi uzadı durmam gereken noktayı da geçtim. başka bir gün yine şehir içi yavaş yavaş giderken amcanın biri önüme çıkacak oldu yine frene abandım ve sonuç yine abs devreye girdi ve amca yolun ortasına gelseydi kesin çarpardım. artı hafif yokuş yukarı çıkıyordum. bu kadar düşük hızlarda abs devreye girmesi normal değil diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kar veya çakıl gibi lastiğin önüne malzemenin toplanıp durmaya etkisinin olacağı zeminler dışında ABS ile durma mesafesi kontrolsuz panik fren durma mesafesinden kısadır. Kontrolsuz panik frende yüklenen fren gücü hemen tüm yüzeylerde tekerleklerin kilitlenmesine yol açar ve kayan tekerlek daima yuvarlanan tekerlekten geç durur. 

Kilitlenmeyi engelleyecek eşikte kontrollu sert fren yapabilirseniz ABS ile aynı ve hatta kısa mesafede durabilirsiniz.

Ancak bu deneyim, ustalık ve pürüzsüz, engebesiz yol yüzeyi, ve hele ki panik frenleme ihtiyacı doğdu ise, çelik gibi sinirler gerektirir ki pratikte gerçekleştirmesi imkansıza yakındır. 

@Bekir Ilk Beyin yazdıklarına geri dönersek, ABS devreye girdi ve fren mesafesi uzadı ifadesi gerçeği yanıstmaz, devreye girmese kızaklama gerçekleşecek ve durma mesafesi daha da uzayacaktı.

Belli ki Aydın asfaltı da sıcaktan iyicene yumuşayarak cam gibi bir yüzey olmuş (bkn. Antalya örneği) ve tekerlekler çok çabuk kilitleniyor. 

Mesafe bırakarak dikkatli kullanmak dışında önerebileceğim bir şey yok. 

Lastiklerin aşınma düzeyi, hava basıncı, ısı, yol yüzey özellikleri, pürüz ve engebeler, çamur, kum, su vb. yüzey örtüleri fren performansını etkileyen, lastiklerin kilitlenme zamanını belirleyen (balata disk sürtünme yüzeyi hemen daima sabit özellikte olduğundan) ve ABS'nin devreye girme eşiğini etkileyen değişkenlerdir ve genellemelere kolay izin vermezler.

Panik fren gerektiren durumlarda ABS'yi devreye sokmadan fren yapmaya çalışmayı da pek denemeyin hüsranla sonuçlanır.  

ABS sistemi kendini sıkı kontrol eden bir sistem, arıza uyarısı verir hemen daima. Yine de endişeniz varsa servisin kontrolunu isteyin. 

ABS ile ilgili aracın yönlendirilebilme özelliği yanında diğer önemli bir kazanım frenlemenin ön-arka, sağ-sol eşit gerçekleşmesi, tekerleklerin farklı yüzeylerde bulunmasına rağmen doğrusal çizgide bir durma sağlamasıdır. 

Ben ABS olmadan daha iyi fren yaparım diyenlere de inanmak ister, onlara hayatta şans ve başarı dilerim. 

Son söz: Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eklemekte fayda var +7C Derecenin altinda yazlik lastikleriniz ozelliklerini yitirir. Bunu da hesaba katin.

--1 dakika sonra eklendi--

ABS devreye giriyorsa, tekerleriniz kilitleniyo bu yuzden kilitlenmeyi onlemek adina abs devreye giriyor demek. Burada ya yol sartlarinda, ya da tekerlerde aramak lazim problemi. Tabi arabanizda bir sorun yoksa :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Bir ekte bende statik ve dinamik sürtünme katsayıları farklıdır. O yüzden durmaya çalışırken kayan bir tekerin fizik kanunları gereği Abs uygulanan donen bir tekerden önce aracıdurması fiziken mümkün değildir. Fizik kanunları inanca tabi değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
aydında ikamet ediyorum. pek bi kış şartları yok burda. lastik 1 buçuk yılda bitmez diye düşünüyorum. ama yapısından dolayı sert olabilir. tespitim şöyle hangi hızda olursa olsun çok yavaşken de durum böyle frene çok sert basarsam abs devreye giriyor. 

Bende aydinda ikamet etmekteyim su siralar aydinda bu durumu bir iki kez yasadim bu hem aydinin yol yapisindan kaynakli hemde kis sartlarindan. Lastik havasiyla alakasi yok eski aracim polo da ayni sekildeydi. Ancak baska il ve ilcelerde boyle birsey yasamadim. Sorun aydın şehri [emoji23]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de zamanında pek memnun değildim Focus'un frenlerinden de panik halinde daha iyi bir alternatifi yok, panik halinde değilken biraz uğraşırsanız alışabilirsiniz. Panik yapmayacak kadar mesafeli kullanıp ABS'nin devreye girdiği eşiklere alışmaya çalışmak Cem abinin dediği gibi çok zahmetli olsa da bence denemeye değer. Ben denerken 10'kere bir kere becerebiliyordum, herkesin sürüşü farklı olsa da beklentiyi yüksek tutmamalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Ben de zamanında pek memnun değildim Focus'un frenlerinden de panik halinde daha iyi bir alternatifi yok, panik halinde değilken biraz uğraşırsanız alışabilirsiniz. Panik yapmayacak kadar mesafeli kullanıp ABS'nin devreye girdiği eşiklere alışmaya çalışmak Cem abinin dediği gibi çok zahmetli olsa da bence denemeye değer. Ben denerken 10'kere bir kere becerebiliyordum, herkesin sürüşü farklı olsa da beklentiyi yüksek tutmamalı.

Aynen bende de o şekilde düşünüyorum. Cem abiye de katılıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

düşük hızlarda sert frende böyle oluyor..çünkü yaptığınız fren tekerleri durduruyor ama araç ağırlığından araba ileri yöndeki hareketini sürdürecektir, bu da kaymaya sebep olur. abs tekerleri bırakır ve yine sıkar..kısaca abs çalışır.. yüksek hızlardaki sert fren dahi tekerin durmasına sebep olamadığından teker yuvarlanmaya devam eder ancak yine belli miktar yavaşlayınca devreye girer..

ve her geçen ay, 1000 km, bu oran teker aleyhine gelişir..zaman geçtikçe lastik bayatlar abs daha çabuk devreye girer

 

bu yüzden kış lastiğinin ilk alınan andaki performansını 3-4. sene zor görürsünüz, yaz lastiğide aynı aslında ama altında asfalt olunca, buz yerine, anlamıyor insanlar 5-6 sene kullanan çıkıyor..

 

kesinlikle sorun yok..bütçeniz el veriyorsa az km bile olsa 3. sezondan sonra değiştirin.

 

abs nin devreye gireceği anı anlayabiliyorsanız veya ilk anda hafif geri çekebilirsiniz. paniklemeden. yapabiliyorum ben aynadan arkayı kontrol ederek

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

düşük hızlarda sert frende böyle oluyor..çünkü yaptığınız fren tekerleri durduruyor ama araç ağırlığından araba ileri yöndeki hareketini sürdürecektir, bu da kaymaya sebep olur. abs tekerleri bırakır ve yine sıkar..kısaca abs çalışır.. yüksek hızlardaki sert fren dahi tekerin durmasına sebep olamadığından teker yuvarlanmaya devam eder ancak yine belli miktar yavaşlayınca devreye girer..

ve her geçen ay, 1000 km, bu oran teker aleyhine gelişir..zaman geçtikçe lastik bayatlar abs daha çabuk devreye girer

 

bu yüzden kış lastiğinin ilk alınan andaki performansını 3-4. sene zor görürsünüz, yaz lastiğide aynı aslında ama altında asfalt olunca, buz yerine, anlamıyor insanlar 5-6 sene kullanan çıkıyor..

 

kesinlikle sorun yok..bütçeniz el veriyorsa az km bile olsa 3. sezondan sonra değiştirin.

 

abs nin devreye gireceği anı anlayabiliyorsanız veya ilk anda hafif geri çekebilirsiniz. paniklemeden. yapabiliyorum ben aynadan arkayı kontrol ederek

Mehmet abi yazdıklarına katılıyorum. aynen dediğin şekilde oluyor. paniklemeden absnin devreye girdiği noktanın bir tık üstünde frene basınca abs devreye girmeden durabiliyorum. lastikler 1.5 yıllık yani arabanın yaşında ve 23bin km oldu. kış lastiği kullanmıyorum. ne zaman değiştirmeliyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Bekir Ilk

hocam sizin araç makyajlı kasa sanırım zaten 205-55 var ve piyasanın en hesaplı lastiği..iyi markalarda 180-200 tl bandında.. ben yazlık-kışlık kullanıyorum 4. sezon (40-45 bin) bitince alıyorum..arabam bu yaz 5.yazına girecek, ve şimdiden aldım bile  :) madem yılda 23 bin yapıyorsunuz..3. yılın sonunda 45-50 bin olur, o zaman değiştirirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az önce ABS nin faydasını gördüm.Işıklara yaklaşırken sol şeritteki passat sağa (önüme) kırmaya niyetlendi hızım fazla değildi ama yol buz ve kar yağıyordu dolayısı ile fren ve kaydım (sola doğru arka açıldı) ama kısa sürede toparladım. ABS olmasaydı yeni kasa passata arkadan iliştirecektim.Arkadaşın şikayet ettiği gibi düşük hızlarda ABS nin çalışıyor olması hiç de kötü olmadı...Allah kimseye kaza bela vermesin.hayırlı sürüşler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
merhaba 2015 model benzinli focus trend x kullanıyorum. benim sorunum şu freni sonuna kadar köklediğim zaman hangi hızla gidersem gideyim abs her zaman devreye giriyor. frene aracı durduracak kadar basınca abs devreye girmeden araba duruyor. ama özellikle panik fren dediğimiz şekilde frene abanırsam hızım 5 km bile yol ve hava şartları farketmiyor abs devreye girip fren mesafesini uzatıyor. geçenlerde şehir içinde yavaş seyrederken birden kırmızı yandı ve ani bir hareketle frene bastım abs devreye girdi ve araba durmadı fren mesafesi uzadı durmam gereken noktayı da geçtim. başka bir gün yine şehir içi yavaş yavaş giderken amcanın biri önüme çıkacak oldu yine frene abandım ve sonuç yine abs devreye girdi ve amca yolun ortasına gelseydi kesin çarpardım. artı hafif yokuş yukarı çıkıyordum. bu kadar düşük hızlarda abs devreye girmesi normal değil diye düşünüyorum. 

İSelamlar, aynı sorun bendede başladığında servise gittim ve balataların daha 4-5bin gideceği söylenmesine rağmen ön balataları değiştirdim araba normale döndü. Frene bastığımda abs nin devreye girmesi beni rahatsız etti. Balatalarınızı da kontrol ettirin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5/30/2017 - 23:15 tarihinde, Erkan Ceylan yazdı:


İSelamlar, aynı sorun bendede başladığında servise gittim ve balataların daha 4-5bin gideceği söylenmesine rağmen ön balataları değiştirdim araba normale döndü. Frene bastığımda abs nin devreye girmesi beni rahatsız etti. Balatalarınızı da kontrol ettirin.

Teşekkürler.  Balata değişimi yaklaştı sayılır. Bakalim benimki degisince duzelecek mi. Hangi marka taktirdiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracimda ayni hava, asfalt, yol ve kullanim sartlarinda fabrikasyon uzerinde gelen michelin lastikleriyle fren mesafesinin uzadigini, abs'nin daha erken devreye girdigini conti'lere gecince daha iyi anladim. Ayni sartlar altinda conti'de daha gec abs devreye girip daha kisa mesafede durdugunu hissediyorum aracimin.

 

Ayrica abs'nin erken devreye girdigini hissedenler icin acil durum fren destek sistemi ozelligi belki kafa karistiriyor olabilir. Malum bu sistem surucunun gereken sertlikte fren yapamadigini tespit ettiginde fren kuvvetini surucunun pedala basma hareketinden bagimsiz sekilde maksimuma cikariyor. Tabii bu sistemin esp gibi devreye girip girmedigini daha somut sekilde kontrol etmek zor. Ama bir etken de bu olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.