Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus'tan Kuga'ya Geçmek


Volkan Ö.

Önerilen Mesajlar

@Kaan Yagizer'in mesajlarını okuyunca mahcubiyetten yoğurt gibi kızardım.

Teveccühünüze teşekkür ederim.

 

Konuya dönmek gerekirse...

53 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Yol tutuşa focus gibimi davranıyor tek aklıma takılan o. 200on yapmasam da 140 ile girdigim virajdan 140 ile çıkmak istiyorum.

Büyük ölçüde öyle davranıyor, hatta yüksekliğine rağmen gövde yatması beni Focus'tan daha az rahatsız ediyor.

İri jant lastikle bozuk yollarda biraz daha darbeli gitse de kıvraklığı , iz sürüşü ve yanal tutunması ile Focus'u hiç aratmıyor. 

Yani SUV sevsem ilk alacağım araba olurdu şu anki fiyatlarla.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

@Kaan Yagizer'in mesajlarını okuyunca mahcubiyetten yoğurt gibi kızardım.

Teveccühünüze teşekkür ederim.

 

Konuya dönmek gerekirse...

Büyük ölçüde öyle davranıyor, hatta yüksekliğine rağmen gövde yatması beni Focus'tan daha az rahatsız ediyor.

İri jant lastikle bozuk yollarda biraz daha darbeli gitse de kıvraklığı , iz sürüşü ve yanal tutunması ile Focus'u hiç aratmıyor. 

Yani SUV sevsem ilk alacağım araba olurdu şu anki fiyatlarla.

 

Cem Abi Kaan ABİ benim tüm haklarımı sana kullana bilir sıkıntı yok. Beni az seviyor ama olabilen hakım varsa kullansın :)

Şu anki fiyatlara girmesek pazarlık payımız düşüyor :) 

Ben yeterli veriyi topladım.  Kuzudan inip Kurda binmek kaldı geriye. 

Sonrası sadece zaman :)

Bu arada Förd'ün yerinde olsam benim kapının önüne bir tane Kurt bırakırdım. O kadar gündem yaptık binsin susun diye :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20000 km dir 1,5 AWD  KUGA kullanıyorum. Önceki aracım 2009 model Ford SW  ghia tam otomatik araç idi.

Tüketim olarak şehir içinde kasarsanız 9,6 litre. Altına düşmene imkan ve ihtimal yok. Normal kullanımda 10,6 litre. Eh biraz performanslı olsun dersen 11-12 lt tüketirsiniz.%70 uzun yol ( veya şehir içi düz otoyol ) +%30 şehir içi ( yokuşuyla, inişiyle, yoğun trafiği ile ) ortalamada tüketim 9,2 lt dir. Tam uzun yol 7,8-8,2 lt arası.

Konfor olarak focusun biraz altında kalabilir ama kesinlikle üzmez. 

Bunun dışında bu araca yok osu var, yok busu varmış diyen çarpılır :) Yol tutuş anlatılmaz yaşanır türünden. Arazi ama orta-hafif arazi performansı 10 numara.

Bugün kardeşimin yeni aldığı Chevrolet Cruise 2,0 Dizel otomatik araçtan sonra Kuga ya bindiğimde resmen 2. kat da araba sürüyor izlenimine girdim ki harika bir duygu.

 

Sorma istediğiniz ne varsa seve seve cevaplandırırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Volkan abi kafada bitirmişsin zaten sen olayı. Polonezköy'de Edge'i rehin almandan anlamıştık zaten. ?

 

Ben de bir arkadaşımın 1.5 manuel EB'sinden edindiğim tecrübeleri aktarayım. Yüksek araç sevmeyen biri olarak sürüş esnasında güven veriyor ama ben almayayım. Çok öznel olacak ama performans olarak beklentilerimin üzerinde bir atikliği var. Focustan bakınca ben bunu yerim tribine giriyorum hep avcumu yalıyorum. Biz Eskişehir'de genelde karma tüketim sayılabilecek bir güzergahta kullanıyoruz aracı (iş yerleri ve evler yakın) Ortalama tüketimi yaz aylarında 8.5 - 9 civarındaydı. Hemen hemen aynı güzergahta benim tüketimim 7.5 civarında.

 

Hee şunu söylemem lazım, hem yükseklik hem büyük jant hem süspansiyon hem de basıklık bir araya gelince arkada yolculuk benim için tam bir kabus. Önde gidebileceğim hallerde biniyorum sadece. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Servet Ö. yazdı:

 

EB motorlara yani GDI motorlara takilan LPG kitleri en son 7-8 bin civarindaydi. Bu araclara LPG takmayi dusunen arkadaslarin arabalari ve paralarini hacemat etmeden gidip aradaki farka Dizel motorlu araba almalarini tavsiye ederim.

Bende dizele fazla para verip zarara girmemelerini tavsiye ederim,benzinli kuga ile dizel kuga arasında 2.elde 40 bin tl civari fark var 7 bin tl lpg ye verse 33 bin tl cebe kalır bunun dışında Dizel kuga nın hiç bir mantığı yok benzinli kullansak bile yakıttan 1000km de 100-150 tl kâr edeceğiz ettiğimiz kârı da Devlete Mtv olarak ödeyeceğiz .Dizele 40 bin tl fazla verene kadar 40 bini bankaya koyarım benzin &mazot farkını karşılarım cebime birde para kalır birde yılda daha az vergi veririm .Birde kredi kullanıp alıyorsa kişi aracını  fazladan ödeyeceği faiz, Birde dizel km çoğaldıkça daha çok değer kaybediyor .Simdi hangisi daha tasarruflu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

Bende dizele fazla para verip zarara girmemelerini tavsiye ederim,benzinli kuga ile dizel kuga arasında 2.elde 40 bin tl civari fark var 7 bin tl lpg ye verse 33 bin tl cebe kalır bunun dışında Dizel kuga nın hiç bir mantığı yok benzinli kullansak bile yakıttan 1000km de 100-150 tl kâr edeceğiz ettiğimiz kârı da Devlete Mtv olarak ödeyeceğiz .Dizele 40 bin tl fazla verene kadar 40 bini bankaya koyarım benzin &mazot farkını karşılarım cebime birde para kalır birde yılda daha az vergi veririm .Birde kredi kullanıp alıyorsa kişi aracını  fazladan ödeyeceği faiz, Birde dizel km çoğaldıkça daha çok değer kaybediyor .Simdi hangisi daha tasarruflu?

1.6 veya 1.5 dizeli gelir yenisinde rahat ol. Kaldı ki ben yukarıdaki yazımda "Bu araclara LPG takmayi dusunen arkadaslarin arabalari ve paralarini hacemat etmeden gidip aradaki farka Dizel motorlu araba almalarini tavsiye ederim. " dedim, gidip dizel kuga alın demedim ;)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12.01.2017 - 17:06 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

 

EB motorlara yani GDI motorlara takilan LPG kitleri en son 7-8 bin civarindaydi. Bu araclara LPG takmayi dusunen arkadaslarin arabalari ve paralarini hacemat etmeden gidip aradaki farka Dizel motorlu araba almalarini tavsiye ederim.

 

12.01.2017 - 17:07 tarihinde, Mert Yürüyen yazdı:

bunu farklı bir başlık altında konuşalım bence... bu sistemi balıkesirde sadık otogaz yapıyor, kendilerini tanıyorum. başarı ile uyguluyorlar belli ki ama lpg işi komple bana ters...

 

Burda bahsetmek istediğim şey lpgnin zararları ve ekonomisi,yada taktırılıp taktırılmaması değildi.Bunlar başka mevzular uzun uzun konuşulur.

Ülkemizde ve avrupada suv pazarı gittikçe büyüyor.Çevremizde mpv nerdeyse kalmadı sıfır olarak.Ben de 2 çocukla bundan sonra 1.5 tdci powershift alırım 2.el diyodum..Sanırım artık aynı kombinasyon kugaya bakarım..

Hal böyle olunca suv almak isteyen herkes 2 önemli özelliğe bakıyor(en azından benim çevremdekiler) 4x4 ve dizel otomatik   

Bu kombinasyonu sunan sadece crv var sanıyorum yanlışsa düzeltin..onun da 2.eli bile diğerlerinin sıfırı fiyatında..Geriye 2 seçenek kalıyo 

 

Ya 4x4 tercih edilip benzinli veya 2.el modelli 2.0 dizel otomatikler

 

Ya da 1.5-1.6 dizel otomatik 4x2 ler..

 

Aslında  bu arabaların hakettiği en az 2.0 dizel otomatikler onlara da vergiden dokunamıyoruz

Kuga 1.5 ecoboost awd eğer lpgyle düzgün çalışıyosa hepsi bir arada hem de uygun fiyat olabilir diye düşündüm..90 civarlarına sıfıra yakın 2.elleri var lpg 8 bin lira bile olsa 98000 suv 4x4 otomatik bir araç için şu şartlarda çok iyi maliyet...

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden SUV ihtiyaçtır, neden 4x4 ihtiyaçtır sorularının cevabı araştırıldığında zaten asıl mesele çözülür diye düşünüyorum. Ailenizle arazide mi takılmak istiyorsunuz? Mesela ben istemezdim. Aile mevzusuysa eğer ya MPV yada gider SW alırdım. Doldur doldur gez. 

 

Ha mevzu bahis SUV alıp konforlu, yüksekte vs bir sürüş ise zaten Kuga yanlış seçim. Bence Kuga dediğimiz araba biraz daha yüksek MPV. Öyle ahım şahım bi SUV değil.

 

Bence bu yolda siz, yanlış ihtiyaç belirleyip ve hatta aslında olmayan ihtiyaçlar yaratıp fazladan para harcamaya epey gönüllüsünüz. Burada benim matematik biter..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

Bence bu yolda siz, yanlış ihtiyaç belirleyip ve hatta aslında olmayan ihtiyaçlar yaratıp fazladan para harcamaya epey gönüllüsünüz.

 

ihtiyacımız var mı yok mu konularına girersek araba bayileri iflasın eşiğine gelir heralde:)

yeni araba almak bence çoğumuz için lüks ve pahalı bir zevk..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Hilmi Solak yazdı:

 

ihtiyacımız var mı yok mu konularına girersek araba bayileri iflasın eşiğine gelir heralde:)

yeni araba almak bence çoğumuz için lüks ve pahalı bir zevk..

Katılıyorum, aksini savunacak en son kişiyim hatta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Ha mevzu bahis SUV alıp konforlu, yüksekte vs bir sürüş ise zaten Kuga yanlış seçim. Bence Kuga dediğimiz araba biraz daha yüksek MPV. Öyle ahım şahım bi SUV değil.

 

Servet hocam, SUV'ları da sevmiyorsun anladığım kadarıyla :) Adı SUV vs hikaye, amaç zaten yerden yüksek araba olsun, ama ticariden de bir tık kaliteli olsun. Kendi sınıfındaki rakipleri düşünüldüğünde (kadjar, kaşkay, ateca, eski tiguan vs), Kuga da basbayağı SUV işte, daha ne olsun. 

 

Bu arada internette dolaşan dedikodulara göre, ford'un c-max'ı yeni neslinde Ecosport ile Kuga arasındaki boşluğu doldurmak üzere CUV/SUV'a dönüştüreceği iddia ediliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.