Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Goodyear Efficientgrip Performance 205/55r16 91v (fiat Egea Oem)


Ali Danacı

Önerilen Mesajlar

Akşam lastikçiye uğradım.Fakat kendisini bulamadım erken çıkmış.Fakat kaçabilecek anlamına gelmiyor.Kendisi bizim sitede oturuyor.Yani bir nevi beni komşum kandırdı mı?desem bilemedim.Bir yandan da ucuz lastik aldık diye avutuyorum kendimi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Ahmet A. yazdı:

Ne dersiniz? Yanlış mı düşünüyorum...

Aklım değiştir, gönlümse değiştirme diyor aynı konuda bana. 

O yüzden değiştirmedim ben. 

Ama değiştirmek mantıklı mı? Standart kullanıcılar için mantıklı. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

adamlar gidin yenisini alın diyor

Sizin bu olayınıza bezer bir olay da benim başıma geldi. Geçen sene 2. el C-elysee aldım. Araçta fabrika çıkışı Michelim Energy saver lastikler vardı. Ben 24000 km'deyken aldım aracı. Aldıktan 2 hafta kadar sonra aracın frenlerinin iyi olmadığı düşüncesiyle sırasıyla yetkili servise ve sonrada birçok sanayideki ustaya gittim. Biri hariç hepsi disk balata değişmesini söyledi. Ben biraz tereddüt ettim. 24000 km'deki aracın disk balatası değişir mi diye. Sonra biraz daha kullanma kararı aldıktan sonra yine bir frenlemede araba duramayarak beni fazlasıyla tedirgin etti ve hemen gidip disk balata değiştirdim. Sonra işin kötü tarafı sıfır kış lastiği alıp arabaya taktım bir anda frenleme muazzam dereceye geldi. Tabii ben disk balata değişince frenlerin iyileştiği düşünsem de tekrar o Michelinleri takınca araç yine aynı sorunları yaşattı. Bu arada lastiklerden bir tanesi yarıldığı için michelinlerin yerine sıfır lastik alıp takınca frenleme yine iyi duruma geldi. Yani resmen michelinler 24000 km'de hemde daha 2 yıllık olmasına rağmen sertleşmiş ve yeri tutmaz hale gelmişti.

Ben bu olaydan zaten kıllanmıştım. Otomotiv üreticileri ya fabrika çıkışında michelin bile olsa kötü lastik kullanıyor ya da bu michelinler hiç de abartıldığı gibi bir lastik değil. Sonra bu Egea Oem lastiklerini görünce ilk dediğim gibi firmalar isimleri aynı olsa da hamurları farklı lastikleri fabrika çıkışında araçlara takabiliyorlarmış. Ne yazık!!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Ahmet A. yazdı:

Bunun yerine (zaten yenilemeyi düşündüğüm) lastikleri 205'e geçerek komple yenilemek daha mantıklı geliyor.

Ne dersiniz? Yanlış mı düşünüyorum...

Bence çok doğru düşünüyorsun.

  1. 215 ile 205 arasındaki fiyat farkı sürüşe yansıyan olumlu özellikleri haklı gösterecek boyutta değil.
  2. Yeni modeller zaten fabrika çıkışı 205 ile geliyor, yani güvenlik sorunu teşkil edecek sıra dışı bir durum yok.
  3. 205 ile yanaktan kaybettiğin 5 mm her ne kadar @Mehmet Demir tarafından kasislerde bir dezavantaj olarak belirtilse de bence çok kritik değil, aynı şekilde konfora yansıması da öyle. Yani en azından benim izlenimlerim öyle.
  4. Tabandan kaybettiğin 1 cm genişliğin de çok özel durumlar olmadığı sürece bir zararı yok. Suda kızaklamada avantaj olarak döner zaten.
  5. Çevresinin 3 cm kısalması da ivmelenmeye teorik olarak olumlu katkı sağlar. Hız göstergende de -ayar değiştirilmezse- %1.5 fazla gösterir, radara karşı ek önlem diyelim 
  6. Görsel olarak dikkatli bakanlara ve meraklılarına biraz daha çirkin görünebilir, ama yineliyorum işlevsel ve kozmetik kayıpların asla fiyat farkını kabul ettirecek boyutlarda değil. 
16 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Ben tongaya geldim ama onuna çok işten güçten ederim o bölgede.

Bu hiddeti izah edecek ne var?

Ucuz diye almışsın, marka model aynı, oluk başı maliyete bakarsan her şey normal.

Sahte mal vermemiş ki...

Kaldı ki lastiklerden memnun olduğunu da yazmışsın.

Bence rahat ol, bu duygular insana zarar verir. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Değiş hemşo değiş. Şimdi 1 adet lastiğe 2 tane 205 parası vereceksin zaten. Aşınmaları farklı olacak, 10-20 bin km sonra 3'ü bitmiş olacak biri sağlam kalacak. Bu defa 3 ünü değişsen yine aşınma farkları olacak, hepsini değişsen şu anda fazla para vermiş olacaksın.

En güzeli 4 tane 205 al taktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Osman Türkol yazdı:

Akşam lastikçiye uğradım.Fakat kendisini bulamadım erken çıkmış.Fakat kaçabilecek anlamına gelmiyor.Kendisi bizim sitede oturuyor.Yani bir nevi beni komşum kandırdı mı?desem bilemedim.Bir yandan da ucuz lastik aldık diye avutuyorum kendimi.

@Cem Bonevaldediğin gibi abi o esnada çok kızdıydım ama sonra dedim ki boş ver ucuz lastik aldık dedim ve onunla bir daha alış veril yapmam olur

Osman Türkol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

egea 205 taban olduğu için sadece bu ebatta olabilir bu durum. gittim lastikçime daha sıfır aldığım lastikleri taktırmadan saklama raflarında gördüm. 4 oluklu 215...  malum durumu da izah ettim, ilk defa duyduk dediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçen Cuma günü Goodyear bayilerinden fiyat araştırması yaptıktan sonra 210TL'ye 205/55R16 91V'yi alıp taktırdım.

(4 kanallı olan desen :)

Aracın ivmelenmesinde hissedilir bir artış var. 

215 ile sanki çamurlu yolda yürüyordumda şimdi temiz zemine geçmişim gibi bir hissiyat oluşturdu.

Ama bence en önemli fark ıslak zeminde.

215 ebat ile su birikintilerinden geçerken sıkça kızaklama olurdu. (lastikler yeniyken bile olmuştu)

Ancak 205 ile gayet güvenli şekilde geçtim.

Bunlar dışında çok bir fark görmedim, sonuç olarak yeni pabuçlardan memnunum :)

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Ahmet A. yazdı:

Geçen Cuma günü Goodyear bayilerinden fiyat araştırması yaptıktan sonra 210TL'ye 205/55R16 91V'yi alıp taktırdım.

(4 kanallı olan desen :)

Aracın ivmelenmesinde hissedilir bir artış var. 

215 ile sanki çamurlu yolda yürüyordumda şimdi temiz zemine geçmişim gibi bir hissiyat oluşturdu.

Ama bence en önemli fark ıslak zeminde.

215 ebat ile su birikintilerinden geçerken sıkça kızaklama olurdu. (lastikler yeniyken bile olmuştu)

Ancak 205 ile gayet güvenli şekilde geçtim.

Bunlar dışında çok bir fark görmedim, sonuç olarak yeni pabuçlardan memnunum :)

Yeni pabuçların hayırlı olsun güle güle eskitirsin inşaallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

herkes 205e geçip memnun oluyor benimde aklım karışıyor.

kışlıkları alırken 225/55 r16 aldım gene 225 kullanmak istediğim için 17" jant bakıyorum yaza hazırlık 225/45 r17 yada 50 kesit olanı düşünüyorum. bi kaç kişi daha 205e geçtim çok güxel derse 205/55 r16 yazlık alıp jant arayışına son vereceğim

--0 dakika sonra eklendi--

@Ahmet A. hayırlı olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kışlıklar konusunda 205/55 tartışmasız ilk tercihimdir.

Yazlıklarda fiyatı uygun olsa 215/50-17 tercih ederim, ama 225/45-17 çok daha hesaplı, bu nedenle ona devam.

Yazlık kullanım tarzıma uymaz 205 ve 55 yanak.

Harcama yapma konusunda isteksiz isen 205'le devam önerilebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Kışlıklar konusunda 205/55 tartışmasız ilk tercihimdir.

Yazlıklarda fiyatı uygun olsa 215/50-17 tercih ederim, ama 225/45-17 çok daha hesaplı, bu nedenle ona devam.

Yazlık kullanım tarzıma uymaz 205 ve 55 yanak.

Harcama yapma konusunda isteksiz isen 205'le devam önerilebilir.

225 taban kışlık almamda en büyük etken sizin yorumunuzdu. yanılmıyorsam şöyle bişiydi

Alıntı

225/55 r16 kışlık ile yol tecrübem oldu, virajlarda performanslıydı.

bunun üzerine nerdeyse %50 fazla vererek 225 taban aldım :) ve gerçekten çok memnumum. 

yazlıklar içinde sizin yorumlarınıza değer veriyorum. 225/45 r17 size yeterli geliyorsa bana fazla bile gelir.

acaba almışken 235/45 r17 mi alsam. Goodyear f1 asym için 225 1240 lira 235 ise 1392 lira 150 liralık fark için. 

 

harcama konusu; iş keyf değilse sorun teşkil etmez. keyf ile gereklilik arasındaki ince çizgiyi bulmak gerek

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Olcay Sert yazdı:

225 taban kışlık almamda en büyük etken sizin yorumunuzdu. yanılmıyorsam şöyle bişiydi

 

Şehir dışına çıkmak zorunda kalınca yoklukta bulduğum ve ödünç aldığım lastiklerdi ve yorumu kar dışı yollar için yapmıştım. 

Ve de uygun olmayan ebad lastik olmasına karşı sunduğu performans yeterli gelmişti. Amacını aşan bir yorum olmuş demek ki. 

Geniş tabanın farkını çoğunlukla ancak yüksek hızlarda fark etmek mümkün. Araç hem düzde, hem geniş ve hızlı virajlarda çok daha dengeli gidiyor. Ancak suda kızaklama riski yüksek, ve 225 ile 205 arasında 0,3-0,5L/100 km arasında tüketim farkı var. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

hızlı virajlarda çok daha dengeli gidiyor

bundan öncelikiler 205 yazlıklardı max sürate yakın hızlarda tedirgin ederdi. kışlıklarla o kadar yüksek hıza henüz çıkmamış olsamda her sabah geçtiğim sahil yolundaki virajları bariz daha iyi kavrıyor. 205/55 r16 90-100 bandında hafif sallama yapıyordu aynı yeri şimdi  daha yüksek hızda geçiyorum esp ışığı yanmıyor. yalnız düzde kışlık olmasının etkisi yüksek yol sesi olarak dönüyor. 140+ çıkınca sony müzik sistemim olsa diyorum

 

istanbulda %99 kar dışı yol koşullarında kullanıyoruz. geçenlerdeki karlarda hiç bi yerde ne patinaja düştü nede savurdu. hatta beykoz yokuşlarında karı ilk biz ezdik genede çıkmam demedi. bazen işe normal zamanda geldiğimden erken bile geldim. o yüzden haddini aşmak değil hakkını vermek olur bence. 

 

Yakıt lpg kullandığım için pek sorun değil şu anda bile 12-13lt/100km yakıyor 225/55 r16 kışlık ile 225/45 r17 ye yazlığa geçince düşeceğini tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.