Cem Boneval Oluşturma zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 16, 2012 Hepimiz merak ederiz zaman zaman hangi viteste azami kaç km hız yapar, ya da en üst viteste 1000 dd ile giderken hız kaç olur, ya da azami hıza çıktığımızda motor hangi devirde olur...? Bunların hepsi hesaplanabilir. Oldukça basit bir formülü var: Hız = Motor devri (dd) ÷ aks aktarma oranı ÷ vites aktarma oranı x lastik çevresi (m) x 0,06 Tabii bu formüle uygulanacak bilgilere de ihtiyaç var, onları da vereyim (elimdeki dökümanlardan Focus Mk.3 için alıntıdır, geçerliliği konusunda sorumluluk almam): Aktarma oranları 5 İleri şanzıman (iB5) 1.6 atmosferik 1. vites: 3,583 2. vites: 2,038 3. vites: 1,414 4. vites: 1,108 5. vites: 0,878 Geri vites: 3,615 Aks: 3,824 6 İleri şanzıman (B6) 1.6 Ecoboost 1. vites: 3,727 2. vites: 2,048 3. vites: 1,357 4. vites: 1,032 5. vites: 0,821 6. vites: 0,690 Geri vites: 3,818 Aks: 3,824 6 İleri şanzıman (B6) 1.6 Dizel 1. vites: 3,727 2. vites: 2,048 3. vites: 1,258 4. vites: 0,919 5. vites: 0,738 6. vites: 0,622 Geri vites: 3,818 Aks: 3,611 Lastik çevreleri (m) 205/55-16 1,99 215/55-16 2,02 235/40-18 2,03 Kabaca 2 alınabilir. örnek hesaplama da yapalım En üst viteste 1000 dd hızı nedir: 1.6 atmosferik benzinli 1000 ÷ 3,824 ÷ 0,878 x 2,02 x 0,06 = 36 km/h 1.6 Ecoboost 1000 ÷ 3,824 ÷ 0,69 x 2,02 x 0,06 = 46 km/h 1.6 Dizel 1000 ÷ 3,611 ÷ 0,622 x 2,02 x 0,06 = 54 km/h İyi hesaplamalar 12 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Teşekkürler Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Bunun excel tablosunu yapmıştı bir arkadaşımız diye hatırlıyorum ancak method tüm araçlarınkini hesaplamak için kullanışlı. Teşekkürler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alper Albayrak Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Emeğine sağlık Cem abi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Bunun excel tablosunu yapmıştı bir arkadaşımız diye hatırlıyorum ancak method tüm araÇlarınkini hesaplamak iÇin kullanışlı. Teşekkürler. Mertcan istediğin bu olsun (Sağ üst köşedeki "Click to Edit" düğmesine basmayı unutmayın... https://public.sheet.zoho.com/public/cboneval/devir-hiz 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 İlginç... EB 6 ileriye 6000 devir yazınca 273 km çıkıyor... Bu nasıl iş yav.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 İlginç... EB 6 ileriye 6000 devir yazınca 273 km çıkıyor... Bu nasıl iş yav.... Hasan bunlar teorik hesaplar, hava direncini o aktarma oranları ve motor gücü ile zaten yenmesi mümkün değil o motorun. Zaten maksimum hızı olan 2xx km/h hıza 5.viteste ulaşıyor. 6.vites ekonomi ağırlıklı sakin kullanım için. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 hımm... tamam o zaman.. Ben onları hiç düşünmemiştim.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 6500 yazınca bizimkiler 321'e çıkıyor :) . Bunları göz önüne alarak aracı kullanan tek kişi ben miyim acaba. Tablo için teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 6500 yazınca bizimkiler 321'e Çıkıyor :) . Bunları göz önüne alarak aracı kullanan tek kişi ben miyim acaba. Tablo iÇin teşekkürler. Orada aslında demek istediği şuu Mercan. 3, 2, 1 BOOOOOMMMMMMM :D :zha: 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 16, 2012 (düzenlendi) Doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama, 3000 devir de (dizel için) 162 km hesapladım. Fakat hız sabitleyicisi ile kadranda 170 e ayarladımda devir göstergesi 3000 deviri gösteriyordu, Heee şimdi jeton düştü, kadran sapması mıydı neydi o :) :) Sapık kadran :P Cem bey, tablo için teşekkürler. Elinize, emeğinize sağlık. Ocak 16, 2012 ÜmitVaysaloğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Y. Yanıtlama zamanı: Ocak 17, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 17, 2012 Bunun excel tablosunu yapmıştı bir arkadaşımız diye hatırlıyorum ancak method tüm araÇlarınkini hesaplamak iÇin kullanışlı. Teşekkürler. yaptığım tablo üzerinden Cem beyin verdiği vites değereri güncellenerek hesaplama yapılabilir. (Tablo TDCi iÇin düzenlenmişti). Teşekkürler.. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2014 1.6 EB 1000 ÷ 3,824 ÷ 0,69 x 2,02 x 0,06 = 46 km/h 4. vites 6100 dd için: 6100 ÷ 3,824 ÷ 1,032 x 2,02 x 0,06 = 187,3 km/h çıkıyor Fakat düz yolda kışlık lastikle 200km/h kadranda görünen hızdı. Formülde veya hesaplamamda bir yanlışlık olabilir mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2014 1.6 EB 1000 ÷ 3,824 ÷ 0,69 x 2,02 x 0,06 = 46 km/h 4. vites 6100 dd için: 6100 ÷ 3,824 ÷ 1,032 x 2,02 x 0,06 = 187,3 km/h çıkıyor Fakat düz yolda kışlık lastikle 200km/h kadranda görünen hızdı. Formülde veya hesaplamamda bir yanlışlık olabilir mi? Lastik ölçüsü farklıysa o da etkiler tabi ama ana etken sapma oluyor hız arttıkça gps ile ölçmekte fayda var. Kadran hatasına %5 dersem hız 196,6 km/h çıkıyor %8 dersem 202,2 km/h Bence hesaplamada sorun yok Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2014 Lastik ölçüsü farklıysa o da etkiler tabi ama ana etken sapma oluyor hız arttıkça gps ile ölçmekte fayda var. Kadran hatasına %5 dersem hız 196,6 km/h çıkıyor %8 dersem 202,2 km/h Bence hesaplamada sorun yok Lastik ölçülerinde bir fark yok. Demekki var bir sapma biryerlerde. Mertcan senin dediğin gps cihazının adı neydi yahu? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap