Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

ikinci Ele Garanti Zorunlulugu


İlhan Yalçın

Önerilen Mesajlar

 

Yetki belgesi olmayan 2. el otomobil satamayacak

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci:"İkinci el motorlu kara taşıtlarının ticaretinin yetki belgesi almış ve yalnızca bu işle iştigal eden tacirlerle esnaf ve sanatkarlar tarafından yapılmasını öngörmekteyiz. Her önüne gelen 'Ben ikinci el otomotiv alıyorum satıyorum' diye ortaya çıkamayacak"


https://www.google.com.tr/amp/s/amp.haberturk.com/ekonomi/is-yasam/haber-amp/1362049-yetki-belgesi-olmayan-2-el-otomobil-satamayacak?client=ms-android-samsung

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haberin tümünü okudum ama pek de ilgi çekici bir şey göremedim. Garantiden bahsediyor ama onun da ucu açık, sadece olacak diyor. Eh, o kadarı da bir şekilde var zaten. Bence tek mesele, "bu batık toplu otomotiv galerini nasıl kurtarırız, insanların buralara gitmesini nasıl sağlarız". Benim bildiğim bunlardan İstanbul'da iki tane açıldı ama ikisi de iş yapamadı, yapamıyor. Şimdi Ankara'ya da açmışlar. Çok da ciddi yatırım var arkasında.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ankara'ya açtılar da taa havaalanı yolunda pek uzak. Eskiden metroyla bahçeliye gelen bir sürü galeri geziyordu. Galerilerde kazıklanan vatandaş sayısı da çoktu ki kimse sıcak bakmıyordu galeriden alınan araçlara da ben bir araya toplandılar diye bir anda "galerici"  diye tabir edilen insanların süper-etik çalışmaya başlayacağına inanmıyorum açıkçası.

Dibine/yakınına bir de ekspertiz merkezi kursunlar, garantilisinden, o zaman işler değişebilir, tabi orası güvenilir kalırsa.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özünde tüketiciyi korumayı amaçlayan bir düzenleme.

Ne idüğü belirsiz satıcılar takla atıp eğri şasi ile yola çıkmış aracı boyasız, değişensiz diye satmaya çalışırken bu tür düzenlemelerin gerekliliğini tartışmak anlamsız dedirtiyor. 

Tabii pratikte ne olur onu düşünmek lazım.

Yetki belgesi düzgün denetlenirse "komisyoncu/galeri" sayısı azalır.

Yetkili satıcılar ile servisler anlaşma yapar ve piyasaya hafiften bir canlılık gelir.

Garanti koşullarını karşılamak adına 2.el fiyatları bir miktar artar. Ancak bunu piyasa tolere eder mi, bekleyip göreceğiz.

Ya da pazarlık yapılır, alıcı garanti hakkından feragat etmesi halinde fiyat düşürülür ve bugünkü gibi devam eder.

Kötü niyetli düşünülürse de bu arkasında güçlü servis desteği olan büyük ikinci elcileri daha güçlendirmek için çıkarılmış bir yasadır, yani sermayeye sermaye katmayı hedefleyen, rekabeti azaltan, alıcının cebinden daha fazla para koparmayı amaçlayan, tekel yaratacak bir uygulamadır. 

Yaşasın kapitalizm ve soygun düzeni...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

peki küçük illerde bu satış durumu nasıl olacak.Büyük illere mi gidecek aracınız satmaya yoksa başka bir yol mu gelecek bu durumda ben aracımı değiştirmek istediğimde benim payımdan galericiye bir pay ayrılacak mı?10 bin liraya satacakken aracımı 8 bin liraya mı verecem galerici vergi ödesin diye sosyal devlet anlayışı bu şekilde mi oluyor bilen varsa anlatsın lütfen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

Abilerim herkese merhabalar,

14 Kasim 2017de 2012 76400km focus 3 powershift trend benzinli aldim. Expertizini de yaptirmistim aracin ve birsey bulamamislardi. Tabii ne kadar yapmislarsa. Arac daha 4. gunde garip bir ariza verdi. Sabah kalktim Istanbulda 40 kmye yakin yol yaptim sonra otoparka park ettim. 4 saat kadar sonra geldim D'ye aldim otoparktan cikicam arac boyle 2. vitesi es gecti ve 3 atladi gibi oldu. Kenara cektim, kontak kapattim ve biraz bekledim. Sonra tekrar denedim ve yine yapti. Tekrar kontak kapatip actim duzeldi ve devam ettim. Sonraki gun bunu tekrarladi ve aracin S moduna gecmedigini ve D modunda da topuz uzerindeki vites gecis butonlarinin calismadigini gordum. Ustalara gosterdim kimi dedi kavrama kimi dedi sanzuman beyni. Calistiriyorum S'ye fiziksel olarak vites geciyor lakin ekranda S isaretlenmiyor. Gaza basiyorum yurumuyor ki kimi zaman bu ariza aninda D'de de yurumuyor. Ariza aninda P'de iken gaza basiyorum 1-1200 devri gecmiyor.

 

1 hafta sonra araci yetkili servise goturdum hem 75K bakimini yaptirmaya hem de sikayetlerimin adini koydurmaya. Bu arada direksiyonda da ilk hareketi yaparken beni zorluyor, ardindan da kut diye ses geliyor sonra calismaya devam ediyordu. Bunu her iki yone de yapiyordu. Servis bakimlarini  yapti ve bana TCM arizali degismeli, direksiyon kutusu degismeli dediler. Kavramaya da TCM degisince bakilmali dediler. Ekspertiz hadi TCM hata kodlarini goremedi belkide kullanidigi kontrol cihazindan ama direksiyon kutusu oyle 5-10 gunde bu sekli almaz, farketmeliydiler dediler.

 

Simdi size soruyorum; suan aracim 77200 kmde ve bana cikarttigi fatura serviste olursa 14-15000TL civarinda. 1 Temmuzda yayinlanan kanuna gore ki linkten okuyabilirsiniz (https://xn--yatrmhaber-zubb.com/2-el-arac-satisinda-garanti-ve-ekspertiz-raporu-zorunlu-hale-geldi-1-temmuz-2017/#Yeni_yonetmelige_gore_ikinci_el_arac_garanti_suresi_ne_kadar_olacak) benim bu araci sahibinden tamir ettirmesini veya iade hakkim var.

 

Ha bu arada araba artik evin onunde yatiyor. Aksam bir marsa basayim dedim tum yanmasi gereken isiklar yandi ama arabada mars basmadi. Birkac daha denedim mars basti ama gaz yemedi yine oldugu yerde Pdeyken.

 

Benim bu kanundan faydalanmam bana bu arabayi satan adama haksizlik mi? Satan arabayi 3 sene kullandim bende bunlari yapmadi dedi ve bana iste tanidiklar var onlardan senin icin fiyat aliyorum dedi. Servisin 14-15000TL cikardigini senin buldugun tamirci kaca indiriebilir ve ben bunu neden odeyeyim. O kadar param daha olsa ben de baska araba alirdim, degil mi? 

 

Siz olsaniz kimi hakli bulurdunuz? Not: Klavyem ingilizce ondan bu sekilde yazabiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, ahmet melik acar yazdı:

Abilerim herkese merhabalar,

14 Kasim 2017de 2012 76400km focus 3 powershift trend benzinli aldim. Expertizini de yaptirmistim aracin ve birsey bulamamislardi. Tabii ne kadar yapmislarsa. Arac daha 4. gunde garip bir ariza verdi. Sabah kalktim Istanbulda 40 kmye yakin yol yaptim sonra otoparka park ettim. 4 saat kadar sonra geldim D'ye aldim otoparktan cikicam arac boyle 2. vitesi es gecti ve 3 atladi gibi oldu. Kenara cektim, kontak kapattim ve biraz bekledim. Sonra tekrar denedim ve yine yapti. Tekrar kontak kapatip actim duzeldi ve devam ettim. Sonraki gun bunu tekrarladi ve aracin S moduna gecmedigini ve D modunda da topuz uzerindeki vites gecis butonlarinin calismadigini gordum. Ustalara gosterdim kimi dedi kavrama kimi dedi sanzuman beyni. Calistiriyorum S'ye fiziksel olarak vites geciyor lakin ekranda S isaretlenmiyor. Gaza basiyorum yurumuyor ki kimi zaman bu ariza aninda D'de de yurumuyor. Ariza aninda P'de iken gaza basiyorum 1-1200 devri gecmiyor.

 

1 hafta sonra araci yetkili servise goturdum hem 75K bakimini yaptirmaya hem de sikayetlerimin adini koydurmaya. Bu arada direksiyonda da ilk hareketi yaparken beni zorluyor, ardindan da kut diye ses geliyor sonra calismaya devam ediyordu. Bunu her iki yone de yapiyordu. Servis bakimlarini  yapti ve bana TCM arizali degismeli, direksiyon kutusu degismeli dediler. Kavramaya da TCM degisince bakilmali dediler. Ekspertiz hadi TCM hata kodlarini goremedi belkide kullanidigi kontrol cihazindan ama direksiyon kutusu oyle 5-10 gunde bu sekli almaz, farketmeliydiler dediler.

 

Simdi size soruyorum; suan aracim 77200 kmde ve bana cikarttigi fatura serviste olursa 14-15000TL civarinda. 1 Temmuzda yayinlanan kanuna gore ki linkten okuyabilirsiniz (https://xn--yatrmhaber-zubb.com/2-el-arac-satisinda-garanti-ve-ekspertiz-raporu-zorunlu-hale-geldi-1-temmuz-2017/#Yeni_yonetmelige_gore_ikinci_el_arac_garanti_suresi_ne_kadar_olacak) benim bu araci sahibinden tamir ettirmesini veya iade hakkim var.

 

Ha bu arada araba artik evin onunde yatiyor. Aksam bir marsa basayim dedim tum yanmasi gereken isiklar yandi ama arabada mars basmadi. Birkac daha denedim mars basti ama gaz yemedi yine oldugu yerde Pdeyken.

 

Benim bu kanundan faydalanmam bana bu arabayi satan adama haksizlik mi? Satan arabayi 3 sene kullandim bende bunlari yapmadi dedi ve bana iste tanidiklar var onlardan senin icin fiyat aliyorum dedi. Servisin 14-15000TL cikardigini senin buldugun tamirci kaca indiriebilir ve ben bunu neden odeyeyim. O kadar param daha olsa ben de baska araba alirdim, degil mi? 

 

Siz olsaniz kimi hakli bulurdunuz? Not: Klavyem ingilizce ondan bu sekilde yazabiliyorum.

Öncelikle şu anda böyle bir yasa yok. Haber sitesi eski haberi karman çorman yapıp, kanun varmış gibi yazmış. Yeni çıkması düşünülen kanuna göre, alrıken garantiyi talep etme hakkı veriyor size. Ötesi yok.

Kanunen aracı aldıktan sonra 15 gün içinde cayma hakkınız var. Sanırım bu süre geçmiş durumda. Bundan sonra ayıplı mal statüsünde dava açabilirsiniz. Ancak karşı taraf elindeki expertiz raporuna göre sizi zorlayabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.