Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Vw Grubu Global Araç Satışlarında Toyota'yı Tahtından İndirdi


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Bloomberg'in bugünkü haberine göre Volkswagen AG "dieselgate" skandalına rağmen 2016 yılı dünya ölçeğindeki araç satışlarında Toyota Motor Corp.'u tahtından indirdi ve az farkla da olsa dünyanın en iyi satan otomobil üreticisi oldu.

VW grubu toplamda %3.8 artışla ulaştığı 10.3 milyon araç satışı ile sadece %0.2 büyümede ve 10.2 milyon satış rakamında kalan Toyota Grubunu liderlikten etti.

 

VW'nin bu başarısında temelleri 10 yıl önce atılan ve yeni pazarları hedef alan agresif satış politikasının rolü büyük.

Bir yandan Audi ve Porsche gibi lüks markalara talep artarken, dizel araç oranlarının düşük olduğu Uzak Doğu pazarındaki yüksek satış rakamları önemli etken oldu.

VW Avrupa'da pazar payında kayba uğrarken Çin'de %12.2'lik bir artış sağladı. Avrupa satışlarındaki artış %4 ile ortalamanın altında kaldı. Dizellerdeki manipülasyon krizi ABD satışlarını vururken, Rusya ve Güney Amerika'daki durgunluklar bu piyasalardaki satışları da olumsuz etkiledi.

Görünürde VW'nin en büyük ulusal pazarı Çin ve bu sene grup tarafından Çin'de 3 milyon araç satışı hedeflenmekte.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Çin e beş para etmez arabaları pompalamak onun adı :)

Şimdi merak ettim acaba VW yerinde Ford yazsaydı tepkin aynı mı olurdu?

Yani bu durumda VW daha iyi pompalayıcı oluyor demek ki...

Yani diğerleri dudak bükmüş işe yaramaz araba vermeyiz biz demişler de pazar VW'ye mi kalmış?

Kafam karıştı! :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi beni tanıyan sensin der miyim demez miyim bilmen lazım, ama gerçek değişmez :) kimse vermiyor sadece vw veriyor demedim. Beş para etmezleri oraya yolluyor, demek istediğim ne kadar çok yolladığı değildi.

Toyotanın salt geçildi denmesi haksızlık bilmem anlatabildim mi. Ford ile alakasını çözemedim.

Dieselgate'e rağmen geçti ama çinde dieselgate derdinin gramı yok :D 

Vw'den samimi dost edinerek detaylı bilgi alınabilir başka türlü kimse kabul etmiyor yaptıklarını. İlginçtir.

 

Bu arada 'İndirdim' :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Vw Grubu Global Araç Satışlarında Toyota'yı Tahtından İndirdi olarak değiştirdi

Yani toplam araç satışı bir başarı kriteri olarak algılanmamalı mı?

Toyota geçildi ise niye geçildiğini yazmak haksızlık oluyor?

Ford'un başarılarını hemen okuyoruz da VW çok satınca niye haber değeri taşımıyor?

Çin pazarını taleplerini en iyi karşılayan omanın ne olumsuz yanı olabilir ki?

Diğerleri tenezzül etmemiş denebilir mi?

Hele ki Ford 1.5 motoru sırf o bölge için üretirken?

VW'nin densizlik yaptığını artık dünya alem kabul etmiş, adamlar çatır çatır ceza ve tazminat ödemekteler, niye yakın dosta gerek duymalı ki?

Çinlilerin yapılan sahtekarlık umurunda değilken Türklerin çok mu umurunda mesela?

Neyse canım, bana ne elalemin satış rakamlarından, ama yine de zoru başarmaya bir örnektir bence. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki, yanlış anlaşılmayı uzatmanın manası yok, keşke demeseydim öz fikrimi ve bilgimi :D - Hemen okunan haberlerdeki diğer aksi yorumlu mesajlar gibi-

Başarısız diyeni göremedim, pek tabii başarıdır; sen de yapsaydın derim en basiti. Pislikse pislik, kim temiz ki? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bence sorun yok.

Ben de bakış açını anlamayı çalışıyorum sadece.

Ama yazılanın maksadı okuyana ulaşmıyor her zaman.

 

Vw iyidir hojdur zengindir, o yapmazsa kimse yapmaz :D Yapsın üretsinler ki sektörü dijital kapmasın :D 

Yakında bunda snapdragon 8000, bunda 6000 var diyeceğiz :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çine gidenlerden duyduğum, istanbulda nadir görülen araçları mesela s600 long sanırsınız peynir ekmek gibi dağıtıyorlar. rakamlar ne der bakamadım ama çin sokakları bizde çok para var diyormuş. arkadaş merak edip sormuş kesin bunlarda vergi yoktur ondan diye ama bizdeki fiyattan bile pahalıymış alışı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupa satışlarında VWA'da artış varken, VW markasında azalma var diye hatırlıyorum. Şayet doğru hatırlıyorsam bunu doğrudan dieselgate'in sonucu. Yine de Avrupalı tüketiciden beklediğimden daha pasif bir tepki. Bunun dışında  Toyota tasarım çizgisiyle Batılı rakiplerinden uzaklaşıyor ve tüketici beklentileri karşılamak anlamında muhafazakar kalıyor sanırım. Eski Toyotacılar biraz nötralize oldular sanki. :)

 

Bunun dışında marka algısı, malum, algı olduğuna göre öznel bir kavram. Kendi adıma VW'yi pazarlama anlamında çok başarılı buluyorum ama bu marka ya da ürün kalitesine ne kadar dönüşüyor ciddi şüphelerim var. Biraz da anti-populizm olabilir.  :) Ancak gerek bu "agresif satış" politikası, gerek Türkiye'de VW'yi temsil eden ticari yapılanma oldum olası VW'yi itici kılıyor. Marka fanatiklerinin saç baş yolduran söylemleri de cabası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çin'de ki 10 yıl önceki durum 30 yıl öncenin teknoloji ve modellerini tüketiciye itelemekdi. Dünyada üretimi çoktan bitmiş eski kasa Jetta doluydu heryer. Motorlar deseniz aynı şekilde. 

 

Çin detaylarıyla bilinmesi gereken bir pazar gittikçe zenginleşiyor ve alım gücü yükseliyor. Tüketicide onlarca yılın açlığı var, bize benziyorlar, çok kalabalıklar ve bunu iyi değerlendiren malı götürüyor. 

 

VW başarısını içi boş ve pazarlama ürünü görmek bence hata. Bildiğin iyi araba yapıyorlar, Focus yanına Golf'ü alalım, sürüş hissi ve göreceli tasarım konusu  hariç hemen herşey de Golf daha tatminkar. Diğer modelleri pazarda hep çıta belirleyici. Doğru motor ve şanzımanla piyasada zamanında olabiliyor.Tsi, Dsg bunlar hep tüketici taleplerine verilen doğru cevaplar. Diğerleri hep arkadan geliyor hatta gelemiyor.  Bakın Toyota'ya yıllardır aynı dizel motor, ayni şanzıman, aynı atmosferik benzinli, tasarımlar Japon ergenlerin çizimlerine benziyor. Yani sonuç normal. Toyota daha çok Amerika ve Uzak Doğu pazarına yükleniyor, gerisi çok umurunda değilmiş gibi. 

 

Vw nin iyi yapıp Ford'un hala yapamadığı, arkasından ya bu adamlar yaptı bizde yapalım diye koştuğu şanzıman, motor konularıda farklı değil. 

 

Not: Bunları genelde Türkiye için söyledim. Mesela Arap pazarında Golf Gti hariç doğru düzgün ve buralara hitap eden VW modeli yok. Belki biraz Tuareg ama o da yeterince havalı ve büyük değil ☺️Bu pazar Amerikan ve Japonların elinde. 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizim gibi; getir ne olursa olsun alırım diyen insanlar başka memleketlerde de var demekki. bunca skandal ve 4-5 ay sonraya sipariş alma saçmalığına rağmen 1. olduysa diyecek bişey yok. ben şahsen kalite kadar müşteri iişkilerinide önemserim. bacanağım golf almak için bayiye gidiyor,araç 4 ay sonra gelecek, şuanki fiyat değişebilir almazsan alma modunda yaklaşım sergilemişler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Semih G. yazdı:

Bu durum sadece bize özgü diye biliyorum ama yanlış mıyım acaba? 

 

Biz derken? Bir çok markada var bu durum. Bundan 1-2 sene kadar önce, kayınço araba ararken; ford'a da yolu düşmüş. Mondeo sormuşlar. 3-5 ay sonra gelir ama ne zaman geleceği belli değil. Şimdi gidin gelecek ay sorarsınız gibi garip bir cevap vermişler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.