Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 6, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 6, 2017 12 dakika önce, Saygın O. yazdı: 1.6 otomatik diyoruz devamlı ama ağır kasayı 1.6 motor zaten zar zor taşıyor, bir de otomatik şanzumanla nasıl randıman alınacak bilemiyorum. İşin bir de bu boyutu var. Manuel ile en azından gerektiğinde torku kullanma şansı oluyor, kurtarıyor kendini. Kuga gibi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 10 saat önce, Ozan F. yazdı: Artık Passat geldiğinde yorumlarımı aktarırım forumda .. Hayırlı olsun. İsabetli seçim. Hem mutsuz olmazsınız hem de ikinci elde zarar etmezsiniz. Yorumlarınızı merakla bekliyor olacağız. Yok öyle ayrılmak falan. Bıktım Ford'çulardan, değişik sesler gerek. 9 saat önce, Saygın O. yazdı: 1.6 otomatik diyoruz devamlı ama ağır kasayı 1.6 motor zaten zar zor taşıyor, bir de otomatik şanzumanla nasıl randıman alınacak bilemiyorum. İşin bir de bu boyutu var. Manuel ile en azından gerektiğinde torku kullanma şansı oluyor, kurtarıyor kendini. 1.5 ve 1.6 dizel göreceli yüksek torku ile Mondeo'yu sorunsuz taşır. Bunda şanzımanın hemen hiç etkisi olmaz. Ancak sportif ve atak kullanma, ışıkta ilk kalkıp kaçma, ona buna haddini bildirme gibi dürtüleri karşılamaya yetmez. Yoksa trafiğe kolaylıkla karışır ve güç sorunu yaşamadan rahat rahat nakil ihtiyaçlarınızı karşılarsınız... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Saygın O. Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 22 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: Kuga gibi? Kuga C segmenti Suv değil mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 6 dakika önce, Saygın O. yazdı: Kuga C segmenti Suv değil mi? Öyle ama diğer markalardaki gibi sadece yerden yüksek değil biraz hormonlu Oranlarsak eğer Kuga'dan 90-100 kg hafif olur. Sürtünme olarak da aralarında oldukça fazla fark var tabii. 1605 kg 1.5 dizel otomatik Kuga 1591 kg 1.5 dizel manuel Kuga 1580 kg 2.0 dizel otomatik Mondeo 1494 kg 1.5 dizel manuel Mondeo 1510 kg 1.5 dizel otomatik Mondeo (YAKLAŞIK OLASI DEĞER) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Saygın O. Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 13 saat önce, Cem Boneval yazdı: 1.5 ve 1.6 dizel göreceli yüksek torku ile Mondeo'yu sorunsuz taşır. Bunda şanzımanın hemen hiç etkisi olmaz. Ancak sportif ve atak kullanma, ışıkta ilk kalkıp kaçma, ona buna haddini bildirme gibi dürtüleri karşılamaya yetmez. Yoksa trafiğe kolaylıkla karışır ve güç sorunu yaşamadan rahat rahat nakil ihtiyaçlarınızı karşılarsınız... Zaten 1,6 kullanıp, üstelik D sınıfında, haddini bildirmek gibi işlere hiç girişmemek lazım. Ama bana, modelin manuelinin kullanıcısı olarak, sık sık vites değiştirmek zorunda kalır, sıkıntılı olur gibi geliyor. Belirteyim 1,6 otomatik araçlar kullandım ama hep C segmenti. --3 dakika sonra eklendi-- Şimdi, Yakup Çağatay yazdı: Öyle ama diğer markalardaki gibi sadece yerden yüksek değil biraz hormonlu Oranlarsak eğer Kuga'dan 90-100 kg hafif olur. Sürtünme olarak da aralarında oldukça fazla fark var tabii. 1605 kg 1.5 dizel otomatik Kuga 1591 kg 1.5 dizel manuel Kuga 1580 kg 2.0 dizel otomatik Mondeo 1494 kg 1.5 dizel manuel Mondeo 1510 kg 1.5 dizel otomatik Mondeo (YAKLAŞIK OLASI DEĞER) Çıksın deneyelim bakalım. Bazen yanılmak da güzel şeydir Ben tabi 1,6 ile kıyaslama yapıyorum, 1,5 motor da biraz daha güçlü. Bu arada Kuga otomatiğin 0-100'ü 1,6tdci Mondeo'dan bile kötü durumdaydı rakamsal olarak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 11 dakika önce, Saygın O. yazdı: Çıksın deneyelim bakalım. Bazen yanılmak da güzel şeydir Ben tabi 1,6 ile kıyaslama yapıyorum, 1,5 motor da biraz daha güçlü. Bu arada Kuga otomatiğin 0-100'ü 1,6tdci Mondeo'dan bile kötü durumdaydı rakamsal olarak Çıkacak mı bilemiyoruz tabii. Ben sizin sorunuza istinaden yazdım manuel zor oluyor otomatik nasıl olacak dediniz. Kuga dizel otomatik denediniz mi bilemiyorum fakat performansı sorunlu düzeyde değil, Mondeo'da daha kötü olmayacaktır demek istedim Fazla uzatmadan zamanınız varsa bi bakarsınız fikir olur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Burhan K. Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 7, 2017 Türkiye d segmenti dizel düşük hacim+oto. vites pazarında pastanın Passat a ait olduğunu, Ford un bu segmentte bu seçeneği üretmek gibi bir derdinin olmadığını, Otosan nın bu süreçte bir etkisinin olamayacağını, Pazarın rekabet değil bölüşüm üzerine tasarlandığını, Rekabetin ise müşteriler ve tüketiciler üzerinden halledildiğini, v.s. Düşünüyorum. Kuga ya düşük hacim dizel+otomatik koyabilen ford, Mondeo ve özellikle bayanların tercih ettiği Fiesta ya bu seçeneği koyamamaktadır. Aynı şekilde bisiklete bile dsg yerleştiren wv eski ve yeni Tiguan dan bu motor v şanzıman seçeneğini esirgemektedir. Nerdeyse her sene yeni model ve teknolojiler üretebilen Hyundai, tuscon ile ortalığı kasıp kavururken dct şanzımanı ile 1.6 crdi motoru bir araya getirememektedir. Örnekler coğaltılabilir. Tüm bunların sebebi teknolojik yetersizlik ya da global üretim stratejileri olarak açıklanabilir mı? 4*4 olarak üretilen ama 4*2 olarak bile satılan araçlara bu kadar rağbet varken üstelik 10 bin TL de fazla vermek isteyenler de varken. Neden rekabet edilsin ki. Yukarıda düşük hacim dizel + otm. isteyen biri mondeo talep ederken Passat edindi. Aynı kombinasyon da c suv isteyen biriside Tiguan arzularken kendini kuga almak zorunda hissedebilir. Üreticiler bu işten memnun olmalı ya tüketiciler? 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Muhammed Kavlak Yanıtlama zamanı: Temmuz 8, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 8, 2017 13 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: 1580 kg 2.0 dizel otomatik Mondeo 1494 kg 1.5 dizel manuel Mondeo 1510 kg 1.5 dizel otomatik Mondeo (YAKLAŞIK OLASI DEĞER) Benim ruhsatta 1600 kg yazıyor (1.6 TDCİ ) yanlış herhalde 1.6 veya 1.5 motor mondeo için yeterli ilk kalkma sırasında biraz hantallık oluyor oda normal vitesi 2 ye atınca motorun yeterli olduğunu anlıyorsunuz ama bir focus gibi değil olması da beklenemez zaten hızlanması ve çekişi 95 lik focus gibi bu arada 235&50&17 lastiği unutmamak gerekiyor. Keşkle 1.6 TDCİ 115 yerine 1.6 TDCİ 130 hp ve 300 tork üzeri olsaydı o zaman efsane olurdu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Nural Yanıtlama zamanı: Eylül 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 13, 2017 Daha önce de yazmıştım. 1.6 tdci 115 ps aracımda yağ değişimi gerekli, uyarısı üçüncü kez oluştu. 21 bin km de olan araç dizel partikül filtresi yüzünden rejenarasyon tam gerçekleşmediği için yağda artma oluyormuş. Ama çözüm dedikleri 10-15 günde bir arabayı çevre yola çıkıp 3500 devirde 15 dk kesintisiz sürersen sıkıntı olmaz. Ben motor ve yazılım ile ilgili sıkıntı olduğu kanaatindeyim. Ford bunu kabul etmeli. Bu motorun kullanıcı için yeterli gücü veriyor bence. Bu konuda tatminkar. Ama bu yağ değişimi gerekli uyarısı ile birlikte servisteki arıza kaydı beni çok düşündürüyor. Başka marka ve modellerde bu problem var mı? Yarın soluğu serviste alacağım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Eylül 13, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 13, 2017 Bu uyarıyı Kontağı yarım açıp fren ve gaz pedalına sonuna kadar basıp dıtt diye bir uyarı sesi duyana kadar basılı tutup bekleyin İkaz sesini duyduktan sonra ekranda oil reset yazısını göreceksiniz Direksiyonun sol kısmında bulunan ok tuşuna basın uyarı gelmeyecektir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Nural Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2017 9 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: Bu uyarıyı Kontağı yarım açıp fren ve gaz pedalına sonuna kadar basıp dıtt diye bir uyarı sesi duyana kadar basılı tutup bekleyin İkaz sesini duyduktan sonra ekranda oil reset yazısını göreceksiniz Direksiyonun sol kısmında bulunan ok tuşuna basın uyarı gelmeyecektir. Teşekkürler hocam. Anahtarsız çalıştırma var. Daha önce bunu yaptığımda uyarı yazısı silindi. Fakat servise girdiğimde arıza kodu yine okundu. Yani uyarıyı görmemizi önlüyor. Ama bu uyarı hala hafızada. Motor sağlığı için yağ değişimi gerekli oluyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2017 Uyarı bizim bakım aralıklarına tanımlı olmadığı için böyle. Mondeo yağın ömrünü ölçme yeteneğine sahip değil. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2017 Uyarı bizim bakım aralıklarına tanımlı olmadığı için böyle. Mondeo yağın ömrünü ölçme yeteneğine sahip değil. [emoji4] Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Nural Yanıtlama zamanı: Kasım 12, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 12, 2017 14.09.2017 - 00:06 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı: Bu uyarıyı Kontağı yarım açıp fren ve gaz pedalına sonuna kadar basıp dıtt diye bir uyarı sesi duyana kadar basılı tutup bekleyin İkaz sesini duyduktan sonra ekranda oil reset yazısını göreceksiniz Direksiyonun sol kısmında bulunan ok tuşuna basın uyarı gelmeyecektir. --3 dakika sonra eklendi-- Benim araç eylülden sonra yine yağ değişimi uyarısı verdi. Bu 5. Kez oluyor. Herhafta sonu çevre yola çıktım ama yine uyarı çıktı. Artık servise bırakacağım. Ben kronik bir şey olduğunu düşünüyorum. Ayıplı motor veya hatalı bir durum. Genel Merkezi de arayacağım. Arabayı değiştirmelerini isteyeceğim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Nural Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2017 Değerli arkadaşlar, Ford mondeo aracım 5. Kez yağ değişimi gerekli arızası verdi. Serviste yağ değişti. Ama ben mondeo dizel motor aracın hatalı üretildiğini belirtmek istiyorum. Değişimi istedim. 2016 modelin 2017 model ile değişim için Ford otosan yetkilisi çağla hanım 45 bin Türk lirası (10.000 dolar ) istediler. Ben ne kadar değersiz bir araç almışım ki değerli olan 2017 modeli için 10000 dolar para isteniyor. Ford bir kez daha hata yaptı. 1.6 tdci 115 ps motora sahip mondeo dizel partikül filtresi yüzünden rejenarasyon tam gerçekleşmediği için yağda artma oluyormuş. Bir mühendislik abidesi. Egzos filtresindeki yakıt geri kartere geliyormuş, yağı bozuyormuş. Çözüm ne? Çevre yola çık bas bit şey olmaz... Mondeo sahipleri bunu iyi okusun." 2, 3 günde bir arabayı çevre yola çıkıp 3500 devirde sürmelisin." Ben bunu yaptım yine arıza verdi. Aklım almıyor artık. Üretim hataları: 1. Dizel partikül filtresi doluluk oranını gösteren bir gösterge uyarı yok. 2. Motor yağ ömrü bölümünde kalan yağ ömrü göstergesi boş. 3. Motor yağ çubuğu hiç okunaklı anlamlı değil. Max min nokta belli değil. 4. Motor yağına mazot karışıyor. Bu ayıplı mondeo piyasada durduğu ve müşteri memnuniyeti adına enayi yerine koyan otasanla mücadele edeceğim. Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap