Alper Okudur Oluşturma zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 19, 2012 Merhaba arkadaşlar forumda bulamadığım için konu açıyorum eğer ben göremediysem affola.. Başlıktan da anlaşılacağı üzere son hız denemeleri yaptım; ilk denememde araçta tek başımaydım ve hiç yük yoktu son hız 192 km/h olarak gördüm. ikincide iki kişi + bagaj tam doluydu ve bu seferki denemede 210 km/h'i gördüm. Şimdi 2 sorum olacak; 1- Başka hız denemesi yapan oldumu? (özellikle TDCI motorla) 2- Arabanın yüklü olup olmaması son hızı etkiler mi (ki etkiledi) ve neden etkiler? Cevaplarınızı bekliyorum.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Alper bey yanlış hatırlamıyorum, umarım siz hekimdiniz değilmi? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Onur Solmaz Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 mgh=1/2m.v.v m ler goturur bence aracinizin motoru aciliyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Bu arada arabanın ağırlığı son hızı etkilemez. Akselerasyonu etkiler. 1 ton ağırlığındaki bir arabanın 100 km/h taki yere uyguladığı etki 100 kg ın altındadır. Ve bu hız ile logaritmik bir eğri ile düşer.. 200 kmh ta yanlış hatırlamıyorsam 20 kg a kadar düşüyordu. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 19.01.2012 - 11:17 tarihinde, Onur Solmaz yazdı: mgh=1/2m.v.v m ler goturur bence aracinizin motoru aciliyor Ey gidi ne hesaplar var orada..Direkt gitmez onlar..Şartları unutma Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Alper Okudur Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Yük etkiler tabi...Siz hızlanırken nasıl hızlandınız o da önemli. Tüm vitesleri maksimum devirde değiştirin... Yol eğimi ve Rüzgar da etkendir...5 vites'de daha da fazla olabilir..Oranlar gereği (6. vites ekonomi için) işte ben de onu diyorum yük olumsuz etkilemeli ama olumlu etkiliyor 5. viteste de denedim ilk denememde 185 civarında kalınca 6 ya geçtim o da 192 de kaldı. Acaba yük aerodinamisini mi değiştiriyor? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Alper Okudur Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Alper bey yanlış hatırlamıyorum, umarım siz hekimdiniz değilmi? Kötü örnek teşkil ediyorum dimi, pardon Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Onur Solmaz Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Ey gidi ne hesaplar var orada..Direk gitmez onlar..Şartları unutma yaklasik olarak abi ideal ortam falan Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Hasan K. Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Bence ilk denemenizde motorunuz daha tam açılmış veya bu yüksek hıza alışmış değildi. 2. denemenizde iyice oturmuş motorunuz.. O motor ile 225 gören arkadaşlarımız var merak etmeyin yavaş yavaş motor açılır, parçalar birbirine alışır.. BKN. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Alper Albayrak Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Maksimum hızda bende yükün olumsuz etkileyiceğini düşünmüyorum,hız olarak olmasada yere basma olarak faydasıda olacaktır.Son hıza çıkmaya çalışıyosanız 4. ve 5. viteste olabildiğince zorlayın 4200 devirlere kadar.Ozaman daha yüksek hızlara ulaşacaksınızdır.Şunuda ekiliyim 200 km hızlara çıktığınızda araç güven vermiyor abartmamak lazım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Alper Okudur Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Bu arada arabanın ağırlığı son hızı etkilemez. Akselerasyonu etkiler. 1 ton ağırlığındaki bir arabanın 100 km/h taki yere uyguladığı etki 100 kg ın altındadır. Ve bu hız ile logaritmik bir eğri ile düşer.. 200 kmh ta yanlış hatırlamıyorsam 20 kg a kadar düşüyordu. Aracın 1400kg + şöför olduğunu düşünürsek yere uygulanan ağırlık 30kg civarında oluyo bu hesaba göre ve beni korkuttu ne yalan söyliyim. zaten sadece deneme amaçlı o hızlara çıkıp hemen düşürüyordum hızımı.. Maksimum hızda bende yükün olumsuz etkileyiceğini düşünmüyorum,hız olarak olmasada yere basma olarak faydasıda olacaktır.Son hıza çıkmaya çalışıyosanız 4. ve 5. viteste olabildiğince zorlayın 4200 devirlere kadar.Ozaman daha yüksek hızlara ulaşacaksınızdır.Şunuda ekiliyim 200 km hızlara çıktığınızda araç güven vermiyor abartmamak lazım. tekrar denemeye cesaret edersem önceki viteslerdeki devirlere de dikkat edeyim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 (düzenlendi) Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır. Araç, içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir. Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardır. Pek fark etmeyeceğiniz basit bir esinti 10-15 km/h arasında olabilir ve değişik hız değerleri böyle bir esintiyi arkanıza almakla karşınıza almak arasındaki farktan kaynaklanabilir. Bir de sürecin rasyonelliğine bakalım: 1. Hız felakettir, 200 km/h'de herhangi bir nedenle yoldan çıkma dünyanın yörüngesinden ilelebed ayrılma ile sonuçlanacaktır. 2. Aracınızın azami hızı teknik verilerde belirtilmektedir. 3. Bu hızın biraz altında veya üstünde kalıyor olduğunuz bilgisi pratikte pek rekabet edilecek bir ortam olmadığından size bir fayda sağlamayacaktır. 4. Motorunuzun emsallerine göre gücünü merak ediyorsanız "dyno" ölçümleri pek güvenilir olmasa da kesinlikle daha güvenlidir. 5. Salt merak gidermek için alınan risk yüksektir. 6. Ayrıca söz konusu hızları karayollarında yapmak kanunen yasaktır. 7. Istanbul Park gibi trafiğe kapalı alanlarda denenebilir, ancak bu tür güçsüz araçlarda ivmelenme mesafesi son hıza ulaşmak için yetersiz kalmaktadır. Ocak 19, 2012 Cem Boneval tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır. Araç içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir. Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardır. Pek fark etmeyeceğiniz basit bir esinti 10-15 km/h arasında olabilir ve değişik hız değerleri böyle bir esintiyi arkanıza almakla karşınıza almak arasındaki farktan kaynaklanabilir. Bir de sürecin rasyonelliğine bakalım: 1. Hız felakettir, 200 km/h'de herhangi bir nedenle yoldan çıkma dünyanın yörüngesinden ilelebed ayrılam ile sonuçlanacaktır. 2. Aracınızın azami hız teknik verilerde belirtilmektedir. 3. Bu hızın biraz altında veya üstünde kalıyor olmak pratikte pek rekabet edilecek bir ortam olmadığından size bir fayda sağlamayacaktır. 4. Motorunuzun emsallerine göre gücünü merak ediyorsanız "dyno" ölçümleri kesinlikle daha güvenlidir. 5. Salt merak gidermek için alınan risk yüksektir. 6. Ayrıca söz konusu hızları yapmak kanunen yasaktır. 7. Istanbul Park gibi trafiğe kapalı alanlarda denenebilir, ancak bu tür güçsüz araçlarda ivmelenme mesafesi son hıza ulaşmak için yetersiz kalmaktadır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 selcuk siverekli Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 cem bey çok güzel acıklamış ama gaz bedalı işte durduğu yerde durmuyor bazen ki otabanda coğu zaman tahrik ediyor insanı enson 210 gördüm 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Alperen G. Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır. Araç içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir. Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardır. Pek fark etmeyeceğiniz basit bir esinti 10-15 km/h arasında olabilir ve değişik hız değerleri böyle bir esintiyi arkanıza almakla karşınıza almak arasındaki farktan kaynaklanabilir. Bir de sürecin rasyonelliğine bakalım: 1. Hız felakettir, 200 km/h'de herhangi bir nedenle yoldan çıkma dünyanın yörüngesinden ilelebed ayrılam ile sonuçlanacaktır. 2. Aracınızın azami hız teknik verilerde belirtilmektedir. 3. Bu hızın biraz altında veya üstünde kalıyor olmak pratikte pek rekabet edilecek bir ortam olmadığından size bir fayda sağlamayacaktır. 4. Motorunuzun emsallerine göre gücünü merak ediyorsanız "dyno" ölçümleri kesinlikle daha güvenlidir. 5. Salt merak gidermek için alınan risk yüksektir. 6. Ayrıca söz konusu hızları yapmak kanunen yasaktır. 7. Istanbul Park gibi trafiğe kapalı alanlarda denenebilir, ancak bu tür güçsüz araçlarda ivmelenme mesafesi son hıza ulaşmak için yetersiz kalmaktadır. Cem Bey'in hemen hemen her iletisi ders niteliğinde... Bir diğer üstadımız Mertol Bey'in de hakkını, lafı gelmişken teslim edelim.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 19, 2012 Kötü örnek teşkil ediyorum dimi, pardon Kötü örnek açısından dememiştim. Mesleklerin getirdiği sosyal statüler benim için pek anlamlı değil. Sonuçta en azından intörnlüğünüzde falan acilde nöbet tutmuşsunuzdur. Sonuçları hakkında fikir sahibisinizdir diye bir önerme ile yola çıktığım için şaşırdım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Alper Okudur
Merhaba arkadaşlar forumda bulamadığım için konu açıyorum eğer ben göremediysem affola..
Başlıktan da anlaşılacağı üzere son hız denemeleri yaptım;
ilk denememde araçta tek başımaydım ve hiç yük yoktu son hız 192 km/h olarak gördüm.
ikincide iki kişi + bagaj tam doluydu ve bu seferki denemede 210 km/h'i gördüm.
Şimdi 2 sorum olacak;
1- Başka hız denemesi yapan oldumu? (özellikle TDCI motorla)
2- Arabanın yüklü olup olmaması son hızı etkiler mi (ki etkiledi) ve neden etkiler?
Cevaplarınızı bekliyorum..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Top Posters For This Question
12
10
10
10
Popular Days
Şbt 1
20
Ock 19
18
Ock 20
15
Şbt 4
10
Top Posters For This Question
Mertol Kip 12 posts
Yakup Ç. A. 10 posts
Ümit Vaysaloğlu 10 posts
Cem Boneval 10 posts
Popular Days
Şbt 1 2012
20 posts
Ock 19 2012
18 posts
Ock 20 2012
15 posts
Şbt 4 2012
10 posts
Popular Posts
Cem Boneval
Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır. Araç, içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir. Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardı
Tamer Tekin
Yılda aşağı yukarı 60-70 Bin km. civarı araba kullanıyorum, hızlı gitmek ile yasal hız sınırları içinde gitmek arasında şehirler arasında yarım saat ile bir saat arası fark ediyor. Fakat hızlı gittiği
Cem Boneval
Bak şimdi sen böyle yazınca aklıma hemen "Black Hawk Down" geldi hiç de sevimli olmadı, vaz geçtim gitmekten. Videoya gelince, kaç kere rica ettim Trafik Şube Amirliğinden ama inatla fotoğraf çekiyo
Posted Images
Bu soruda 105 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap