Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Otomatik Vites Stop Etme


Ömer Soydan

Soru

Öncelikle herkese iyi günler. Yeni focus ghia 2001 hatchback araç aldım fakat aldığım günden beri problemleri bitmedi. Aracımda atiker sıralı otogaz sistemi var göstergesi çalışmıyordu şamandırasını değiştirdik, gaz giriş yerinde çatlak vardı gaz aldığımda bir miktar gazı geri atıyordu onu da değiştirdik bu konularda problem kalmadı. Şu an en büyük problemim aracımı çalıştırıp vitesi d ye alıp frenden ayağımı çekince usulca kalkması gerekirken stop ediyor. Fakat sert bir şekikde hızlıca kalkarsam veya geri gidersem problem yaşanmıyor. Ustaya götürdüm bunlarda by-pass olur o tıkanmıştır dedi balata spreyiyle temizledi sorun devam ediyor yine aynı ustaya götürdüm havalar soğuk ondan da oluyo olabilir dedi. Bu durum canımı çok sıkmaya başladı başına gelen bilen varsa Allah rızası için yardımcı olursa duacısı olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hoşbulduk sağolun.Yeni olduğum için kurallar nedir tam olarak bilmiyorum. Gerekli düzenlemeleri yaptım sanırım bu sefer.

--16 dakika sonra eklendi--

Bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun :( aracı daha yeni aldım duruşunu tipini özelliklerini çok seviyorum ama satma aşamasına geldim yeni almış olmama rağmen satın aldığım kişi hiçbir sorununun olmadığını söylemişti gaz göstergesi ve gaz kaçırması haricinde testede sokuldu araba hiçbirşey çıkmadı ama araç araba sürmeden soğuttu resmen bu problem yüzünden yeni aldığım aracımı satılığa çıkarmak istemiyorum :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizin sorununuz klasik LPG sisteminin araca verdiği zararlarla ilgili bir durum. Rölanti motorunun temizlenmesi tek başına sorunu çözmediği ortada. Bu konuda işinin ehli bir usta bulup aracınızın yakıt ve ateşleme sisteminin tümünü gözden geçirtirseniz belki çözüme ulaşabilirsiniz. Uzun süre lpg'yle çalışmış araçlarda sorun birden çok oluyor. Devir dalgalanmasına gelince, stop etmeyi çözseniz bile bununla yaşamaya alışın bence. Çünkü yeni lpg li araçlarda bile az çok bu sorun oluyor. Bu da yakıtın kendisinden kaynaklanan bir durum. Hava yakıt karışımı oranı lpgli araçlarda doğru ölçüde olamadığı için bu böyle oluyor. Site içerisinde araştırırsanız bu konuda bir çok şikayet görebilirsiniz. En başta ben kendim LPG den dolayı subap erimesi durumunu yaşadım. Benim aracım da aynı şekilde rölantide stop ediyordu ve vuruntulu çalışıyordu. Subaplar değişti ve sorun geçici olarak çözülmüş oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzinde durum ne? Yine dalgalanma ve stop etme sorunu var mi?

Varsa eger arabanizin LPG sistemi haricinde bulunan atesleme sistemlerinde problem var demektir. LPG sistemiyle ugrasmayi birakip arabanin geri kalaniyla ilginenin.

Rolanti sensorune, gaz kelebegine baktirin ve temizletin. Buji, Buji kablosu ve Bobinler degismeli yakin zamanda degismediyse degistirin. Eger sorun devam ediyorsa kompresyonunu olcturun arabanin. Egerki silindirler araci ciddi farklar varsa kapak sokulup siboplar degisecek en basit haliyle. Bu sokme islemi icerisinde egerki yanma odalarinda problem varsa araba rektefiye gorecek. Pistonlarda bir sikinti yoksa eger basitce sekman atilip temizlik honlamasi yapilacak ve araba toparlanacak. Umariz kasap ustanizdan uzaklasip servise gidip duzgunce sorunu cozdurebilirsiniz.

 

Egerki benzinde problem yoksa, lpg sisteminin filtreleri degisecek kalibrasyonu bastan yapilacak. (Umariz bu senaryo isler)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araç benzinde gazda hiç fark etmiyor stop etmesi hadi benzinde etsede gaza geçince etse amenna lpgden diyecem. Araç bildiğiniz öksürüyor video nasıl konulur bilmiyorum rölantideyken birden deviri düşürüyor o sırada akü arıza lambası yanıyor stop etmesin toparlasın diye gaz veriyorum bir mühlet. Sıkıntı şurda şanzuman dağıldı desem araç geri geri gidiyor ısınınca vites geçişleri gayet güzel rölanti valfini gözümün önünde temizledi adam zaten temizdi söktüğündede. Ateşleme sistemine baktırmadım ama acaba ateşleme sisteminde bir arızadan olabilir mi? 

--4 dakika sonra eklendi--

Yani araç birde bu durumu her zaman yapmıyor şansıma ne zaman aciliyetim varsa o zaman oluyor, ustaya götürdüm baktı baktı 2 gün burda kalacak dediğin gibiyse görünürde bişey yok dedi adamda stop etmedi çünkü o an motor ısınmıştı motor ısınınca banamısın demiyor. bu sabah ilk kez çalıştırdığımda tık çalıştı hiçbir problem yapmadı gezdim geldim çektim.Az önce yeniden bindim motoru soğudu aradan 6 saat geçmiş yaklaşık 15 dk uğraştım aracı kaldırabilmek için geri geri gayet güzel gidiyor fakat vitesi D ye çekince frenden ayağımı çekmemle tak istop ediyor  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.