Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lpg'li Araca Yakıt Alırken Dikkat Etmemiz Gereken Konular


Kenan Emlik

Önerilen Mesajlar

 

Otogaz istasyonunda 20 yıl çalışmış ve çalışmaya devam eden pompa görevlisi ile yaptığımız söyleşi sayesinde yaklaşık dört milyon LPG'li araç sahibinin merak ettiği depoya gaz yerine hava basılırmı?, aracımın deposu 40 litre 43 litre gaz aldı, akaryakıt pompalarda hile yapılırmı?  Otogaz alırken nelere dikkat edilmeliyiz gibi sorulara lpgyedekparca.com olarak, konunun uzmanından edindiğimiz bilgiler ile soru cevap şeklinde açıklık getireceğiz.

 

ZZNZrg.jpg

 

İstasyondan istasyona Alınan Yakıtta Kalite ve Km Farkı Olurmu?

 Bir çok araç sahibi şu istasyondan yakıt aldım fazla km yaptı, diğer istasyondan aldım az gitti hava bastı gibi soruların cevabını merak etmekte bu sorulara ne tür yanıt verirsiniz.

Cevap: Hiç bir araç sahibinin ve çoğu pompacının bilmediği saklı tutulan bir gerçeği itiraf etmeliyimki sadece Türkiye'de değil tüm dünyadaki gaz pompalarında büyük bir üretim hatası var.  Bu sebepten dolayı her LPG'li on araç sahibinden üçü hangi istasyondan yakıt alırsa alsın ortalama 2 -3 litre yakıt eksik aldıkları halde fazla para ödemekteler.  Sonrada şu istasyondan gaz aldım az km yaptı, hava basıyolar  gibi şikayette bulunmaktalar.  Bu sorunun sebebi gaz basılan tabancanın ucuna gaz kesici valf monte edilemediğindendir.  Şunu herkes bilmeliki iyi gaz kötü gaz diye birşey yok hepsi aynı gemiden tankerlere yüklenen sonrada iç piyasada satışa sunulan Otogaz olup bazı otogaz markalarında yağ katkısı olduğu dışında fark yok desek daha doğru olur.

 

 

Neden 3 Litre Eksik Yakıt Alındığı Halde Müşteri Fazla Para Ödüyor?

Cevap: Otogaz basınçlı bir yakıt olduğundan pompayı kapalıyken bile, bitik depoya gaz dolum tabancasını takar takmaz hortum içerisinde bulunan 2 - 3 litre yakıt aracın yakıt tankına boşalır. Herkesin anlayacağı dilde söyleyecek olursak, diyelimki aracınızın 40 litrelik gaz deposu var ve yakıtınız sonuna kadar bitti 20 tl lik yakıt almaya her hangi bir istasyona gittiniz pompacı 20 tl lik yakıt dolmasına rağmen, çeşitli nedenlerden dolayı istemeyerek pompayı geç çıkartı, tankı bitirip geldiğiniz için araçtaki tankta basınç kalmadığından pompa hortumundaki 2-3 litre basınçlı gaz aniden deponuza bedavadan dolacaktır. 

 

Böylelikle sizin arkanızdan gelen müşteriye pompa açılır açılmaz, pompanın hortumundan boşalan, 2- 3 litre yakıt tekrar hortum dolduktan sonra müşterinin aracına yakıt yakıt vermeye başlayacaktır. Böylelikle araç sahibi sizin aracınıza giden 2-3 litre yakıtın parasını boş yere ödemiş olur. Daha sonra sorunun sebebini bilmediği için istasyon ve çalışan hakkında depoya hava bastılar, aracın ayarı bozuk, gazı fazla alıyor şamandra bozuk gibi şikayetlerle yakınıp hatta Otogaz servisine LPG yedek parça değişimi veya gaz ayarı gibi gereksiz yere para harcamış olurlar.

 

Bazı uyanık müşteriler daha doğrusu Allah korkusu olmayan kişiler bu işi alışkanlık haline  getirerek gazı tam bitirip istasyona giderek 20 tllik gaz deyip tam yakıt dolacağı sırada 200 tl gibi tüm para verip muhabbet ederek pompa görevlisini oyalama taktikleri ile depoya 3 litre gazın gitmesini için elinden geleni yapmaktalar. 

 

Soru: Araca Otogaz Alırken Nelere Dikkat Edilmeli?

 1: Eğer münkünse istasyonda fazla araç yok veya boş ise aracı bir kenara park edip pompaları gezerek ekranda daha önce en az 50 tl ve üzeri yakıt verilmiş gaz pompasından alınız. Böylelikle yakıtı eksiksiz almış oluruz.

 

2: En dikkat edeceğiniz konu Otogaz yakıt istasyonu görevlisine araca gaz dolum tabancasını takmadan önce pompayı açmasını ekranda sıfır yazızını gördükten sonra takmasını söylediğiniz zaman aracınıza eksiksiz gaz almış olursunuz. Aksi halde almadığınız iki üç litre yakıtın parasını boşa ödeyen her on kişiden 3 üçünden biri siz olabilirsiniz.  

 

3: Yakıt alacağımız otogaz istasyonunun yakıt tankı yerin altında olduğuna dikkat etmeliyiz. Özellikle yaz aylarında LPG'nin sıcaklık farkından oluşan miktar değişimlerinden dolayı otogazın genleşerek hava karışımı ile eksik yakıt vermesi söz konusudur. 

 

4: Yakıt alacağımız istasyonun fiyat panosunda belirtilen fiyatla pompadan çıkan fişteki litre fiyatını karşılaştırmalıyız. En çok yaşanan Otogaz İstasyonu hileleri arasında ilk sırada gelen yöntemdir. 

 

Otogaz Pompalarında Müşteriye Hile Yapılırmı?

Cevap: Tabiki her işin hilesi olduğu gibi otogaz'ında çeşitli hileleri var. Bu soruya geçmişten günümüze değişerek gelen hile yöntemleri başlayalım. 2005 yılı öncesi otogaz pompaları mekanik endeksliyani sayaçlı ATC ölçüm cihazı olmayan basit parçalardan oluşuyordu kısacası günümüzde olduğu gibi EPDK yeterli elman olmadığı için litrede 1000 de beş hatayı fazla denetlenmiyordu, kötü niyetli akaryakıt istasyonları bu fırsattan yararlanarak sayaç ve index ayarları ile oynayarak litrede 1000 de 50 varan hileler yaparak haksız kazanç elde edebiliyordu. Hatta pompa üzerinde bulunan litre fiyatlarını çeşitli yöntemlerle değişerek o günün litre fiyatında gösterip sayaçıcın daha pahalı litre fiyatından dönmesini sağlayanlar vardı. 

 

Günümüzde ise yeni nesil akaryakıt pompaları atc cihazı alınan yakıtın sıcaklık değerlerini kısacası araca eksik yakıt vermesini engelleyen yanısıra litre ve pompa fiyatlarını elektronik sayaçlar mecburi hale gelmiştir. Tabi bu demek olmuyorki artık aldığım otogazda artık hile olmaz günümüzde yeni otogaz hileleri mevcuttur. Örneğin istasyon totemindeki fiyatı ucuz gösterip pompadaki litre fiyatını fazla gösteren ve atc ölçüm cihazına uzaktan kumanda vasıtası ile devre dışı bırakan istasyonları duymaktayız. 

 

Otogaz dolum tankı yer altında olmayan istasyon sahipleri yaz aylarında atc cihazını devre dışı bırakarak gelen müşterinin aracına eksik yakıt verdiklerini sıkça rastlanan hile durumlardır. Nadirende görünse Otogaz istasyonundaki yakıt deposuna hava kompiresörü vasıtası ise gizli bağlantı yapılarak pomyaya giden yakıtın basıncı yükseltilerek pompa indexsinin hava ve gaz karışımı ile atmasını sağlayıp hile yapıp aracın tankına Otogaz yerine hava basıp haksız kazanç elde eden istasyonlar mevcuttur. 

 

Kaynak:https://www.lpgyedekparca.com/otogaz-alirken-nelere-dikkat-etmeliyiz

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yakıt 10 lira olduğunda senide LPG ye bekleriz.

O işi bi geçecez be abi, lpg'nin zararı ortada faydasından çok zararı var. Bi sorun çıkardımı çözümü zor ve maliyetli. Kapalı otoparktan muafsın
(üvey evlat modu)
tadilat işlerine girmiyorum bile
Artık devir benzin+turbo [emoji3]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Hasan EKİN yazdı:


O işi bi geçecez be abi, lpg'nin zararı ortada faydasından çok zararı var. Bi sorun çıkardımı çözümü zor ve maliyetli. Kapalı otoparktan muafsın
(üvey evlat modu)
tadilat işlerine girmiyorum bile
Artık devir benzin+turbo emoji3.png

doğru dedin devir elektrikli otomobil devri yakında LPG de bulamayacaz katılıyorum sana

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Hasan EKİN yazdı:


O işi bi geçecez be abi, lpg'nin zararı ortada faydasından çok zararı var. Bi sorun çıkardımı çözümü zor ve maliyetli. Kapalı otoparktan muafsın
(üvey evlat modu)
tadilat işlerine girmiyorum bile
Artık devir benzin+turbo emoji3.png

bence gaz en iyisi. turbo arızası minimum 2000 tl. benzin pahalı. gaz konusu ise takıldıktan 60-70 bin km. sonra sübap değişimi gerekli,maliyeti 2000 tl yi geçmez. zaten gaz takıpta 100000 yapan yok. velevki sorun yaptı, tasarrufu düşününce sübap değişimi yine cebe dokunmuyor. örnek: gazlı olarak 70000 km yapan bir araç 7-8 bin kar eder. bunun 2000 tlsini sübapa ayırsa lpg montaj masrafınıda çık, 3-4 bin arası yine karlı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence gaz en iyisi. turbo arızası minimum 2000 tl. benzin pahalı. gaz konusu ise takıldıktan 60-70 bin km. sonra sübap değişimi gerekli,maliyeti 2000 tl yi geçmez. zaten gaz takıpta 100000 yapan yok. velevki sorun yaptı, tasarrufu düşününce sübap değişimi yine cebe dokunmuyor. örnek: gazlı olarak 70000 km yapan bir araç 7-8 bin kar eder. bunun 2000 tlsini sübapa ayırsa lpg montaj masrafınıda çık, 3-4 bin arası yine karlı.

Gazın herzaman bi performans kaybı yaşatacağı bariz belli sonuçta kuru bi yanma oluyor. Tecrübelerini yaşadım soğudum lpg li arabadan
Rölanti, avans dalgalanma ateşleme sorunu
Bi kaçak olduğu zaman müdahele zor kaçtane araç yandı görüyoruz.
Yok gaz filtresi,ayarı, lpg tankı, beyni, enjektörleri,arza lambasını yakması vb. Şeyleri çok aklıma gelenler.
Ben lpg defterini kapattım çok memnunum.
Tabi bu benim görüşüm fikrim...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ecoboost kullanıcıları lpg'yi savunmuyor. Sebebi uygulamanın maliyetli olması mı ? Yada şöyle sorayım ecoboost araçlarda lpg montaj maliyeti diğer araçlara göre aynı olsa da aynı görüşü mü savunacaktınız ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Mustafa Karaaslan yazdı:

Ecoboost kullanıcıları lpg'yi savunmuyor. Sebebi uygulamanın maliyetli olması mı ? Yada şöyle sorayım ecoboost araçlarda lpg montaj maliyeti diğer araçlara göre aynı olsa da aynı görüşü mü savunacaktınız ? 

Maliyet düşünüyor olsaydım 1.6Ecoboost almazdım. Deslerki EB motorlara 500TL ye takıyoruz LPG yi hadi len der geçer giderim. Kaldı ki, geçen hesaplamışlar 37 kuruş LPG yakarken (artı olarak benzin ne kadar yakıyorlar bilmiyoruz tabi) ben aynı tarihte 40kruş yakıyordum. Arabalarınız hem basınca gitmiyor, hem içten içe kendini bitiriyor, hemde Z raporu alırken hep zarar hep zarar.

 

Hep şunu düşünürüm; veremiyorsam benzin parasını binmem olur biter. Sizler lpg taktırmayı tercih edip hem sağlıklı hemde ekonomik olduğunu söyleyince beni bir gülme alıyor... hepsi bu...

 

Not: Sıkıp yağını çıkarmaya çalıştığınız sinek ölüyor ve sizin sineğiniz. :)

Servet Ö. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

Maliyet düşünüyor olsaydım 1.6Ecoboost almazdım. Deslerki EB motorlara 500TL ye takıyoruz LPG yi hadi len der geçer giderim. Kaldı ki, geçen hesaplamışlar 37 kuruş LPG yakarken (artı olarak benzin ne kadar yakıyorlar bilmiyoruz tabi) ben aynı tarihte 40kruş yakıyordum. Arabalarınız hem basınca gitmiyor, hem içten içe kendini bitiriyor, hemde Z raporu alırken hep zarar hep zarar.

 

Hep şunu düşünürüm; veremiyorsam benzin parasını binmem olur biter. Sizler lpg taktırmayı tercih edip hem sağlıklı hemde ekonomik olduğunu söyleyince beni bir gülme alıyor... hepsi bu...

 

Not: Sıkıp yağını çıkarmaya çalıştığınız sinek ölüyor ve sizin sineğiniz. :)

Sorduğum soru gayet ciddi bir soruydu gülünecek bişey olduğunu sanmıyorum. Lpg nin verdiği zararın aksini konuşan burda zaten yok. Siz maliyeti düşünmüyor olabilirsiniz ama ben düşünüyorum ve taktırıyorum. Görüşünüzü belirtirsiniz anlarım ama burda alay eder gibi konuşmanın gereği yok. Ben sizin görüşünüze saygı duyuyorsam bir büyüğüm olarak sizin de aynı şekilde olmanızı arzu ederdim. O yüzden bu tavrınıza karşılık hiç bişey söylememe gerek yok. Size LPG'siz aracınızda bol gazlamalı günler dilerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Mustafa Karaaslan yazdı:

Sorduğum soru gayet ciddi bir soruydu gülünecek bişey olduğunu sanmıyorum. Lpg nin verdiği zararın aksini konuşan burda zaten yok. Siz maliyeti düşünmüyor olabilirsiniz ama ben düşünüyorum ve taktırıyorum. Görüşünüzü belirtirsiniz anlarım ama burda alay eder gibi konuşmanın gereği yok. Ben sizin görüşünüze saygı duyuyorsam bir büyüğüm olarak sizin de aynı şekilde olmanızı arzu ederdim. O yüzden bu tavrınıza karşılık hiç bişey söylememe gerek yok. Size LPG'siz aracınızda bol gazlamalı günler dilerim. 

Ben gayet ciddiyim, her seferinde ciddiyetimle anlatıyorum, fakat her seferinde matematikten mantıktan uzak cevaplarla muhatap buluyorum kendimi. Halbu ki bananeyse :) Ben sırtımda bombayla gezecek kadar hayatımı ucuz bulmuyorum. Siz 3 kuruş 5 kuruş hesabına buna razı olmuşsunuz, size matematik ne yapsııın, mantık ne yapsın. Hayırlı işler bol güneşler, tekerinize taş gelmesin inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar lpg deyince aklınıza hep klasik regülatörlü gaz sistemleri gelmesin.Bu ülkede bu arabasını sevip te paraya kıyıp atmosferik aracına sıvı sistem taktıranlar da var.Bende bunlardan biriyim.Burada kimseyi savunmuyorum fakat teknolojiyi takip edelim diyorum.biraz sıvı sistemler araştırılırsa güzel bir çok çözüm bulunabiliyor.Benzinli binmek isteyende,lpg li binmek isteyende bizim insanımız. Lpg li biraz daha ucuz binmek ister o kadar.Avrupa birliğine girmek için yırtınıyoruz ya hiç güzel yanlarını fazla almıyoruz.Elin avruplısı lpg taktırana yardım ederken daha temiz bir çevre olsun fazla egsoz solumayalım derken biz de lpg taktıranın vurun beline kazmayı diyoruz.Yollarda yanan arabalar genelde eski model karbüratörlü araçlar.Nedeni sürekli lpg ile çalışınca hortumlar eskiyor.Yolda giderken benzin sıcak motora sızınca motor mangal keyfi yapıyor.Adam arabasını hiç kontrol etmiyor.Artık günümüzde basınç kaybını hisseden sistem kendini kapatıyor.DAha yazacaktım ama fazla okumassınız diye bu kadar da bırakıyorum.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 yıl aynı araçta 60-70 bin km lpg kullandım. Ben almadan önce takılmış lpg. 4 yılda bir kere enjektör temizliği yaptırıp bir kere filtre değiştirdim. Lpg kaynaklı olumsuz bi durum yaşamadım. Şu an dizel aracım var. Benzinli bi araç alacak olsam yine lpg li tercih ederim, yoksa taktırırım :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.