Ramazan D. Oluşturma zamanı: Şubat 20, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Şubat 20, 2017 - Daha önce arabam bölümünde biraz tanıtmıştım. Bayiye bir abimizin fiestasini servise götürdük. Benimde niyetim gitmisken bi araclara bakayım dedim?. Ilk gözüme çarpan araç bu oldu. Canlı canlı daha bi güzelmiş meret . İnşallah otomatiktir diyerek yanına gittim. Otomatik. Motor tüketim ve performans konusunda videolardan ve siz kullanan arkadaşlardan biraz kafamda bişeyler sekillenmisti fakat şanzuman konusunda hiç bir bilgi bulamadım. Bir video da şehir içi 8 lt deyince aracı almaya karar verdim. Gelelim araca. Araçla ilgili mevcut donanımları anlatmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Daha once kullandigim 2.5 dizel focusumla kıyaslama yapacagim. Stline farkı olarak , Motor 1.0 motorun bu şanzuman la beraber ivmelenmesi bayıldım. Motor 1500 devirden itibaren gaz pedalına 2 cm basmamla arac canavara donusuyor. Harika. İlk kalkış esnasında tiz bir homurdanmasi haricinde başka ses duymuyorsunuz. Şanzuman Elbette motorun bu ivmelenmesinde 6 ileri Otm. Şanzumanın katkısı var. Vites geçişleri rahatasız edici değil. Rodaj suresini bekledigim için sert kullanımlar yapmiyorum. Artısı, -Yakıt tüketimi odaklı kullanımda motoru 1500 devirlerde tutabiliyor. Eksileri, -Kulakciklarla vites değişimi çok güzel ancak vites geçişi yarım saniye civarında olunca biraz can sıkıcı. -Asıl can sıkıcı kickdown esnasında ilk yarım saniye araç sanki vites kendini boşa atıyorda sonra hızlanma durumuna geçiyor gibi garip bir tribe giriyor. Yakıt tüketimi, Motor daha yeni olmasına rağmen düz yolda 90 km hızla anlık 3.5 ile 5 lt arası geziyor. Şehir içi şuanda 28 km ortalama hızım var ve tüketim 9.4 ile 9.8 arasında değişiyor. Bu değerler tasarruf odaklı kullanım değerlerdir. Kiyaslamaniz acisindan aynı guzergahta arkadaşımın dizel lineasi 7-7.5 lt yakmaktadir. Direksiyon Çok ilginçtir ki 2.5 focusun direksiyonu ile yola hukmederken bu araçla yol direksiyona hukmediyor. Yoldaki tumsekler direksiyon elinizin altında sabit te tutsaniz araç tumsegin olduğu tarafa doğru çekebiliyor. Çok hissiyatli bir direksiyonu var. Diğer f3 direksiyonlar nasıl bilmiyorum. Direksiyon çok yumuşak. Belki ilk defa 215 taban lastikli araç surdugum için olabilir. Buna rağmen yol tutuş 2.5 dan 2 tık üstün. Aydınlatma Görsel olarak bir Xenon veya led far bu araca şahane olabilirdi, fakat halojenlerin aydınlatması gayet iyi. Arka far çok yakışmış. Diğer hususlar Rahatsız edici düzeyde olmasada sürücü koltuğunda otururken Sol arka kapı civarindan yol sesi geliyor. Belki yolcu koltuğu tarafinda sag arka kapida da ayni ses olabilir. Hoparlör sesleri çok kötü. Sesi biraz arka da toplayarak şimdilik bi çözüm buldum. Bunların haricinde araç taş gibi MAŞALLAH... 8 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Şubat 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 20, 2017 Teşekkürler abi Şimdik şöyle F2 Dizelin direksiyonu elektrik destekli hidrolik Bununki saf elektrikli, yola hükmetme konusunda kesinlikle haklısın. Keza yumuşaklık da bununla orantılı. Diğer f3'ler de seninki ile aynı sadece 1.6 pws hariç o senin eski dizel ile aynı. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Şubat 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 21, 2017 ST-Line'ın direksiyonuna (görsel olarak) bayılıyorum...Bu segmentte ki en güzel spor direksiyon Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan D. Yanıtlama zamanı: Şubat 21, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 21, 2017 45 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı: ST-Line'ın direksiyonuna (görsel olarak) bayılıyorum...Bu segmentte ki en güzel spor direksiyon Kesinlikle ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan D. Yanıtlama zamanı: Mart 4, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 4, 2017 32 km ortalama hizlarda ve 8.5 lt.lere kadar dusurebildim. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan D. Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 (düzenlendi) Araç 4800 km.ye geldi. Genel ortalaması 8.8 lt. İlk uzun yolumu Mardin-İskenderun-Arsuz arası (600 km) yaptım. Gidiş, geliş ve şehir içi gezmeleri ile ortalama 1400 km. yol yaptım. Bunun 400 km.si 100-120 km hız ile, 200 km.si şehir içi gezme, geri kalan 800 km si 180+ hız ile gidilmiştir. 605 tl.lik benzin almışım. Genel ortalama 8.5 Lt. 20.02.2017 - 21:58 tarihinde, Ramazan D. yazdı: Sol arka kapı civarindan yol sesi geliyor. Belki yolcu koltuğu tarafinda sag arka kapida da ayni ses olabilir. Aracın yol sesinden dolayı ne motor sesi nede rüzgar sesi yok gibi 20.02.2017 - 21:58 tarihinde, Ramazan D. yazdı: Hoparlör sesleri çok kötü. Yolculuk boyunca Sync 2'ye Sony xperia z ile bluetooth bağlantısı üzerinden müzik dinledim. USB'den dinlediğime nazaran xperia z bluetooth bağlantısı üzerinden hoparlörden biraz daha iyi ses alabiliyorum. Mayıs 24, 2017 Ramazan D. tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 (düzenlendi) Aracınız hayırlı uğurlu olsun inşaallah. Focus 3,5'lar da yüksek ve sabit hızda viraj alırken gövdenin yana yatma olayı normalden az daha fazla. Bunu ani direksiyon çevirmelerinde kasanın sağa sola salınımlarından da anlayabiliyorum. Bunun da büyük ölçüde helezon yaylardan olduğunu düşünüyorum. St-line focus da süspansiyon konusunda normal focuslara göre bir değişiklik olduğunu biliyorum yanlışım yoksa. Eğer focus 3,5 deneme şansınız olduysa st-line'ın virajlarda yanal hareketleri ve yana yatma eğilimi nasıl acaba ? 1.6 tdci focusuma 3,5 cm eibach ya da vogtland yay taktırmayı planlıyorum bu sebepten ötürü. Mayıs 24, 2017 Cenk Demirel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan D. Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 37 dakika önce, Cenk Demirel yazdı: Aracınız hayırlı uğurlu olsun inşaallah. Focus 3,5'lar da yüksek ve sabit hızda viraj alırken gövdenin yana yatma olayı normalden az daha fazla. Bunu ani direksiyon çevirmelerinde kasanın sağa sola salınımlarından da anlayabiliyorum. Bunun da büyük ölçüde helezon yaylardan olduğunu düşünüyorum. St-line focus da süspansiyon konusunda normal focuslara göre bir değişiklik olduğunu biliyorum yanlışım yoksa. Eğer focus 3,5 deneme şansınız olduysa st-line'ın virajlarda yanal hareketleri ve yana yatma eğilimi nasıl acaba ? 1.6 tdci focusuma 3,5 cm eibach ya da vogtland yay taktırmayı planlıyorum bu sebepten ötürü. Teşekkürler, Normal Focus 3.5 kullanmadım. Daha önceki focus 2.5 ile kıyaslama yapabilirim. Gövdenin yana yatma olayı 2.5 focusdan daha fazla hissediyorum. Ama 2.5 focusda önden kayma yaparken(ki bunu asfalttaki lastik ezilmesinin direksiyona verdiği hissiyat ile anlıyorum) st line da hiç önden kayma yaşamadım. Aracı yatırmaya salınım yapmaya çalışıyım, ama viraj/yol çizgisini bozmuyor. Düşük km.lerde sert olan süspansiyon sert girdiğiniz veya sürekliliği olan virajlarda yumuşuyor. Yana yatma eğilimi 2.5 dan daha fazla bu araçta. Ama bi kayma veya çizgisini bozma durumları yok. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 24, 2017 1 dakika önce, Ramazan D. yazdı: Teşekkürler, Normal Focus 3.5 kullanmadım. Daha önceki focus 2.5 ile kıyaslama yapabilirim. Gövdenin yana yatma olayı 2.5 focusdan daha fazla hissediyorum. Ama 2.5 focusda önden kayma yaparken(ki bunu asfalttaki lastik ezilmesinin direksiyona verdiği hissiyat ile anlıyorum) st line da hiç önden kayma yaşamadım. Aracı yatırmaya salınım yapmaya çalışıyım, ama viraj/yol çizgisini bozmuyor. Düşük km.lerde sert olan süspansiyon sert girdiğiniz veya sürekliliği olan virajlarda yumuşuyor. Yana yatma eğilimi 2.5 dan daha fazla bu araçta. Ama bi kayma veya çizgisini bozma durumları yok. St-line pakette normal 3,5'a göre 10 mm alçaltılmış spor ayarlı bir süspansiyon kullanılıyor. Sanırım gövdenin yanal hareketleri konusunda st-line, 3,5'a göre biraz daha sıkı hissettiriyor anladığım kadarıyla ama 2 kadar da sert değil belli ki. Çok teşekkürler bilgiler için. Tekrar kazasız ve hayırlı sürüşler dilerim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan D. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2017 Aracı ilk defa mardin harici başka bir şehir içinde Anamur'da yakıt tüketimini test etme fırsatım oldu. 350 km.lik şehir içi değerleri; 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap