Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Soğutma Suyu Eksiltmesi


Gökhan Alp

Soru

İyi akşamlar, aracım 2013 ford focus 1.0 ecoboost 27.000kmde. Kasım 2016da aracın su eksilttigini fark ettim. Servise gittim. Aracın soğutma suyunun sıfırlandıgini söyledim. Kontrolden sonra borularda bir problem olmadığı, devirdayım pompasının ( yanlis hatırlamıyorsam ) değişmesinin gerektiği ve 140tl  ücret karşılığı + 2 yıl garanti kapsamında değişeceğini söylediler. Garanti 1 gun once dolmuştu. Direttim ama otomatik olarak + 2 yıl garantiye girdiğinden birşey yapamayacaklarini söyledi servistekiler. Müşteri hizmetlerini aradım ayni yanıt. Neyse değişimi onayladım. Gel gelelim yine ayni sorun olduğunu bugün kontrol amaçlı baktığımda fark ettim. soğutma suyu yine minimum çizgisindeydi. Maksimum üzerinde iken bu azalış sizce normal mi. Ve sorun acaba neyden kaymaklaniyor olabilir sizce arkadaşlar. Yine servis yolu göründü, nasıl bir politika izlemeliyim sizce...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1
1 saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Eğer bir teknik arıza yoksa (ki bir çok nedeni olabilir) aracı devirsiz kullanmakta motorun yüksek sıcaklıklarda çalışmasına ve suyun buharlaşmasına neden olabilir.

Arabada zaten vites düşür yada yükselt uyarısı var. Ve çoğu zaman bu uyarılara dikkat ederim. Bence sorun devirsiz kullanma olamaz kendi şahsıma. Ortalama 2000 - 2500dakika/ devir aralığında kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servislerde bazı ustalar hemen ilk akla gelen parça değiştirmek geliyor.Sorun devam edince bu sefer pek olmayan akılları karışıyor ve araç kalsın bakalım demeye başlıyorlar.Bakalım senin daha ne tür parçalarını değiştirecekler.Ne tecrübeler edinecekler.Kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı motorlarda bu olabiliyor, bende de 4-5 ayda su seviyesi Max'tan Min'e düşüyor, yılda iki kere tamamlıyorum.

Bu düzeyde ise anormal değil.

Ama ben olsam servisin canını sıkardım sorunu gideremedikleri gibi gereksiz işlem yaptıkları için.   

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bazı motorlarda bu olabiliyor, bende de 4-5 ayda su seviyesi Max'tan Min'e düşüyor, yılda iki kere tamamlıyorum.

Bu düzeyde ise anormal değil.

Ama ben olsam servisin canını sıkardım sorunu gideremedikleri gibi gereksiz işlem yaptıkları için.   

Aynen sizin dediginiz gibi servisin canını sıkmak istiyorum ama bu sefer bırakın burda kalsın bir bakalım deyip araştırma hastanelerinde olduğu gibi sorunsuz bir yeri kurcalayıp orayı da bozarlar diye korkuyorum. Ama parça değişimi olmasına rağmen bu sorunun devam ettiğimi görmek canımı baya sıkmış durumda...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Aynen sizin dediginiz gibi servisin canını sıkmak istiyorum ama bu sefer bırakın burda kalsın bir bakalım deyip araştırma hastanelerinde olduğu gibi sorunsuz bir yeri kurcalayıp orayı da bozarlar diye korkuyorum. Ama parça değişimi olmasına rağmen bu sorunun devam ettiğimi görmek canımı baya sıkmış durumda...

Suyun neden eksildiğini bulamamaları kötü olmuş. İşi bilen bir servis ile görüşün bence. Araba gerekirse yatsın serviste birkaç gün. Çözülür bence.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce başka bir soruda da söylemiştim. Yeteri kadar eğitim almadan kel başta berberlik öğreniyor teknisyenlerin çoğu. İşin içinden cikamayınca da bırakın inceleyelim. Sonra aracı deneme tahtası yapacaklar. Problem orada mi burada mi diye. 

--4 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Serkan Z. yazdı:

 

 

Serkan Z. tarafından düzenlendi
Alıntı ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Eğer bir teknik arıza yoksa (ki bir çok nedeni olabilir) aracı devirsiz kullanmakta motorun yüksek sıcaklıklarda çalışmasına ve suyun buharlaşmasına neden olabilir.

Yalnız mptor soğutma suyu kapalı devre bir sistemde iş görmüyor mu? Eğer öyleyse buharlaşma sonucu eksilme olmamalı diye düşünüyorum..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Alperen G. yazdı:


Yalnız mptor soğutma suyu kapalı devre bir sistemde iş görmüyor mu? Eğer öyleyse buharlaşma sonucu eksilme olmamalı diye düşünüyorum..

Basitçe şöyle, sistem kapalı devre fakat bir çok boru, kelepçe, conta vs.ile birbirine bağlantılı. Soğutma suyunun normal sıvı olduğu koşullarda sızma olmazken bu aşırı buharlaşma ve bunun basıncıyla bu bağlantı noktalarından kaçırmalar olabilir. 

Uzun vadede su eksiltme gözlenebilir kaçak yoksa, bundan olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.