Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Soğutma Suyu Eksiltmesi


Gökhan Alp

Soru

İyi akşamlar, aracım 2013 ford focus 1.0 ecoboost 27.000kmde. Kasım 2016da aracın su eksilttigini fark ettim. Servise gittim. Aracın soğutma suyunun sıfırlandıgini söyledim. Kontrolden sonra borularda bir problem olmadığı, devirdayım pompasının ( yanlis hatırlamıyorsam ) değişmesinin gerektiği ve 140tl  ücret karşılığı + 2 yıl garanti kapsamında değişeceğini söylediler. Garanti 1 gun once dolmuştu. Direttim ama otomatik olarak + 2 yıl garantiye girdiğinden birşey yapamayacaklarini söyledi servistekiler. Müşteri hizmetlerini aradım ayni yanıt. Neyse değişimi onayladım. Gel gelelim yine ayni sorun olduğunu bugün kontrol amaçlı baktığımda fark ettim. soğutma suyu yine minimum çizgisindeydi. Maksimum üzerinde iken bu azalış sizce normal mi. Ve sorun acaba neyden kaymaklaniyor olabilir sizce arkadaşlar. Yine servis yolu göründü, nasıl bir politika izlemeliyim sizce...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
1 saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Basitçe şöyle, sistem kapalı devre fakat bir çok boru, kelepçe, conta vs.ile birbirine bağlantılı. Soğutma suyunun normal sıvı olduğu koşullarda sızma olmazken bu aşırı buharlaşma ve bunun basıncıyla bu bağlantı noktalarından kaçırmalar olabilir. 

Uzun vadede su eksiltme gözlenebilir kaçak yoksa, bundan olabilir.

Tabiki azalmasinin derecesine bagli olarak cok uc ornek olur Suleyman abi. O dedigin kosul pek nadir anlasilabilir bir durum bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ilk postu daha dikkatli okuyunca arac Kasim 2016 da su eksilttigini farkedip servise gidiyorsunuz, su tamamlaniyor kontroller sirasinda sonra aradan 3 ay sonra tekrar bakiyorsunuz ve min cizgisine gelmis. Yani bu dusus pek hizli olmamis?

 

Egerki devirdayım pompasindan kacagi tespit edebiliyorlarsa sevgili servis yetkilileri degistirin kafaniz rahat etsin. Kacagi kesin teshis ettirip parca degisimini yaptirmak cok onemli. Yoksa onu sokelim, birde bunu deneyelim kafasi pek tatsiz zamanlar gecebilir. 27bin km de devirdayim neden bozulur ben pek bilemedim.

--1 dakika sonra eklendi--

Tekrar aklima geldi. Eger genlesme kabinin kapagini actiginizda su yukseliyorsa kendiliginden (motor sicakken kontrol etmeyin) sorun cok farkli nedenlerden oluyor demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24.02.2017 - 12:48 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Ilk postu daha dikkatli okuyunca arac Kasim 2016 da su eksilttigini farkedip servise gidiyorsunuz, su tamamlaniyor kontroller sirasinda sonra aradan 3 ay sonra tekrar bakiyorsunuz ve min cizgisine gelmis. Yani bu dusus pek hizli olmamis?

 

Egerki devirdayım pompasindan kacagi tespit edebiliyorlarsa sevgili servis yetkilileri degistirin kafaniz rahat etsin. Kacagi kesin teshis ettirip parca degisimini yaptirmak cok onemli. Yoksa onu sokelim, birde bunu deneyelim kafasi pek tatsiz zamanlar gecebilir. 27bin km de devirdayim neden bozulur ben pek bilemedim.

--1 dakika sonra eklendi--

Tekrar aklima geldi. Eger genlesme kabinin kapagini actiginizda su yukseliyorsa kendiliginden (motor sicakken kontrol etmeyin) sorun cok farkli nedenlerden oluyor demektir.

Valla bende bilemedim. Servise gittiğimde antifrizli turuncu su neredeyse hic kalmamıştı, araba burda kalsın pazartesi parca gelir takarız salı teslim alırsınız dediler. Ben kalmasına razi olmadım. Cuna getiririm o zaman dedim ve öyle anlaştık. Tekrar antifirizli su konarak aracı teslim aldım maximum seviyede. 1 hafta kontrollü kullandım araca binmeden once kaputu kaldırıp suda bir eksilme var mi diye. Gözle görünen kadarıyla hic eksilme yoktu. Cuma gittim servise, parça değişimi yapıldı, ve uzun sure kontrol etmeden kullandım. Ama içime bir kurt düştü, aç su kaputu bi bak hele, diye. O da ne! Korkulan şey basa gelirmiş yani. Simdi kontrollü biniyorum. Servise gidene kadar acele etmiyorum biraz da. Bekleyip görmek istiyorum, orasını burasını kurcalamasınlar diye. Sizce 3 ay geçmiş üzerinden, bi miktar eksilmesi normal mi.

Gökhan Alp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim araça,şeytan kulağına kurşun 25000 km de bir yada bir buçuk çay bardağı ince belli olandan su ekledim.sizin aracı duyunca Allah kolaylık versin size diyorum zor bir durum bilgisiz servis ustası insanı arabadan soğutuyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Gökhan Alp yazdı:

Simdi kontrollü biniyorum. Servise gidene kadar acele etmiyorum biraz da. Bekleyip görmek istiyorum, orasını burasını kurcalamasınlar diye. Sizce 3 ay geçmiş üzerinden, bi miktar eksilmesi normal mi.

O bir miktar ne kadar acaba? Atıyorum her bakım arası bir miktar azalabilir ama min seviyenin altına kesinlikle düşmeyecek kadar azalabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
01.03.2017 - 22:27 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

O bir miktar ne kadar acaba? Atıyorum her bakım arası bir miktar azalabilir ama min seviyenin altına kesinlikle düşmeyecek kadar azalabilir. 

Normalde servisten çıktığımda yani kasim 20de maximum seviyede idi. Simdi ise resimde görünen gibi. Sol tarafı minimum çizginin hafif üstünde sağ ust tarafta ise maximum yakin bir seviye. Sizce bu normal mi. Yani sol ile sağ taraf arasındaki fark

P_20170304_122650.jpg

Gökhan Alp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Gökhan Alp yazdı:

Normalde servisten çıktığımda yani kasim 20de maximum seviyede idi. Simdi ise resimde görünen gibi. Sol tarafı minimum çizginin hafif üstünde sağ ust tarafta ise maximum yakin bir seviye. Sizce bu normal mi. Yani sol ile sağ taraf arasındaki fark

P_20170304_122650.jpg

Kapağı araba soğukken açın, su yükselecek mi bakın. Kontrollerinizi düz yüzeyde yapın. Epey bi düşmüş gibi. Tehlikeli sınırlarda değil ama.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hazır konusu varken buradan devam edeyim.

Benim far gene su yaptığı için servise uğradım.

Far söküldü, kurumaya gitti, arada kaput açıkken İbrahim Ustanın gözü genleşme kabındaki su seviyesine takıldı.

"Azalmış" dedi, ben de "evet azalıyor, arada ekliyorum mecburen" dedim.

Şöyle bir eliyle altını sıvazladı, eli nemlendi. 

"Bunu değiştirmemiş miydik" diye sordu, ben de "hortumla beraber değiştirdik, birbuçuk - iki sene olmuştur" diye cevapladım.

26 ay olmuş. Kayıtlardan kontrolde gördük. Haliyle yeni parça garanti teminatı yalan oldu.

Genleşme kabı değişti. Güncel fiyatı 79 TL + KDV.

Altında çok sayıda terleme yapan ince çatlak vardı. 

Ustamın bakalit ince hortuma da pek güvenim yok demesi ile onu da değiştirdik. Görünen bir araz olmamakla beraber eski arabamda kırılmış ve ciddi su fışkırtarak beni yolda bırakmaya niyetlenmişti. 

Onun da ederi 118 TL + KDV.

%25 iyi hal indirimi ve akşam pazarı işçilik ücretsiz kampanyasından faydalanıp işi bitirdi.

Şematik bakarsak:

boru.png

1. Genleşme kabı 2011 model araçta 2015 ve 2017'de değişti. Yani ortalama 3 yıl dayanıyor, ki bence kabul edilebilir bir değer değil. 

2. 1.0 ve 1.6 EB Motorlarda sabıkalı hortum 2015'de garantiden değişti.

3. Vesveveden değişen bakalit ince hortum. 

 

Diyeceğim o ki tatlı tatlı su kaybedenler genleşme kabının altını bir okşasın bakalım nemli mi?

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim de 2-3 aydır eksiltme nedeniyle şüphelendiğim bir yer vardı (kalorifer peteği su girişi) sağolsun şahsuvaroğluna bıraktım. Savaş usta 1 gece basınç altında bekletip kaçağı buldu ve hortum değişti Bknz Resimler

Hortum 180 +kdv iscilik ile beraber 230 ödedim

 

Kacak varda şüpheleniyorsanız bu testi yaptırabilirsiniz. IMG-20170515-WA0000.jpg.9977a39287dd638c877506a9d72d4ab5.jpgIMG-20170516-WA0000.jpg.96b90c2a50f3c2e1d9a82175c67a796e.jpgIMG-20170516-WA0001.jpg.431dc94883ded4b2e4ece562523042a0.jpgIMG-20170516-WA0002.jpg.29d4014b5ed36d31ee9ee23b597bbad4.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.