Ekrem Kayacan Oluşturma zamanı: Nisan 19, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Nisan 19, 2011 Ford Vertek Konsept, Global Küçük SUV Tasarımının En Son Evrimini Sergiliyor • Ford Vertrek küçük arazi aracı (SUV) kavramı, şirketin evrim geçiren global kinetik tasarım felsefesinin önemli öğelerini sergiliyor • Kinetik tasarım eğlenceli sürüş deneyimini duruşu, akıcı çizgileri, kaslı yapısı, gelişmiş teknolojisi ve özel ayrıntıları içeren yüksek kaliteli işçiliği yoluyla yansıtıyor • Vertrek konsept aracının daha aerodinamik, sportif şekli, agresif alt ızgara tasarımı, daha akıcı tavan çizgisi ve geriye doğru yükselen omuz çizgisiyle net bir şekilde aktarılıyor İSVİÇRE, Cenevre, 1 MART, 2011 – Ford’un sürekli olarak gelişen global kinetik tasarım felsefesi, 2011 Cenevre Otomobil Fuarında ilk kez sergilenen Ford Vertrek konsept aracında da görüldüğü gibi küçük arazi araçlarına (SUV) çok uygun. Ford Avrupa Tasarım Müdürü Martin Smith, "Dünya değişiyor ve tüketiciler yeni bir küçük SUV arıyor" dedi. "Çok çalışıyorlar ve iyi yaşıyorlar ve sadece hayata karşı bu bakış açısını yansıtmakla kalmayan, aynı zamanda kalabalıkta da fark edilen bir araç istiyorlar. Vertrek kavram aracının aradıklarına uygun bir araç olduğuna inanıyoruz." Kinetik tasarımın temel amacı; dururken bile hareket hissi veren araçlar yaratmak ve Ford'un mükemmel sürüş dinamiklerini yansıtmak. Smith, "Kinetik tasarımın yapı taşları, yani duruşun ve gövdenin tekerlekler üzerinde nasıl duracağının tanımlanması; güçlü ve hassas bir şekilde uygulanmış yüzeyler; dinamik, çarpıcı çizgiler ve daha ince, aerodinamik bir profil oluşturulması, hepsi müşterilerimizin gelecekteki küçük SUV'lerden istediğine inandığımız özelliklerle uyumlu" dedi. Vertrek kavramı, sınıfında tasarım bakımından lider olarak kabul edilen Ford Kuga'dan ilham alıyor ve geleceğin global küçük SUV vaadini yeni bir düzeye taşıyor. Yeni model, daha aerodinamik ve sportif tasarımı, artırılan iç eşya hacmiyle akıllı bir şekilde birleştiriyor. "Genel olarak, Vertrek konsept, müşterilerin küçük bir SUV'den istediklerini temsil eden daha ince çizgilere sahip, daha sportif ve daha akıllı bir tasarım" diye ekledi Smith. "Buna ek olarak, ön ve arka far uygulaması ve jantlar gibi ince ayrıntılar gelişmiş teknolojiyi ve işçiliği gösteriyor." Kullanılan dış renk "Sıvı Platin" (Liquid Platinum), bir yandan Vertrek'in güçlü ve kaslı görünümünü vurgulamak, bir yandan da aracın kişiliğinin ne kadar sofistike ve lüks bir şekilde uygulandığını göstermek için seçildi. Ford Vertrek concept'in önemli tasarım özellikleri arasında şunlar yer alıyor: • Alt eşkenar ızgara: Temel kinetik tasarım öğelerinden biri olan bu şekil yeni Ford Focus'ta ilk kez görüldüğü gibi artık üçe bölünüyor ve Vertrek'in yeni bir Ford olduğunu hemen belli ediyor • Daha ince ön far ve arka far uygulaması: Aracın her bölümünde bulunan teknoloji, işçilik ve ayrıntıları vurguluyor • Bagaj kapağı: Kaslı yüzeyi, gelişmiş motor çözümlerini yansıtıyor • Daha akıcı tavan çizgisi: İnce görünüm, gelişmiş aerodinamik özellikleri ve yakıt verimliliğini vurguluyor • Yükselen omuz çizgisi: Dinamik bir görünüm sağlıyor • Çamurluklar: Güçlü, atletik bir duruş sağlıyor • Jantlar: Cesur sportifliği hafifin çekiciliğiyle birleştiriyor • Panoramik tavan: Çarpıcı arka spoyler ile arka cama şık bir şekildebağlanıyor Smith; "Fiesta ve yeni Focus modellerine gösterilen ilgiye dayalı olarak müşterilerimizin yeni global tasarım stratejimizden heyecan duyduğunu görüyoruz ve bu nedenle kinetik tasarımın yeni nesil küçük SUV araçlarımızda da sunulması son derece mantıklı geliyor" diye ekledi. Sportif, sofistike ve geniş iç bölüm Vertrek konsept aracının hafif malzemelerden üretilen geniş iç hacmi, dış tasarımında açıkça görülen çarpıcı yetenekleri yansıtıyor. Gösterge paneli, iç bölümün temel noktası olarak, bütünüyle benzersiz olan şekiller ve biçimler sergiliyor ve Ford'un kinetik tasarım dilini yansıtıyor. Kanat şeklindeki profil kokpiti kaplıyor ve görsel olarak yan camlardan arka kısma kadar uzanıyor. Orta konsol, iç bölüme hakim bir havaya sahip ve aracın içinden geçen merkezi bir köprü şeklinde. Gelişmiş işçilik teması bütün iç bölümde kendini gösteriyor; Alacakaranlık Grisi olan gösterge paneli (Dusk Grey) deri kaplı ve bu da orta konsolun saten renkli platin tonlarıyla zıt ve dengeleyici bir görsellik sağlıyor. Parlak ayrıntılar şaşırtıcı bir vurgu olarak yer alıyor. Dört ayrı koltuk uygulaması sportiflik ve rahatlık etkisi yaratıyor. İnce koltuklar doğal olarak işlenmiş, velur deri kaplı ve Smith'in deyimine göre "Bavarya'nın kısa deri pantolonlarının sağlam kalitesine sahip". Bu da iç bölümde neon kırmızı/turuncu parlak modern vurgularla dengeleniyor; geleneksel ile yüksek teknolojinin ilginç bir kombinasyonu. Koltukların ince yapısı, merkezi omurga desteğiyle vurgulanıyor. Vertrek konsept aracında geleneksel halı yerine elle dokunmuş deri taban malzemeleri kullanılıyor. Direksiyon simidinde, kapılarda, ön panel ve gösterge panelindeki fonksiyonel öğeler normalde lüks ürünlerde görülen işçiliği sergileyen parlak, lüks bir görünüme sahip. Martin Smith yeni kavram modelini şöyle özetledi: "Ford Vertrek konsepti global crossover ve küçük SUV arenasına yeni bir heyecan getiriyor ve kinetik tasarımın, Ford için global olarak gittikçe önem kazanan bu segmenti nasıl yeniden tanımlayabileceğiyle ilgili bizim vizyonumuzu aktarıyor. Vertrek adının kendisi de çok yönlülük ve yeteneği gösteriyor ve bu pazardaki devrimin kişiliğini yansıtıyor." # # # Not: Bu bilgiler geçici ön bilgilerdir ve baskı tarihinde doğrudurlar. Ama Ford sürekli ürün geliştirme politikasına sahiptir. Bu ayrıntıları herhangi bir zamanda değiştirme hakkı saklıdır. Ford Vertrek Concept Daha İnce, Daha Sportif Ve Daha Şık Bir Küçük SUV Sunuyor • Vertrek konsept aracı Ford’un dünya çapında müşterilere çekici gelecek bir SUV vizyonunu sergiliyor; Ford'un yeni global arazi aracını geliştirirken gideceği yönü işaret ediyor • Konsept aracı şık bir tasarıma, büyük bagaj alanına ve 1.6 L EcoBoost motorla birlikte sınıfının en iyi yakıt ekonomisini sağlayan Otomatik Start/Stop teknolojisine sahip. Bunlar dünya çapında müşteriler için çekici gelecek temel özellikler • Ford Vertrek konsepti, Ford'un 2012'ye kadar 2 milyondan fazla araçta kullanılacak global C segmenti platformu üzerinde üretildi İSVİÇRE, Cenevre, 1 Mart 2011 – Ford'un daha aerodinamik, daha sportif ve daha çarpıcı bir küçük SUV aracı vizyonu 2011 Cenevre Otomobil Fuarında Avrupa'da ilk kez tanıtılıyor. Ford Vertrek konsept, ilk kez Ocak ayında Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarında sergilenmişti ve şirketin hem tasarım hem de yakıt verimliliği bakımından sektöre öncülük edebilecek yeni nesil, global küçük SUV hedefini sergiliyor. Vertrek konsept, yakında Kuzey Amerika ve Avrupa'da satışa sunulacak Ford Focus ailesini, en son C-MAX ve Grand C-MAX çok amaçlı araçlarını da içeren Ford'un C segmenti platformuna dayanıyor. Şirketin en iyi tasarım ve mühendislik yeteneklerinin gelecekte dünya çapındaki SUV müşterilerini çekecek ve mutlu edecek araç vizyonunu temsil ediyor. Ford Avrupa Ürün Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Frank Davis "Vertrek konsept dünya çapında spor arazi aracı müşterilerinin beğeneceğini umduğumuz tavizsiz bir çözüm" dedi. "Bu yeni tasarım daha aerodinamik ve daha iyi yakıt verimliliğine sahip ve müşterilerin global olarak talep ettiği insan ve bagaj hacmi gibi yetenekleri sunuyor." Ford Vertrek konsept, Ford'un kinetik tasarımı ile sürüş kalitesini, üstün düzeyde eşya hacmi, römork çekme ve arazi yeteneği ile birleştiriyor ve dünya çapındaki gelecek nesil küçük arazi aracı müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayan bir araç vaat ediyor. Ford Vertrek konseptin ince görünümü aerodinamik olarak geliştirilerek, hedeflenen sınıfının lideri yakıt ekonomisi ve düşük CO2 atıkları düzeyine destek olundu ve Ford'un öngördüğü yüksek teknolojili motor çözümleri ile tamamlandı. Ford'un ön verileri Vertrek concept'e dayalı bir seri üretim aracının benzer Ford Avrupa ve Kuzey Amerika modelleri, örneğin, Escape ve Kuga'ya göre aerodinamik verimlilik olarak en az yüzde 5 daha iyi olacağını gösteriyor. Global ihtiyaçlar için global çözüm Ford’un global C segmenti platformu dünya çapında tüketici zevklerine hitap eden araçların etkin bir şekilde yaratılmasına olanak tanıyor. Davis, "Müşteri talepleri global olarak birleşmeye başladı ve şık, eğlenceli sürüşe sahip ve aynı zamanda bekledikleri hacmi, yeteneği, gelişmiş teknolojiyi ve yakıt ekonomisini sunan bir araç istiyorlar" diye ekledi. "Ford Vertrek konsept bütün bu özelliklere sahip bir aracı gelecekte sunma planları yaparken bize bu müşterilerin nelerden taviz vermeye hazır olduğunu doğrudan duyma olanağı sağlayacak." Şu anda bölgesel olarak üretimde olan üç platformun yerini alan yeni global C segmenti platformu üzerinde en az 10 yeni model üretilecek. Yeni platform 2012'ye kadar 2 milyon adedi aşan bir satışa ulaşacak ve Ford'a daha önce görülmemiş bir ölçek ekonomisi ve dünya çapındaki müşterilere daha çok lüks araçlarda görülen çeşitli yeni teknolojileri ve ürün özelliklerini sunma fırsatı sağlayacak. Avrupa'daki crossover adı verilen bu binek otomobiliyle arazi aracı arasındaki araçların satışları hızlı bir şekilde büyüyor; 2000 yılından bu yana yüzde 200'den fazla arttı. Ford Kuga piyasaya sunulduğu 2008'den beri bütün büyük üreticilerin rekabet ettiği bu sınıfta istikrarlı bir şekilde üçüncü sırada yer alıyor. Kuga müşterilerinin neredeyse yüzde 70'i yüksek donanımlı versiyonları tercih ediyor. Global küçük SUV sınıfı 2009'dan beri Çin ve ABD'nin liderliğiyle büyüdü. Çin'deki pazarın 2011'de 2009'a göre yüzde 60 büyüyeceği tahmin ediliyor. Global C Otomobilleri Araç Ailesi Müdürü Gunnar Herrmann, "Bu sınıf dünya çapında benzersiz bir şekilde farklılaşmış durumda" dedi. "Bu araçlar ABD'de küçük otomobil olarak kabul ediliyor ama Avrupa ve diğer ülkelerde ise orta boy otomobil kabul ediliyorlar. Nasıl sınıflandırırsanız sınıflandırın, bu sınıf son derece önemli ve ancak tasarımda, müşteriye dönük teknolojide, yeteneklerde ve yakıt verimliliği performansında liderlik sergileyen üreticiler başarılı olacak." Kinetik tasarım sonraki düzeye taşındı Sportif ve ince Vertrek concept Ford'un global kinetik tasarım felsefesini temel alıyor. Bu ayırt edici ve sürekli olarak evrim geçiren tasarım dili, dururken bile hareket halindeymiş gibi görünen ve aynı zamanda Ford otomobillerinin sunduğu eğlenceli sürüş özelliklerini yansıtan otomobiller üretilmesine dayanıyor. Buradaki başlangıç noktası araç için atletik bir duruş yaratmaktan oluşuyor; start çizgisinde gerilmiş ve öne doğru fırlamaya hazır bir atlet gibi. Diğer temel öğeler arasında dinamik çizgiler ve gergin yüzeyler yer alıyor ve yine kaslılığı ve atletik yapıyı aktarıyor. Vertrek kavram aracı bu kinetik tasarım temelleri üzerinde yükseliyor ve hem yoldaki hem de arazideki yeteneklerini vurguluyor. Ford Avrupa Tasarım Müdürü Martin Smith, "Ford Vertrek kavram aracı modern küçük SUV müşterilerinin beklentilerinden ve isteklerinden ilham alıyor" dedi. "Şık tasarım, birinci sınıf işçilik ve üstün yetenekleri bir araya getirerek dünya çapında beğenileceğine inandığımız yeni bir vizyon sunuyor." Yüksek teknolojili benzinli ve dizel motor çözümleri Ford Vertrek kavram aracı, şirketin büyüyen EcoBoost motor ve gelişmiş turbodizel ortak yakıt hatlı (common-rail) direk enjeksiyonlu (TDCi) motor ailelerinin kapsamını genişleterek ve Ford Otomatik Start/Stop teknolojisini sunarak yeni nesil, yakıtı verimli kullanan küçük SUV vizyonunun nasıl gerçekleştirilebileceğini gösteriyor. EcoBoost, Ford'un tavizsiz performans ve yakıt ekonomisi sunan teknolojik olarak gelişmiş, yüksek güçte, küçük hacimde motorlar sağlama stratejisinde temel rol oynuyor. Ford EcoBoost motorları daha büyük daha az verimli motorlarla karşılaştırıldığında yakıt tüketiminde yüzde 20'ye varan azalma sağlarken CO2 atıklarını da yüzde 15'e varan oranda azaltıyor. Ford motor mühendisleri, direk enjeksiyonla birlikte turbo kullanmanın yanında, değişken supap zamanlamasını ekleyerek ve motorun her yönünü hassas bir şekilde kontrol ederek EcoBoost'un teknoloji yeteneklerini iyileştirdiler. Ford, EcoBoost teknolojisinde 125'ten fazla patente sahip. Ford Vertrek kavram aracı son derece verimli 1.6 litre dört silindirli Ford EcoBoost motoruna sahip ve araca daha büyük bir motorun gücünü veriyor ama çok daha düşük yakıt tüketimine ve CO2 atığına sahip. 2013 itibariyle Ford'un global araçlarının yüzde 80'i ve Ford'un Kuzey Amerika'daki araçlarının yüzde 90'ı bir EcoBoost seçeneğine sahip olacak. Gelişmiş dizel motorlar Ford, Avrupalı müşterilere ayrıca geniş bir verimli ve güçlü Duratorq TDCi motor ailesi sunuyor ve bunların çoğu Vertrek kavram aracına dayalı olarak geliştirilecek gelecekteki bir modele uygulanabilir. Gelişmiş dizel teknolojisi Avrupa'da çok önemli; örneğin, satılan Kuga'ların yüzde 96'sı dizel motorlu. Beğenilen 2.0 litre Ford Duratorq TDCi motor daha yüksek verimlilik sağlayacak şekilde kısa bir süre önce yenilendi ve artık daha iyi performans, yakıt tüketimi ve daha sessiz çalışma sunuyor. Daha verimli bir yanma sistemi daha yüksek maksimum güç, önemli oranda iyileştirilen kullanılabilirlikle birlikte düşük devirlerde daha iyi tepki ve daha çok çekiş gücü sağlıyor. Ayrıca daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 atıkları sunuyor. Modele bağlı olarak, CO2 atıkları önceki 2.0 litre Duratorq TDCi motora göre yüzde 7'ye varan oranda düşürüldü. Bu motorla birlikte yakıt tasarrufu sağlayan altı vitesli bir şanzıman kullanılacak. Motorun otomatik olarak durdurulması yakıt tüketimini azaltıyor Daha iyi yakıt verimliliğini sağlayan önemli etkenlerden biri de Ford Otomatik Start/Stop sistemi. Bu sistem araç rölantide dururken, örneğin trafik ışıklarında, motoru otomatik olarak durduruyor ve sürücü hareket etmek istediğinde de hemen motoru yeniden çalıştırıyor. Otomatik Start/Stop sistemi yakıt tüketimini ve CO2 atıklarını normal karışık koşullarda kullanımda yüzde 5'e varan oranda azaltabiliyor. Şehir içi kullanımda ve sık sık durulan yoğun trafikte yakıt tasarrufu yüzde 10'a yükselebiliyor. Gelişmiş yeni Ford Otomatik Start/Stop sistemi müşteri konforu düşünülerek dikkatle tasarlandı ve yumuşak, sessiz ve kesintisiz olan istikrarlı bir çalışma ve durma performansı sağlıyor ve sürücü davranışında herhangi bir değişiklik gerektirmiyor. Motor durduğunda, elektronik kontrol birimi hemen motorun sistemleri anında çalışmaya hazırlıyor. Sonra, sürücünün hareket etme niyetini gösteren bir eylemini, örneğin gaz ya da debriyaj pedalına basmasını algılamak için entegre bir algılayıcılar sistemi kullanılıyor. Sürücü hareket etmeye hazırlandığı anda, motor sessiz bir şekilde ve neredeyse anında çalışıyor; motorun ateşlenmesi sadece 0.3 saniye sürüyor. Bu işlem neredeyse hissedilmiyor ve vites seçimi tamamlanmadan oluyor. Daha çok sayıdaki motor çalışma işlemini desteklemek için marş motoru geliştirildi ve yüksek performanslı elektrikli bir motor ve daha düşük gürültü düzeyine sahip daha güçlü dişli geçiş mekanizması kullanılıyor. Akıllı şarj sistemi Aracın ana aküsünün Start/Stop çalışması sırasında çok görülen sürekli şarj/deşarj döngüleriyle başa çıkabilmesi için gelişmiş bir akü teknolojisi gerekiyor. Ek teknolojiler akünün en verimli şekilde şarj edilmiş tutulmasını sağlıyor. Akıllı Şarj Sistemi araç fren yaptığında ya da yavaşladığında alternatör çıkışını artırıyor. Bu da aracın kinetik enerjisini ek yakıt kullanmadan elektrik enerjisine dönüştürüyor. Bu "bedava" elektrik akımı aküyü şarj etmek için kullanılıyor ve bu da elektrik sistemleri tarafından daha sonra kullanılabiliyor. Örneğin bir bekleme sırasında motor durduğunda ya da alternatörün daha düşük verimde çalıştığı bir zamanda aküdeki elektrik kullanılıyor. Akü, durumunu sürekli olarak izleyen gelişmiş bir işletim sistemine sahip ve bu sistem Ford Otomatik Start/Stop sistemiyle iletişim kurarak geri kazanım şarjı özelliğinin aküyü en verimli şekilde şarj etmesini sağlıyor. Otomatik Start/Stop sistemi aküde ne kadar kullanılabilir şarj olduğunu biliyor ve aküde yeterli düzeyde şarj yoksa motoru çalışır durumda bırakabiliyor. # # # Not: Bu bilgiler geçici ön bilgilerdir ve baskı tarihinde doğrudurlar. Ama Ford sürekli ürün geliştirme politikasına sahiptir. Bu ayrıntıları herhangi bir zamanda değiştirme hakkı saklıdır. Kuga'nın yerine gelecek olan model / ABD'de de satılacaktır: Video'lar: [flash(425,350)] [flash(425,350)] Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Nisan 19, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 19, 2011 Müthiş bi tasarımı var, bayılıyorum buna. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
M. Fenkli Yanıtlama zamanı: Nisan 21, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 21, 2011 çok uçuk ... üretim versiyonu çok farklı olur bence... focusun ön paneli gibi olur mesela.. dot matrix ekran.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Dr.Mert Yanıtlama zamanı: Nisan 21, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 21, 2011 Bikere de prototip ile aynı aracı üretsinler,ne var yani !! Mesela bu aracı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap