okan ali Oluşturma zamanı: Mart 20, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mart 20, 2017 Arkadaşlar hafta sonu istanbuldan eskisehire gittim geldim.. Motora baktim ufaktan tozlanma cok az lekelenleme yada yaglanma adi neyse işte. Bunun temizligini serviste mi yoksa bi işi bilen bi yıkamayamı yaptirmali ? Dişi temizken ici tozlu olmasi hoş degil.. ( bu işlem disarda yapilmasi garantiye sorun yaratmaz sanirim ? ) Son olarak dikkat edilmesi gerekenler nelerdir.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ahmet A. Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2017 Bir saat önce, Ozan Kar yazdı: en son izmir otokoç köpük fırça ne varsa giriyordu valla. kolay kolay bişey olmaz. Aynısını Adana Gizerlerde uyguluyorlar 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 murat altındal Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2017 Vala hocam herkes bir şeyler yapıyor bir şey olmuyor, bu biraz göreceli bir kavram, zaten su ile temas eden elektronik aksamlar hemen bozulmaz ama iyi kurulanamayıp bir yerlerde en basit tabirle bir oksitlenme meydana gelirse çok kafanız ağrır, bu pimpiriklik değil, benim mantığıma ters karar sizin elbette. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Şimdi, murat altındal yazdı: Vala hocam herkes bir şeyler yapıyor bir şey olmuyor, bu biraz göreceli bir kavram, zaten su ile temas eden elektronik aksamlar hemen bozulmaz ama iyi kurulanamayıp bir yerlerde en basit tabirle bir oksitlenme meydana gelirse çok kafanız ağrır, bu pimpiriklik değil, benim mantığıma ters karar sizin elbette. "motora" su nem girmiyo mu zannediyorsunuz? bal gibi giriyor. bugün bir çok arabanın kaputunu açın bakın yeri görürsünüz. tamam focusun motor bölümü oldukça yalıtımlı ancak ona da giriyor. zaten gerekli kısımlar kapalı (bknz sigorta kutusu) tüm kablolar soketten itibaren contalı vs yani önlemi alınmış durumda. beyin vs zaten istesenizde su sokamazsınız içine. o yüzden abartmaya gerek yok. yazıldığı üzere basınçlı suyla yıkayan da yetkili servis. yapın diye demiyorum, mantığını açıklıyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Kubilay Yıldırımbayazıt Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Bende farklı bir boyut getireyim varsın motor kirli olsun hiç yıkatmayın. Arabanın içi ve polen filtresi temiz olsun yeterli. Ha abartılı yağ kaçağı yada yıkama gerektirecek özel bir durum yok ise ben motor yıkatmam temizletmem. 5 buçuk yılda sadece 1 kere o da ilk bakımda yıkandı ondan bu yana hava tutturmak haricinde birşey yaptırmadım. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Basınçlı su amacını aşar. Ben ne zaman servise gitsem bir köpük sıkıyorlar, biraz bekleyip hortumla yıkıyorlar, sonra bir de koruyucu sprey sıkıyorlar. İlk günkünden parlak oluyor. En azından iki - üç yılda bir yapılmasını öneririm. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Bekir B. Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Bana hep motor yıkama işi risk alma gibi gelir yaptırmam Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Motorun üstündeki tüm sensörlerin konnektörleri contalı, superseal olarak adlandırılıyor hatta. Fakat yine de terminal ile konnektör arasına su sızıntıları olabiliyor yüksek basınçlı su ile yıkandığında özellikle. Öncelikle bol ama tavyiksiz su ile üstündeki toz atılmalı. Akabinde kimyasal uygulanmalı ve beklenmeli. Sonra yine tavziksiz su ile kimyasaldan arıtılmalı. Akabinde sular mikrofiber bir bez ile kurutulmalı. El girmeyen yerleri ise hava ile kurutulmalı. Ayrıca V kayış grubundaki klima kompresörü, şarj dinamosu, gergi ve sabit rulmana, alternatöre kimyasal ve su değdirmemeye çalışınız. Bu şekilde yaparsanız sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Aracınızda sonradan yapılan kablo onarımı, eki varsa yıkatılmamalı. Yıkandıktan sonra motor yağ basınç uyarısı verebiliyor, yağ basınç sensörüne su girebiliyor. Bu yüzden yağ basınç uyarısı verirse yıkadıktan sonra çok ciddiye almayın, motor 20 dakika çalıştıktan sonra ısınıp suyu attıktan sonra arıza lambası sönecektir. Motor yıkama işleminin sıcak havalarda yapılmasını öneririm. 1 ay sonra havalar ısınınca mesela Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Adem Kazıl Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 her 15.000 bakımında yetkili servis tertemiz veriyor motoru yeniymiş gibi, bidaha ki bakıma çokda kirlenmiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cihat A. Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Bence motor pis kalmalı yağlı. oranın düzeni o almalı bence. Sonra bir sıkıntı olursa açıklayamazsınız bile... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 okan ali Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Bir saat önce, Adem Kazıl yazdı: her 15.000 bakımında yetkili servis tertemiz veriyor motoru yeniymiş gibi, bidaha ki bakıma çokda kirlenmiyor. Benımde aklıma geldi o.. 30 bin bakıma girdi araç, unuttular sanırım yada çok tozlu değildi gerek yok dediler bilemiyorum 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 murat altındal Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 (düzenlendi) 9 saat önce, Ozan Kar yazdı: "motora" su nem girmiyo mu zannediyorsunuz? bal gibi giriyor. bugün bir çok arabanın kaputunu açın bakın yeri görürsünüz. tamam focusun motor bölümü oldukça yalıtımlı ancak ona da giriyor. zaten gerekli kısımlar kapalı (bknz sigorta kutusu) tüm kablolar soketten itibaren contalı vs yani önlemi alınmış durumda. beyin vs zaten istesenizde su sokamazsınız içine. o yüzden abartmaya gerek yok. yazıldığı üzere basınçlı suyla yıkayan da yetkili servis. yapın diye demiyorum, mantığını açıklıyorum. Basınçlı su zaten olmaz da, akünün kapağı benim arabada kapanmıyor, sigorta kutusunu da iyi kapanmış mı kontrol etmek gerek, bu conta v.b ayrıntıları bilmiyordum öğrenmiş oldum. + lpg li araçlarda sorun teşkil eder mi ki. Mart 21, 2017 murat altındal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 21, 2017 Şimdi, murat altındal yazdı: Basınçlı su zaten olmaz da, akünün kapağı benim arabada kapanmıyor, sigorta kutusunu da iyi kapanmış mı kontrol etmek gerek, bu conta v.b ayrıntıları bilmiyordum öğrenmiş oldum. + lpg li araçlarda sorun teşkil eder mi ki. Akünün ıslanması sorun değil. Sigorta kutusu vs normalde de tam kapalı olmalı dediğim gibi sürüş sırasında da giriyor su. Lpg tesisatıda iyiyse sorun olmaz ama orijinali kadar da iyi değildir diye düşünüyorum. --0 dakika sonra eklendi-- Kaput amortisörünün parçaları paslanmış mesela. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Mart 22, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 22, 2017 Tek korkum şarj dinamosu. O öyle apaçık duruyor. Onun haricinde dik tutmamak kaydıyla ve motor koruma pilastiğini de sökmeden sağından solundan yıkama makinasıyla giriyorum ben de. Özellikle şarj dinamosuna su gelmemesine gayret gösteriyorum. Bildiğimden değil de, açık bi tek o var meydanda. Çok şükür bir sorunla karşılaşmadım henüz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 İsmail Üstün Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2017 Ben wd40 sıkıp bezle siliyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
okan ali
Arkadaşlar hafta sonu istanbuldan eskisehire gittim geldim..
Motora baktim ufaktan tozlanma cok az lekelenleme yada yaglanma adi neyse işte.
Bunun temizligini serviste mi yoksa bi işi bilen bi yıkamayamı yaptirmali ?
Dişi temizken ici tozlu olmasi hoş degil..
( bu işlem disarda yapilmasi garantiye sorun yaratmaz sanirim ? )
Son olarak dikkat edilmesi gerekenler nelerdir..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 29 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap