Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Arıza Işığı ?


İlker İstengel

Soru

Aracım 2012 focus 1.6tdci km: 140.000 cik :)

Yer: İstanbul - Kadıköy

 

2 hafta önce aracımda motor arıza ışığı yandı ve o günden beri kapı kapı geziyoruz.

  • Otokoç servis bilgisayara bağladı ve katalizatör sensörlerinin bir tanesinin arızalı olduğu söylediler. (ışık söndürüldü tekrar yanması durumunda geri gelmem söylendi.)
  • 3 gün sonra ışık tekrar yandı. Özel bir servise götürdüm. Bilgisayara bağlandı aşağıdaki 2 ve 3 numaralı sensörlerden 1 tanesinin arızalı olduğu söylendi. Işık söndürüldü araba test e girdi 30-40 dk boyunca devir 4 e yükseltildi, defalarca start-stop yapıldı ama ışık yanmadı. (Tekrar yanarsa geri gelmem söylendi.)
  • 1 hafta 2 - 2.5 devir arasında vites attım motoru zorlamadım. dün bir anlık trafikte sollama yaparken motoru 3.5 devire geldiğini gördüm sonra ışık gene yandı. özel servise geri gittim. 2-3-4 enjektör. ( sensör hatası yok ? )

 

Motoru sıkıştırmam durumunda ışığın yandığı fark ettim.

 

Aşağıdaki resimde 1 numaralı sensörün kablosu boşta olduğu fark ettim.

Aynı model bir başka Focus a baktığımda bu sensörün hiç olmadığını gördüm.

 

Ben şimdi nasıl bir yol izlemeliyim ?

Enjektörlerin bakımını yaptırsam kalibrasyon gerekiyor mu ?

1 numaralı sensörün bu kablosunun ucu boşta olma durumu normal mi ?

2 ve 3 acaba gerçekten arızalı mı ?

 

Motor ışığı yanınca yakıt hemen yükseliyor ve araç hantallaşıyor.

 

NOT: Bu ışık (hata) söndürüldükten sonra geri yanması durumunda kendiliğinden gitmiyor. Servise gidip sildirmek gerekiyor.

 

İlgili Resim:

2017-03-28_16-10-27.png

İlker İstengel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

1 numaralı parça lambda(oksijen) sensörüdür, arızalı olma ihtimali yüksek. Kablosunun boşta olması normal bir durum değil.

 

140.000 km'de dpf  dolmuş olabilir, bilgisayardan rejenerasyon programlanmalı.

 

Yazdıklarınızdan anlaşılanlar bunlar.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ilk seferinde DPF sonrakilerde enjektor hatasi alinmis sanirim.

1. enjektorun kablosu nasi bosta? Takili iste? Goremedigimiz biryerlerde bosta ise normal degil.

 

Enjektorlerin bakimi yapildiktan sonra, kalibrasyon ayari cihazla arabaya baglanip sifirlaniyor. Daha sonra yolda otomatik kalibrasyonu yapiliyor. Belli bir proseduru var, 3000-3500 devire hizlanip, gazi birakip 1000 devire kendi kendine dusuyor ve bu islem birkac kez tekrarlaninca kalibrasyon yapilmis oluyor. Yani atla deve degil.

 

Bence! Siz sahsuvaroglu servisine bir gorunun. Bostan yere gezmeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, İlker İstengel yazdı:

Servet Bey,

Resimde 1 numaralı Lambda(oksijen) kablosu boşta. Bir yanlış anlaşılma oldu sanırım.

Ben paylaşılan fotoğrafta boşta olduğunu göremiyorum. Siz fotoğrafa bakıp boşta diyebiliyorsanız bi yanlışınız var. Boştaysa neden boşta? Kim çıkardı? Götürün servise taksınlar. DPF den veri alamazsa arıza ışığı tabi yanar ve araba kendini kısar. :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Ben paylaşılan fotoğrafta boşta olduğunu göremiyorum. Siz fotoğrafa bakıp boşta diyebiliyorsanız bi yanlışınız var. Boştaysa neden boşta? Kim çıkardı? Götürün servise taksınlar. DPF den veri alamazsa arıza ışığı tabi yanar ve araba kendini kısar. :)

 

1 numaralı sensör mavi kabloyu takip ettiğinizde 20cm ilerisinde fotoğrafta bir giriş var.

O giriş (bağlantı) boşta :) aynı model kusursuz başka bir araca baktığımda 1 numaralı sensör hiç yok. Sizin aracınızda bu sensör var mı ?

2017-03-28_16-10-27 (2).png

İlker İstengel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, İlker İstengel yazdı:

Çağlar Bey,

rejenerasyon ile ne demek istediğini anlayamadım. Bunu nerede kime yaptırabilirim ?

 

DPF yakma işlemi.

 

Araç bilgisayara bağlanarak DPF yakma işlemi gerçekleştiriliyor.

 

Zengin ve ard yanma sağlanarak DPF 600 derecelere çıkartılıyor ve partiküller yanıyor.

 

Bu işleme rejenerasyon adı veriliyor.

--3 dakika sonra eklendi--
53 dakika önce, İlker İstengel yazdı:

1 numaralı sensör mavi kabloyu takip ettiğinizde 20cm ilerisinde fotoğrafta bir giriş var.

O giriş (bağlantı) boşta :) aynı model kusursuz başka bir araca baktığımda 1 numaralı sensör hiç yok. Sizin aracınızda bu sensör var mı ?

2017-03-28_16-10-27 (2).png

 

1 numaralı parça lambda sensörü, direkt motor beynine sinyal veriyor.

O sensörün ucunun boşta olmasını aklım almıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Oguz tüm yazdı:

Ne kadar masraf çıkıyor? Aynı sorun 1.0  ecoboost 76000 km de benim de başıma geldi. 

takım olarak (4 adet) enjektör tamire girer ise 600-1200 TL arasında değişiyor.

Sadece enjektör temizliği 200-400 TL arasında.

 

Katalizatör temizliğine gidilirse oda iki türlü.

1. %100 temizleme maliyeti 500-800 TL arasında değişiyor.

2. %80 temizleme katlı ile devir 4 e getiriliyor 30dk boyunca 200 TL (tavsiye etmem)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, İlker İstengel yazdı:

takım olarak (4 adet) enjektör tamire girer ise 600-1200 TL arasında değişiyor.

Sadece enjektör temizliği 200-400 TL arasında.

 

Katalizatör temizliğine gidilirse oda iki türlü.

1. %100 temizleme maliyeti 500-800 TL arasında değişiyor.

2. %80 temizleme katlı ile devir 4 e getiriliyor 30dk boyunca 200 TL (tavsiye etmem)

115 beygirlik için 4 tane enjektörü 1600 TL'ye sıfır almıştım.

 

Tamirini yapan ve garanti veren delikanlı yoktu geçen seneye kadar.

 

Bu sene var mı bilmiyorum fakat 115ps ise enjektörlerin tamirini bence yaptırmayın, tabi enjektör bozuksa.


Fakat egzoz sistemiyle ilgili arıza olduğunda enjektör hatası da veriyordu, daha önce bir arkadaşımın başına geldi.

 

Enjektörlerde şakırdama, düşük devir artışlarında sirkeleme, ilk anda toparlayamama veya avans vurur gibi sesler duruyorsanız; önce enjektör adaptasyonu yapılır, adaptasyondan sonra 500 km içinde düzelmezse enjektör değişimine gidilir.

 


Bilginize.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
45 dakika önce, Çağlar Kasımoğlu yazdı:

115 beygirlik için 4 tane enjektörü 1600 TL'ye sıfır almıştım.

 

Tamirini yapan ve garanti veren delikanlı yoktu geçen seneye kadar.

 

Bu sene var mı bilmiyorum fakat 115ps ise enjektörlerin tamirini bence yaptırmayın, tabi enjektör bozuksa.


Fakat egzoz sistemiyle ilgili arıza olduğunda enjektör hatası da veriyordu, daha önce bir arkadaşımın başına geldi.

 

Enjektörlerde şakırdama, düşük devir artışlarında sirkeleme, ilk anda toparlayamama veya avans vurur gibi sesler duruyorsanız; önce enjektör adaptasyonu yapılır, adaptasyondan sonra 500 km içinde düzelmezse enjektör değişimine gidilir.

 


Bilginize.

 

Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim.

Araç 95hp

 

4 adet enjektör gerçekten güzel fiyat 1600TL şuan 4 adet 3200TL civarında sıfır fiyatları var.

 

motor rölantide kusursuz çalışıyor. Kalkışlarda sirkeleme hiç bir sıkıntı yok. 1000km dir denk gelmedim öyle bir duruma.

 

Şöyle bir yol izlemeye karar verdim.

1- Önce enjektörlerin bakımını yaptırmayı düşünüyorum.

    Arıza varsa zaten burada ortaya çıkacaktır. (temizlik, test...vb.)

2- Sonra katalizör egzozcuda söküp temiz temizletmek.

İlker İstengel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, İlker İstengel yazdı:

Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim.

Araç 95hp

 

4 adet enjektör gerçekten güzel fiyat 1600TL şuan 4 adet 3200TL civarında sıfır fiyatları var.

 

motor rölantide kusursuz çalışıyor. Kalkışlarda sirkeleme hiç bir sıkıntı yok. 1000km dir denk gelmedim öyle bir duruma.

 

Şöyle bir yol izlemeye karar verdim.

1- Önce enjektörlerin bakımını yaptırmayı düşünüyorum.

    Arıza varsa zaten burada ortaya çıkacaktır. (temizlik, test...vb.)

2- Sonra katalizör egzozcuda söküp temiz temizletmek.

95 ps ise enjektörler daha ucuzdur.

Yetkili servise veya rastgele bir Ford parçacısına sorarsanız 3200 TL yanıtını alırsınız.


Sponsorumuz  ER-OL Ford'a sorun bence. Sıfır komple motorlar ithal ediliyor ve parçalarına ayrılıp satılıyor.

Bu şekilde sıfır enjektör takımlarının fiyatları uygun oluyor.

 

Enjektörlerde sirkeleme,şarkırdama yoksa bence fuzuli yere hiç el attırmayın. Çok hassas enjektörler, içinin açılıp,temizliği yapılıp tekrar toplanma durumunda bile sorunsuz enjektör sorun yaratmaya başlıyor. İçinde çok hassas piezokristaller var.

Ben yapıyorum diyen yalan konuşmuş olur.

 

DPF komple sökülüp içi boşaltılmadığı sürece belirli bir vadede tekrar dolacaktır. Çünkü DPF içindeki maddenin (silikon karpit, kordierit, metal veya porselen) zamanla özelliği bitiyor. Fazlaca partikül tutuyor. İçini tertemiz yapsanız bile yüzey bozulup, tutuculuğu arttığı için çok kısa vadede  tekrar doluyor.

 

Bu yüzden ya komple değişimini yada komple iptalini öneririm. Temizletmek kısa süreli bir işlem.


Fakat aracınızda pasif rejenerasyon yapılıyor zaten. Bu yüzden DPF'in dolması bence zor.

 

Yerinizde olsaydım;

 

1)Adam akıllı bir yetkili servisten randevu alıp, sabah erkenden götürürdüm, net arıza tespiti yaptırırdım.

2)DPF dolu derlerse bilgisayardan rejenerasyon yani yakma işlemi yaptırırdım (kimyasalsız,sadece bilgisayardan zengin ve ard yanma programlamasıyla).

3)DPF dolu değil, sensörlerde sorun varsa sensör tedariği ve montajı.

 

Yetkili servisin tam olarak tanıyı koyması gerekli.

 

Önceki mesajımda da dediğim gibi, egzoz sistemindeki arızadan kaynaklı 4 tane enjektör hata vermişti arkadaşımın aracında.

Egzoz sistemi üstündeki kopan kabloyu tamir ettiler, enjektör hataları da gitti.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.