Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Triger Kayışı Değişimi


Ali Atıl

Önerilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

 

2012 model Focus Mk3 Dizel arabam var. 73bin km'de şuan.

 

Triger kayışını değiştirmek istiyorum. Gerekirse V kayışı, su pompası ve rutin bakım için hava ve yağ filtresi değişecek.

 

Orjinal Triger kayışı, V kayışı, su pompası, hava ve yağ filtresi bana kaç TL'ye patlar. Ankara'da nereden almamı tavsiye edersiniz?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus III > Ford Garajı > Mk3- Sorular ve Sorunlar kategorisinden Otomobiller Hakkında > Bakım - Servis & Yedek Parça kategorisine taşınmıştır.

AYRICA: https://www.focusclubtr.com/search/?&q=Triger&sortby=relevancy

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

‎15‎.‎04‎.‎2017 - 18:39 tarihinde, Ali Atıl yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

 

2012 model Focus Mk3 Dizel arabam var. 73bin km'de şuan.

 

Triger kayışını değiştirmek istiyorum. Gerekirse V kayışı, su pompası ve rutin bakım için hava ve yağ filtresi değişecek.

 

Orjinal Triger kayışı, V kayışı, su pompası, hava ve yağ filtresi bana kaç TL'ye patlar. Ankara'da nereden almamı tavsiye edersiniz?

 

Teşekkürler.

Ali Bey,

 

Trigeri 73.000 km'de değişmenize gerek yok, değişimi 120.000 km'de yapsanız yeterlidir. Fakat psikolojik olarak rahatlamak istiyorsanız değiştirebilirsiniz.

 

Triger değiştiğinde devirdaim(su pompası) değişmenizi şiddetle öneriyorum.

 

Triger seti 200 TL

V kayışı 20 TL

Hava filtresi 40 TL

Yağ filtresi 20 TL

 

Trigeri en uygun bilya-rulman satıcılarında bulabilirsiniz.

Devirdaimi ise Ford yedek parça satıcılarında.

 

Fakat öncelikle sponsorumuz ER-OL otomotive sormanızı tavsiye ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende de 2012 TDCİ MK3 var 68000 km'de. Geçen hafta özel ford servisinden fiyat aldım.

Triger seti : 220 ₺

V seti       : 140 ₺

Devirdaim : 210 ₺

Antifiriz     : 40 ₺

İşçilik        : 300 ₺

Toplam : 910 ₺

 

Amma değişsem mi değişmesem mi bilemedim.

Fikrim 90000 km'ye kadar beklemek yada yıl sonunda doğru değişmek. Kararsızım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Defalarca yazıldı, triger kayışı değişimi için öngörülen ve bakım kılavuzundan alınan değerler aşağıda

4 yıl saçmalığı ilk yazımdan kalan ve kimsenin izah etmeye yanaşmadığı bir süre. 

bakım.PNG

Ama psikolojik olarak daha rahat olacaksanız bir şey diyemem elbette.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

merhaba arkadaşlar, 2012 1.0 ecoboost titanium aracım. 4. sene 48.000 km servis triger değişimi önerdi, işçilik ve malzeme indirimli olarak 1400 tl istiyorlar fiyat makul mu sizce? yardımcı olabilirseniz sevinirim hafta sonuna randevum var çünkü, selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

merhaba arkadaşlar, 2012 1.0 ecoboost titanium aracım. 4. sene 48.000 km servis triger değişimi önerdi, işçilik ve malzeme indirimli olarak 1400 tl istiyorlar fiyat makul mu sizce? yardımcı olabilirseniz sevinirim hafta sonuna randevum var çünkü, selamlar.

 

4 Mesaj yukardaki tabloya göre değişmemenizi öneririm :) Fiyat ise 1000'in üstünde olması anormal değil bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

km.den dolayı değil yıldan dolayı değişim yapılması gerektiğini söylediler 2013 trafik çıkışlıyım, 2012 ekimde araç üretilmiş, yakup bey yukarıdaki tabloya göre de değiştirmem gerekiyor :) zaten

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

merhaba arkadaşlar, 2012 1.0 ecoboost titanium aracım. 4. sene 48.000 km servis triger değişimi önerdi, işçilik ve malzeme indirimli olarak 1400 tl istiyorlar fiyat makul mu sizce? yardımcı olabilirseniz sevinirim hafta sonuna randevum var çünkü, selamlar.

Bu sayfayı iyicene inceleyin.

240.000 km veya 10 yıl, üreticinin öngördüğü bu. 

Türkiye'de şartlar biraz daha zorlu olsun, ama 4 yıl resmen dalga geçmek...

Gerekirse ETIS çıktısını alın ve servise gösterin.

Orada yazdıklarımı bir daha yazmak istemiyorum.

Ama bana böyle bir şey söylerlerse yazılı olarak vermelerini söyleyip, aldığım belgeyle tüketici heyetine dolandırıcılık şikayetinde bulunurdum. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

maalesef Türkiye şartları :( benzinden, vergiden kurtardığımız 3 kuruşu, yağı suyu derken 13 kuruş olarak otosana veriyoruz. bu kadar müşteri memnuniyetsizliği olan başka firma yoktur herhalde, vw o kadar madara olmuşken hala sıra bekliyor insanlar almak için. aracımdan memnunum fakat servisler kanımızı emdi :(

 

ben maalesef tüketici olarak illaki sorunlu ürünleri bulurum hiç şaşmam :) araç üretiminde beri zaten yaklaşık 4.5 yıl geçmiş, aracı satmadan illaki bir sefer kayış değiştirmem gerekecek nasıl olsa, bari değiştireyim önümüzdeki 5 yıla kadar satarım nasıl olsa bir daha kayış değiştirmeden :)

 çok teşekkürler yardımlarınız için, tekirdağ'dan selamlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

maalesef Türkiye şartları

Şartları kendimiz kabulleniyoruz.

Bir tür öğrenilmiş çaresizlik. 

Burada bir yanlışlık var, üreticinin 240.000 km ve 10 yıl ömür biçtiği ürünü Türk distribütör 4 yıl diye sınırlamışsa bu ya yanlışlıktır, ya da nitelikli dolandırıcılık. 

Daha önce de belirttim bakım kılavuzunda önce 4 yıl olarak belirtilen süre sonra 4/9 yıl şeklinde revize edildi.

Ne zaman 4, ne zaman 9 belli değil, ayrıca bunun ne anlama geldiğini bilen de yok. 

Sorunca da "kem küm" cevaplar geliyor. Anlaşılır ve kabul edilebilir gibi değil.

Paranıza yazık.

Üstelik 1.0EB trigeri yağın içinde çalışıyor, yani daha az yıpranacağı kesin. Yetkili servis kılavuzlarında değişimi öngörülmemiş, motor ömrü ile eşdeğer tutulmuş (bu genelde 10 yıl/200.000 km olarak kabul edilmiş).

Yani özetle zorunlu değilsiniz, içinizi rahatlatacaksa değiştirtin, ama bence o parayı fakir fukarayıı doyurmaya harcayın daha yerinde olur.

Ayrıca 1.0 motorda triger değişimi daha meşakkatli. Fiyatı da ondan yüksek. Dilerim kaş yapalım derken göz çıkartmazlar.

Ben hem 1.6, hem de 1.0 EB kullanıcısıyım, 8 yıldan önce isteyerek triger değişimine asla girmem. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

 

Yorumlar için çok teşekkürler. Triger kayışı ve diğerlerini değiştirmeyi yakın bir dostumuz söylemişti. Sonra Ford yetkili servisindeki ustaya söyledik. Dışarıda 450 TL (Triger seti + V kayışı + Hava filtresi + Su Pompası + Yağ filtresi ve Rutin Bakımdaki Yağ değişimi vb. işlemler) + 300 TL'de tüm bu işlemler için işçilik olacağını toplamda 750TL'ye yapılabileceğini söyledi.

 

Triger seti, V kayış vesaire dışarıdan alınacak, kazıklanmamak ve kaliteli parçalar kullanmak için bu parçaları alabileceğim bir yer tavsiye edebilir misiniz? Veya alırken hangi markaya bakmam gerekir?

 

Teşekkürler.

 

Not: Admin, uyarınız için teşekkür ederim. Dikkatimden kaçmış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.