Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Triger Kayışı Değişimi


Ali Atıl

Önerilen Mesajlar

4 saat önce, Mehmet Akpunar yazdı:

2012 tdci aracımın triger değişimini bugün yaptirdim.

 

Triger seti V kayısı ve devirdaim pompası değişti. 

Triger seti fomoco marka, devirdaim pierburg V kayışı bosch aldım. Setin içindeki bilyalar ise ina marka.

 

Çıkan triger kayışını inceledim neredeyse yazıları bile duruyordu bu arada çıkan parca üzerinde fomoco yazısının yanında peugeot ve citroen amblemleri vardı üreticisi de dayco değil gates idi. (Gates powergrip )

 

Yedek parçalara 400 tl para verdim işçilik de 250 tl. Umarım bir sorun yaşamam.

20180608_170602.jpg

20180609_104518.jpg

parçalar orjinalse ve düzgün montaj yapıldıysa  problem yaşamanız için sebep yok  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Herkese iyi günler 

Aracım 2013 model focus 1.6 tdci, şu an 65.000 km'de 60.000 bakımı için götürecektim servise servis ücreti 800 tl, 1000 TL de triger kayışı değişimi öneriliyor ancak forumda biraz araştırma yapınca şu an için pek gerekli olmadığını düşünüyorum, açıkçası o kadar durumumun da olduğu söylenemez sizce sıkıntı çıkar mı ne yapmam gerekir?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Fatih Tetik yazdı:

Herkese iyi günler 

Aracım 2013 model focus 1.6 tdci, şu an 65.000 km'de 60.000 bakımı için götürecektim servise servis ücreti 800 tl, 1000 TL de triger kayışı değişimi öneriliyor ancak forumda biraz araştırma yapınca şu an için pek gerekli olmadığını düşünüyorum, açıkçası o kadar durumumun da olduğu söylenemez sizce sıkıntı çıkar mı ne yapmam gerekir?

Teşekkürler.

2012 model 60.000 km deki aracımın bayramdan önce triger seti vs değişti. Çıkan kayış hala sağlamdı ama ben pimpirikli biri olarak bunu bile bile değiştirdim ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mehmet Akpunar yazdı:

2012 model 60.000 km deki aracımın bayramdan önce triger seti vs değişti. Çıkan kayış hala sağlamdı ama ben pimpirikli biri olarak bunu bile bile değiştirdim ?

Siz pimpirikli olabilirsiniz ancak, etik ilkelere sahip olan bir servisin sizi trigier değişiminin gerekmediği yönünde uyarması gerekirdi. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mehmet Akpunar yazdı:

2012 model 60.000 km deki aracımın bayramdan önce triger seti vs değişti. Çıkan kayış hala sağlamdı ama ben pimpirikli biri olarak bunu bile bile değiştirdim ?

 

Korkunun ecele faydası yok.

Okuyanlara da yanlış bir izlenim olmasın. 

Erken değişime GEREK YOK.

2 saat önce, Ahmet A. yazdı:

Ben bile daha triger değişmedim 125.000de araç...

Önümüzdeki bakımda yaptıracağım değişimleri...

Biliyorsun ETIS'te 1.0 EB için triger değişimi 10 yıl/240.000 km, yani telaş etmeye gerek yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Siz pimpirikli olabilirsiniz ancak, etik ilkelere sahip olan bir servisin sizi trigier değişiminin gerekmediği yönünde uyarması gerekirdi. 

 

3 tane servisle irtibata geçtim üçünde de ortak fikir geç kaldığım idi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27.06.2018 - 08:23 tarihinde, Mehmet Akpunar yazdı:

3 tane servisle irtibata geçtim üçünde de ortak fikir geç kaldığım idi ?

Sizin yaklaşımınız servislerin bayıldığı şey zaten, bir yerine iki kere para kazanacak, pembe yalanlardan kaçınmazlar.

Bakın özetleyeyim:

Ford/Otosan resmi hizmetteki Transit Connect'lerin 1.8 dizel "Lynx" motorlarından çok çekti ve kayış koparmaları nedeniyle onlara yönelik 4 yıl ya da 60.000 km'lik bir triger değişim aralığı koşulu getirdi.

Sonra nasıl olduysa bu belki de sehven tüm motorlar için kullanılmaya başlandı, çok itiraz alınca 4/9 yıl gibi ikircikli bir ifade kullanıp şimdi 9 yıla çıktılar. 

Bu değer ETIS'te yani uluslararası Ford servis ve bakım platformunda 1.0EB için 10 yıl ya da 240.000 km, diğer motorlar için 10 yıl ve 160.000 km şeklinde.

Biz Türkiye'nin ağır koşulları nedeniyle 9 yıl/135.000 km olarak zaten daha kısaltılmış bir süreye tabiyiz, bunu bir de yarıya indirmek abesle iştigal olur.

Servislere bunu isterseniz yazdırıp verebilirsiniz, tabii Ford'un sitesinden Periyodik Bakım Kapsamları dökümanını da indirip yanına eklerseniz daha anlamlı olur.

Bu konu artık böyle kabul edilse de sürekli aynı şeyleri tekrardan kurtulsak.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Triger değişimi 135.000 km veya 9 yıl. Resmi Ford bakım kılavuzu verisidir. Başka verilere itibar etmeyin. Paranıza yazık. 

 

21 saat önce, Ahmet A. yazdı:

Ben bile daha triger değişmedim 125.000de araç...

Önümüzdeki bakımda yaptıracağım değişimleri...

 

21 saat önce, Mehmet Akpunar yazdı:

2012 model 60.000 km deki aracımın bayramdan önce triger seti vs değişti. Çıkan kayış hala sağlamdı ama ben pimpirikli biri olarak bunu bile bile değiştirdim ?

 

Herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim, son olarak balata değişimi gerektiğini söylediklerinde bende uyup değiştirdim sonra gerekmediğini öğrendim,yaptırmayacağım,  https://www.boards.ie/b/thread/2057211720 yabancı forumlarda da aynı cem abinin dediği gibi 9-10 yıl 135.000 ve üstü kilometreler önerilmiş, bu bildiğiniz soygun 1000TL'de az para değil ama ne yazık ki burası Türkiye. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Sizin yaklaşımınız ervislerin bayıldığı şey zaten, bir yerine iki kere para kazanacak, pembe yalanlardan kaçınmazlar.

Bakın özetleyeyim:

Ford/Otosan resmi hizmetteki Transit Connect'lerin 1.8 dizel "Lynx" motorlarından çok çekti ve kayış koparmaları nedeniyle onlara yönelik 4 yıl ya da 60.000 km'lik bir triger değişim aralığı koşulu getirdi.

Sonra nasıl olduysa bu belki de sehven tüm motorlar için kullanılmaya başlandı, çok itiraz alınca 4/9 yıl gibi ikircikli bir ifade kullanıp şimdi 9 yıla çıktılar. 

Bu değer ETIS'te yani uluslararası Ford servis ve bakım platformunda 1.0EB için 10 yıl ya da 240.000 km, diğer motorlar için 10 yıl ve 160.000 km şeklinde.

Biz Türkiye'nin ağır koşulları nedeniyle 9 yıl/135.000 km olarak zaten daha kısaltılmış bir süreye tabiyiz, bunu bir de yarıya indirmek abesle iştigal olur.

Servislere bunu isterseniz yazdırıp verebilrsiniz, tabii Ford'un sitesinden Periyodik Bakım Kapsamları dökümanını da indirip yanına eklerseniz daha anlamlı olur.

Bu konu artık böyle kabul edilse de sürekli aynı şeyleri tekrardan kurtulsak.

Benim yaklaşımım aslında şu;

Arabayı kullanmayı düşündüğüm süre içinde bu değişim işlemini 1 kez yapacaktım zaten. Şuan ekonomik durumum da buna müsait olduğu için değişim yapmaya karar verdim. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Geçen hafta bulunduğum il'de ki yetkili servisten telefonla randevu aldım. Bugün aracı götürdüm bakımını yaptırmak için hesap doldurdular. Cam suyuna kadar listeye dahil etmişler 2013 Focus 1.6 Benzinli Titanyum Sedan 31 bin KM.'de aracım için 700 lira hesap çıkardılar. Kendimce gereksiz gördüğüm şeyleri çıkarttım listeden. Motor yağı, hava filtresi değişti. Çok amaçlı temizleyici tapa conta falan derken 485 TL.ödedim. İş emrine de triger setinin değişmesi gerektiğini müşterinin onay vermediğini yazmışlar. Bu nedir dedim. Bana triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler ve 2000 TL. hesap çıkardılar. 31 bin km de olan aracın ne trigeri dedim. Araç 4 yaşını doldurduğu için mutlaka değişmesi gerektiğini, koptuğunda motorun çöp olacağını çok masraf çıkaracağını söylediler. İyi bi düşüneyim dedim servisten çıktım sanayide Ford özel servise gittim. Triger kayışı, su pompası, v kayışı, işçilik dahil toplam 850 lira hesap çıkardılar. Fiyat son mu dedim tamam dersen yaparız bir şeyler dediler. Ben bi düşüneyim dedim çıktım servise yeniden gittim. Dedim bak adamlar böyle fiyat veriyor üstelik pazarlık etsem daha da düşecek fiyat, sizin neden iki misli. Fiyatta son olabilecek nedir dedim, indirim falan uyguladıklarını söyleyip sözde 1700 e kadar düştüler son fiyat deyip 1 hafta geçerli teklif verdiler. Ben yine de düşüneyim dedim çıktım. 850 nerde 1700 nerde. Hadi parasını çok dert etmedim diyelim, bu km de değişmesi gerekiyor mu diye kafama takılınca biraz araştırma yaptım. Farklı sitelerde ve buradaki yazıları okuduğum kadarıyla bu km de triger setini pek değiştiren yok gibi. Cem bey'in yazısına istinaden Ford'un periyoduk bakım listesine baktım ve burada yazılan gibi 9 yıl / 135 bin km yazıyor. İki ara da bi derede acaba yaptırsam mı yaptırmasam mı diye kendi kendime karar vermeye çalışıyorum. Ford'un sitesinde her ne kadar 9 yıl 135 bin km yazsa da Ford servistekiler gözümü korkuttu. Yarın beni yarı yolda koyuverirse başıma daha büyük işler çıkarırsa diye düşünüyorum. Nisan-Mayıs gibi Allah nasip ederse yeni kasa Focusla aracı yenilemeyi düşünüyorum. Bu süreye kadar beni idare etse zaten yeter ama bu işi de riske atmak istemiyorum açıkçası. Bir kaç hafta sonra yeniden servisin kapısını çalıp fiyatları aşağı çektirebilirsem yaptırabilirim. Napayım aracı satarken ona göre diklenirim alacak kişiye ? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Mustafa Yunus yazdı:

Ford'un sitesinde her ne kadar 9 yıl 135 bin km yazsa da Ford servistekiler gözümü korkuttu.

Bu yaptıkları artık ahlaksızlık ve dolandırıcılık düzeyinde.

Yetkili servis ise bir kaç şey düşünmek lazım: Ya gerçekten cahiller, ya Otosan'ı takmıyorlar, ya da çok paragözler.

Müsterih olun, aracınızı keyifle kullanmaya devam edin. 

Yeni sahibi 3-4 sene sonra değiştirir. 

Başınıza gelebilecek o kadar şey varken -ki Allah korusun- en kötüsü triger kopması olsun.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Mustafa Yunus yazdı:

Geçen hafta bulunduğum il'de ki yetkili servisten telefonla randevu aldım. Bugün aracı götürdüm bakımını yaptırmak için hesap doldurdular. Cam suyuna kadar listeye dahil etmişler 2013 Focus 1.6 Benzinli Titanyum Sedan 31 bin KM.'de aracım için 700 lira hesap çıkardılar. Kendimce gereksiz gördüğüm şeyleri çıkarttım listeden. Motor yağı, hava filtresi değişti. Çok amaçlı temizleyici tapa conta falan derken 485 TL.ödedim. İş emrine de triger setinin değişmesi gerektiğini müşterinin onay vermediğini yazmışlar. Bu nedir dedim. Bana triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler ve 2000 TL. hesap çıkardılar. 31 bin km de olan aracın ne trigeri dedim. Araç 4 yaşını doldurduğu için mutlaka değişmesi gerektiğini, koptuğunda motorun çöp olacağını çok masraf çıkaracağını söylediler. İyi bi düşüneyim dedim servisten çıktım sanayide Ford özel servise gittim. Triger kayışı, su pompası, v kaşı, işçilik dahil toplam 850 lira hesap çıkardılar. Fiyat son mu dedim tamam dersen yaparız bir şeyler dediler. Ben bdüşüneyim dedim çıktım servise yeniden gittim. Dedim bak adamlar böyle fiyat veriyor üstelik pazarlık etsem daha da düşecek fiyat, sizin neden iki misli. Fiyatta son olabilecek nedir dedim, indirim falan uyguladıklarını söyleyip sözde 1700 e kadar düştüler son fiyat deyip 1 hafta geçerli teklif verdiler. Ben yine de düşüneyim dedim çıktım. 850 nerde 1700 nerde. Hadi parasını çok dert etmedim diyelim, bu km de değişmesi gerekiyor mu diye kafama takılınca biraz araştırma yaptım. Farklı sitelerde ve buradaki yazıları okuduğum kadarıyla bu km de triger setini pek değiştiren yok gibi. Cem bey'in yazısına istinaden Ford'un periyoduk bakım listesine baktım ve burada yazılan gibi 9 yıl / 135 bin km yazıyor. İki ara da bi derede acaba yaptırsam mı yaptırmasam mı diye kendi kendime karar vermeye çalışıyorum. Ford'un sitesinde her ne kadar 9 yıl 135 bin km yazsa da Ford servistekiler gözümü korkuttu. Yarın beni yarı yolda koyuverirse başıma daha büyük işler çıkarırsa diye düşünüyorum. Nisan-Mayıs gibi Allah nasip ederse yeni kasa Focusla aracı yenilemeyi düşünüyorum. Bu süreye kadar beni idare etse zaten yeter ama bu işi de riske atmak istemiyorum açıkçası. Bir kaç hafta sonra yeniden servisin kapısını çalıp fiyatları aşağı çektirebilirsem yaptırabilirim. Napayım aracı satarken ona göre diklenirim alacak kişiye ? 

Şuanda bende aynı çelişki içerisindeyim. Yaptırsam mı yaptırmasam mı?

Benim aracım 72bin km'de 2013 model 1.6TDCİ(115) 1 ay önce aldım aracı.

Bu 2. aracım ve alışkanlıktan(veya titizlikten de diyebiliriz) her aracımı aldığımda triger değişimi ve yağ bakımını yaptırırım ilk iş. ilk aracımda Focus'du alır almaz triger değişimi yapmıştım. fakat 2015 aralık ayında o aracı aldığımda 11 yaşındaydı ve 98bin km'deydi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.