Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Otoyollarda Ortalama Hız Tespit Sistemi Devreye Giriyor (1 Temmuz)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

3 dakika önce, Günal Yılmaz yazdı:

 


Bu yeni uygulama belirtilen otobanlarda bulunan giriş çıkış gişeleri arasındaki zaman farkından hızı hesaplayacak. 120 ile örneğin yarım saatte gidilecek olan mesafeyi siz 29 dakikada geçerseniz ceza yazılacak.

 

 

6 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Bu radar okuma değil. HGS-OGS geçiş zamanı ve alınan yol ile ortalama hesaplanacak bu kadar. 

Yol içindeki radarlar kendine özgü devam eder bence, radardan hızlı geçersen ceza alırsın o ayrı bu ayrı.

 

Tmmdır şimdi oldu ☺

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Berat Hasbek yazdı:

 

Ben bu tip şeylere karşıyım. Ne denli doğru veya değil yaptıgınız aslında düşünmek lazım. Para için ceza kesme anlayışı tamamen absürt geliyor bana. 1 hafta geçmedi henüz Muğla'dan acı haberi alalı. İnsanların vicdanı gaza yüklenirken hiç mi sızlamıyor? Ceza sadece para toplamak için mi kesilir? Kurallara uyduktan sonra size kim ceza kesebilir? Tartışılacak çok şey var ama yapılan her şeye de "devletin paraya ihtiyacı var!" demek ne kadar doğru? 

Ben de direkt böyle düşünülmesine karşıyım da Ankara'da sabit radarların kazaların çok olduğu yerler yerine dümdüz yollara konması, Muğla'daki kazadan sonra kimsenin toplu taşımalara GPS ile hız kontrolü zorunluluğunun getirilmesine dair ciddi çalışmalarda bulunmaması ya da benim gibi standart bir vatandaşın haberinin olacak kadar yayılmaması bunun ve benzeri şeyler ile engellenebilecek yüzlerce şey var iken böyle bir uygulama ne kadar doğru?

 

Türkiye kurallara katı katıya uyabileceğiniz bir ülke de değil, her yıl sonu radarların park cezalarının araç çekmelerin arttığını somut gözlemleyebilirken devletin öncelikle para için ceza kestiğinin düşünülmesi de bence garip değil :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Muhammed E. yazdı:

Desenize otoban içinde mola farz oldu :D

 

16 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

bunun ve benzeri şeyler ile engellenebilecek yüzlerce şey var iken böyle bir uygulama ne kadar doğru? 

İki mesajı okuyunca birden kafada bir ışık yandı, bu iş tamamen otoyol dükkanlarının iş yapması için planlanmış bir proje bu durumda.

O kadar masraf ediyorlar, kazançlar karlılığa yetmiyor, yeni müşteriler gerek, bundan iyi yöntem mi olur?

Vallahi Türklerin ticaret kurnazlığına parmak ısırmamak elde değil.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

 

İki mesajı okuyunca birden kafada bir ışık yandı, bu iş tamamen otoyol dükkanlarının iş yapması için planlanmış bir proje bu durumda.

O kadar masraf ediyorlar, kazançlar karlılığa yetmiyor, yeni müşteriler gerek, bundan iyi yöntem mi olur?

Vallahi Türklerin ticaret kurnazlığına parmak ısırmamak elde değil.  

Aynen öyle Cem bey. Yoksa bunu düşünemiyor değiller herhalde :) Çok da üstlerine gitmesek mi ki, sonra mola yerlerinin girişine de kamer akoymasınlar :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

 

İki mesajı okuyunca birden kafada bir ışık yandı, bu iş tamamen otoyol dükkanlarının iş yapması için planlanmış bir proje bu durumda.

O kadar masraf ediyorlar, kazançlar karlılığa yetmiyor, yeni müşteriler gerek, bundan iyi yöntem mi olur?

Vallahi Türklerin ticaret kurnazlığına parmak ısırmamak elde değil.  

 

Hocam ben şahsen hızı genelde varacağım yere hızlı varmak için yaparım.. 

bi arkadaş yukarda demiş. Zaman kazanmak için hız yapıcaz sonrasında ceza yememek için gişede bekliycez bu anlamda bana saçma geliyor..

 

Sistem kesin bu şekilde çalışırsa alırısın 100 - 120 arası neyse ceza yemeyecek şekilde hız sabitliyeciye giderim..  bi daha durmaktan bence daha mantıklı..

 

Sizinde belirttiginiz gibi sürücü ve yollar müsaitse ( almanya örnegi gibi ) bencede hıza izin verilmeli..

 

Şahsen ben kendimi otobanda daha güvende hissediyorum şehir içine göre..  

 

 Bekleyip görücez sistem ne derece doğru çalışacak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tarz teknolojik yöntemli hız tespit sistemleri bize gelmez,o kadar kişi ceza yerki, çok tepki gördükten sonra rafa geri kaldırılır. (umarım)Ör,Karadeniz sahil yolundakiler, gibi. Eğer diretirlerse, bagaja bir semaver atıp,tırcıların parkında çay yaparım,ya da mola yerinde volta atarız. 

Ama otoyollarda kazaların nedeni hız mı yoksa akılsızlık mı o tartışılır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de direkt böyle düşünülmesine karşıyım da Ankara'da sabit radarların kazaların çok olduğu yerler yerine dümdüz yollara konması, Muğla'daki kazadan sonra kimsenin toplu taşımalara GPS ile hız kontrolü zorunluluğunun getirilmesine dair ciddi çalışmalarda bulunmaması ya da benim gibi standart bir vatandaşın haberinin olacak kadar yayılmaması bunun ve benzeri şeyler ile engellenebilecek yüzlerce şey var iken böyle bir uygulama ne kadar doğru?
 
Türkiye kurallara katı katıya uyabileceğiniz bir ülke de değil, her yıl sonu radarların park cezalarının araç çekmelerin arttığını somut gözlemleyebilirken devletin öncelikle para için ceza kestiğinin düşünülmesi de bence garip değil [emoji4] 


Şimdi benim söylediğimi yanlış anladınız. Ben kafanın hep bu mantıkla çalışmasına karşıyım. Yoksa haklılık payınız yok demiyorum. Lakin her yapılan şeye de "paraya ihtiyacı varmış." demek yanlış olmaz mı? App plaka terör olayları için alınması gereken önlemlerin başında geliyor ama ceza yiyen de yemeyen de bu kelimeyi kullanıyor ya da "ona gelene kadarrrrrr" denilip olay basitleştiriliyor. Burada sabaha kadar yanlışları tartışırız ama mantık,kafa,işleyiş ve hüküm yanlış. Ben bunu izah ettim.

Hayırlı günler.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Hakan Sunguroğlu yazdı:

Bu tarz teknolojik yöntemli hız tespit sistemleri bize gelmez,o kadar kişi ceza yerki, çok tepki gördükten sonra rafa geri kaldırılır. (umarım)Ör,Karadeniz sahil yolundakiler, gibi. Eğer diretirlerse, bagaja bir semaver atıp,tırcıların parkında çay yaparım,ya da mola yerinde volta atarız. 

Ama otoyollarda kazaların nedeni hız mı yoksa akılsızlık mı o tartışılır.

HGS üzerinden tespit edilecek diye anladım ben. İki tarih saat arasındaki farkı sabit bir değer olan iki gişe arasındaki mesafeye bölmeyi de becerirler diye umuyorum.

--1 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, okan ali yazdı:

Sizinde belirttiginiz gibi sürücü ve yollar müsaitse ( almanya örnegi gibi ) bencede hıza izin verilmeli..

Müsait olduğunu zannedip, müsait ile yeterli kabiliyetteyi kasıt ediyorsak, müsait olmayan sürücü sayısı bence çook fazla

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Berat Hasbek yazdı:

 

Ben bu tip şeylere karşıyım. Ne denli doğru veya değil yaptıgınız aslında düşünmek lazım. Para için ceza kesme anlayışı tamamen absürt geliyor bana. 1 hafta geçmedi henüz Muğla'dan acı haberi alalı. İnsanların vicdanı gaza yüklenirken hiç mi sızlamıyor? Ceza sadece para toplamak için mi kesilir? Kurallara uyduktan sonra size kim ceza kesebilir? Tartışılacak çok şey var ama yapılan her şeye de "devletin paraya ihtiyacı var!" demek ne kadar doğru? 

Orası işin makara gırgır dediğimiz kısmıydı. Anlaşılmamış yada yanlış anlaşılmış olabilir. Soruna cevap vereyim: Seçim sonrasında heryerde trafik uygulamaları olması gibi mesela paraya ihtiyaç olduğunda devlete iyi bir kaynak bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Uğur Akdaş yazdı:

Orası işin makara gırgır dediğimiz kısmıydı. Anlaşılmamış yada yanlış anlaşılmış olabilir. Soruna cevap vereyim: Seçim sonrasında heryerde trafik uygulamaları olması gibi mesela paraya ihtiyaç olduğunda devlete iyi bir kaynak bence.

 

Ben yöntemini tartışırım ama amaç doğruysa yapılanı alkışlarım. İki nokta arası mesafede yapılan hızı hesaplamak işin caydırıcı tarafı olmayacaktır tabiki biz Türklere amaaa, şu meydanda kesik yaylarla dolaşan şahinci kafaları da ne yapsanız eğitemiyorsunuz o da bir gerçek.Eğitimci zihniyetle dahi çözüm bulunacağını zannetmiyorum. Burada bile var malesef. Kısa,net olmadı belki ama amaç doğruysa teknik tartışılır, benim için amaç önemli...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Temelden gelelim, Maksat: hiz yaparak kendine ve diger insanlara zarar vermesi muhtemel insanlari caydirmak mi?

Yani hiz tehlikelidir dimi? Peki ben yolculugumun neredeyse tamamini 100kmh ile yaptim ama arada show time diyip 270kmh yaptim diyelim. Bana ceza kesemeyecek mi? :)

Yontemin sacmaligindan amacin zaten insanlari caydirmak olmadigi ortaya cikiyor. Ulen, ah guzel memleketim ah.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

270kmh yaptim diyelim.

Ya da 200 km ve üstünde epey bir yol gidip gişeler öncesinde bir mola verip yarım saat dinleniyorsun. Ortalama hız 132'nin altına iniyor tabi bu boşa geçen zamanda. Sonra bir başkası zamanı ayarlamayı ihmal ediyor ve hiç öyle 200-220 yapmamış olmasına rağmen 133 ortalama hızla radar cezası yiyor. ☺

Çok tutarsız bir ölçüm yöntemi neresinden bakarsan bak. 

Madem 132 son hız biz niye 200 km ve üzerinde hızlarda gidebilen araç alıyoruz?

Bu araçları nerede kullanacağız? 

Ya da @Servet Ö. gibi İngiltere'den onca parça getirtip motoru baştan yaratıp 120 km ile mi gideceğiz? ☺

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sürelerde tutarsızlık olmasına şaşırdım. benim hgs kayıtlarım %99 (bir kere alakasız bir yer yazdı) tamamen doğru, etiketi zaten hiç okumadı bugüne kadar.

Ankara-Sivrihisar arası ortalama hız olayı senelerdir devrede ceza yazıyorlar mı bilmiyorum ama sistemsel sorunlardan kaynaklı durumlarda yazmıyorlar, yani anlık ölçümde hemen hemen her zaman 125 yazıyor (eskiden doğrusu olan 119u yazıyordu) ama hiç ceza gelmedi.

Plakayı yanlış okuduğu noktalar olursa ortalama almayı bırakıyor gördüğüm kadarıyla. Yani sistemi kuran şirketle de alakalıdır muhtemelen ama bu güzergahta hiç yanlış ceza gönderip te uğraştırmadılar beni.

 

düz yola sabit radarda trafikten başka bir işe yaramıyor. bilen zaten yavaşlıyor (82+%10=90 olan yerde 70e düşüyorlar genelde) absürt saatler dışında zaten tüm şeritler yavaşladığı için ceza yemek başarıdır bence. 100+ ile giden trafiği 70e düşürünce hele ki biraz yoğun saatlerde trafik uzayıp gidiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Konuyu hatırlatmakta yarar var. 

Hafta sonundan itibaren EGM duyurusuna göre HGS/OGS okuma saatleri ve mesafeden ortalama hız hesaplanarak ona göre ceza yazılacak.

Ne kadar uygulanır olacak onu zaman gösterecek.

Ancak burada ortalama hızın ne olması gerektiği net değil, mesafeler de öyle.

Görünüşe göre her yol için ideal süre hesaplanmış ve bunlara uyulması gerekiyor.

Ancak bunların resmen ilan edilmiş değil.

Ortalamalara da bakılırsa 120 olarak almak da yanıltıcı sonuçlara neden olabilecek ve tüm hız sınırlamalarına harfiyen uymak gerekecek gibi görünüyor. 

Örneğin geçiş süreleri şöyle:

Aydın İzmir 112 km, öngörülen süre 1 saat 11 dakika (ort. 95 km/saat)

İstanbul-Ankara 450 km, öngörülen süre 4 saat 15 dakika (ort. 106 km/saat)

Niğde Şanlıurfa 536 km, öngörülen süre 5 saat 21 dakika (ort. 83 km/saat)

Adana-Mersin 83 km, öngörülen süre 1 saat 6 dakika (ort. 75 km/saat)

Adana-Şanlıurfa 365 km, öngörülen süre 3 saat 43 dakika (ort. 98 km/saat)

Bu sürelerin altında olanlar ceza yiyecek.

Örneğin TEM'e aradan bir yerden girdiysen ne olacağı belli değil.

Hani basar gider, oturur beklerim desen süre net değil.

Harfiyen tüm limitlere uysan keriz gibi hissetmek işten değil  (bir sürü anlamsız 50, 70 vb. var). 

Kısacası had safhada rahatsız edici, kaza oranlarına hiç bir etkisi olacağını düşünmediğim, sadece işgüzarlık ve ucuz kurnazlıktan ibaret bir uygulama.

Bravo...

Aferin...

Çok yaşayın...

:claps:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Aydın İzmir 112 km, öngörülen süre 1 saat 11 dakika (ort. 95 km/saat)

İstanbul-Ankara 450 km, öngörülen süre 4 saat 15 dakika (ort. 106 km/saat)

Niğde Şanlıurfa 536 km, öngörülen süre 5 saat 21 dakika (ort. 83 km/saat)

Adana-Mersin 83 km, öngörülen süre 1 saat 6 dakika (ort. 75 km/saat)

Adana-Şanlıurfa 365 km, öngörülen süre 3 saat 43 dakika (ort. 98 km/saat)

bu kmler ve süreler troll işi bence zira ikisi de yanlış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.