Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Otoyollarda Ortalama Hız Tespit Sistemi Devreye Giriyor (1 Temmuz)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bu nasıl bir hesaptir. Biz 105 lemi gideceğiz otobanda?

 

Milliyet: Yeni hız limiti uygulaması başladı! İki günde 5 bin araç yakalandı. http://google.com/newsstand/s/CBIw0Lnb4jk

 

SmartSelectImage_2017-07-05-08-45-09

Ramazan D. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 Temmuz 2017 tarihinde başlayan yeni hız limiti uygulaması kapsamında otoyollardan 2 günde 1 milyona yakın araç geçti. Bu araçlardan 5 bininin hız limitini aştığı tespit edildi. Yeni sistem kapsamında hız limitini aşan araçlara cezai işlem uygulanacak.

 

Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle birlikte yürürlüğe giren araçların otoyollardaki ortalama hızları gişelere giriş çıkış süreleri dikkate alınarak hesaplanan, hız ihlali yapan sürücülere cezai işlem uygulanmasına olanak tanıyan yeni denetim sistemi 1 Temmuz Cumartesi tarihinde yürürlüğe girdi.

 

 

5 BİN ARAÇ YAKALANDI

 

1-2 Temmuz tarihleri arasında otoyollardaki gişelerden 1 milyona yakın araç geçti. Bu araçlardan 5 bini hız limitini aştı. Yeni sistem kapsamında hız limitini aşan araçlara cezai işlem uygulanacak.

 

 

YENİ HIZ LİMİTİ UYGULAMASI NASIL İŞLİYOR?

 

Otoyollardaki yeni hız limiti uygulamayla birlikte araçların, otoyollarda giriş ve çıkış yaptıkları HGS/OGS noktaları arasında kat etmiş oldukları mesafe ve süre bilgilerinden ortalama hızları tespit ediliyor. Örneğin, Mahmutbey-Edirne arasındaki yaklaşık 210 km’lik otoban yolunu 1 saat 55 dakikadan daha kısa sürede tamamlayan araç sürücüleri hız sınırını aşmış sayılıyor.

 

Koyu ile işaretlediğim yere göre normal hız limitleri uygulanmış oluyor o zaman..

 

 

Ama oda olmaz otoyol diye 40 yerde yazmış. Yine aklım almadı.

Serdar Eryürekli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üçüncü kez yazıyorum.

Otoyolda her yer 120 değil, kavşaklarda, bazı virajlarda, tehlikeli bulunan bölgelerde, tünellerde, köprü üstlerinde hız limiti değişiyor, 80, 90, 100 oluyor.

Eğer hesaplamaları tüm hız limitlerine göre yapıyor iseler çıkan rakam böyle tuhaf bir ortalama olabilir.

Bu durumda sürücü için tuhaf bir bilinmezlik başlıyor, acaba bu yolun oluru kaç? Ederini biliyoruz da olurunu bilemiyoruz.

Sayın yetkililer bu konuda bir açıklama yapmayarak bizim tüm hız sınırlarına harfiyen uymamızı amaçlıyorlar. 

Kurnazca ve fakat aynı zamanda haince...

Çünkü otoyollarda hıza bağlı kaza oranı son derece düşük.

Tehlikeli bölgelere sabit radar konulsa ve ilan edilse, rahat bölgelerde de biraz esneklik sağlansa bugünkünden daha güvenli bir ortam dahi sağlanabilir.

Ayrıca akıllı telefonlara indirdiğimiz programlar da hesabı 120'ye bölerek yaptığı için güvenilir değil.

Bence bundan sonra konudaki en yararlı paylaşım otoyol mola yerleri değerlendirmeleri olur. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otobanda bol bol su içiniz. Mola yerlerini mutlaka kullanır ceza almazsınız. Çiş molası herkese lazım. Tutmak sağlık sorunlarına sebep oluyor.
Bir diğer seçeneğimiz de camda oluşan mezarlığı silme bahanesi. Değerlendirin derim
Eee benden bu kadar bea

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Otobanda bol bol su içiniz.

Burada ''ailece'' mola verilebilecek bir yer var. Adana gişelerinden mola yerine ulaşmam (110-120 km/h ile) 15 dk. sürüyor. Mola yerinden çıkış gişesine ulaşmam da 10 dk. Yine aynı hız ile. Etti 25 dk. Eeee 1 saat 6 dk. diyor tosbalar. Yani 40 dk. mola vermem lazım. 40 dk. boyunca ne yiyip ne içecem ben. Olmadı mangal yakarım..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Burada ''ailece'' mola verilebilecek bir yer var. Adana gişelerinden mola yerine ulaşmam (110-120 km/h ile) 15 dk. sürüyor. Mola yerinden çıkış gişesine ulaşmam da 10 dk. Yine aynı hız ile. Etti 25 dk. Eeee 1 saat 6 dk. diyor tosbalar. Yani 40 dk. mola vermem lazım. 40 dk. boyunca ne yiyip ne içecem ben. Olmadı mangal yakarım..

Çok saçma olmuş varsayalım Narlıdan girdim otobana Adana dan çıkacam  toplam mesafe  200 km  Ben ortalama 120 km hızla gidersem ortalama 1 saat 45 civarında gitmem gerekiyor. İki gişe arası mesafeyi 3 saatte gitmek zorundasınız derse 1 saat 1 dk boyunca ne yapacam otobanda ?? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Muhammed Kavlak yazdı:

1 saat 1 dk boyunca ne yapacam otobanda

Aynen. Çok fazla beklemek gerekiyor. Hayırlısı diyelim artık yavaş yavaş düzeltirler umarım. Yoksa farklı güzergah tercih edebilecek olanlar otoyoldan uzak duracaktır. Bkz. Ben.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne kadar salakça değil mi?

Hızlı ve kolay ulaşım olsun diye otoyol yapıyorsun, sonra orada insanların hızını kesmeye çalışıyorsun, otoyol kullanımını baltalamaya çalışıyorsun. 

Aman canım densizlik bizde, sanki aya roketle gidiyoruz.

Paşa paşa 80-90 gidelim olsun bitsin.

Resmen şımarıklık bizimkisi!

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de gişesiz bölümler hariç otoyolu kullanmayı düşünmüyorum. Hem daha kısa hemde daha keyifli ücretsiz yollardan gitmek daha mantıklı. Mesela izmir-aydın arası çok keyifli yolculuk yapılabilir. Zaman kaybı derdi de kalmadı.;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada çoğu Avrupa ülkesi limitleri yüksek tutuyor, 130 sık, 140 var (mesela komşumuz Bulgaristan), İtalya'da bazı bölgelerde 150 var.

Almanya sürücü cenneti. Limit yok, öneri var. Ancak son zamanlarda çok yenileme çalışması var, trafik yoğunlaşıyor ve akıcı bir hız sağlanamıyor.

Bizimkiler ise 120 yapıp onu cezalarla daha da alta çekmeye çalışıyor.

Normal...

Bir de istatistik:

Almanya, otoyol hız sınırlaması yok, otomobil sayısı 45 milyon, şehirler arası trafik bizim en az 20 katımız, 2015 yılı kaza ölü sayısı 3.475

Türkiye, otoyol 120, otomobil sayısı 11 milyon, trafik yoğunluğu göreceli düşük, 2015 yılı kaza ölü sayısı 7.530.

Bilmem başka söze gerek var mı?

Araba kullanmayı yasaklasak kazalar hepten önlenir, bir de bunu teklif etmeli. 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.