Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2017 Makyajlı Kuga 1.5 Tdci Kullanıcı Tüketim Değerleri


Önerilen Mesajlar

Tüketim konusunda selefine göre çok daha iyi olacağı barizdi, ama ruhsatta yazan 1657kg ağırlık benim aklımda yine de bazı soru işaretleri bırakmıştı... Aracı alalı tam 2 hafta oldu ve 1.000km'yi bugün aştık.. Aracım manuel şanzıman. 1.000km'yi 300 TL'lik yakıt ile katetti araç, düz mantık hesapla ort. 30krş tüketim görünüyor, araç bilgisayarı ise şu anda 6.2 gösteriyor. 

 

Aslında başka bir noktaya da değinmek istiyorum. Aracı teslim aldığımda, 2016 Titanium Focus'tan geçmenin verdiği bir performans eksiliği barizdi.. Özellikle 800km'den sonra performansının hissedilir şekilde değiştiğini gördüm. Tabiki bu kadar kısa bir menzil kıstas olamaz fakat daha önce hem 95ps hem de 115ps Focus kullanmış birisi olarak bu ayrımı net yaptım. Şu anda ilk kalkış dışında Focus'tan çok bariz performans farkı yok, ilk başta kesinlikle böyle düşünmüyordum, hatta ilk birkaç gün biraz da olsa hayal kırıklığına uğramıştım. Özellikle test videolarının bir bölümünde acımasız performans eleştirileri vardı, onları hatırlıyorum da... Araçlar çok yeniyken, artık pek önemi kalmasa da rodaj süresinde iken, net yorum yapmak yanlış olabiliyormuş, ben de gördüm...

 

Özetle;

Yeni Kuga ruhsattaki net ağırlığı: 1.657kg

               ilk 1.000km tüketim  : 6.2lt

 

Focus Tit 4K ruhsattaki net ağırlığı: 1.343kg

(Önceki aracım) 19bin km tüketim: 5.3lt

 

Ne derler... daha iyisi .... :):):yeah:

Mustafa Uysal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Mustafa Uysal yazdı:

Özellikle test videolarının bir bölümünde acımasız performans eleştirileri vardı, onları hatırlıyorum da... Araçlar çok yeniyken, artık pek önemi kalmasa da rodaj süresinde iken, net yorum yapmak yanlış olabiliyormuş, ben de gördüm...

 

Bu yüzden biz videoyu İstanbul'da tamamladık :) Performans konusunu açıklamaya çalışmıştım videoda yazılı olarak da diğer büyüklerim yazmıştı umarım faydası olmuştur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Mustafa Uysal yazdı:

Çok faydası oldu. Sadece lansmandaki tüketim veri ve yorumlarını hiç dikkate almam zaten marka ne olursa olsun... Bu anlamda bence örnek bir durum oluyor alacaklar için...

 

Aslında fikir verir ama yorumlayanın diğer bilgileriyle doğru harmanlaması gerek. Fakat lansman yeri fazla ters yerde ve kondisyondaydı neredeyse hiç düz yolda gitmedik/gidemedik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzer şekilde aktif olarak işyeri aracı 2016 focus 1.5tdci pws kullanıyorum. Bu motoru çok beğeniyorum alt devirler cok canlı, focusda 4 kişi + bagajla dahi pek performans eksilmesi hissetmiyorum. Sırf bu motorun altdevir canllılığı için kuga almak istiyorum. Sizin performans karşılaştırmanız 1.5tdci 120bg focus ile midir? Ayrıca konfor, suspansiyon ve yalıtım olarak da focus ile karşılaştırır mısınız?

Emrah Ha. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Emrah Ha. yazdı:

Benzer şekilde aktif olarak işyeri aracı 2016 1.5tdci pws kullanıyorum. Bu motoru çok beğeniyorum alt deverler cok canlı, focusda 4 kişi + bagajla dahi pek performans eksilmesi hissetmiyorum. Sırf bu motorun altdevir canllılığı için kuga almak istiyorum. Sizin performans karşılaştırmanız 1.5tdci 120bg focus ile midir? Ayrıca konfor, suspansiyon ve yalıtım olarak da focus ile karşılaştırı mısınız?

 

1.6 tdci, bu konuları test ve yorum konularında sorarsanız daha iyi olur :) Tüketim için konuya gelenleri rahatsız etmeyelim. (Bkz: Empati)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20.05.2017 - 23:17 tarihinde, Mustafa Uysal yazdı:

Tüketim konusunda selefine göre çok daha iyi olacağı barizdi, ama ruhsatta yazan 1657kg ağırlık benim aklımda yine de bazı soru işaretleri bırakmıştı... Aracı alalı tam 2 hafta oldu ve 1.000km'yi bugün aştık.. Aracım manuel şanzıman. 1.000km'yi 300 TL'lik yakıt ile katetti araç, düz mantık hesapla ort. 30krş tüketim görünüyor, araç bilgisayarı ise şu anda 6.2 gösteriyor. 

 

Aslında başka bir noktaya da değinmek istiyorum. Aracı teslim aldığımda, 2016 Titanium Focus'tan geçmenin verdiği bir performans eksiliği barizdi.. Özellikle 800km'den sonra performansının hissedilir şekilde değiştiğini gördüm. Tabiki bu kadar kısa bir menzil kıstas olamaz fakat daha önce hem 95ps hem de 115ps Focus kullanmış birisi olarak bu ayrımı net yaptım. Şu anda ilk kalkış dışında Focus'tan çok bariz performans farkı yok, ilk başta kesinlikle böyle düşünmüyordum, hatta ilk birkaç gün biraz da olsa hayal kırıklığına uğramıştım. Özellikle test videolarının bir bölümünde acımasız performans eleştirileri vardı, onları hatırlıyorum da... Araçlar çok yeniyken, artık pek önemi kalmasa da rodaj süresinde iken, net yorum yapmak yanlış olabiliyormuş, ben de gördüm...

 

Özetle;

Yeni Kuga ruhsattaki net ağırlığı: 1.657kg

               ilk 1.000km tüketim  : 6.2lt

 

Focus Tit 4K ruhsattaki net ağırlığı: 1.343kg

(Önceki aracım) 19bin km tüketim: 5.3lt

 

Ne derler... daha iyisi .... :):):yeah:

Yeni Kuga'nın ağırlığı 1500 kg'a çekilmiş olsaydı, performansını konuşmuyor olurduk. Malesef ford bu konuda geride kaldı. Ağırlığını en az %5 azaltması lazımdı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Herkese merhabalar. Malum öğretmenler için kısmi yaz tatili başlıyor, ben de dün görev yerim olan Malatya'dan memleketim Manisa Salihli'ye geldim. Kuga ile yola çıkarken bir hedef koydum, 1 depo ile 1.000km... Araç ağzına kadar nispeten ağır yük doluydu, tavana kadar özellikle bagaj kısmı... Klima yolun %90'nında açık konumdaydı. Sivas merkez Shell'den tam 55 lt yakıt aldım ve 244TL ödedim. Salihli'ye geldiğimde ise sonuç alttaki fotoğrafta... [emoji2]

Dur kalklar ve şehir ici mecburi hız limitleri dışında daima 115km/sa ile hız sabitleyicide geldi araç. Tabiki şehir ici performansı gibi değil ama özellikle ağır yüklü oluşu bence durumu şehir ici şehir dışı arasında bir tüketim değerine yaklaştırdı. Memleketime ulaşmasaydım kadranda tam 1.000kmyi görecektim ama evime ulaşmıştım..

Sonuç, 1 depo yakıt ile (55lt Shell V-Power) 1.000km, kabaca ortalama tüketim 25krş / 5.5 Lt Yeni Ford Kuga 1.5TDCI manuel ile hayal değil, artık gerçek... [emoji3] [emoji3] [emoji3]
20170617_221405.jpg

Bu da bugün itibariyle yakıt aldıktan sonraki durum ve menzil...

20170618_122616.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

[mention=8659]Mustafa Uysal[/mention] tebrikler. bu cüsseyi iyi götürmüş bu yakıtla


Teşekkür ederim.... Gerçekten hem yakıt hem de performans olarak gayet ideal bir araç...

Sent from my LG-D723 using FocusClubTr.com mobile app

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mustafa Uysal yazdı:

 


Teşekkür ederim.... Gerçekten hem yakıt hem de performans olarak gayet ideal bir araç...

Sent from my LG-D723 using FocusClubTr.com mobile app
 

 

Önceki aracınız ne idi? Bir de motorda bir açılma oldu mu? Performanstan ne ölçüde memnunsunuz? Mesela hafif rampada hızdan düşmeden ilerliyordur muhtemelen ama dip gaz yapınca hızlanma isteği gösterebiliyor mu? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.