Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Şimdi, Cenk Demirel yazdı: Çabalarınız için tekrar teşekkürler Allah razı olsun Sorunlu olan veya olabilecek parçaların hepsinin anında garantiden değişimi gibi bir durum tabii ki söz konusu olamaz. Lakin sorunlu üretime sahip olduğu tespit ve tescil edilen parçaların, en azından müşterilerin garantisi bittikten sonra bile zorluk çıkarılmadan ve para alınmadan garantiden değişimini sağlamaya yönelik bir uygulamaya geçilmesi gerekiyor. Mantık çerçevesinde bakıldığında söylediğiniz doğru, ama benim aracımın garantisi bittikten sonra sorunlu olduğu tespit edilen parçaların bozulması, yıpranması halinde maliyetinin tüketiciye yüklenebilme eğilimi de bir o kadar mantıksız bir hareket. Bizim tüketici olarak distribütör firmadan beklediğimiz tek şey ' sorunlu üretime sahip olduğu tespit edilen direksiyon malzemesinin, araçlarının garantisi bitse bile iyi niyet altında hiç bir ücret alınmadan değişiminin yapılacağı ' sözünü alabilmektir. Çünkü bu bizim hakkımızdır Sorunlu üretim olduğu tartışmalı ama. Niye soyulma oluyormuş? Niye değiştirilmiş ürün? Yenisi de soyuluyor mu? Eskilerin hepsi mi sıkıntılı? Binlerce Focus, C-Max vb satıldı ona rağmen bir çırpıda sadece bu kadar arıza(!) görebildik. Bunları bilmeden hareket etmek yerine, yaptığımız gibi sorun olursa ''nasıl çözeriz'' i konuşmak daha mantıklı olacak. --0 dakika sonra eklendi-- 2 dakika önce, Resul özdemir yazdı: 15 ay ve 36 bin km oldu. Zaten direksiyon garantisi bitti. Dogrumudur Tüm bilgiler bu ve diğer başlıkta mevcut, güncel bilgi için yetkili servis --2 dakika sonra eklendi-- 10 dakika önce, okan ali yazdı: @Yakup Çağatay kaan abiye sorarım dedin diye hatırlıyorum, ama yanlış hatırlıyorsam pardon. Bir önceki sayfada cevabını iletmiştim bunun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 5 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Sorunlu üretim olduğu tartışmalı ama. Niye soyulma oluyormuş? Niye değiştirilmiş ürün? Yenisi de soyuluyor mu? Eskilerin hepsi mi sıkıntılı? Binlerce Focus, C-Max vb satıldı ona rağmen bir çırpıda sadece bu kadar arıza(!) görebildik. Bunları bilmeden hareket etmek yerine, yaptığımız gibi sorun olursa ''nasıl çözeriz'' i konuşmak daha mantıklı olacak. Yıpranan malzemenin değişiminde yerine koyulan malzemenin yapısında farklılaştırmaya gidilmişse buna ' sorunlu ' üretim dışında başka hangi tabiri ya da açıklamayı bulabiliriz ki ? Marka yıpranmış parça yerine başka malzemeden üretilmiş bir parça koyuyorsa mantık gereği başka bir açıklama bulamıyorum. Eğer tekrar eski malzemeden üretilen direksiyonu koysalardı böyle bir şey demezdim ama yıpranan parçanın malzemesinde güncelleme yapılıyorsa satış sonrası hizmet adı altında garantim bitse bile o parçanın ücretsiz temini tüketicinin hakkıdır. Üreticinin dayanıksız malzemeden üretmiş olduğu ürün benim sorumluluğumda değil ki.. Üretici niye soyuldu ? Kullanıcı hatası derken haklı olabiliyorken, tüketicinin de garanti bittikten sonra bile güncellenen ve sağlamlaştırılmış ürünü talep etmeye hakkı vardır diye düşünüyorum. Benim buradaki asıl amacım sizin de dediğiniz gibi sorun olursa ' nasıl çözeriz ' kısmını değerlendirmek. Fakat sizden farklı olarak, garanti bittikten sonra sorun olursa ' nasıl çözeriz ' kısmını düşünmeye çalışıyorum. Çünkü müşteriye haksızlık yapılma riskinin oranı bu kısımdan sonra artmaya başlıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 6 dakika önce, Cenk Demirel yazdı: Yıpranan malzemenin değişiminde yerine koyulan malzemenin yapısında farklılaştırmaya gidilmişse buna ' sorunlu ' üretim dışında başka hangi tabiri ya da açıklamayı bulabiliriz ki ? Marka yıpranmış parça yerine başka malzemeden üretilmiş bir parça koyuyorsa mantık gereği başka bir açıklama bulamıyorum. Eğer tekrar eski malzemeden üretilen direksiyonu koysalardı böyle bir şey demezdim ama yıpranan parçanın malzemesinde güncelleme yapılıyorsa satış sonrası hizmet adı altında garantim bitse bile o parçanın ücretsiz temini tüketicinin hakkıdır. Üreticinin dayanıksız malzemeden üretmiş olduğu ürün benim sorumluluğumda değil ki.. Üretici niye soyuldu ? Kullanıcı hatası derken haklı olabiliyorken, tüketicinin de garanti bittikten sonra bile güncellenen ve sağlamlaştırılmış ürünü talep etmeye hakkı vardır diye düşünüyorum. Benim buradaki asıl amacım sizin de dediğiniz gibi sorun olursa ' nasıl çözeriz ' kısmını değerlendirmek. Fakat sizden farklı olarak, garanti bittikten sonra sorun olursa ' nasıl çözeriz ' kısmını düşünmeye çalışıyorum. Çünkü müşteriye haksızlık yapılma riskinin oranı bu kısımdan sonra artmaya başlıyor. Elinizin ürettiği size özel ter sebebiyle soyuluyorsa ve bunu acaba daha nasıl önleriz adlı çalışma ile geliştirilme yapılmış da olabilir. Dediğim gibi bu sizin hakkınızsa eğer bunu talep etmekten çekinmeyin İstediğiniz gibi kamuoyu da oluşturabilirsin ayrıca bir hak mevcut ise mahkemeler bu hakkı vermekten çekinmeyecektir Ben fikrimi ilettim sadece. Hatta makyajsız araba alıp makyajlıya değiştirin demek de pek farklı çalışma olmayacaktır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 3 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Elinizin ürettiği size özel ter sebebiyle soyuluyorsa ve bunu acaba daha nasıl önleriz adlı çalışma ile geliştirilme yapılmış da olabilir. Dediğim gibi bu sizin hakkınızsa eğer bunu talep etmekten çekinmeyin İstediğiniz gibi kamuoyu da oluşturabilirsin ayrıca bir hak mevcut ise mahkemeler bu hakkı vermekten çekinmeyecektir Ben fikrimi ilettim sadece. Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim Nacizane ufak bir düzeltmeyi de ben yapayım; çabaladığım bu konu sadece beni hakkım değil, aynı zamanda sizin de ve diğer forum üyelerinin de hakkıdır. İnşaallah herkes hakkı olanı hak ettiği şekilde alabilir. İlginiz için tekrar teşekkür ederim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 5 dakika önce, Cenk Demirel yazdı: Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim Nacizane ufak bir düzeltmeyi de ben yapayım; çabaladığım bu konu sadece beni hakkım değil, aynı zamanda sizin de ve diğer forum üyelerinin de hakkıdır. İnşaallah herkes hakkı olanı hak ettiği şekilde alabilir. İlginiz için tekrar teşekkür ederim Sen dediğim zaten herkes anlamına geliyor, 'you' gibi Ufak bir düzeltme de ben yapayım, hakkın hukuğun farkında olduğumuz için zaten bu tür bir şey yaptık ki bu hak sadece forum üyelerine ait değil ,tüm satın alanlar için geçerli olmalı yoksa haktan hukuktan bahsetmek yersiz ve bencilce kalır. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 (düzenlendi) 21 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Sen dediğim zaten herkes anlamına geliyor, 'you' gibi Ufak bir düzeltme de ben yapayım, hakkın hukuğun farkında olduğumuz için zaten bu tür bir şey yaptık ki bu hak sadece forum üyelerine ait değil ,tüm satın alanlar için geçerli olmalı yoksa haktan hukuktan bahsetmek yersiz ve bencilce kalır. Ben de zaten siz herhangi bir şey yapmıyorsunuz gibi bir cümle sarf etmedim ki. Aksine emeği geçen herkesten Allah razı olsun dedim Siz sorunların çözümü için garanti süresince yapılması gerekenler üzerinden bir değerlendirme yapıyorsunuz gibi gözüküyor. Ama haksızlıkların bir diğer boyutu da garanti bittikten sonra oluşuyor. Çünkü 3 yılın sonunda garantisi bitmiş bir kullanıcı, 40-45 bin km'deki aracının direksiyonunda soyulma gördüğünde sırf garantisi bitti diye mağdur edilmemeli. Hiç bir elin terindeki kimyasal ( uç örneklerdeki istisnalar hariç ) böyle km'lerde direksiyonun soyulmasına gerekçe olamaz. En azından kötü bir üretime sahip değilse o direksiyon. Benim en başından beri anlatmaya çalıştığım, üretici her şeyi genelleyerek sorumluluktan kaçıyor. Kimin elinin ne kadar terlediği, hiç terlemediği, kimin kaç bin km yaptığı, kimin direksiyonunu direkt güneşe maruz bıraktığı gibi hayati soruları atlayıp, mevzuyu genelleyip, garanti bitiminde bu genellemeden yola çıkarak insanları mağdur ediyorlar. Bu gerçekten yanlış bir şey. Benim anlatmaya ve üretici nezdinde bir çözüm aranmasını dilediğim mevzu budur. En azından direksiyon soyulması konusunda, garanti bitse bile bunun değerlendirilmesi adına bir standart getirilmesi gerekli. Temmuz 11, 2017 Cenk Demirel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Ben de diyorum ki gerçekçi olalım kimse bunun yapmaz. Bir resmi hak varsa da alabiliriz zaten ilgili yollarla Adamlar 15K ve 1 yıl demiş bunu forumla aşamayız. Ayrıca bu kadar yazıp yorulmadan önce keşke kaygıları markaya direkt iletsek belki olumlu cevap alacağız, kim bilir? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 (düzenlendi) 18 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Ben de diyorum ki gerçekçi olalım kimse bunun yapmaz. Bir resmi hak varsa da alabiliriz zaten ilgili yollarla Adamlar 15K ve 1 yıl demiş bunu forumla aşamayız. Ayrıca bu kadar yazıp yorulmadan önce keşke kaygıları markaya direkt iletsek belki olumlu cevap alacağız, kim bilir? Benim direksiyonumda henüz soyulma yok. Fakat 3 farklı ( direksiyon güneşliği dahil ) güneşlik kullanıyorum aracın içinde. Ellerim de terlemez hiç, direksiyona da temizlik malzemeleri falan sürmem. Bayağı bir uğraş veriyorum yani ama yetkili servise bu konuyu danıştığımda pek ılımlı konuşmadılar. Yetkili servisi seviyorum, direksiyonunuzda sorun olursa elimizden geleni yaparız ama değişim konusu bizim elimizde değil maalesef diyorlar ki haklılar. Belli ki genel merkezin tavrı pek yapıcı değil bu mevzuda. İnşaallah bu konuda yumuşamalarını başarabiliriz. Ne bileyim garanti bitse bile iyi niyet garantisi olabilir, sadece işçilik veya parça parasının alınması olabilir v.s bir orta yol bulunabilir inşaallah. Temmuz 11, 2017 Cenk Demirel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
okan ali Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 (düzenlendi) @Cenk Demirel @Semih O. @Erol Süzer ben bireysel başvurmaya karar verdim. Şahsuvaroğluna bi randevu alip gideyim bi ara sizide durumdan sonuçtan haberdar ederim. Temmuz 11, 2017 okan ali tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 (düzenlendi) 6 dakika önce, okan ali yazdı: @Cenk Demirel @Semih O. @Erol Süzer ben bireysel başvurmaya karar verdim. Şahsuvaroğluna bi randevu alip gideyim bi ara sizide durumdan sonuçtan haberdar ederim. Yetkili servislere pek fazla kızamıyorum neticede onlar da değişim konularında fazla söz hakkına sahip değil. Tavsiyelerini genel merkeze iletiyorlar ama neticede son karar genel merkezin. Ama premium bayilerle görüşmek dediğiniz gibi işe yarayabilir. Biz ne tüketici ne de üretici mağdur olsun istiyoruz. Garanti süresi boyunca ve garanti bittikten sonraki süreçlerle ilgili de ortak bir yol izlenip karar alınabilir her iki tarafın da mağdur edilmeyeceği bir şekilde. İnşaallah girişiminiz başarılı olur. Gelecek cevabı bekliyoruz hayırlısıyla. Temmuz 11, 2017 Cenk Demirel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Karakoca Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Yeni direksiyonum bugün takıldı [emoji4] HAyırlı olsun süreç nasıl gelişiyor bir özet almamız mümkünmüdür ? Müşteri hizmetleri aradı. Garanti onayı verildiğini söyledi. Gitmek istediğim servisi sordular tercihimi ilettim ... Servis tarafından arandım. Müsait bir randevu kararlaştırdık . Aracın Resimleri çekildi.Otosana gönderildi. Şu an beklemedeyim ... Süreç doğrumudur ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kalt. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Bende cumartesiye randevu aldım servisten, parçanın geldiğini ve değişimin yapılacağını ilettiler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
İbrahim Halil DOĞAN Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 2 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: HAyırlı olsun süreç nasıl gelişiyor bir özet almamız mümkünmüdür ? Müşteri hizmetleri aradı. Garanti onayı verildiğini söyledi. Gitmek istediğim servisi sordular tercihimi ilettim ... Servis tarafından arandım. Müsait bir randevu kararlaştırdık . Aracın Resimleri çekildi.Otosana gönderildi. Şu an beklemedeyim ... Süreç doğrumudur ... Müşteri hizmetleri aradı garanti onayı verildi hangi servise gidileceği söylendi gidilecek servis belirtildikten sonra ilgili servis arayıp tarafından aranılıp randevu alındı randevu günü yani bugün gidip direksiyon simidini değiştirip geldin resimler yakup bey aracılığıyla gönderildiği için direk değişim yapıldı 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Tamamen şahsi fikrimi söylüyorum. Eğer şu an direksiyonunda bir deformasyon yoksa, servis bütün iyi niyetiyle değişim talep etse bile Otosan'dan geri dönmesi çok yüksek ihtimal. İleriye dönük olarak da art niyetli vs. insanları düşünerek daha ufak sorunlarda bile bu olumsuz bir sonuç yaratacaktır bence. Şimdi makul ve mantıklı olan öncelikle, deforme olmuş ya da olmaya başlamış tüm direksiyonların değişimi. Burada sayı ne kadar fazla olursa, ürün kusuruyla ilgili durum o kadar ortaya çıkar. Bence doğrudan ret yemektense, ortada bir sorun olduğunu ortaya koyarak karşı tarafa kabul ettirme yoluna gitmek uzun vadede herkese kazandırır. Ya da organize bir biçimde sosyal medya hesapları ya da mail yoluyla ulaşılarak bu konuda bir açıklama yapılması sağlanabilir bilemiyorum. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2017 Daha önce f3 lerde yapılan bir üçkağıt olayını yazıyım size. Adamlar deforme olmuş direksiyon simidini garantisi devam eden f3 e takıp servise götürüp garantiden değiştiriyorlarmış. Otosan artık uyanıp direksiyonlardaki seri no nun fotosunu istiyor. Değişen direksiyonu kayıt altına alıyor. Bilginiz olsun yani. Ha bu baştan yapılan bir uygulama değil. Sonradan başlanan uygulama. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar