Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Sevgili Bora, sanırım haklısın ki ekranlar hem büyüyor hem yukarı gidiyor, yeni Dodge Dart'a 8,3" (21cm) ekran koymuşlar. Burun farkıyla Ford' u geçmiş ekran anlamında Yakında vitesleri de dokunmatik ekrandan değiştireceğiz sanırım. çok uzağa gitmeye gerek yok, yeni Peugeot 208 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Bu araçın iç tasarımında sanki bir proporsiyon hatası var gibi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Göstergelerin önünde bir kitap rafı var, Fransızlar okumaya düşkün ya... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Büyüksu Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Türkler küllük de koyabilir oraya... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
onderpeker Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 (düzenlendi) Her üç kasadan da 2'şer otomobil kullanmış biri olarak şunları yazabilirim: FOCUS I Artılar --> Zamanının ötesinde dış ve iç tasarımı, --> Arkada olmasa bile öndeki müthiş hacmi, --> Ford'u şimdiki Ford yapan (Taunus zannedilmekten uzaklaştıran) ilk model olması, --> Sınıfında birçok standardı ilk kez gerçekleştiren model olması, --> Ford'un yol tutuş konusunda referans marka (hemen her segmentte) olmasını sağlaması, --> Sorunsuz bir mekanik aksama (motor ve diğer herşey) sahipti, --> HB kasasını kullanma fırsatım olmadı ama hem HB hem de Sport Trend modelleri çok güzel görünüyordu (hatta halen güzel görünüyor) --> Ve unutmayalım ki MK I'de global bir modeldi... Eksiler --> Kalite konusunda Golf'ten çok gerideydi, --> İmajı da ha keza sınıfında yüksek yerlerde değildi (halen Ford markası Taunus zannediliyordu) --> Zamanına göre zaten çok donanım seçeneği yoktu ama Ford'un Türkiye'de uyguladığı politikalardan dolayı özelleştirme konusu da çok zayıftı. Genel Değerlendirme: F1 ve F1.5 kullandığım, kullanmaktan çok keyif aldığım, bir otomobilin sürücüsüne yolu hissettirmesinin ne demek olduğunu öğrettiği eksikleri de bolca olmasına rağmen bence güzel araçlardı. Gönlümde halen yeri başkadır. FOCUS II Artılar --> 1.nesline göre hemen her yönden geliştirilmişti, --> Derdi topluydu hem içeri de hem dışarıda, --> Marka imajı oldukça yükselmişti (artık Tanunus zannedilmiyordu Ford), --> özel hiçbir yenilik getirmese de hemen her konuda sınıfının ortalamalarında veya üzerindeydi, --> Ford'un yol tutuş konusunda referans marka olmasını sonuna kadar hakettiğini kanıtlıyordu, --> Dizellerin de yaygınlaşmasıyla ki 1.6 TDCi halen sınıfının en iyi ünitelerindendir motor ve donanım seçenekleri oldukça artmıştı, --> Genel olarak sorunsuz bir mekanik aksama (motor ve diğer herşey) sahipti, --> Direksiyonu ve yürüyen aksamı görece sert olmakla birlikte bir Focus'ta olması gereken kıvamdaydı, Eksiler --> İmajı malesef sınıfında çok yüksek yerlerde değildi en azından bir Golf, Astra değildi, --> Kalite sorunları malzeme olarak bir miktar yükselse de devam ediyordu, --> Gürültü konusunda (hem motor hem yol sesi) çok başarısızdı, --> Aracın içinde özellikle bozuk zeminlerde mutlaka çıtırtılar vs. duyulurdu, --> Hem içerideki hem dışarıdaki muhafazakar tasarım (Golf'ten alınan) çoğu kişi için etkileyici olmaktan uzaktı, çok eleştirildi, bir Focus böyle olmamalıydı. --> F2.5'ta bazı şeyler değişse de bence kalite olarak F2'den daha kötü durumdaydı özellikle ön konsol plastiğinde... --> F2.5'ta kinetik tasarım diye lanse edilen makyaj çok ağırdı ve F2'ye büyük haksızlıktı, Genel Değerlendirme: Duygusal bir yorum yapacağım: 5 yıl boyunca 100.000km kullandığım canım arabamdı, satarken çok üzüldüm, ben kendisini eksikleri de olsa çok severdim. Bir kere bile yolda bırakmadı, az yakardı, her viraj çıkışında biraz daha severdim. Tek şikayetim gürültülü olmasıydı. Başka da tek kelime ettirmem aslında... FOCUS III Artılar --> Hemen her konuda geliştirilmiş ve eksikleri giderilmiş, --> Tasarım olarak 1 ve 2. kasanın tüm eksiklerini gideren ve ortalamasını alan başarılı bir araç, --> Bazı dogmatik düşüncelere karşın herşeyi alt alta koyup topladığınızda bence sınıfının en iyi aracı, --> Sessizlik konusuna ciddi şekilde önem verilmiş ve bu sefer başarılmış, --> Ford'un yol tutuş konusunda referans marka olmasını sonuna kadar hakettiğini bir kez daha kanıtlıyor, --> Yeni motorlar ve yeni şanzımanlar ile daha fazla kitleye hitap ediyor, --> Hepsi Türkiye'ye gelmese de donanım olarak sınıfının standartlarını belirliyor, Eksiler --> çok büyük bir eksisi yok, --> Kalite sorunları halen devam ediyor, bir kademe aşağıya indiğinizde halen çok kalitesiz plastiklere rastlayabiliyorsunuz, özellikle arka kapılara halen başka bir arabanın kapısı muamelesi yapılmasına anlam veremiyorum, --> Tasarım kaynaklı görüş alanı sorunları var, --> Yepyeni bir kasada halen eski modelden alınan parçalar görmek rahatsızlık verici, Genel Değerlendirme: F3 artık Ford'un ne kadar iyi bir otomobil yapabildiğinin gerçek kanıtıdır. Hemen her konuda rakipleriyle aynı veya ileridedir. Şu anda kötü dediğim şeyler aslında yokluktan var edilen şeylerdir. İyi yanlarının yanında laf etmeye bile gerek olmayan ufak şeyler diye düşünüyorum. Saygılarımla... Şubat 7, 2012 onderpeker tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
onderpeker Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 (düzenlendi) Bu araçın iç tasarımında sanki bir proporsiyon hatası var gibi. Bir Fransız arabasında tasarım olarak ne bekliyorsunuz ki... Gıcıktım zaten her zaman Fransız araçlarına ve mallarına, geçen sene Libya isyanında beni 3 ay işsiz bıraktıkları için bir kademe arttı, en son olaylar da tuzu biberi oldu... Neticede zaten kötü olan "otomobil üret(e)me(me)" imajları benim nezdimde daha beter ... Şubat 7, 2012 onderpeker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2012 Focus 1 benim focusla ve hatta ford otomobilleriyle ilk tanışma arabam oldu..Hiç kullanmadım ,sadece bindim...Ama çok zamanın ötesinde bir tasarımı vardı ve hayran kalmıştım...Sonra Focus 2 yi gördüm..Tasarımını hiç beğenmedim...Ne HB ne Sedanın arkası olmamıştı..F 2,5 la önünü düzelttiler arkası aynı kaldı....İç dizayn da eh işte idi,ama asla çekici diildi...Ve Focus 3 geldi....Bu otomobilin sadece adı Focus idi,başka herşeyi farklıydı....Belki aynaları ve kliması benzerdi ama o kadar...Bunun dışında herşeyi başka idi...Ve gerçekten Focus şimdi Focus olmuştu.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap