Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

6. Viteste Boşa Atıyor


Misafir

Soru

Arkadaşlar önceden yazmıştım. Şimdi ekstra sorun olduğunu fark ettim. 

Araç 2012 model 1.6 dizel focus hb. 105 binde araç. 

Rolanti de debriyaja basınca kesilen bir ses var. 

Ayrıca esas sorun 6. viteste araç azcık zorlansın( hafif yokuş ya da yükün fazla olması gibi) vites boşa çıkıyor, gazdan ayağımı çektiğimde geri yerine giriyor. Bunu araç ısınınca da yapıyor. 

Sizce sorun ne olabilir? İyice soğudum araçtan 2. El almıştım. Araç yolda aşırı gürültülü. Kafam götürmüyor sesi. 98 model torosumuz bile daha az ses çıkarıyor 100 ile giderken. Ustalara da güvenemiyorum. Tanıdık Ford ustası da yok. Bu şekilde satsam vicdanım el vermez. Ne yapsam bilemedim. İyice sıkıldım artık :(((

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Vitesten atma, vites dişlilerinin senkromeçi aşındığında olur. Debriyaja basıldığında kesilen ses ise, şanzıman içinde ki grup dişlisin yataklarında bulunan rulmanların ses yapmasından kaynaklanır. Ses yaptığına göre yakında dağılacak demektir. Hem rulmanlar hemde senkromeçler için vites kutusunun indirilip dağıtılması gerekmektedir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bülent Bey senkromenc sıkıntılı olsa vites geçişlerinde cayırdama olmaz mı? Benim vites geçişleri debriyaj kahramanı gayet güzel. Çoğu yerde de debriyaja basınca kesilen sesin kaynağı olarak prizdirek bilyası gösteriliyor. Şanzıman inmeden bilinmez ama hadi sorun çözülmezse diye de endişe ediyorum. Ayın 10unda bir servise daha göstereceğim. Aracı bir kez özel servise götürdüm oradaki usta direk bunun şanzıman sıkıntılı istersen çıkma şanzıman ayarlayayım dedi. Bu da bana hiç mantıklı gelmedi. Afyon Budan yetkili servise bi göstersem iyi olur galiba değil mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cayırdama debriyajın tam ayıramamasından veya vites dişlilerinde meydana gelen bir arızadan olur. Vitese geçişler sarı bir bileziğe benzeyen senkromeçler vasıtasıyla eski tip kara şanzımanlara göre daha yumuşak olması sağlanır. Yani geçilen viteste kalamıyorsa, bunun sebebi senkromeçtir. Evet prizdirekt bilyası da debriyaja basılınca kesilen sesin sebebplerinden birisidir. Prizdirekt mili bilyası dahil olmak üzere diğer bütün arızalar şanzıman inmeden çözülmez. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Diğer viteslerde atma sıkıntısı yoksa yani sadece altıncı vitesten atma sıkıntısı varsa, sorun prizdirekt denemez. Senkromeçler dişlilere nazaran daha yumuşak bir malzemeden yapıldıkları için dişlilere nazaran daha çabuk aşınırlar. Aşınma olduğunda cırtlama yapmazlar. Cırtlama daha çok kavrama sorunu veya pedal yükseklik ayarı sorunu ile alakalı bir durumda gerçekleşir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

      Arkadaşlar sorun çözüldü.Yapılanlar:

Aracı 16 haziranda Afyon Ford Budan'a bıraktım.Ford Budan'ın yetkili servisliği kalkmış.Fakat çalışanlar ekip aynı.Usta şanzımanı söktü ve şanzıman yağsız kaldığı için dişliler yanmış dedi.Volantın da çift kütleli olduğu için yayları gevşemiş onun da değişmesi gerekiyor dedi. 4.400 TL parça fiyatı çıkardılar.Ben de ustayı arayıp usta çıkma şanzıman bulsak daha iyi olmaz mı dedim.O da olur sen de araştır ben de araştırayım dedi.Önceden Konya'dan bir çıkmacıya şanzıman fiyatını sormuştum 1500 TL fiyat vermişti. Şanzımanın 30000 km deki araçtan çıkmış olduğunu söyledi çıkma satan arkadaş.Kargo dahil 1600'e şanzımanı aldım. Volant da 1000 TL civarı idi.Onu da bir siteden %20 indirim ile 750'ye sıfırını aldım.72 TL ye şanzıman yağını, 20 TL ye de balata spreyini aldım.Baskı balata idare eder dediği için usta onu yenilemedim.Dedim hazır olmuşken trigeri de değiştirelim.Triger kayışı, rulmanlar, devir daim pompası kit halinde orijinalini n11 den 250'ye de bunu aldım.Parçaların hepsini ustanın adına Ford Budan'a kargolattım.  Şanzımanı sök dağıt topla 350 TL, triger değişimi 150 TL olmak üzere 500 TL işçilik çıktı.125 de usta somun ve şaft askı bilyası kullandığı için parça fiyatı çıkardı.Ford Budan'a 625 TL ödedim.Usta sağ üst motor takozunun da değişmesi gerektiğini ister kendin al ister bendekini takalım dedi.Fiyatına 150 TL deyince dedim o kalsın.Yine n11 den 77 TL ye şanzıman takozunu aldım, başka bir ustaya 10 TL ye taktırdım.Çıkan takoz tamamen bitmişti.Toplam şanzıman ve triger 3500 TL civarı tuttu.

 

      Şükür şanzıman şu an iyi.Dün yağını kontrol ettirdim eksilme yok.Şanzımandan gelen ses ise çok az olmak üzere iyice dikkatli dinleyince yine debriyaja basınca kesilen ses var.Ama dediğim gibi çok az bu normal mi bilmiyorum.Sizin araçlarda da bu durum var mı? Rölantide debriyaja basınca seste değişim oluyor mu?

 

      Ayrıca şimdi bu yaz sıcağında  dün ilk marşı yaptığımda ilk 2 dk falan 2 saniyeye bir vuruntu sesi geldi.Galiba enjektörler bakım istiyor.Bir de yine ilk marşta araç çalıştıktan sonra araç 1-2 sn gaz verip bırakıyor.15 sn sonra falan devir sabitleniyor.Bu durum da normal mi acaba?

 

       Bir de bana bu aracı bu halde satan kişi ve expertizi yapıp şanzıman ile alakalı hiçbirşey söylemeyen dyno firmasına karşı itiraz gibi bir hakkım var mı?Yardımcı olursanız sevinirim.Çünkü satan kişi yemin etsem başım ağrımaz deyip yalan ile sattı aracı.Yaptığı yanına kâr mı kalacak?...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 hours ago, D. Ahmet Dönmez said:

ilk marşta araç çalıştıktan sonra araç 1-2 sn gaz verip bırakıyor.15 sn sonra falan devir sabitleniyor.Bu durum da normal mi acaba?

Normal. Bu durumu vites gecislerinde de yapabilir bu da normal.

 

2 hours ago, D. Ahmet Dönmez said:

Bir de bana bu aracı bu halde satan kişi ve expertizi yapıp şanzıman ile alakalı hiçbirşey söylemeyen dyno firmasına karşı itiraz gibi bir hakkım var mı?

2 sene icerisinde gizli ayip ortaya cikarsa eski sahibine bu konu hakkinda dava acabilecek bir kanun duymustum. Tasari mi kanunlasti mi ne oldu ne bitti bilmiyorum. Arastirmak lazim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.