Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Ti-Vct Motor LPG ile Sübap Eritir mi?


Mert Özdemir

Önerilen Mesajlar

Merhaba. 2013-2016 Arası Ford Focus araçlarda 1.6 Benzinli olarak Ti-VCT motor kullanılıyor. Biz de bu aracı almayı planlıyoruz fakat şöyle bir sorum olacak sizlere ; Ti-VCT motor olduğundan silindir çalışma zamanlaması farklıymış, Buda lpg takıldığında sıkıntı çıkartıyormuş yüksek devirler de veya ileri ki dönemlerde. [ Subap Erimesi Problemi ] Bu Ti-VCT motora sahip focuslara lpg uyguladığın da bir sıkıntı oluyor mu gerçekten ?  Kullanıpta  sıkıntı yaşayan var mı ? Bu Ti-VCT motora karşı lpg kitlerinin bir özelliği varmı subap korumaya karşı ? Bu konu hakkında ki görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Çok tereddüt içerisindeyiz motor konusun da :)

 

Edit : Yanlışlıkla Konuyu buraya açtım kusura bakmayın..

Mert Özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus II > Ford Garajı > Mk2- Sorular ve Sorunlar kategorisinden Otomobiller Hakkında > Yakıt ve Lpg Konuları kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 1.6 Ti-Vct Motor LPG ile Sübap Eritir mi? olarak değiştirdi

Bir sürü yazı var forumda bu konu hakkinda kısaca soyleyeyim sana, ilk baslarda problem olmuyor ancak lpg ile 70 bin 80 bin km yapinca subaplara yavas yavas zarar veriyor.subap koruma yok ancak lpg kitini takan yer ayar yapiyor 3 bin devirin uzerine cikinca lpg kesiyor ve benzin puskurtmeye basliyor ve subap sorunu ortadan kalkiyor. Daha uzun omurlu oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Cihan Kutluer yazdı:

Bir sürü yazı var forumda bu konu hakkinda kısaca soyleyeyim sana, ilk baslarda problem olmuyor ancak lpg ile 70 bin 80 bin km yapinca subaplara yavas yavas zarar veriyor.subap koruma yok ancak lpg kitini takan yer ayar yapiyor 3 bin devirin uzerine cikinca lpg kesiyor ve benzin puskurtmeye basliyor ve subap sorunu ortadan kalkiyor. Daha uzun omurlu oluyor.

Vialle Liquid Si sıvı LPG püskürtme sistemini taktırın kafanız rahat olsun öğle 3000 den sonra benzine geçiyor yok ilk çalışma 1-2 dakika benzin sonra lpg hemde sıvısı ben de var çok da memnunum forumda konusu var

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Erhan Erten yazdı:

zengin karışım ayarlıyoruz

lpg sistemlerinde genelde hep zengindir yani 

1 birim benzin yerine 1.15 lpg gibi ayar yapılır. buda ortaya çıkacak enerjiyi aynı gibi yapar siz bunu 1=1 olarak ayarlarsanız istediğiniz verim alınmaz. burdaki önemli nokta yol bilgisayarı enjektörleri açıp kapadığını saydığı için; depo doldur boşalt ile benzim miktarı doğru ise lpg miktarı karışım oranıyla eşit olmalı fazlası sadece kesenize zarardır. 450-500 dereceye inmez silindirler benzindeki gibi gene 600'e yakın seviyerde çalışır.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

08.06.2017 - 00:47 tarihinde, Mert Özdemir yazdı:

Merhaba. 2013-2016 Arası Ford Focus araçlarda 1.6 Benzinli olarak Ti-VCT motor kullanılıyor. Biz de bu aracı almayı planlıyoruz fakat şöyle bir sorum olacak sizlere ; Ti-VCT motor olduğundan silindir çalışma zamanlaması farklıymış, Buda lpg takıldığında sıkıntı çıkartıyormuş yüksek devirler de veya ileri ki dönemlerde. [ Subap Erimesi Problemi ] Bu Ti-VCT motora sahip focuslara lpg uyguladığın da bir sıkıntı oluyor mu gerçekten ?  Kullanıpta  sıkıntı yaşayan var mı ? Bu Ti-VCT motora karşı lpg kitlerinin bir özelliği varmı subap korumaya karşı ? Bu konu hakkında ki görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Çok tereddüt içerisindeyiz motor konusun da :)

 

Edit : Yanlışlıkla Konuyu buraya açtım kusura bakmayın..

Sübap erime durumu birazda kullanıcıya bağlı. Çok yüksek devirlerde kullandığınız zaman (4 bin devir üstü) lpğ beyni zamanlama ayarlamasını yapamadığından fazla gaz yolluyor sübaplara bunun sonucunda aşırı ısınma ve kuru yakıta bağlı olarak 2 tane gözde (genellikle) erimeler meydana geliyor.

Mesela ben 2010 model aracıma 2011 yılında 11.000 km de lpğ taktırdım araç şuan için 83000 km de çok şükür filtre değişimi dışında hiç sanayiye gitmedim.

Muhammed Kavlak tarafından düzenlendi
yazım hatası
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Olcay Sert arabamda çok soğuk geçen gece sabahlarında arada sırada ilk çalıştırma esnasında patlama oluyordu. Bu sebeple lpg takdırdığım servise uğramıştım. O vakit demişti biraz fazla zengin karışım ayarlıyoruz diye. Ayar çekti. Malum soruları sordu; Lpg yi nerden alıyorsun, arabayı sertmi kullanıyorsun v.s :) Ayda Bir gün muhakkak benzinde kullan diye de not düştü :( Ayarda sonraki bir hafta patlama sesi duymadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Erhan Erten yazdı:

Ayarda sonraki bir hafta patlama sesi duymadım. 

sonrasında gene duyduysanız gerçekten gazı değiştirin deneyin. depoyu tam bitirp 20 liralık alın bi kaç kere deneme amaçlı

ben en son shell den algım gazı bariz araba daha farklı gidiyor. alt devirlerde daha iyi oldu gibi. tabi bunu ölçüp tartmadım afaki şu anda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Olcay Sert yazdı:

sonrasında gene duyduysanız gerçekten gazı değiştirin deneyin. depoyu tam bitirp 20 liralık alın bi kaç kere deneme amaçlı

ben en son shell den algım gazı bariz araba daha farklı gidiyor. alt devirlerde daha iyi oldu gibi. tabi bunu ölçüp tartmadım afaki şu anda

Hocam ben sürekli shell den alıyordum. Değiştirdim Opet e döndüm.  Opet gazı daha iyi sanki. Bu iki firma harici kesinlikle almıyorum. Gazım bitti ise benzine alıp devam ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 saat önce, Erhan Erten yazdı:

Opet gazı daha iyi sanki.

sürekli kullanımda iyi katkılı çünki. ben katkısız olduğundan POgaz kullandım çoğunlukla aytemizinde katkısız olduğunu biliyorum.

 

shell konusunda bi fikrim yoktu, bir kaç kullanıcı shell'den alınca araba daha iyi gidiyor diye yazınca, merakıma yenik düşüp aldım. 

dün biraz yol yaptım ve hızlanmalar pogaz'a göre yavaş gibime geldi gaza abanınca, lakin sakin kullanımda shell daha rahat gidiyormuş gibi hissettirdi. neyse bakalım daha bitmedi depo. en az iki depo bitirmem lazımki azcık konuşcak lafım olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
08.06.2017 - 00:47 tarihinde, Mert Özdemir yazdı:

Merhaba. 2013-2016 Arası Ford Focus araçlarda 1.6 Benzinli olarak

 

benim araçta romano lpg var, sistemin kendi özelliği 4000 deviri geçince otomatik benzine alıyor milisaniyelik ayarları var içerisinde iyi bir ayar ve kalibrasyonla obd girişinden gelen anlık verilerle sürekli benzinli zamanlamasına göre ayarlamasıyla muhtemelen ileride hiç bir sıkıntı olmayacağı vaatler arasında.

Ertan Yücel tarafından düzenlendi
edit:hata
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.