Gökhan Kalağan Oluşturma zamanı: Haziran 8, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Haziran 8, 2017 (düzenlendi) Focusclub ailesine merhabalar. Ford'tan ayrı kalmak pek mümkün olmadı ve yaklaşık 6 ay sonunda yeni bir ford araç alarak tekrar aranızda olmak beni çok mutlu etti. Kıymetli forum sakinlerine bir sorum olacak. Aracım mondeo titanium 1.5 ecobost, aracı bayiden yaklaşık bir hafta önce aldım. Aracı uzun yolda kullanmama rağmen start-stop, aldığımdan beri devreye girmedi. (Sistemin devreye girmesi için gerekli olan tüm şartlar mevcut olmasına rağmen ; Hava sıcaklığı +30/0 derece arasında, emniyet kemerim takılı, klima kapalı, vs.). Aracı aldıktan sonra yaklaşık 800 km uzun yol yaptım, yol üzerinde bir ford bayisine uğradığımda, akü izleme sensörü (bunda yanılıyor olabilirim) sıfırlayalım sistem çalışır dediler ve sıfırladılar, sistem sonrasında çalışmaya başladı, yaklaşık bir saat kadar aracı şehir içinde start-stop devreye girerek kullandım. Aracı park ettikten yaklaşık 4 saat sonra tekrar kullandığımda sistem tekrar çalışmadı. İşlemi yapan bayiyi aradığımda araç uzun yol yaptığında akü dolar ve sistem çalışır dediler. Burada bir çelişki var akü yeterli düzeyde dolu değilse, akü izleme sensörü sıfırlandığında sistem nasıl devreye girdi ? Ayrıca aracın 3- 4 saatlik park sonrası aküyü boşaltması ve sistemi devre dışı bırakması bana pek mantıklı gelmedi. Pazartesi günü aracı satın aldığım İzmirdeki bayiye götürüp kontrol için bırakacağım.Bu konunun muhtemel sebepleri ile ilgili, sizlerinde bilgi ve görüşlerini alabilirmiyim.Teşekkür ederim. Haziran 8, 2017 Gökhan Kalağan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Genelde akü kaynaklı oluyor. Hayırlı olsun, bu arada geçmiş konulara arama yaparak ulaşabilirsiniz Mondeo olması şart değil. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gökhan Kalağan Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Yakup Bey, çok teşekkür ederim. Sanırım araç yeni olmasına rağmen bu sistemi sağlıklı kullanamayacağız. Ford bu sistemin devreye girmesi için o kadar şart sıralamış ki, sanki sistem devreye hiç girmesin istiyor:) Yok sıcaklık 0 ile 30 derece arasında olacak (yılda kaç gün bu ısı değerlerini yakalayabiliriz buda ayrı bir konu), akü %100 dolu olacak vs. bu şartların bir arada olması çok zor:) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Geminin dümeni keyifli, kazasız belasız günlere 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gökhan Kalağan Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2017 Çok teşekkür ederim...Araçla ilgili farklı gelişmeler olursa paylaşırım. Sonuçta kullanımı keyifli ve güvenli bir araç, ufak tefek kusurlar kadı kızında da olur değil mi ama :))) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Muhammed Kavlak Yanıtlama zamanı: Haziran 9, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 9, 2017 Aynı sorun benimde başıma geldi. Aracı aldığım zaman s&s devreye girmiyordu 600 km lik uzun yol yaptım 3-4 gün sıkıntı yoktu fakat ilerleyen günlerde devreye girmemeye başladı Erzincan servise götürdüm aküyü şarj ettiler falan bir kaç gün düzgün bir şekilde çalıştı şimdi ise kafasına göre takılıyor. Bayrama aracı aldığım bayiye götürecem bakalım ne yapacaklar bende merak ediyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 9, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 9, 2017 Bence temel sorun akü. Birinci yılın sonunda bile arzulanan şarj düzeyine gelemeyebiliyor. Aslında sergilenen araçlardan birinin akünün deneme için taksalar ve yarım gün kullansanız sorunun akü olup olmadığı anlaşılır. Aküyü değiştirdiğimden beri ısı koşulları tutarsa saat gibi çalışıyor. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Muhammed Kavlak Yanıtlama zamanı: Haziran 9, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 9, 2017 Bence de akü gibi geliyor. Sanayide tanıdık bir akücüde ölçüm yaptırıp sonuca göre aracı aldığım bayi & servisinden değişim talebinde bulunacağım. Bakalım ne çıkacak. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erkut Ertekin Yanıtlama zamanı: Haziran 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 10, 2017 2011 model focus 3 de S&S lu aküyü 2015 yılında yine bir S&S akü ile yetkili serviste yeniledim. 3 ay gibi bir süre düzgün çalıştı. sonrasında yok. hala da yok. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Turhan Onat Yanıtlama zamanı: Haziran 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 10, 2017 2015 Kuga aracımda bu zamana kadar start stop ile hiç problemim olmadı. Ne yaz ne de kış. Yer İzmir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Haziran 10, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 10, 2017 V kayışını da bir kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Eski aracımda ss sistemi vardı ve uzun süre devreye girmiyordu. Servise götürdüğümde v kayışının iyice inceldiğini, aküyü yeterince şarj edemediğini öğrendim. V kayışı değiştirilince ss sistemi de normale dönmüştü. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gökhan Kalağan Yanıtlama zamanı: Haziran 15, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 15, 2017 Aracımı satın almış olduğum bayiye (Otokoç) salı günü start-stop sorunu için gittim.Sorun akü kaynaklıymış, ölçümde şarj %50 düzeyinde çıkmış, araç muhtemelen bir kaç ay showroom'da yatmıştır, öncesinde de ithalat sürecinde beklemiştir. Akü şarj oldu, hata kodları silindi şimdilik (3 gündür) sistem devreye giriyor. Ama beni asıl kızdıran konu, aracı teslim eden görevlinin start-stop'un devreye girmediğini fark etmesine rağmen (görevlinin kendi beyanı) aracı öyle teslim etmesi, sonuçta sistem çalışmıyorsa kontrol ettirip, çalışır halde teslim etmeliydi.İlgili görevlinin ihmali nedeniyle Denizli'den - İzmir'e gitmek zorunda kaldım.Bu arada start-stop sistemi, şehir içi yakıt tüketimini farkedilir düzeyde düşürdü. Euro 6 - SS, 1.5 Ecoboost'lar önceki versiyonlardan yakıt tüketiminde sanırım daha cimri. Konuyla ilgili, kıymetli görüşlerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Haziran 16, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 16, 2017 1 saat önce, Gökhan Kalağan yazdı: Aracımı satın almış olduğum bayiye (Otokoç) salı günü start-stop sorunu için gittim.Sorun akü kaynaklıymış, ölçümde şarj %50 düzeyinde çıkmış, araç muhtemelen bir kaç ay showroom'da yatmıştır, öncesinde de ithalat sürecinde beklemiştir. Akü şarj oldu, hata kodları silindi şimdilik (3 gündür) sistem devreye giriyor. Ama beni asıl kızdıran konu, aracı teslim eden görevlinin start-stop'un devreye girmediğini fark etmesine rağmen (görevlinin kendi beyanı) aracı öyle teslim etmesi, sonuçta sistem çalışmıyorsa kontrol ettirip, çalışır halde teslim etmeliydi.İlgili görevlinin ihmali nedeniyle Denizli'den - İzmir'e gitmek zorunda kaldım.Bu arada start-stop sistemi, şehir içi yakıt tüketimini farkedilir düzeyde düşürdü. Euro 6 - SS, 1.5 Ecoboost'lar önceki versiyonlardan yakıt tüketiminde sanırım daha cimri. Konuyla ilgili, kıymetli görüşlerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim... 800 km de (hatta en az +300) neden şarj olmamış peki, bir yorumda bulundular mı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Haziran 16, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 16, 2017 800 km de (hatta en az +300) neden şarj olmamış peki, bir yorumda bulundular mı? E hala öğrenemedin mi cevabı. Bunlar böyle Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 16, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 16, 2017 5 saat önce, Gökhan Kalağan yazdı: Ama beni asıl kızdıran konu, aracı teslim eden görevlinin start-stop'un devreye girmediğini fark etmesine rağmen (görevlinin kendi beyanı) aracı öyle teslim etmesi Normal şartlar altında Ozan'ın da belirttiği gibi yol yaptığınızda akünün şarj etmesi beklenir, bu nedenle de sadece uyarıp göndermeleri yeterdi. Ancak pek uzun mesafe kullanmıyorsunuz anlaşılan ki şarj etmemiş. Endişem bir süre sonra benzer durumla karşılaşacak olmanız. Hoş önümüz yaz +30 dereceler nedeniyle zaten çalışmayacak. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap