Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Aranıza yeni katıldım fakat uzun zamandır forumu takip ediyorum. Forumda enjektorlerle ilgili bir çok konu var fakat aradığım soruna tam olarak cevap bulamadığım için sizlere danışmak istedim.
2011 model 123 bin km de olan aracımı bugün bakim icin servise (Trabzon Tunalar) götürdüm. Yakıt konusunda şikayetçi olduğumu bilgisayara bağlayıp kontrol edip edemeyeceklerini sordum. (Bu arada bakımla beraber karbon temizleme yaptırdım. Ustaya bu işlemin yakıtı düşürebilen ihtimalinin olup olmadığını sordum. Hayır aksine yakıtı artırır diye cevap aldım.) Bilgisayara bağladıklarında; enjektorlerde öğrenme hatasi aldıklarını ilettiler ve enjektorlerin programlanmasi gerektigi, bu programlama işleminin aracın km sinin 123 binde olduğundan dolayı riskli olacağını ve sonrasında aracın sesinde değişme (yanılmıyorsam sarsinti yapar dedi usta) olacağını bu yüzden de enjektorlerin değişmesi gibi bir sürece girilme ihtimalinin var olduğunu ilettiler. Açıkcası ilk kez bir dizel araç sahibi olduğum ve konu hakkında hiç bir bilgim olmadığı icin birşey söyleyemedim. Sizce uzun yolda 100 km sabit hızla (Samsun-Trabzon yolu yokuşsuz trafiksiz) ilerleyip 5.8 yakıt ortalaması yakalamamın sebebinin bu sorun olma ihtimali nedir? Söylenildiği gibi risk alıp programlama yaptirmali miyim?
Soru
Erdem Samancı
Arkadaşlar merhaba,
Aranıza yeni katıldım fakat uzun zamandır forumu takip ediyorum. Forumda enjektorlerle ilgili bir çok konu var fakat aradığım soruna tam olarak cevap bulamadığım için sizlere danışmak istedim.
2011 model 123 bin km de olan aracımı bugün bakim icin servise (Trabzon Tunalar) götürdüm. Yakıt konusunda şikayetçi olduğumu bilgisayara bağlayıp kontrol edip edemeyeceklerini sordum. (Bu arada bakımla beraber karbon temizleme yaptırdım. Ustaya bu işlemin yakıtı düşürebilen ihtimalinin olup olmadığını sordum. Hayır aksine yakıtı artırır diye cevap aldım.) Bilgisayara bağladıklarında; enjektorlerde öğrenme hatasi aldıklarını ilettiler ve enjektorlerin programlanmasi gerektigi, bu programlama işleminin aracın km sinin 123 binde olduğundan dolayı riskli olacağını ve sonrasında aracın sesinde değişme (yanılmıyorsam sarsinti yapar dedi usta) olacağını bu yüzden de enjektorlerin değişmesi gibi bir sürece girilme ihtimalinin var olduğunu ilettiler. Açıkcası ilk kez bir dizel araç sahibi olduğum ve konu hakkında hiç bir bilgim olmadığı icin birşey söyleyemedim. Sizce uzun yolda 100 km sabit hızla (Samsun-Trabzon yolu yokuşsuz trafiksiz) ilerleyip 5.8 yakıt ortalaması yakalamamın sebebinin bu sorun olma ihtimali nedir? Söylenildiği gibi risk alıp programlama yaptirmali miyim?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 19 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap