Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Focus 3 1.6 Tdci Enjektör Hatası


Erdem Samancı

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Aranıza yeni katıldım fakat uzun zamandır forumu takip ediyorum. Forumda enjektorlerle ilgili bir çok konu var fakat aradığım soruna tam olarak cevap bulamadığım için sizlere danışmak istedim.

2011 model 123 bin km de olan aracımı bugün bakim icin servise (Trabzon Tunalar) götürdüm. Yakıt konusunda şikayetçi olduğumu bilgisayara bağlayıp kontrol edip edemeyeceklerini sordum. (Bu arada bakımla beraber karbon temizleme yaptırdım. Ustaya bu işlemin yakıtı düşürebilen ihtimalinin olup olmadığını sordum. Hayır aksine yakıtı artırır diye cevap aldım.) Bilgisayara bağladıklarında; enjektorlerde öğrenme hatasi aldıklarını ilettiler ve enjektorlerin programlanmasi gerektigi, bu programlama işleminin aracın km sinin 123 binde olduğundan dolayı riskli olacağını ve sonrasında aracın sesinde değişme (yanılmıyorsam sarsinti yapar dedi usta) olacağını bu yüzden de enjektorlerin değişmesi gibi bir sürece girilme ihtimalinin var olduğunu ilettiler. Açıkcası ilk kez bir dizel araç sahibi olduğum ve konu hakkında hiç bir bilgim olmadığı icin birşey söyleyemedim. Sizce uzun yolda 100 km sabit hızla (Samsun-Trabzon yolu yokuşsuz trafiksiz) ilerleyip 5.8 yakıt ortalaması yakalamamın sebebinin bu sorun olma ihtimali nedir? Söylenildiği gibi risk alıp programlama yaptirmali miyim? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
51 dakika önce, Onur Solmaz yazdı:

Anlık yakıt tüketimini 100 km/h sırasında takip ettiniz mi? 

Evet takip ettim. 6.2 - 5.4 arasında gezip durdu. Daha önce benzinli araç kullandığım icin ekonomik sürüş konusunda çok iyi olduğumu düşünüyorum. Genelde fabrika verilerine yakın değerler yakalarım. 

Erdem Samancı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaç o servisten kardeşim, bir daha uğrama.
Carbon temizliği sonrası yakıt tüketim artması nedir yahu?
İşin daha teknik kısmını bilen abiler, gerekli açıklamayı yaparlar..
Forumda arama yaptıysan bir özet geçeyim;

Başarılı bir pompacıya gidip, enjektörlerini temizletip bakımını yaptırıp daha sonra tekrar kodlanması ile normal kullanıma dönebilir.

Hatta alltaki 2. postu okumanı tavsiye ederim

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Kaç o servisten kardeşim, bir daha uğrama.
Carbon temizliği sonrası yakıt tüketim artması nedir yahu?
İşin daha teknik kısmını bilen abiler, gerekli açıklamayı yaparlar..
Forumda arama yaptıysan bir özet geçeyim;

Başarılı bir pompacıya gidip, enjektörlerini temizletip bakımını yaptırıp daha sonra tekrar kodlanması ile normal kullanıma dönebilir.

Hatta alltaki 2. postu okumanı tavsiye ederim

 

Yönlendirmen icin teşekkür ederim. Zaten usta bu bilgiyi verince daha üstelemedim. Şimdi isinin ehli bakım yapabilecek bir usta arama zamanı o halde. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Erdem Samancı yazdı:

Yönlendirmen icin teşekkür ederim. Zaten usta bu bilgiyi verince daha üstelemedim. Şimdi isinin ehli bakım yapabilecek bir usta arama zamanı o halde. 

Zaten enjektörlerin değişmesi son seçenek olmalı bana göre. Tamir kitleri parçaları vs piyasada mevcut. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar tekrar merhaba,

Enjektörlerimi programlattım. Öğretme sürüşünün 2-3 km lik kısmında çok bariz bir şakırdama sesi oldu. Sonrasında kesildi bu ses ve servisteki işlemlerden sonra iş yerime tekrar döndüm. 5 saat sonra aracı çalıştırdığımda ses yoktu. Bu Sabah aracı çalıştırdıktan 15-20 sn sonra bi şakırdama oldu sonra hareket ettim alt devirlerde sesin geldiğini fark edip 5 dakika sonra tekrar denedim ses yok gibi bir şey idi. Tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir tabi ama benim anladığım motor soğukken bu tepki ile karşılaştım. Forumun geneline baktığımda enjektörleri çok kurcalatmamak düşüncesi genel olarak etkin olmakla birlikte sizce yaşadığım bu durum km'si itibari ile normal midir? Yoksa illa ki enjektörleri söktürüp baktırayım mı?

Erdem Samancı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
2 hours ago, Erdem Samancı said:

Arkadaşlar tekrar merhaba,

Enjektörlerimi programlattım. Öğretme sürüşünün 2-3 km lik kısmında çok bariz bir şakırdama sesi oldu. Sonrasında kesildi bu ses ve servisteki işlemlerden sonra iş yerime tekrar döndüm. 5 saat sonra aracı çalıştırdığımda ses yoktu. Bu Sabah aracı çalıştırdıktan 15-20 sn sonra bi şakırdama oldu sonra hareket ettim alt devirlerde sesin geldiğini fark edip 5 dakika sonra tekrar denedim ses yok gibi bir şey idi. Tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir tabi ama benim anladığım motor soğukken bu tepki ile karşılaştım. Forumun geneline baktığımda enjektörleri çok kurcalatmamak düşüncesi genel olarak etkin olmakla birlikte sizce yaşadığım bu durum km'si itibari ile normal midir? Yoksa illa ki enjektörleri söktürüp baktırayım mı?

Su an motor sicakken rolantide dalgalanma, sarsintili calisma ve asiri yakit tuketimi gormuyorsan arabada enjektorlerine dokunma. Eger bunlar var ise sokturup temizletebilirsin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir tanıdığıma durum ile ilgili bilgi aktarırken tanıdığı yetkili bir dizel servisi olduğundan bahsetti ve beraber gittik (Belki de aceleci davrandım). Enjektörleri söktüler bir suya koyarak temizlediler sonra bir iki işlem daha yapıp cihaza bağladılar. Cihazdan söktükten sonra bağlantı noktalarındaki plastik aksamları yenilediler. Sonuç olarak enjektörlerin iyi durumda olduğunu söyleyip, bir tane bağlantı noktasındaki plastiğin daha önce uydurma bir parçayla değiştirildiğini ve bunun etkileyebileceğini, yakıt kaçırdığı için hava alıp şikayetimdeki tepkileri vereceğini belirtip montajı sağladılar. Aracı çalıştırdık; hala titreme ve sallanma devam ediyordu. Bir süre gaz verip bıraktılar, egzoz dumanını kontrol ettiler (beyaz ya da siyah duman atmadı) sonrasında da bilgisayara bağlayıp tüm değerleri kontrol ettiler. Her şey normal gözüktüğü gibi enjektörlerin anlık çalışma değerlerini menüden bakarak değerlerin de kusursuz olarak gözüktüğünü belirttiler ve hiç bir hata mesajı da yoktu. Nedir ne değildir diye düşünürken ustalardan birisi; "Hata yok görünüyor fakat bence enjektörler arızalı, senin bunları değiştirmen lazım." diyerek ve hemen sonrasında fiyat sorgulaması sağlayarak 2800 TL civarında bir tutar çıkarttı karşımıza. Şuan ki duygularımı ifade etmek gerekirse; inanılmaz derecede bir soğuma ve pişmanlık yaşıyorum. Belki de bir gün benim yaşadıklarımı yaşayan birisi çıkar diye ayrıca bu mesajı da yazma ihtiyacı duydum. 

 

Sonuç olarak bu bilgiler ışığında ne yapacağımı bende bilmiyorum. Hayırlısı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 TDCI Euro5 motorlarında bu enjektör sorununun ortaya 80.000 km ile 100.000 km civarında sık bir şekilde duyluyor olması bu motorda bu sorunun kronik olması ihtimalini getiriyor benim aklıma. Çünkü normalde doğru kullanım, düzgün yakıt ve ehliyetli bakımlar sonucunda en az 250.000 km gitmesi gereken bir sistemden bahsediyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu işlemlerden sonra yakıt tüketimi beklenenden fazla ise hala enjektörlerin üzerine pek gitme.

 

Benim tahminim senin problemin enjektörler değil (tabi eğer varsa, şuan problemi net tanımlayan sabit değerlere sahip değilsin), EGR dolmuş olabilir, açılıp bakıldı mı? DPF regenaration yapıldı mı? Serviste DPF regenerasyon yapsınlar veya sen 3000-3500 devirlerde yarım saat çevre yolunda dolan. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

Bu işlemlerden sonra yakıt tüketimi beklenenden fazla ise hala enjektörlerin üzerine pek gitme.

 

Benim tahminim senin problemin enjektörler değil (tabi eğer varsa, şuan problemi net tanımlayan sabit değerlere sahip değilsin), EGR dolmuş olabilir, açılıp bakıldı mı? DPF regenaration yapıldı mı? Serviste DPF regenerasyon yapsınlar veya sen 3000-3500 devirlerde yarım saat çevre yolunda dolan. 

 

Servet bey motordan şakırdama sesleri de geliyor. Ve rölantide titreme de yapınca enjektorlere yönelim oldu hep. Bu şakırdama sesi enjektorler dışında farklı sebeplerden dolayı da olabiliyor ise onun üzerine odaklanacağım. Mesajınızda belirttiğiniz Egr ve dpf temizliklerini de yaptırtacağım. Bakalım ortaya ne çıkacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 6/17/2017 at 2:52 AM, Erdem Samancı said:

Servet bey motordan şakırdama sesleri de geliyor. Ve rölantide titreme de yapınca enjektorlere yönelim oldu hep. Bu şakırdama sesi enjektorler dışında farklı sebeplerden dolayı da olabiliyor ise onun üzerine odaklanacağım. Mesajınızda belirttiğiniz Egr ve dpf temizliklerini de yaptırtacağım. Bakalım ortaya ne çıkacak. 

Titreme motor kulaklarindanda olabilir. Sikirdama enjektor problemi veya kalibrasyon problemi de olabilir. Yani duzgun teshis duzgun tamir ve ayarla hallolmayacak sey yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.