Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2010 Focus 2 1.6 TDCI için Hangi Dpf Sıvısı


Muhammet Ali Bulat

Soru

Selamlar. 
Aracımız Focus mk2 2010 1.6tdci titanium donanım. Araç motor arızası veriyordu. Ustaya götürdük. Dpf sıvısının bittiğini söyledi fiyatıda 600 tl yi bulabileceğini söyledi. Bu durumda bizde yaptıramadık. İnternetten araştırmalarım sonucu kendim sıvıyı ekleyebileceğimi gördüm. OBD 2 bluetooth cihazı alıp arabayla bağlantısını kurabildim ve arıza kodlarını silebildim. Şimdi sıra geldi sıvıya, bunun için bir tane sıvı bulabildim bilgili olan arkadaşlar doğru sıvı mı yanlış sıvı mı söyleyebilir mi. Link; burada 

Sıvı bu ise hemen alacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
17.06.2017 - 14:43 tarihinde, Muhammet Ali Bulat yazdı:

Selamlar. 
Aracımız Focus mk2 2010 1.6tdci titanium donanım. Araç motor arızası veriyordu. Ustaya götürdük. Dpf sıvısının bittiğini söyledi fiyatıda 600 tl yi bulabileceğini söyledi. Bu durumda bizde yaptıramadık. İnternetten araştırmalarım sonucu kendim sıvıyı ekleyebileceğimi gördüm. OBD 2 bluetooth cihazı alıp arabayla bağlantısını kurabildim ve arıza kodlarını silebildim. Şimdi sıra geldi sıvıya, bunun için bir tane sıvı bulabildim bilgili olan arkadaşlar doğru sıvı mı yanlış sıvı mı söyleyebilir mi. Link; burada 

Sıvı bu ise hemen alacağım.

 

Aynı tarz partikül sıvısı elimizde 1lt olarak mevcut 115 tl fiyatı var.

 

Aynı zamanda Tunap olarak TUV sertifikalı üründe mevcut onunda 100 ml sinin 20 tl fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu biraz hortlatmış gibi olacağım ama, bu dpf sıvısını haznesi nerede. Biz lifte kaldırıp aradık taradık telefonla tarif aldık bulamadık. Bu güne kadar hiç eklenmedi sanırım ve ara. 151.xxx km de. Arıza da vermedi. Dolum yeri ve haznesinin yerini bilen resimle anlatabilir mi rica etsem? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakıt deposunun altında biraz kenarda küçük bir hazne var. Aracı lift’e kaldırdığınızda kolaylıkla görebilirsiniz. Sıvı tip ise eoyls sıvısı ile tamamlamanız gerekiyor.

genelde 2010-2011 lerde sıvı tip, daha öncesi kuru tip dpf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Göksel Yaman yazdı:

Yakıt deposunun altında biraz kenarda küçük bir hazne var. Aracı lift’e kaldırdığınızda kolaylıkla görebilirsiniz. Sıvı tip ise eoyls sıvısı ile tamamlamanız gerekiyor.

genelde 2010-2011 lerde sıvı tip, daha öncesi kuru tip dpf

Araç 2011 F2,5. Yakıt deposundan gelen ses için umutsuz da olsam yalıtım yapmak için sökmüştüm depoyu. Göremedim ben, bu resimde görünüyor mu veya işaretleme şansınız var mı? 

DSC_0031.thumb.JPG.56530383649a0c9f7f50b2f3ffda3086.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Göksel Yaman yazdı:

Bu fotoğraftan göremedim ben. Yakıt deposunun altında kenarında 1.5-2lt lik siyah bir plastik kutu işte

Anladım, peki hangi kabloyu kullanarak araca rejenerasyon yaptırabilirim? Ustamda ki cihaz her aracı yapıyor benim araçta en son işlemde başarısız oldu deyip yapmıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam olarak bu hatayı mı alıyorsunuz ?

akü voltajı düşükse yapmaz.

arka cam resisdansı açıp kaloriferi açın uzun farları sisleri yakın o şekilde tekrar deneyin

3F83E5AE-C979-490F-8A64-803EA5749184.jpeg.3bd8b8ca383502fe382b3f0fb7e1798a.jpeg

Göksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
31 dakika önce, Göksel Yaman yazdı:

Tam olarak bu hatayı mı alıyorsunuz ?

akü voltajı düşükse yapmaz.

arka cam resisdansı açıp kaloriferi açın uzun farları sisleri yakın o şekilde tekrar deneyin

3F83E5AE-C979-490F-8A64-803EA5749184.jpeg.3bd8b8ca383502fe382b3f0fb7e1798a.jpeg

Tamamdır teşekkür ederim. Bugün deneyeceğim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20.02.2018 - 13:10 tarihinde, Göksel Yaman yazdı:

Tam olarak bu hatayı mı alıyorsunuz ?

akü voltajı düşükse yapmaz.

arka cam resisdansı açıp kaloriferi açın uzun farları sisleri yakın o şekilde tekrar deneyin

3F83E5AE-C979-490F-8A64-803EA5749184.jpeg.3bd8b8ca383502fe382b3f0fb7e1798a.jpeg

Bugün deneyebildim. Elimde modifiyeli ELM327 kablosu vardı. İnternetten de FORscan programını indirip kurdum. Araca bağlandım motor soğuktu. Rejenerasyon için ısıtma amaçlı deviri 1500e sabitledi ve beyaz duman atmaya başladı araba. Bilgisayarda ilerleme %15 olunca hata verdi durdu. Bi daha da başlatamadım. %3 e gelince hata veriyor hep. Motor soğuk veya egzoz sistemi ısısı çok düşük olabilir diyor. Servis 100 TL istedi bu işlem için. Eğer iyice doluysa sıvı katıp onunla rejenerasyon yaptırıyoruz(450TL) kurtarabilirsek ne mutlu yoksa dpf değişimine kadar gider dediler. Servise gitmeden kendim nasıl yapabilirim? 

Eren K. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı durumdan bende muzdaribim dostum.2 gün önce İzmir de arkadasın tamirhanesine götürdüm rejenerasyon işlemi yapmak için öncesinde bi 15 dk kadar dolastık motor ısınsın diye sonrasında işleme basladık .İlk aşamada hata verdi hata kodlarını sıfırlayıp tekrar denedik bu sefer başladı 3-5 dk kadar sürdü işlem ilkin beyaz duman attı ve agır bi kokusu vardı sonlarına dogru ise baska bir hata verdi program.Neyse biz 3 kere yaptık o sekilde rejenerasyonu tamamlanmadıgı halde.(Hata kodlarını kendim silmeye calıstıgımda siliniyor ama partikül filtre yenilenme süreci diye bir hata bekliyen arıza olarak kalıyordu ve silsemde tekrar motor arıza veriyordu.Rejenerasyondan önce birseylerle uğrastı tamirci aralıklı arızaya dönüştü bekleyen arıza rejenerasyon sonrası bu arızada kalmamıstı aslında) Normale dönmüştü araç ama bugun trafikte 2. vitesten 3 e attıgımda yine verdi motor arızasını.Son çare aracı aldıgım adama sorup bilgi alıcam çünkü daha öncede oynanmıs katalizatör boydan boya kaynaklıydı çünkü. Kafamda bir yer daha var olmadı oraya göstericem olmadı 1400 tl diyorlar ya da katalizatör değişimine kadar gidecem sanırım.Daha öncesinde 5 ay kadar önce fırına attırdım katalizatörü içindeki elmasın saglam oldugunu ve kagıt verdi birde nerdeyse  %50  tıkalı olan katalizatör işlemden sonra %93 falan acık olarak gösteriyordu.Artık kafayı yeme noktasına gelindi sabır kalmadı bende elimden cıkarmayı düsünüyorum direk şu sıkıntısını giderdikten sonra ama napcam bilemedim bende.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.