Yakup Ç. A. Oluşturma zamanı: Haziran 23, 2017 Raporla Share Oluşturma zamanı: Haziran 23, 2017 Başlangıçta, tüm büyük ABD otomobil üreticileri Detroit Michigan’da ya da civarındaydı ve Detroit’te ölçülen dyno okumasını standart olarak kabul ederlerdi. Öte yandan, otomobil endüstrisi hem ülke genelinde hem de dünya genelinde yaygınlaştıkça, otomobil üreticileri, “standart olmayan” lokasyonlarda alınan beygir gücü / tork verilerini “standart” lokasyonda alınan verilerle ilişkilendirmenin bir yoluna ihtiyaç duydu. Bu nedenle, SAE, örneğin Kaliforniya’da veya Tokyo’da alınan dyno verilerini Detroit’teki standart koşullarda elde edilen verilerle karşılaştırılabilir hale getirmek için J1349 standardını getirdi. Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/dyno-testleri-dogrulugu-dyno-testi/ 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metin Deniz Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Ben sanırım anlatamadım size [emoji4] Söyledikleriniz yanlış demiyorum dikkat edin. Siz motor gücünün hesaplanması mümkün değil dediniz ben de size mümkün dedim. Şimdi konuyu sapmaya getiriyorsunuz. Ama burada konuştuğumuz konu bu değil, %1-2'lik sapma 17 beygire (bkz: konumuz) denk gelmesi için 1133 beygirlik bir araba için konuşuyor olmamız gerekiyor. Konumuzda hata çok ayrı bir konu. Bir mühendis adayı olarak, birkaç saat içinde açacağım konuyu okumanızı temenni ederim [emoji4] EK: https://anasayfa.focusclubtr.com/dyno-testleri-dogrulugu-dyno-testi/ Yakup bey paylaşım yaptınız mı link verirseniz okumak isterim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Şimdi, Metin Deniz yazdı: Yakup bey paylaşım yaptınız mı link verirseniz okumak isterim. Alıntı içinde yer alıyordu, gözükmedi mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 9 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: Ben sanırım anlatamadım size Söyledikleriniz yanlış demiyorum dikkat edin. Siz motor gücünün hesaplanması mümkün değil dediniz ben de size mümkün dedim. Şimdi konuyu sapmaya getiriyorsunuz. Ama burada konuştuğumuz konu bu değil, %1-2'lik sapma 17 beygire (bkz: konumuz) denk gelmesi için 1133 beygirlik bir araba için konuşuyor olmamız gerekiyor. Konumuzda hata çok ayrı bir konu. Bir mühendis adayı olarak, birkaç saat içinde açacağım konuyu okumanızı temenni ederim EK: https://anasayfa.focusclubtr.com/dyno-testleri-dogrulugu-dyno-testi/ burdan devam edeyim mi? ölçüm sırasında aracın önünde bir fan olmasının etkisi olur mu? yani araç hareket halinde iken oluşan hava akımının güce bir etkisi var mı? yoksa her durumda aynı havayı çekebilir mi araç? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 12 dakika önce, Ozan Kar yazdı: burdan devam edeyim mi? ölçüm sırasında aracın önünde bir fan olmasının etkisi olur mu? yani araç hareket halinde iken oluşan hava akımının güce bir etkisi var mı? yoksa her durumda aynı havayı çekebilir mi araç? Yok yok güce etkisi olmaz ama özellikle soğutma sisteminde sorun varsa veya termostat açmıyorsa yandın. Test sırasında fan kullanılmadığında 4. vites, 5000d/dk, 160km/saat hızda hiç hava girişi olmayacak 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Metin Deniz Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı: Alıntı içinde yer alıyordu, gözükmedi mi? Yazıyı okudum fakat ikna olmadım. Özetle bu iş böyle yapılır içerikli bir yazı olmuş. Keşke bu formulasyona gelene kadar nelerin yapıldığını da öğrebilsek. Tekerleğin diş yüksekliğinin bile etkili olabileceği bir ölçümde sıcaklık ve hava basıncı ile açıklamak çok doğru gelmedi. Teşekkürler. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2017 17 dakika önce, Metin Deniz yazdı: Yazıyı okudum fakat ikna olmadım. Özetle bu iş böyle yapılır içerikli bir yazı olmuş. Keşke bu formulasyona gelene kadar nelerin yapıldığını da öğrebilsek. Tekerleğin diş yüksekliğinin bile etkili olabileceği bir ölçümde sıcaklık ve hava basıncı ile açıklamak çok doğru gelmedi. Teşekkürler. Ben sizin cümlenize istinaden bu iş yapılır dedim siz hala %100 alamazsınız diyorsunuz ama size %100 alırız diyen yok zaten. Muhabbetin başladığı içerik ile bu konunun zaten alakası yok yani ihmallerle çıkabilecek hatanın bu olmadığını açıklamaya çalıştım. Hala ne konuda anlaşamamazlık var onu da anlamadım ve uzatmak istemiyorum artık çünkü anlaşamıyoruz Keza bizleri bilgilendirirseniz, hep birlikte zevkle okuruz Ben bu işin uzmanı değilim hiçbir iddiam da yok maalesef. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Haziran 24, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 24, 2017 (düzenlendi) 20 hours ago, Ozan Kar said: burdan devam edeyim mi? ölçüm sırasında aracın önünde bir fan olmasının etkisi olur mu? yani araç hareket halinde iken oluşan hava akımının güce bir etkisi var mı? yoksa her durumda aynı havayı çekebilir mi araç? 20 hours ago, Yakup Çağatay said: Yok yok güce etkisi olmaz ama özellikle soğutma sisteminde sorun varsa veya termostat açmıyorsa yandın. Test sırasında fan kullanılmadığında 4. vites, 5000d/dk, 160km/saat hızda hiç hava girişi olmayacak Arabanın önüne konulan fanın arabanın yolda giderkenki maruz kaldığı hava akımını taklit etmesi pek zayıf ihtimal. Fakat emiş için ufak bir payının olmadığı anlamına gelmez. Ha siz eğerki ekstra havalandırma olmadan dyno üzerine çıkartırsanız arabanızı ve uzun süre teste tabi tutarsanız zaten hararet yapacaktır. Eğerki radyatör önünde bir fan yok ise, çok çok daha düşük güçler ölçümlenir, bunun birinci nedeni araç soğutma suyu sıcaklığı termostat açıldığında istenen hızda düşmez fan açılsa dahi, dyno testinde önünde ekstra hava akımı olmadan düşürmek imkansız. Bu nedenle araba varsa turboyu kısmaya daha az basınçlar elde ederek "load hesaplarını" düşürür, aynı zamanda AFR hesabını düşürerek daha fazla benzin sokar motora ve motoru soğutmayı dener. İkinci sebebi ise, varsa eğer turbo ve intercooler olan araçlarda emmeden gelen hava turboda ısınır ve intercooler işlevi ortadan kalkacağı için motora daha az hava girer, daha az hava daha az patlama demek ve bu nedenle düşük güçler ölçümlenir. Haziran 24, 2017 Servet Ö. tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
suat coşkun Yanıtlama zamanı: Şubat 8, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 8, 2019 Konuyu güncelleyelim.Bursa Oto Galericiler Başkanı dyno testleri konusunda uyarmış. http://www.milliyet.com.tr/ikinci-el-arac-alacaklar-dikkat--ekonomi-2824403/ Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Zaim Yanıtlama zamanı: Şubat 8, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 8, 2019 8 dakika önce, suat coşkun yazdı: Konuyu güncelleyelim.Bursa Oto Galericiler Başkanı dyno testleri konusunda uyarmış. http://www.milliyet.com.tr/ikinci-el-arac-alacaklar-dikkat--ekonomi-2824403/ Kesinlikle katılıyorum. Hiç bir arabamı dyno'ya çıkarmam, araç alacak olsam böyle bir testi istemem. Yasa konusunda çok bilgim yok, 1 nisandan sonra her araba bu teste tabi tutulmak zorundadır diye bir kanun mu getiriliyor?. Detayını bilen açıklayabilirse sevinirim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
suat coşkun Yanıtlama zamanı: Şubat 8, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Şubat 8, 2019 Araç satışlarında artık ekspertiz raporu zorunlu olacak yani notere giderken raporla gidilecek. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap