Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Statik Rejenerasyon Başarısız Hatası


Muhammet Ali Bulat

Soru

Merhaba Ford kullanıcıları, aracım focus mk2 1.6tdci 109ps. Dpf sıvısı bitmesi sonucu kendim sıvı alıp doldurdum ve forscan yazılımından "Yakıt katkı sayacı" nı sıfırlayarak motor arıza ışığını silmeyi başardım. Bir tek arıza kaldı oda "Partikül filtresi yenileme frekansı".(Arıza lambası yakmıyor ancak forscan üzerinde görüyorum) Arızanın kodunu şuan tam hatırlamıyorum ancak adı buydu. Arıza açıklamasında "elle statik rejenerasyon yapın" yazıyor. Bende yine forscan üzerinden yapmaya çalıştım. Bütün istediği şeyleri yerine getirdim(farları açmak, arka cam ısıtmayı açmak vb). İşlem başladı araç devrini yükseltti 4000 devirde yaklaşık 4 5 dk çalıştı ancak hiç bir kara duman, beyaz duman vs oluşmadı. Aracın egzozdan kuvvetli bir şekilde hava üflediğini gördüm. İşlem toplamda 6 7 dk devam ettikten sonra devir yavaş yavaş düştü ve ben artık işlem bitti derken "statik rejenerasyon başarısız" hatası aldım. Hata resimdeki gibi. 
İşlem bittikten sonra başka herhangi bir arıza kodu oluşmadı. Bir daha yaptım aynı döngü tekrarlandı yine kod oluşmadı. Otomatik kendi kendine testi çalıştırdım herhangi bir sorun bulamadı. Velhasıl sorun düzelmedi. 3 defa yaptım toplamda yaklaşık 2 3 litre mazot heba oldu :D 
Nedir bu focusun derdi bilen var mı ?

 

WhatsApp Image 2017-07-05 at 23.02.34.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

DPF rejenerasyonunda siyah duman atmıyor, sadece egzozdan oldukça sıcak bir atılım oluyor.

 

DPF rejenerasyonu esnasında birkaç değeri okuyor araç, mesela akü gerilimi 12 voltun altına düşmemeli, fren pedalına basılmamalı, motor suyu sıcaklığı 100'ün üstüne çıkmamalı, katalizör sıcaklığı xyz derecenin üstüne çıkmamalı gibi. Ve sıcak motora yapılması tercih ediliyor.

 

Dolayısıyla 30 dakika kadar gezdikten sonra bu işlemi yapmanızı tavsiye ederim, arka cam rezistansını ve farları çalıştırdığınızda araç şarj yapsa bile anlık dalgalanmalarda 12 voltun altını görmüş olabilir. Ordaki amaç motor yükünü arttırmak( şarj dinamosunu şarj haline getirip, V kayıştan motora yük bindirmek). Fakat şarj dinamonuzun ve/veya akünüzün durumu iyi değilse  12 voltun altına düşmüş olabilir.

 

Size tavsiyem arka cam rezistansı kapalıyken bu işlemi yapmaya çalışın, tabiki sıcak motorda.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

statik rejeneraston yetmezse dinamik rejenerasyona geçiyor forscande var araç hareket halindeyken yapılıyor ama dpf kurum doluysa ise yaramaz 1 ay sonra gene çıkar arızaa ve sıvıyı da çabuk bitirir sökülüp temizlendikten sonra rejenerasyon yaparak dpf öğrenilen değerleri sıfırlama yapmalısınız forscanden.  O zaman sorun kalmaz benim konum ve vidyom var bakabilirsiniz orda detaylı anlatım mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
03.08.2017 - 00:47 tarihinde, Ender Şen yazdı:

statik rejeneraston yetmezse dinamik rejenerasyona geçiyor forscande var araç hareket halindeyken yapılıyor ama dpf kurum doluysa ise yaramaz 1 ay sonra gene çıkar arızaa ve sıvıyı da çabuk bitirir sökülüp temizlendikten sonra rejenerasyon yaparak dpf öğrenilen değerleri sıfırlama yapmalısınız forscanden.  O zaman sorun kalmaz benim konum ve vidyom var bakabilirsiniz orda detaylı anlatım mevcut.

Sizin sorunlarla benzer sorunlar yaşıyoruz. Bu mesajdan sonra araçta bir sıkıntı çıkmamıştı. Ancak arıza kodlarında sürekli olarak p2458 partikül fitre rejenerasyon sıklığı minimum değerin üstünde hatası aldık. En son dün Ankaraya gittik iş için orada p242f hatası verdi. Motor gücü kıstı. Ankaradan öyle geldik. Biraz önce forscan ile statik rejenerasyon yaptım 5 dk snra işlem durduruldu hatası verdi. 3 kere ard arda yaptım. Son 2 sinde konuda paylaştığım arıza çıktı. Ancak her yapışımda grafik bölümünden dpf nin değerini okudum ilk 13.6 idi en sonunda boşta dip gaz 5000 devirde 11.6 ya felan geliyor. 3000 devirde ortalama 9.2 de çook yavaş olarak artıyor. Arıza kodu silindi sorunun geçici olarak çözdüğümüz kanısındayım. Ancak olmadık yerde yine arıza vereceğinden filtreyi söküp temizlemeyi düşünüyorum. Acaba yolda yüksek devirde 20 30 dk kullansak tamamen temizlenir mi? Çünkü sökme işi epey zahmetli arabanın altına girmek için yerimiz yok kaldırım taşlarından yararlanmayı düşünüyoruz.

--12 dakika sonra eklendi--

Resimdeki değerler son temizlemeden sonraki değerler. 

Rolantide ortalama 2.3 

3000 devir 7 8 sn gaz verme sonucu 10.5

5000 devir 8 9 sn gaz verme sonucu 11.6

 

dpf2.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.