Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Powershift Şanzıman (Tcm) Beyni


Adnan Akçakaza

Soru

Arkadaslar herkese merhaba, 2013 focus 3 trendX powershift 57 binde Prince LPG li aracım var. Dün Antalyadan tatilden dönerken (43-44 dereceydi hava sıcaklığı)aracımın vites geçişlerinde sarsıntı yapmaya başladı, 90-100 km hızla giderken sanki arac boştaymış gibi davrandığı durumlar oldu, dolayısıyla gaz da yememeye başladı, vites geçişlerindeki düzensizlikten ötürü. kırmızı ışığa yaklaşırken vuruntu tarzı ses gelmeye başladı:( Bucakta Ford servisine girdim, Güncelleme yapmaya çalıştılar olmadı. bugun TCM beyni, şanzıman beyniymiş, değişmesi gerektiğini söylediler, garanti için başvuru yaptıklarını p.tesi sonuçlanacağını bildirdiler. bu durumda;

 

1- bu durumlar başına gelip beyin değiştiren var mı? Devamında araçtaki sıkıntılar gitti mi?

 

2- garantiye girmezse 7000 TL civarındaymış bu malzeme, garantiye sokmak için herhangi bir şansım var mı?

 

3- Beyin değil de başka bir arıza olması şansı var mı?

 

Teşekkürler...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
17.07.2018 - 20:23 tarihinde, Fuat Yğ yazdı:

Mrb bu konu başıma geldi ve tcm beyinidegisti sıkıntı gitti gibi tabi daha 1000 km falan oldu beyin değiştikten sonra benim görüşüm kronik ama servis bunu kabul etmedi uzun bir tartışma ve araştırma sonrası serviste 2.500 TL orijinal garantili değişti parça banada su ,elektrik voltajinin düzensizliği vs gibi bunlar yapabilir dediler ama sorun şuan gitti geçmiş olsun 

Servisin değiştirmesini nasıl sağladınız? Benim aracım lpgli olduğu için lpg varken bakmayız bile denildi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı servisler bakmıyor örneğin Eskişehir otokoc fakat bazıları Ankara tan oto Malatya Ilıcak vs bu yetkili servisler baktı yani kimi servis bakıyor kimi içeri dahi almıyor LPG var diye fakat bu arabayı satarken satıyorlar Türkiye şartlarında LPG siz binmek te biraz zor .neyse biraz zorlayin olmazsa çevre illerinizdeki servislre basvurun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Fuat Yğ yazdı:

Bazı servisler bakmıyor örneğin Eskişehir otokoc fakat bazıları Ankara tan oto Malatya Ilıcak vs bu yetkili servisler baktı yani kimi servis bakıyor kimi içeri dahi almıyor LPG var diye fakat bu arabayı satarken satıyorlar Türkiye şartlarında LPG siz binmek te biraz zor .neyse biraz zorlayin olmazsa çevre illerinizdeki servislre basvurun

Anladım cevaplarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar tcm beyni degisti benimde fakat sorunum sizden farklı belirtiler verdi.  Kontagi cevirdigimde arac esp isigi yakıyordu ve bazen hemen sonuyir bazen 1 saat biyunca hiç oc sonmuyordu. Isik someyincede araba calismiyordu.  Once yazilim atildi 2 gun duzeldi sonra tekrsr isik yandı araba calismadi.  Sonunda ozel bir servise gidip 3500 tlye beyni degistirdim.  Fakat beyin sifir olsada bu problemi bence yine cikarabilir cunku betin yine ayni kronik sorunlu beyin revizesi belki yeni focusta yapilmistir.  Hepinize geçmiş olsun.  

Burak Palaoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba geçtiğimiz ağustos ayının sonlarında aracımın sürerken kendini bir anda 1,3,5 şeklinde vites atması ve p,r,n,d,s konumunda s moduna geçmemesi ara ara saçmalaması gibi sorunlarla karşılaştım ilk önce aküyü değiştirdim. Bilgisiyara bağlantı kurdurarak arızasını sildik fakat sorunum çözülmemişti. Aracın beynini söküp açtık açtığımızda şanzıman beyinin çalışma prensibinde servo motor kontrol sisteminin olduğunu gördüm. Elektronik kartını osilaskop ile ölçümünü sağladığımda "optokuplör" ünde ve kondansatöründe anormal bir değer ile karşılaştım parçanın değişimini yaptım ve güzelce dışını sıvı conta ile kapatıp araca taktık ve sorunsuz bir şekilde 5 aydır kullanmaktayım aracımı. Beyni ayırırken referans aldığım söküm videosu ve pdf i paylaşan video yu ekte bilginize sunarım.

https://www.youtube.com/results?search_query=tcm+repair

Not: Mesleğim servo spindle motorlar ve sürücüler üzerinde ismi bilindik bir firmada çalışmaktayım tamir ederken tecrübeli olduğum işim olduğundan dolayı tamir edebildim.

 

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Mustafa Çekiç yazdı:

Merhaba geçtiğimiz ağustos ayının sonlarında aracımın sürerken kendini bir anda 1,3,5 şeklinde vites atması ve p,r,n,d,s konumunda s moduna geçmemesi ara ara saçmalaması gibi sorunlarla karşılaştım ilk önce aküyü değiştirdim. Bilgisiyara bağlantı kurdurarak arızasını sildik fakat sorunum çözülmemişti. Aracın beynini söküp açtık açtığımızda şanzıman beyinin çalışma prensibinde servo motor kontrol sisteminin olduğunu gördüm. Elektronik kartını osilaskop ile ölçümünü sağladığımda "optokuplör" ünde ve kondansatöründe anormal bir değer ile karşılaştım parçanın değişimini yaptım ve güzelce dışını sıvı conta ile kapatıp araca taktık ve sorunsuz bir şekilde 5 aydır kullanmaktayım aracımı. Beyni ayırırken referans aldığım söküm videosu ve pdf i paylaşan video yu ekte bilginize sunarım.

https://www.youtube.com/results?search_query=tcm+repair

Not: Mesleğim servo spindle motorlar ve sürücüler üzerinde ismi bilindik bir firmada çalışmaktayım tamir ederken tecrübeli olduğum işim olduğundan dolayı tamir edebildim.

 

Kıymetli bir deneyim ve çözüm paylaşımı. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.