Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

2010 model ford focus titanium x model arabamın 80000 de motor arıza ışığı yakması sonucu servise gittiğimde bilgisayardan dpf doluluk sınırına ulaşıldı uyarısı aldım. Sonra  bilgisayara bağladılar ve statık rejenerasyona geçtiler.  

Araba durdugu yerde 3000 4000 devire geldi 10 dk falan rejenerasyonunu yaptı yeterli olmadı bir de fordscanle aktif rejenerasyonla araba bilgisayara bağlıyken yola çıktık ve bilgisayarın talimatlarına uyarak arka cam rezistansını açarak yuksek devirlerde 20 dk kadar arabayı surduk başarılı dedı ve uyarı ışığı söndü. 

Yola devam ettİm 1 ay sonra tekrar aynı hatayı verdi bu sefer eolys sıvısı ekledik bitmişti tekrar rejenerasyon ve artık turboya fazla yüklendik diye yağını filtresini de değiştirdim bu arada da iptal ettirmeyi falan düşündüm. İzmirdeyim, yapan çok kişi var 800 tl civarı ama içime sinmedi, parça da 4500 tl civarı içini boşaltma riskini alamadım.

Arabada problem de çözülmüyor baya da para yedi 6. sanayide bi yere gittim söküceğiz temizliyeceğiz dediler ben de arabanın başından ayrılmam, sonra baktım sökemiyoruz kaynaklı bu dediler başka bi yere gittim bakarız ama 2000 liraya kadar yolu var sıvı tankı cekvafı bozulduysa pahalı dediler yada temizlerken sensörler zarar görürse değiştirmemiz lazım dediler. Göze alamadım rejenerasyon yapıp gönderdiler taksicilere filan sordum euro5 motor genel sıkıntısı çoğunun bi bilgisi yoktu ilk kez duymuştu yada sorduğum iptal ettirmişti ama  ust devirde duman atma başlamıştı çekişten düşme vb.

Sonra İzmır otolabta Tayfun abiye uğradım bosch car servıce ve dpf'i söküp temizleyebileceğiniz söyledi, iptal ettirmeden bi deneyelim dedi soktuk bi makinada 40 dk kadar kurum temizleyici kımyasalla basınçlı sıcak su verildi giriş ve çıkıştan değiştirerek 5 dk da 1 bende kaydettim şuan 8 ay oldu bi sıkıntı yaşamadım. Araba rahatladı bu sorundan dolayı arabasını satan arkadaşlarım oldu.

Videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz temizlik öncesi ve sonrası sıvılı tip dpf olduğu için bizim araçta kurum bırakıyor kül gibi ve fıltre doluyor zamanla uyarı veriyor tabi rejenerasyon sırasında araba uyarıda vermediği için anlayamadan bazen tam ortasında motoru stop ediyoruz yarım kalıyor, nasıl düşünememişler hayret, ama çözüldü sorun bu sıkıntıyı yasayan arkadaşlara duyrulur izmir otolab Tayfun abi focus forumdan Ender gönderdi derseniz yardımcı olur.

 

20170313_113255.jpg

20170313_113300.jpg

20170313_113308.jpg

20170313_113334.jpg

20170313_132455.jpg

20170313_132533.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Euro normları gereği dayatılan, sonrasında kullanıcıların başına bela olan dpf için yüksek meblalar ödenerek sonuca ulaşamayan birçok kullanıcı var. En son çare tamamen sökülerek, yazılımdan kapatılarak çare bulunuyor. 80.000km kadar çevreye duyarlı motorlar, bundan sonraki hayatını duyarsız olarak idame ettiriyor ve bununla alakalı teknik destek alamıyor. Sadece TUV bunu kontrol altında tutuyor, ondada içi boşaltılmışsa anlıyamıyorlar.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 9 ay sonra...

          O  kadar pis bir parça ki şu. Bu tıkandı mı araç hem fazla yakar, hem çekişten düşer, hem de egzozdan leş gibi koku verir. Temizletince rahatlıyor araçlar ama bu işi bilen birine yaptıracaksınız. Siz de doğru yeri bulmuşsunuz. Fakat ben bu konuyla ilgili TUNAP teknik servisinden bir arkadaşla konuştuğumda suyla yapılmasını kesinlikle önermedi. Ne kadar doğrudur bilemem, siz 8 ay sorun yaşamamışsınız. İnşallah bundan sonra da olmaz. Ben de DPF olmadığı için, katalitik görüyor o işi. 2009 ya da 2010 ve sonrası dizel motorlarda var bu zımbırtı. Paylaşım için teşekkürler. En azından bu temizleme işini İzmir'de yapan birini bulduk.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

Bugün en sonunda canıma tak etti. Aldığımızın 2. senesinden beri p0242f hatası alıyorduk. Hata verdiği zaman forscanla statik rejenerasyon yapıyorduk. Bazen hata kodu silinmediği için statik rejenerasyonda olmuyordu. Daha önce 1 kerede limp moduna almıştı aracı o zaman uzun yolda yüksek devir kullanıp rejenerasyonu başlatabilmiştik. Hata kodunu silip statik rejenerasyon yapmıştık. Bu seferde yine koruma moduna aldı arıza ışığı silinmedi. Uzun yolda ne yaptıysak rejenerasyonu başlatamadık. En sonunda kendimiz söküp temizleme kararı aldık. 

Kaldırım taşlarını kullanarak aracı yükselttik. Üstten sökmeye başladık dpf yi ancak ilk gün altta egzosla bağlantı yerinde 15mm 2 tane somun var onlar küflenmiş wd40 felan iş görmedi eldeki lokma takımı yetmedi sökemedik. Geri taktık söktüğümüz vidalarıda. Bugun sanayiden 1/2inch lokma takımı aldık 300 liraya. Önce sökemediğimiz vidalardan başladık işe 10 15 dklık uğraştan sonra ancak lokmanın T koluna uzun anahtar takarak açabildik somunu. Ne biçim sıkmışlar nasıl küflenmiş bilmiyorum. Hiçbir vida karşısında bu kadar aciz duruma düşmemiştim ? 

Neyse söktük dpf yi çıkardık eve banyoda bir güzel yıkadık su berraklaşana kadar. Sonra kaynar suya baya bir limon tuzu döktük DPF nin çıkışlarını tıkadık bezle. İçini karışımımızla doldurduk 15 dk kadar beklettik ardından içindeki suyu birazcık boşaltarak karbonat ve sirkeyi DPF ye ilave ettik birazda öyle beklettikten sonra sevgili DPF miz içinde ne kadar kötülük varsa bıraktı. İçinden dünyanın külü çıktı kırmızımsı renkte. Bunlardan sonra biraz kurumaya bıraktık ve araca takıp test sürüşüne çıktık. 

Sonuç MUAZZAM.  

Öncesi ve Sonrası grafikler ekte mevcut.

Rolanti ortalama 0.6kpa(bazen 0kpa ya bile düştü). Temizlikten önce 2.9-3.2 arasındaydı.

Rampa yukarı 160kmh hız 3350devir/dk 180Nm tork 9.7kpa  ve canavar gibi asılıyordu 

110kmh ye kadar yavaş hızlanmalarda basınc 1-2kpa civarında oynuyor. 

Bana göre bu değerler çok çok iyi. Önümüzdeki günlerde DPF sıvısınında üstünü tamamladımmı inşallah bu sorun tarihin tozlu sayfalarına karışacak. 

Yeni hedef selenoid valfi ileri!!!  ?

İLK.png

SON.png

SON 70.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
09.12.2018 - 16:04 tarihinde, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

  Dpf'i söktükten sonra dopru takabiliyorsanız bravo size. Ben hiç kurcalatmamıştım, direkt değiştirmiştim. 

Neden takılmasın ki. Asıl sıkıntı sökmek bence. Yıllardır sökülmeyen paslı vidalar zulüm etti bize. 
2 bağlantı noktası var zaten. Biri turbodan çıkan yer. Orayı demir kelepçe tutuyor zaten sökülmesi zor ama yanlış takılması daha zor. 
2. noktada egzoza bağlantı noktası orayıda 15 numara somun tutuyor 2 tane orasıda kolay. Takılırken tek sıkıntı alüminyum ısı muhafazası çabuk eğilip bükülüyor. Yani özetle sökebilirseniz takması çocuk oyuncağı gelir ?
 

--8 dakika sonra eklendi--
05.11.2018 - 23:39 tarihinde, Muhammet Ali Bulat yazdı:

Bugün en sonunda canıma tak etti. Aldığımızın 2. senesinden beri p0242f hatası alıyorduk. Hata verdiği zaman forscanla statik rejenerasyon yapıyorduk. Bazen hata kodu silinmediği için statik rejenerasyonda olmuyordu. Daha önce 1 kerede limp moduna almıştı aracı o zaman uzun yolda yüksek devir kullanıp rejenerasyonu başlatabilmiştik. Hata kodunu silip statik rejenerasyon yapmıştık. Bu seferde yine koruma moduna aldı arıza ışığı silinmedi. Uzun yolda ne yaptıysak rejenerasyonu başlatamadık. En sonunda kendimiz söküp temizleme kararı aldık. 

Kaldırım taşlarını kullanarak aracı yükselttik. Üstten sökmeye başladık dpf yi ancak ilk gün altta egzosla bağlantı yerinde 15mm 2 tane somun var onlar küflenmiş wd40 felan iş görmedi eldeki lokma takımı yetmedi sökemedik. Geri taktık söktüğümüz vidalarıda. Bugun sanayiden 1/2inch lokma takımı aldık 300 liraya. Önce sökemediğimiz vidalardan başladık işe 10 15 dklık uğraştan sonra ancak lokmanın T koluna uzun anahtar takarak açabildik somunu. Ne biçim sıkmışlar nasıl küflenmiş bilmiyorum. Hiçbir vida karşısında bu kadar aciz duruma düşmemiştim ? 

Neyse söktük dpf yi çıkardık eve banyoda bir güzel yıkadık su berraklaşana kadar. Sonra kaynar suya baya bir limon tuzu döktük DPF nin çıkışlarını tıkadık bezle. İçini karışımımızla doldurduk 15 dk kadar beklettik ardından içindeki suyu birazcık boşaltarak karbonat ve sirkeyi DPF ye ilave ettik birazda öyle beklettikten sonra sevgili DPF miz içinde ne kadar kötülük varsa bıraktı. İçinden dünyanın külü çıktı kırmızımsı renkte. Bunlardan sonra biraz kurumaya bıraktık ve araca takıp test sürüşüne çıktık. 

Sonuç MUAZZAM.  

Öncesi ve Sonrası grafikler ekte mevcut.

Rolanti ortalama 0.6kpa(bazen 0kpa ya bile düştü). Temizlikten önce 2.9-3.2 arasındaydı.

Rampa yukarı 160kmh hız 3350devir/dk 180Nm tork 9.7kpa  ve canavar gibi asılıyordu 

110kmh ye kadar yavaş hızlanmalarda basınc 1-2kpa civarında oynuyor. 

Bana göre bu değerler çok çok iyi. Önümüzdeki günlerde DPF sıvısınında üstünü tamamladımmı inşallah bu sorun tarihin tozlu sayfalarına karışacak. 

Yeni hedef selenoid valfi ileri!!!  ?

İLK.png

SON.png

SON 70.png

Temizyeli 40 gün olmuş izlenimlerimi aktarayım;
Öncelikle eğer aracınızın Km si +200000 ise(çoğunlukla şehir içi kullanıldıysa daha erken) ve yakıttan şikayetçiyseniz, arıza kaydında da "p2458 arıza kodu: partikül fitre rejenerasyon sıklığı minimum değerin üstünde" yazıyorsa kesinlikle temizletmeniz gereken parça budur arkadaşlar. Yakıt uzun yolda 1 litre şehir içinde 0.7lt civarında düştü. Araç artık boğulmuyor şişmiyor. Çekişi kesinlikle arttı. Yokuşlarda +120 hızlardayken gaza basınca hızlanamıyordu artık biraz olsun hızlanıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rejenerasyon sırasında uyarı vermeyen arabalar yüzünden Türk milletinin ciğeri soldu yahu. VW de aynı şekilde sadece devir yükseliyor ses biraz artıyor. Bunu yarım bırakmanın zararı hiç düşünülmüyor egzoz zamanında yakıt sıkıyor enjektörler. Yarım bırakınca bu yakıt kartere süzülüyor. Uzun süreçte yağlama sorunları ve motor problemleri ortaya çıkıyor.

 

Üreticilerin bilinçli yaptığı bir şey diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Helal olsun valla takdir ettim 

ben icindeki seramikler vb cizilir daha cabuk kir tutar tikanır filan dediler o yuzden bu dpf solisyonuyla dpf cleaning makinasina gitmistim serviscilerjn filanda belasi çunku bu dpf  ama piyasa da azi olan konusuyo kime inanicaginida bilmiyor insan  uzun zamandada deneyimlerinizj bekleriz benim hala 1 uyari bile almadim1.5 sene olmus insallah almam bidaha alirsamda sokturup chip attirip oyle gezicem 

--39 dakika sonra eklendi--
05.11.2018 - 23:39 tarihinde, Muhammet Ali Bulat yazdı:

Bugün en sonunda canıma tak etti. Aldığımızın 2. senesinden beri p0242f hatası alıyorduk. Hata verdiği zaman forscanla statik rejenerasyon yapıyorduk. Bazen hata kodu silinmediği için statik rejenerasyonda olmuyordu. Daha önce 1 kerede limp moduna almıştı aracı o zaman uzun yolda yüksek devir kullanıp rejenerasyonu başlatabilmiştik. Hata kodunu silip statik rejenerasyon yapmıştık. Bu seferde yine koruma moduna aldı arıza ışığı silinmedi. Uzun yolda ne yaptıysak rejenerasyonu başlatamadık. En sonunda kendimiz söküp temizleme kararı aldık. 

Kaldırım taşlarını kullanarak aracı yükselttik. Üstten sökmeye başladık dpf yi ancak ilk gün altta egzosla bağlantı yerinde 15mm 2 tane somun var onlar küflenmiş wd40 felan iş görmedi eldeki lokma takımı yetmedi sökemedik. Geri taktık söktüğümüz vidalarıda. Bugun sanayiden 1/2inch lokma takımı aldık 300 liraya. Önce sökemediğimiz vidalardan başladık işe 10 15 dklık uğraştan sonra ancak lokmanın T koluna uzun anahtar takarak açabildik somunu. Ne biçim sıkmışlar nasıl küflenmiş bilmiyorum. Hiçbir vida karşısında bu kadar aciz duruma düşmemiştim ? 

Neyse söktük dpf yi çıkardık eve banyoda bir güzel yıkadık su berraklaşana kadar. Sonra kaynar suya baya bir limon tuzu döktük DPF nin çıkışlarını tıkadık bezle. İçini karışımımızla doldurduk 15 dk kadar beklettik ardından içindeki suyu birazcık boşaltarak karbonat ve sirkeyi DPF ye ilave ettik birazda öyle beklettikten sonra sevgili DPF miz içinde ne kadar kötülük varsa bıraktı. İçinden dünyanın külü çıktı kırmızımsı renkte. Bunlardan sonra biraz kurumaya bıraktık ve araca takıp test sürüşüne çıktık. 

Sonuç MUAZZAM.  

Öncesi ve Sonrası grafikler ekte mevcut.

Rolanti ortalama 0.6kpa(bazen 0kpa ya bile düştü). Temizlikten önce 2.9-3.2 arasındaydı.

Rampa yukarı 160kmh hız 3350devir/dk 180Nm tork 9.7kpa  ve canavar gibi asılıyordu 

110kmh ye kadar yavaş hızlanmalarda basınc 1-2kpa civarında oynuyor. 

Bana göre bu değerler çok çok iyi. Önümüzdeki günlerde DPF sıvısınında üstünü tamamladımmı inşallah bu sorun tarihin tozlu sayfalarına karışacak. 

Yeni hedef selenoid valfi ileri!!!  ?

İLK.png

SON.png

SON 70.png

Birde bu hangi degerler onemli arac icin basinc neyin basinci forscan den motor torkumu hangi degerler soylerseniz super olur

15456396273674076713633149130260.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24.12.2018 - 09:41 tarihinde, Ender Şen yazdı:

Helal olsun valla takdir ettim 

ben icindeki seramikler vb cizilir daha cabuk kir tutar tikanır filan dediler o yuzden bu dpf solisyonuyla dpf cleaning makinasina gitmistim serviscilerjn filanda belasi çunku bu dpf  ama piyasa da azi olan konusuyo kime inanicaginida bilmiyor insan  uzun zamandada deneyimlerinizj bekleriz benim hala 1 uyari bile almadim1.5 sene olmus insallah almam bidaha alirsamda sokturup chip attirip oyle gezicem 

--39 dakika sonra eklendi--

Birde bu hangi degerler onemli arac icin basinc neyin basinci forscan den motor torkumu hangi degerler soylerseniz super olur

15456396273674076713633149130260.jpg

Ben bu değerlerden sadece ön parçacık filtre sıcaklığına ve partikül filtresindeki diferansiyel basıncı takip ettim. Filtredeki basınç hangi değere ulaşınca korumaya alıyor bilmiyorum. 

Ancak size vereceğim tavsiye her bakımda statik rejenerasyon yapmanız veya yaptırmanız. Çoğunlukla şehir içinde biniyorsanız kesinlikle yaptırmalısınız.

Vereceğim 2.tavsiyede her ustayım diyenin sözüne güvenmemeniz. Sonuçta kötü bir niyet beslemese bile sanayinin eğitim seviyesi belli illa ki kulaktan duyma bilgiyle hareket edecektir. 
İşini ilmiyle bilip hakkıyla yapanları tenzih ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.